Ra­port Co­le­man & Par­kes – ja­kie szko­dy mo­że przy­nie­ść źle za­pla­no­wa­na ko­mu­ni­ka­cja z Klien­ta­mi?Poprzedni artykuł 

Za­lew nie­chcia­nych wia­do­mo­ści to naj­lep­sza dro­ga do znie­chęca­nia a na­wet utra­ty lo­jal­nych Klien­tów. Wy­ni­ki ba­dań prze­pro­wa­dzo­nych na zle­ce­nie Ri­coh przez Co­le­man Par­kes Re­se­arch po­ka­zu­ją, że aż 18% Klien­tów pod wpły­wem zbyt upo­rczy­wej ko­mu­ni­ka­cji ze stro­ny fir­my po­sta­no­wi­ło zmie­nić do­staw­cę usług, 69% zre­zy­gno­wa­ło z otrzy­my­wa­nia ja­kich­kol­wiek wia­do­mo­ści od te­go nadaw­cy a je­den na dzie­si­ęciu zło­żył skar­gę do od­po­wied­nie­go or­ga­nu. Dwie trze­cie Kon­su­men­tów przy­zna­je, że ich lo­jal­no­ść w sto­sun­ku do ma­rek, które ko­mu­ni­ku­ją się w ta­ki spo­sób jest mniej­sza. 63% twier­dzi, że prze­zna­czy mniej środ­ków na za­kup pro­duk­tów ta­kiego pro­du­cen­ta a 57% za­mie­rza prze­stać ko­rzy­stać z je­go usług.

Zbyt du­ża licz­ba wia­do­mo­ści spra­wia, że te o wa­żne za­rów­no z per­spek­ty­wy Klien­ta jak i do­staw­cy usłu­gi sta­ją się ma­ło wi­docz­ne. 25% Klien­tów przy­zna­je, że ze względu na zbyt du­żą licz­bę ko­re­spon­den­cji, zda­rza się im prze­oczyć po­wia­do­mie­nia do­ty­czące płat­no­ści, 39% in­for­ma­cje do­ty­czące no­wych, in­te­re­su­jących dla nich ofert. 14% w kon­se­kwen­cji prze­kro­cze­nia ter­mi­nu płat­no­ści zo­sta­ło od­ci­ętych od da­nej usłu­gi.

„No­wo­cze­sne tech­no­lo­gie da­ją nam ogrom­ne mo­żli­wo­ści je­śli cho­dzi o prze­twa­rza­nie da­nych. Te na­rzędzia po­win­ny być wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez fir­my do pre­cy­zyj­ne­go pro­fi­lo­wa­nia ko­mu­ni­ka­cji skie­ro­wa­nej do Klien­ta. Sz­cze­gól­nie, że prze­kła­da się to nie tyl­ko na bu­do­wa­nie wi­ęk­szej lo­jal­no­ści i za­ufa­nia do mar­ki ale zwi­ęk­sza rów­nież praw­do­po­do­bie­ństwo prze­czy­ta­nia wia­do­mo­ści i prze­ka­za­nia istot­ne­go dla obu stron ko­mu­ni­ka­tu” – po­wie­dział Da­vid Mills, CEO w Ri­coh Eu­ro­pe. „Sper­so­na­li­zo­wa­na i do­sto­so­wa­na do po­trzeb da­ne­go Klien­ta ko­mu­ni­ka­cja jest trak­to­wa­na ja­ko wy­raz sza­cun­ku. Przy­czy­nia się do zmniej­sze­nia po­czu­cia ano­ni­mo­wo­ści oraz po­ka­zu­je za­an­ga­żo­wa­nie, które fir­ma wkła­da w bu­do­wa­nie re­la­cji” – do­dał.

Do­brze do­pa­so­wa­nia ko­mu­ni­ka­cja jest na ty­le istot­na dla Klien­tów, że 27% spo­śród nich jest skłon­na prze­ka­zać da­ne do­ty­czące na­wy­ków zwi­ąza­nych z ko­rzy­sta­niem z In­ter­ne­tu, 39% sta­tus cy­wil­ny, 18% da­ne do­ty­czące wi­de­łek pła­co­wych, 62% wiek, a 10% in­for­ma­cje do­ty­czące zdro­wia. Je­dy­nie 20% wska­za­ło, że po­da­ło­by żad­nej z tych in­for­ma­cji.

O ba­da­niu
Ba­da­nie prze­pro­wa­dzo­no w stycz­niu 2016 ro­ku. Wzi­ęło w nim udział 2892 re­spon­den­tów z Wiel­kiej Bry­ta­nii, Ir­lan­dii, Fran­cji, Niem­czech, Hisz­pa­nii, Wło­szech, RPA, Szwaj­ca­rii, Pol­ski, Ro­sji, Bel­gii, Tur­cji, Zjed­no­czo­nych Emi­ra­tów Arab­skich, Ho­lan­dii, Szwe­cji, Da­nii, Nor­we­gii, Ara­bii Sau­dyj­skiej, Ka­ta­ru, Fin­lan­dii i Ku­wej­tu.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ri­coh Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści