Na początku czerwca br. firma API Folie Polska rozpoczęła cykl spotkań o charakterze szkoleniowo-warsztatowym. Są one przeznaczone dla drukarń, agencji reklamowych oraz właścicieli marek, zainteresowanych innowacyjnym i niestandardowym zastosowaniem uszlachetnień w produkcji opakowań. Spotkania prowadził David Peters, pełniący w API Group rolę doradcy dla współpracujących z nią klientów oraz ich zleceniodawców. Udział w nich wzięli przedstawiciele kadry zarządzającej, jak również działów kreacji, marketingu, handlowego, produkcji i logistyki.
Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Inicjatywa ta narodziła się podczas targów Packaging Innovations 2016, na których po raz pierwszy pojawiliśmy się z własnym stoiskiem. Wystawa okazała się dla nas dużym sukcesem, m.in. z uwagi na obecność na niej gościa specjalnego – Davida Petersa. Jego doradztwo, fachowe uwagi, bazujące na ogromnej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu znalazły uznanie w oczach wielu zwiedzających. W ślad za rozmowami podczas targów zaaranżowane zostały spotkania z drukarniami opakowań i etykiet, współpracującymi z nimi agencjami reklamowymi oraz z klientami końcowymi – właścicielami marek. W czerwcu br. miała miejsce pierwsza tura szkoleń”.
Jedno z nich odbyło się w czołowej polskiej drukarni specjalizującej się w wysoko przetworzonych opakowaniach i etykietach. Na wstępie David Peters omówił najnowsze trendy w branży opakowaniowej w kontekście poszczególnych jej segmentów: opakowań luksusowych, kosmetycznych, spożywczych itd. Następnie przedstawił sposoby prezentacji różnych projektów opakowań klientom drukarń, z naciskiem na rozwiązania niestandardowe, odbiegające od utartych schematów. Wykorzystał przy tym produkowane przez API Group laminaty oraz folie do hot stampingu. „Poza doradztwem dotyczącym sposobu prowadzenia rozmów z klientami, David Peters pomaga również przy opracowywaniu i wdrażaniu danego projektu – podkreśla Katarzyna Kozińska. – To bardzo ważny aspekt naszej współpracy z wykonawcą opakowania, jakim jest drukarnia. Uczestnicy spotkania zaznaczali, że po raz pierwszy uczestniczą w tego typu szkoleniu i wyrażali duże zadowolenie z podjętej przez naszą firmę inicjatywy. Jestem przekonana, że będzie ono dla nich inspirujące i pomocne przy tworzeniu nowych rozwiązań opakowaniowych oraz – na bazie wiedzy o kategoryzacji poszczególnych produktów API Group, a także o trendach rynkowych – ich prezentowaniu docelowym klientom”.
Katarzyna Kozińska zaznacza, że spotkanie było inspirujące nie tylko dla osób reprezentujących drukarnię, ale także dla przedstawicieli firmy API Group: „Jako producent folii w codziennej współpracy z drukarniami częściej mamy do czynienia z działami zakupów bądź technologicznym. Tymczasem wśród uczestników szkolenia był zarówno dyrektor zarządzający, jak też przedstawiciele działów sprzedaży, produkcji czy logistyki. Dzięki temu spotkanie było cennym doświadczeniem także dla nas – mogliśmy usłyszeć o typowych aspektach związanych ze sprzedażą opakowania, jego projektowaniem czy wytwarzaniem. Pojawił się również pomysł współpracy API Group i drukarni w zakresie zupełnie nowych, niestandardowych produktów”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com