Di­gi­tal In­no­va­tor­s’ Sum­mit 2016: pre­zen­ta­cje roz­wi­ąza­nia Ever­si­fy do two­rze­nia pu­bli­ka­cji elek­tro­nicz­nychPoprzedni artykuł 

Pod­czas wy­sta­wy Di­gi­tal In­no­va­tor­s’ Sum­mit 2016, od­by­wa­jącej się w dniach 20–22 mar­ca br. w Ber­li­nie, fir­ma Ag­fa Gra­phics (na sto­isku nr 4) za­pre­zen­tu­je Ever­si­fy – plat­for­mę do two­rze­nia elek­tro­nicz­nych pu­bli­ka­cji, prze­zna­czo­nych na różne urządze­nia mo­bil­ne. Pod­czas se­sji kon­fe­ren­cyj­nej „Fi­re­si­de Cha­t”, or­ga­ni­zo­wa­nej przez Deut­sche Te­le­com (21 mar­ca, godz. 12–16, Mit­te Sta­ge), Ra­iner Kir­sch­ke – Bu­si­ness Ma­na­ger, od­po­wie­dzial­ny w Ag­fa Gra­phics za dział Mo­bi­le Pu­bli­shing, przed­sta­wi (w re­fe­ra­cie „Dla­cze­go Ag­fa spo­gląda w stro­nę pu­bli­ka­cji mo­bil­nych?”) ofe­ro­wa­ne przez Ever­si­fy funk­cje au­to­ma­tycz­ne­go do­sto­so­wa­nia tre­ści ga­ze­to­wych lub ma­ga­zy­no­wych do urządzeń prze­no­śnych, prze­no­szące ko­mu­ni­ka­cję wie­lo­ka­na­ło­wą na no­wy po­ziom.

„Di­gi­tal In­no­va­tor­s’ Sum­mit to dla nas ide­al­na oka­zja, by za­pre­zen­to­wać efek­ty współpra­cy z różny­mi klien­ta­mi, ma­jącej na ce­lu stwo­rze­nie roz­wi­ąza­nia łączące­go wy­so­kiej ja­ko­ści dzien­ni­kar­stwo z za­awan­so­wa­ną funk­cjo­nal­no­ści­ą” – mówi Ra­iner Kir­sch­ke. Tuż po je­go pre­zen­ta­cji od­będzie się pa­ne­lo­wa dys­ku­sja mo­de­ro­wa­na przez Lut­za Drüge, dy­rek­to­ra ds. po­li­gra­ficz­nych i me­di­ów cy­fro­wych w fir­mie VDZ. Jej te­ma­ty­ka będzie do­ty­czyć m.in. prze­sła­nek, ja­kie kie­ro­wa­ły fir­mą Ag­fa Gra­phics przy po­dej­mo­wa­niu dzia­łań zwi­ąza­nych z we­jściem na ry­nek pu­bli­ka­cji mo­bil­nych. Przed­sta­wio­ne zo­sta­ną zmia­ny za­cho­dzące w me­diach cy­fro­wych, a ta­kże szan­se, ja­kie po­ja­wia­ją się przed ni­mi w kon­te­kście wdro­że­nia Ever­si­fy. Nie za­brak­nie dys­ku­sji na te­mat wła­ści­wej in­te­gra­cji pu­bli­ka­cji dru­ko­wa­nych i mo­bil­nych przez wy­daw­nic­twa pra­so­we oraz zwi­ąza­nych z tym no­wych mo­żli­wo­ści.
„Ever­si­fy au­to­ma­ty­zu­je pro­ces two­rze­nia tre­ści pu­bli­ka­cji mo­bil­nych, co skut­ku­je za­cie­śnie­niem re­la­cji mi­ędzy czy­tel­ni­ka­mi oraz np. re­kla­mo­daw­ca­mi – tłu­ma­czy Ra­iner Kir­sch­ke. – Ro­zwi­ąza­nie to spra­wia, że ge­ne­ro­wa­na za­war­to­ść sta­je się bar­dziej dy­na­micz­na, wzbo­ga­ca­jąc do­świad­cze­nia czy­tel­ni­ka oraz po­zwa­la­jąc na wi­ęk­szą in­te­rak­cję za po­śred­nic­twem różnych plat­form sprzęto­wych. Czy­tel­ni­cy uzy­sku­ją tre­ści w spo­sób przez nich ocze­ki­wa­ny i wte­dy, kie­dy te­go za­pra­gną. Wi­ęcej in­for­ma­cji na ten te­mat prze­ka­żę pod­czas se­sji kon­fe­ren­cyj­nej Fi­re­si­de Chat to­wa­rzy­szącej wy­sta­wie DIS 2016”.

Ever­si­fy – ewo­lu­cja roz­wi­ąza­nia do two­rze­nia pu­bli­ka­cji mo­bil­nych
Ever­si­fy mo­żna z ła­two­ścią zin­te­gro­wać z do­wol­nym sys­te­mem re­dak­cyj­nym, za­rządza­nia tre­ścią bądź skła­du stron (w tym ostat­nim przy­pad­ku – ba­zu­jącym na pro­gra­mie InDe­sign). Po­zwa­la na au­to­ma­tycz­ne two­rze­nie zdy­wer­sy­fi­ko­wa­nej tre­ści, do­sto­so­wa­nej do różnych plat­form prze­no­śnych, np. do smart­fo­nów, ta­ble­tów lub stron in­ter­ne­to­wych. Ła­twe w in­te­gra­cji oraz użyt­ko­wa­niu Ever­si­fy jest ofe­ro­wa­ne ja­ko roz­wi­ąza­nie ty­pu Sa­aS (So­ftwa­re as a Se­rvi­ce). Je­go ska­lo­wal­no­ść umo­żli­wia wy­ko­rzy­sty­wa­nie co­raz wi­ęk­szej pa­le­ty ofe­ro­wa­nych przez to opro­gra­mo­wa­nie opcji, wraz z roz­wo­jem bi­zne­su użyt­kow­ni­ka i je­go ro­snący­mi po­trze­ba­mi.
„Po za­awan­so­wa­nych i za­ko­ńczo­nych suk­ce­sem wdro­że­niach te­sto­wych chce­my za­ofe­ro­wać uni­kal­ne mo­żli­wo­ści Ever­si­fy wi­ęk­szej niż do­tych­czas gru­pie wy­daw­ców – mówi Ra­iner Kir­sch­ke. – Je­go in­te­gra­cja z tak wie­lo­ma plat­for­ma­mi spra­wia, że tre­ść jest do­star­cza­na w spo­sób bar­dziej kre­atyw­ny i an­ga­żu­jący czy­tel­ni­ka. To zaś otwie­ra zu­pe­łnie no­we mo­żli­wo­ści pod względem wy­daj­nej ko­mu­ni­ka­cji z klien­ta­mi oraz in­te­rak­cji, zwi­ęk­sza­jącej ich lo­jal­no­ść. Wi­ęk­sze za­in­te­re­so­wa­nie czy­tel­ni­ków prze­kła­da się z ko­lei na za­ko­ńczo­ne suk­ce­sem, przy­no­szące do­chód kam­pa­nie wy­daw­ni­cze”.
Ba­zu­jąc na pli­kach XML eks­por­to­wa­nych z da­ne­go źródła (np. sys­te­mu re­dak­cyj­ne­go bądź gra­ficz­ne­go) i po ana­li­zie da­nych XML przez ser­wer Ever­si­fy, opro­gra­mo­wa­nie au­to­ma­tycz­nie umiesz­cza ca­łą tre­ść we wcze­śniej zde­fi­nio­wa­nym sza­blo­nie, do­sto­so­wa­nym do okre­ślo­nej plat­for­my prze­no­śnej. Dzi­ęki te­mu czy­tel­nik mo­że w pe­łni ko­rzy­stać z udo­stęp­nio­nych tre­ści w wer­sjach dru­ko­wa­nej, cy­fro­wej, on­li­ne bądź w urządze­niach mo­bil­nych. „Nie­ogra­ni­czo­ne mo­żli­wo­ści z my­ślą o wia­ry­god­nej za­war­to­ści – to pod­sta­wa na­sze­go roz­wi­ąza­nia – do­da­je Ra­iner Kir­sch­ke. – Dy­wer­sy­fi­ku­jąc po­ziom czy­tel­nic­twa, chcie­li­śmy za­ofe­ro­wać wy­daw­com roz­wi­ąza­nie, które po­zwo­li im skon­cen­tro­wać się na two­rze­niu tre­ści, a nie tyl­ko jej dys­try­bu­cji”.

Bez­pro­ble­mo­wa in­te­gra­cja
„Do­star­cza­nie tre­ści prze­zna­czo­nej na różne plat­for­my jest w przy­pad­ku Ever­si­fy szyb­kie i pro­ste – do­da­je An­dy Grant, szef dzia­łu opro­gra­mo­wa­nia w fir­mie Ag­fa Gra­phics. – Oso­by od­po­wie­dzial­ne za wdro­że­nie te­go opro­gra­mo­wa­nia szyb­ko za­uwa­żą, że pro­ces ten prze­bie­ga gład­ko, spraw­nie i nie­mal na­tych­miast. Ever­si­fy ma struk­tu­rę mo­du­ło­wą, co umo­żli­wia ko­rzy­sta­nie je­dy­nie z tych je­go funk­cji, które są w da­nej chwi­li po­trzeb­ne. W efek­cie użyt­kow­ni­cy uzy­sku­ją roz­wi­ąza­nie do­sto­so­wa­ne do ich po­trzeb, które nie tyl­ko spe­łnia ich ocze­ki­wa­nia, ale też wpi­su­je się w okre­ślo­ne ra­my bu­dże­to­we. Naj­wy­ższy po­ziom in­te­gra­cji i au­to­ma­ty­za­cji, ja­ki ofe­ru­je Ever­si­fy, po­mo­gą wy­daw­com w opty­ma­li­za­cji struk­tu­ry wy­dat­ków i uspraw­nieniu ich dzia­łań w ob­sza­rze pu­bli­ka­cji cy­fro­wy­ch”.
Wcho­dzący w skład pa­kie­tu Ever­si­fy ser­wer Sa­aS, pra­cu­jący w bez­piecz­nym, ba­zu­jącym na „ch­mu­rze” śro­do­wi­sku Ag­fa Gra­phics, ofe­ru­je sze­reg za­awan­so­wa­nych funk­cji, m.in.: au­to­ma­tycz­ne dzie­le­nie wy­ra­zów z my­ślą o ich od­po­wied­niej czy­tel­no­ści na różnych plat­for­mach sprzęto­wych; wy­kry­wa­nie twa­rzy w pu­bli­ko­wa­nych zdjęciach w ce­lu zwi­ęk­sze­nia ich wy­ra­zi­sto­ści, zwłasz­cza przy ko­rzy­sta­niu z mniej­szych urządzeń; opty­ma­li­zu­jące ko­lo­ry­sty­kę za­rządza­nie bar­wą; czy na­rzędzie ana­li­tycz­ne ge­ne­ru­jące in­for­ma­cje o po­pu­lar­no­ści po­szcze­gól­nych pu­bli­ka­cji w cza­sie rze­czy­wi­stym. Ever­si­fy mo­żna z po­wo­dze­niem zin­te­gro­wać z ist­nie­jący­mi sys­te­ma­mi sub­skryp­cyj­ny­mi oraz ba­za­mi da­nych; ist­nie­je rów­nież mo­żli­wo­ść za­pro­po­no­wa­nia użyt­kow­ni­kom opcjo­nal­nych usług w za­kre­sie pre­nu­me­ra­ty.
Prze­sy­ła­nie fi­nal­nych tre­ści do urządzeń bądź sys­te­mów ope­ra­cyj­nych na­stępu­je w spo­sób zauto­ma­ty­zo­wa­ny. Ta sa­ma za­war­to­ść mo­że być jed­no­cze­śnie udo­stęp­nio­na na stro­nie in­ter­ne­to­wej oraz w stwo­rzo­nych w języ­ku HTML5 cy­fro­wych wer­sjach w wi­do­ku roz­kła­dówek. Ever­si­fy po­zwa­la też na two­rze­nie apli­ka­cji mo­bil­nych, wy­ko­rzy­stu­jących da­ne ba­zu­jące na sie­cio­wych sys­te­mach za­rządza­nia tre­ścią a ta­kże ma­te­ria­ły ta­kie jak fil­my, zdjęcia, ani­ma­cje, tek­sty oraz re­kla­my w różnych for­ma­tach (TIFF, HTML itd.).


Trzy po­zio­my funk­cjo­nal­no­ści i in­te­rak­tyw­no­ści
W za­le­żno­ści od ro­dza­ju do­star­cza­nych da­nych i ich struk­tu­ry, Ever­si­fy ofe­ru­je trzy po­zio­my funk­cjo­nal­no­ści i za­kre­su tre­ści wy­świe­tla­nych w urządze­niach prze­no­śnych. Ever­si­fy Clas­sic to naj­szyb­szy spo­sób na do­star­cza­nie – po­przez de­dy­ko­wa­ną apli­ka­cję mo­bil­ną – za­pi­sa­nych w for­ma­cie PDF eg­zem­pla­rzy ga­zet, ma­ga­zy­nów bądź do­ku­men­tów kor­po­ra­cyj­nych. Dzi­ęki te­mu ich cy­fro­we wy­da­nia zo­sta­ją wzbo­ga­co­ne o „kla­sycz­ne” ma­te­ria­ły ta­kie jak zdjęcia, fil­my czy re­kla­my. Ever­si­fy Hy­brid sta­no­wi po­łącze­nie wspo­mnia­nych pli­ków PDF z różny­mi ele­men­ta­mi me­dial­ny­mi. In­for­ma­cje ba­zu­ją na ukła­dzie stro­ny wer­sji dru­ko­wa­nej, ale są wzbo­ga­ca­ne o wie­le do­dat­ko­wych opcji, m.in. stwo­rzo­ne w języ­ku HTML ar­ty­ku­ły, fil­my, zdjęcia i re­kla­my. Naj­bar­dziej roz­bu­do­wa­na wer­sja to Ever­si­fy In­te­rac­ti­ve, wy­ko­rzy­stu­jąca – z my­ślą o two­rze­niu ga­zet, ma­ga­zy­nów czy do­ku­men­tów kor­po­ra­cyj­nych – język HTML5. Stwo­rzo­ne przez wy­daw­cę po­łącze­nie ar­ty­ku­łów, fil­mów, zdjęć i re­klam mo­że być do­sto­so­wa­ne do ko­ńco­wych po­trzeb użyt­kow­ni­ka i wy­świe­tla­ne na różnych plat­for­mach: smart­fo­nach, ta­ble­tach oraz w prze­glądar­kach in­ter­ne­to­wych.
Mówi Ra­iner Kir­sch­ke: „Mo­du­ło­wy ze­staw roz­wi­ązań Ever­si­fy umo­żli­wia klien­tom wy­bór pa­kie­tu, który naj­le­piej od­po­wia­da ich obec­nym po­trze­bom, a jed­no­cze­śnie umo­żli­wia im dal­szy roz­wój. Ever­si­fy uprasz­cza pro­ces do­star­cza­nia tre­ści do or­ga­ni­za­cji i wy­daw­nictw, dzi­ęki cze­mu mo­gą one sku­pić się na two­rze­niu jesz­cze bar­dziej atrak­cyj­nej dla czy­tel­ni­ka za­war­to­ści”.

Oprócz pre­zen­ta­cji na zbli­ża­jącej się wy­sta­wie Di­gi­tal In­no­va­tor­s’ Sum­mit, fir­ma Ag­fa Gra­phics będzie de­mon­stro­wać ko­rzy­ści wy­ni­ka­jące z wdro­że­nia Ever­si­fy ta­kże na naj­wa­żniej­szym te­go­rocz­nym wy­da­rze­niu dla bra­nży po­li­gra­ficz­nej – tar­gach dru­pa 2016 (od­by­wa­jących się w Düs­sel­dor­fie w dniach 31 ma­ja – 10 czerw­ca).
Wi­ęcej in­for­ma­cji na te­mat te­go in­no­wa­cyj­ne­go roz­wi­ąza­nia mo­żna zna­le­źć na nie­daw­no stwo­rzo­nej, de­dy­ko­wa­nej mu stro­nie http://www.ever­si­fy.com oraz na blo­gu „The Mo­bi­le Pu­sh”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści