Co sprawia, że klient decyduje się na zakup? Czy to możliwe, że wyróżnienie kolorem daty na fakturze przyspiesza jej opłacenie? A wysłanie listu w kolorowej kopercie nadaje jej charakter wiadomości priorytetowej? Dzięki znalezieniu właściwego koloru klienci silniej wiążą się z marką i są bardziej skłonni poświęcać jej swój czas i pieniądze.
W przypadku marketingu w Internecie króluje kolor. Odpowiednia stymulacja wizualna angażuje widza i powoduje że odczuwa on emocje na których zależało autorowi przekazu. Kolor przyciąga uwagę i stanowi istotny element tożsamości marki.
- Kolory nie tylko zdobią, skupiają uwagę ale przede wszystkim komunikują. Każdy kolor coś oznacza, przekazuje, wywołuje określone uczucia lub skojarzenia. Dla skutecznego prowadzenia biznesu znajomość języka kolorów jest bardzo istotna. Z tego powodu tak duże znaczenie ma osiągniecie zgodności z identyfikacją wizualną oraz spójności w trakcie całego procesu produkcyjnego. – tłumaczy Adam Bieniewski, Marketing Manager Sharp Electronics CEE.
W czasach rosnącej konkurencji kolor musi być idealny. Warto więc zainwestować w prawidłową reprodukcję firmowych kolorów. Z pomocą przychodzi wzornik PANTONE. Od lat branża druku dąży do wypracowania narzędzi, które pozwolą uzyskać spójność odwzorowania koloru przy zastosowaniu zarówno technik druku jak i elektronicznej wersji materiałów. W przypadku pracy na urządzeniach Sharp cały proces jest niezwykle prosty. Wybrane urządzenia drukujące zostały oficjalnie uznane przez PANTONE za skalibrowane pod kątem reprodukcji kolorów z ich palety, co oznacza, że zapewniają klientom możliwie najlepszą reprezentację standardu jednolitego koloru PANTONE.
Na podstawie informacji firmy Sharp Electronics CEE