Produkcja stojaków POS to dynamicznie rozwijająca się część rynku opakowaniowego; coraz więcej firm chce eksponować swoją ofertę w sklepach właśnie w ten sposób. Produkty wystawiane na takich stojakach prezentują się bardzo atrakcyjnie, wyróżniając się na tle standardowych półek sklepowych.
Proces produkcji stojaków POS w końcowej fazie najczęściej jest wykonywany ręcznie. W większości przypadków nakładanie kleju odbywa się przy użyciu doręcznych pistoletów klejowych. Konsekwencją tego jest dość ograniczona wydajność procesu oraz wysokie koszty, które wynikają m.in. z użycia drogiego kleju hot melt. Podczas nakładania ręcznego trudno też kontrolować zużycie kleju: ilość i położenie ścieżek klejowych, ich kształt i gruobość. Zautomatyzowanie tego procesu pozwala zoptymalizować ten element produkcji: przyspieszyć go oraz obniżyć koszty. Ploter klejowy Felix Gluer – bo o nim mowa – pozwala nakładać klej z dużą prędkością i precyzją. Stół roboczy, będący jednocześnie podajnikiem pojemnościowym, pozwala na pracę z arkuszami tektury ułożonymi w stosie o wysokości do 50 cm. Zastosowanie dwóch aparatów klejowych – na klej zimny i gorący – obniża koszty (klej zimny może być nawet kilkakrotnie tańszy od gorącego). Ścieżka klejowa może mieć grubość i kształt zadane przez operatora. Ploter klejący w zależności od modelu może pracować nawet z 4 zespołami operatorów odbierających i składających stojaki, co pozwala zwiększyć produktywność nawet kilkakrotnie. Użytkownik ma do dyspozycji proste i intuicyjne oprogramowanie, które pozwala zaprogramować maszynę pod konkretną pracę w czasie ok. 2 minut.
Felix Gluer jest nowym rozwiązaniem w ofercie firmy Lynx Poland Sp. z o.o., polskiego producenta maszyn CNC, ploterów tnących i klejących, m.in. dla branży opakowaniowej. Od premiery rozwiązania w marcu br. urządzenie cieszy się dużym zainteresowaniem. W ostatnim miesiącu Drukarnia VILPOL z Wilkowa Polskiego k. Warszawy zdecydowała o zakupie 3 takich urządzeń. Kilka następnych ploterów zostało już zakontraktowanych przez kolejnych klientów.
Artykuł został opublikowany z wydaniu magazynu Poligrafika 05/16