Polski Drukarz sp. z o.o., wydawca „Świata DRUKU”, organizuje, w ramach Akademii Wiedzy, jednodniowe szkolenie „Poligrafia w marketingu”, przeznaczone dla pracowników działów marketingu różnych branż i agencji reklamowych, a także dla wszystkich zainteresowanych. Szkolenie odbędzie się 02 grudnia 2015 r. w godzinach 9:00-17:00, w Centrum Hotelowo-Konferencyjnym Wald, ul.Połczyńska 52, w Warszawie.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznymi i teoretycznymi zagadnieniami dotyczącymi przygotowania projektu, druku, uszlachetniania i introligatorni, a także uświadomienie możliwości i ograniczeń poszczególnych technik drukarskich w celu obniżenia kosztów, oszczędności czasu oraz wypracowania precyzyjnych i skutecznych sposobów komunikacji między działem marketingu, agencją reklamową i drukarnią.
Program
1. Merytoryczne i techniczne przygotowanie publikacji
- projektowanie reklam i publikacji marketingowych (dobór materiałów wyjściowych, cechy dobrego projektu
- terminy stosowane w procesie przygotowania publikacji
- podstawowe zasady składu i łamania
- przygotowanie tekstu, grafik, reklam; RGB a CMYK; zasady umieszczania reklam w publikacji; DTP
- postać elektroniczna publikacji a wydruk
- zasady korekty.
2. Papier i inne podłoża do druku (rodzaje, gramatury, formaty).
3. Proces poligraficzny
a) przygotowalnia (prepress)
- odwzorowywanie kolorów, CMYK a Pantone
- technologia
- zarządzanie barwą
- proofing kontraktowy
b) drukowanie (press)
- najczęściej stosowane techniki druku (offset, wklęsłodruk, typografia, fleksografia, sitodruk, tampodruk, druk cyfrowy mało- i wielkoformatowy)
- podstawowa technika poligrafii: offset (maszyny drukujące, farby, farby specjalne)
- druk cyfrowy (personalizowany, na żądanie, masowy)
- druk cyfrowy wielkoformatowy
- łączenie technik drukarskich
c) obróbka po druku (postpress)
- uszlachetnianie publikacji (foliowanie/laminowanie, lakierowanie, lakierowanie wybiórcze, tłoczenie folią, wykrawanie)
- introligatornia (zszywanie, klejenie, oprawa) druków tradycyjnych i cyfrowych
4. Współpraca z agencją reklamową i studiem graficznym.
5. Współpraca z drukarnią i optymalizacja kosztów
- komunikacja
- jaką drukarnię wybrać
- jak napisać dobre zlecenie
- jak kalkulować zlecenie, żeby było dobrze wykonane jakościowo i konkurencyjne cenowo
- jak reklamować źle wykonane zlecenie.
Na podstawie informacji organizatora