Łódzka firma Alwar to kolejna polska drukarnia wielkoformatowa, która po udanych doświadczeniach z pierwszym rozwiązaniem Agfa Graphics zdecydowała się na zakup drugiej maszyny tego producenta. W 2015 roku jej park sprzętowy został wzbogacony o zaawansowany ploter Anapurna M2050i, oferujący – w porównaniu z wdrożonym tu kilka lat wcześniej modelem Anapurna M2050 – wyższą wydajność i jakość produkcji.
Lepsze parametry zostały bardzo szybko docenione przez strategicznego partnera i odbiorcę produktów realizowanych w drukarni – firmę Alrec Sign & Display. Maszyna pozwoliła też na zrealizowanie przez Alwar własnych pomysłów, wykorzystujących możliwości technologiczne nowego plotera. Zakup został częściowo sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa.
Przygoda firmy Alwar, należącej do małżeństwa – Aleksandry i Wojciecha Zatorskich – z wielkoformatowym drukiem UV rozpoczęła się w lutym 2012 roku. Zakupiony wówczas ploter Anapurna M2050 miał realizować przede wszystkim zamówienia napływające ze strony Alrec Sign & Display – międzynarodowego producenta rozwiązań w zakresie wsparcia sprzedaży detalicznej (m.in. systemów POS, wykonywanych dla najbardziej prestiżowych i uznanych marek światowych). „Nasze plany związane z tym urządzeniem zostały w pełni zrealizowane – mówi Wojciech Zatorski. – Współpraca ze strategicznym partnerem, jakim jest Alrec Sign & Display, do dzisiaj układa się bardzo dobrze. Do tego stopnia, że realizujemy zlecenia nie tylko dla zlokalizowanej w Łodzi polskiej spółki tego koncernu, ale też dla innych europejskich oddziałów, m.in. holenderskiego”.
Jak przyznaje kierownictwo firmy, w sukcesywnym wzroście produkcji i obrotów, a co za tym idzie – rozwoju całego przedsiębiorstwa, znaczący udział miał ploter Agfa Graphics. Mówi Krzysztof Bystroński, Account Manager w firmie Alwar: „Maszyna niemal od początku była w pełni obłożona. Wykonywaliśmy na niej przede wszystkim zlecenia na podłożach sztywnych, takich jak PCV czy drewno – stanowiły one 90% wszystkich zamówień. Pozostała część asortymentu to prace z zastosowaniem materiałów giętkich, np. folii oraz backlitów. Urządzenie w obu przypadkach sprawdziło się bardzo dobrze. Byliśmy i jesteśmy nadal zadowoleni także z obsługi posprzedażowej i serwisowej, zapewnianej przez polski oddział Agfa Graphics. To sprawiło, że przymierzając się do drugiej maszyny oferta tego producenta była bardzo poważnie brana pod uwagę”.
Zakup nowego urządzenia – jak przyznaje Wojciech Zatorski – wynikał z konieczności zwiększenia mocy produkcyjnych firmy Alwar oraz zmieniającej się sytuacji na rynku: „Nasz strategiczny partner współpracuje z wieloma czołowymi markami światowymi. Ich wymagania względem jakości, wydajności i terminowości zleceń są bardzo restrykcyjne. Jako główny podwykonawca Alrec Sign & Display w zakresie produkcji realizowanej w technice inkjet UV musieliśmy się do tych rosnących oczekiwań dostosować. Dodatkowym argumentem przemawiającym za nową inwestycją była możliwość pozyskania znaczącego dofinansowania na ten zakup ze środków Unii Europejskiej. Atrakcyjna wydawała nam się również możliwość wdrożenia urządzenia oferującego parametry lepsze niż dotychczas użytkowana maszyna”.
Po kilku miesiącach eksploatacji plotera kierownictwo firmy Alwar wyraża się o nowym zakupie w samych superlatywach: „Maszyna jest o wiele szybsza od poprzednika, co było jednym z kluczowych parametrów jaki znalazł się w przetargu – mówi Krzysztof Bystroński. – Zauważalna jest też poprawa jakości wydruków, m.in. dzięki funkcji maskowania gradientu oraz udoskonalonym, dedykowanym maszynie Anapurna M2050i atramentom. Doceniamy też zalety RIPa sterującego produkcją – oprogramowanie Asanti pozwala na bardzo szybką obróbkę plików. Sam workflow jest też bardziej rozbudowany niż wcześniej użytkowane przez nas rozwiązanie”.
Wojciech Zatorski przyznaje, że zakup plotera Anapurna M2050i pozwolił – poza bieżącą obsługą zamówień ze strony Alrec Sign & Display – na realizację innych prac, m.in. wykonywanych według własnego pomysłu firmy Alwar: „Wprowadziliśmy na rynek sporą partię specjalnie zaprojektowanych przez nas łyżek do butów, których charakterystycznym elementem jest kolorowy zadruk. Są one dostępne w sieci sklepów Rossmann i cieszą się dużą popularnością wśród jej klientów. To zmotywowało nas do stworzenia kolejnych projektów, uwzględniających przedmioty codziennego użytku. Pojawią się one na rynku w pierwszej połowie 2016 roku”.
Plany przedsiębiorstwa zakładają też dalsze zwiększanie powierzchni produkcyjnej (która systematycznie rosła przez ostatnie lata), zakup kolejnych urządzeń oraz pozyskiwanie nowych klientów.
Mówi Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego Agfa Graphics: „Alwar to znakomity przykład użytkownika rozwiązań naszej firmy, który na bazie pozytywnych doświadczeń decyduje się na zakup kolejnej maszyny Agfa Graphics. Cieszymy się, że pierwszy z wdrożonych tu przez nas ploterów przyczynił się do dynamicznego rozwoju tego przedsiębiorstwa i zaspokoił jego oczekiwania oraz potrzeby. Mamy nadzieję, że druga z dostarczonych maszyn także okaże się niezawodna, a jej udział w dalszych sukcesach rynkowych firmy Alwar będzie równie istotny”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com