API Fo­lie Pol­ska: szko­le­nia dla firm po­li­gra­ficz­nych i re­kla­mo­wychPoprzedni artykuł 

Szkolenia prowadził David Peters, pełniący w API Group rolę doradcy dla współpracujących z nią klientów oraz ich zleceniodawców
Sz­ko­le­nia pro­wa­dził Da­vid Pe­ters, pe­łni­ący w API Gro­up ro­lę do­rad­cy dla współpra­cu­jących z nią klien­tów oraz ich zle­ce­nio­daw­ców

Na po­cząt­ku czerw­ca br. fir­ma API Fo­lie Pol­ska roz­po­częła cykl spo­tkań o cha­rak­te­rze szko­le­nio­wo­-warsz­ta­to­wym. Są one prze­zna­czo­ne dla dru­ka­rń, agen­cji re­kla­mo­wych oraz wła­ści­cie­li ma­rek, za­in­te­re­so­wa­nych in­no­wa­cyj­nym i nie­stan­dar­do­wym za­sto­so­wa­niem uszla­chet­nień w pro­duk­cji opa­ko­wań. Spot­ka­nia pro­wa­dził Da­vid Pe­ters, pe­łni­ący w API Gro­up ro­lę do­rad­cy dla współpra­cu­jących z nią klien­tów oraz ich zle­ce­nio­daw­ców. Udział w nich wzi­ęli przed­sta­wi­cie­le ka­dry za­rządza­jącej, jak rów­nież dzia­łów kre­acji, mar­ke­tin­gu, han­dlo­we­go, pro­duk­cji i lo­gi­sty­ki.

Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska: „Ini­cja­ty­wa ta na­ro­dzi­ła się pod­czas tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions 2016, na których po raz pierw­szy po­ja­wi­li­śmy się z wła­snym sto­iskiem. Wy­sta­wa oka­za­ła się dla nas du­żym suk­ce­sem, m.in. z uwa­gi na obec­no­ść na niej go­ścia spe­cjal­ne­go – Da­vi­da Pe­ter­sa. Je­go do­radz­two, fa­cho­we uwa­gi, ba­zu­jące na ogrom­nej wie­dzy i wie­lo­let­nim do­świad­cze­niu zna­la­zły uzna­nie w oczach wie­lu zwie­dza­jących. W ślad za roz­mo­wa­mi pod­czas tar­gów za­ara­nżo­wa­ne zo­sta­ły spo­tka­nia z dru­kar­nia­mi opa­ko­wań i ety­kiet, współpra­cu­jący­mi z ni­mi agen­cja­mi re­kla­mo­wy­mi oraz z klien­ta­mi ko­ńco­wy­mi – wła­ści­cie­la­mi ma­rek. W czerw­cu br. mia­ła miej­sce pierw­sza tu­ra szko­le­ń”.

Jed­no z nich od­by­ło się w czo­ło­wej pol­skiej dru­kar­ni spe­cja­li­zu­jącej się w wy­so­ko prze­two­rzo­nych opa­ko­wa­niach i ety­kie­tach. Na wstępie Da­vid Pe­ters omówił naj­now­sze tren­dy w bra­nży opa­ko­wa­nio­wej w kon­te­kście po­szcze­gól­nych jej seg­men­tów: opa­ko­wań luk­su­so­wych, ko­sme­tycz­nych, spo­żyw­czych itd. Na­stęp­nie przed­sta­wił spo­so­by pre­zen­ta­cji różnych pro­jek­tów opa­ko­wań klien­tom dru­ka­rń, z na­ci­skiem na roz­wi­ąza­nia nie­stan­dar­do­we, od­bie­ga­jące od utar­tych sche­ma­tów. Wy­ko­rzy­stał przy tym pro­du­ko­wa­ne przez API Gro­up la­mi­na­ty oraz fo­lie do hot stam­pin­gu. „Po­za do­radz­twem do­ty­czącym spo­so­bu pro­wa­dze­nia roz­mów z klien­ta­mi, Da­vid Pe­ters po­ma­ga rów­nież przy opra­co­wy­wa­niu i wdra­ża­niu da­ne­go pro­jek­tu – pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – To bar­dzo wa­żny aspekt na­szej współpra­cy z wy­ko­naw­cą opa­ko­wa­nia, ja­kim jest dru­kar­nia. Uczest­ni­cy spo­tka­nia za­zna­cza­li, że po raz pierw­szy uczest­ni­czą w te­go ty­pu szko­le­niu i wy­ra­ża­li du­że za­do­wo­le­nie z pod­jętej przez na­szą fir­mę ini­cja­ty­wy. Je­stem prze­ko­na­na, że będzie ono dla nich in­spi­ru­jące i po­moc­ne przy two­rze­niu no­wych roz­wi­ązań opa­ko­wa­nio­wych oraz – na ba­zie wie­dzy o kate­goryzacji po­szcze­gól­nych pro­duk­tów API Gro­up, a ta­kże o tren­dach ryn­ko­wych – ich pre­zen­to­wa­niu do­ce­lo­wym klien­tom”.
Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska za­zna­cza, że spo­tka­nie by­ło in­spi­ru­jące nie tyl­ko dla osób re­pre­zen­tu­jących dru­kar­nię, ale ta­kże dla przed­sta­wi­cie­li fir­my API Gro­up: „Ja­ko pro­du­cent fo­lii w co­dzien­nej współpra­cy z dru­kar­nia­mi częściej ma­my do czy­nie­nia z dzia­ła­mi za­ku­pów bądź tech­no­lo­gicz­nym. Tym­cza­sem wśród uczest­ni­ków szko­le­nia był za­rów­no dy­rek­tor za­rządza­jący, jak też przed­sta­wi­cie­le dzia­łów sprze­da­ży, pro­duk­cji czy lo­gi­sty­ki. Dzi­ęki te­mu spo­tka­nie by­ło cen­nym do­świad­cze­niem ta­kże dla nas – mo­gli­śmy usły­szeć o ty­po­wych aspek­tach zwi­ąza­nych ze sprze­da­żą opa­ko­wa­nia, je­go pro­jek­to­wa­niem czy wy­twa­rza­niem. Po­ja­wił się rów­nież po­my­sł współpra­cy API Gro­up i dru­kar­ni w za­kre­sie zu­pe­łnie no­wych, nie­stan­dar­do­wych pro­duk­tów”.

Dzień później przed­sta­wi­cie­le API Gro­up spo­tka­li się z dwie­ma war­szaw­ski­mi agen­cja­mi re­kla­mo­wy­mi, ob­słu­gu­jący­mi wła­ści­cie­li mi­ędzy­na­ro­do­wych i kra­jo­wych ma­rek. Jed­na z nich od­po­wia­da rów­nież za pro­jek­to­wa­nie ety­kiet i ma­te­ria­łów ty­pu shrink sle­eve. W ich przy­pad­ku Da­vid Pe­ters rów­nież roz­po­czął od pre­zen­ta­cji naj­now­szych tren­dów na ryn­ku opa­ko­wań, by na­stęp­nie sku­pić się na po­my­słach ma­jących in­spi­ro­wać pra­cow­ni­ków dzia­łu kre­acji do two­rze­nia in­no­wa­cyj­nych, nie­ty­po­wych pro­jek­tów opa­ko­wań. Za­pre­zen­to­wał ma­te­ria­ły API Gro­up oraz ba­zu­jące na nich go­to­we roz­wi­ąza­nia, a ta­kże fi­nal­ne pro­duk­ty, różni­ące się od sie­bie w za­le­żno­ści od za­sto­so­wa­ne­go podło­ża. „Z ko­lei na­si go­ście po­ka­zy­wa­li bie­żące, przy­go­to­wy­wa­ne wła­śnie dla swo­ich klien­tów pro­jek­ty, pro­sząc o wska­zów­ki do­ty­czące ich uszla­chet­nie­nia – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – By­ła to za­tem spo­sob­no­ść do omówie­nia nie tyl­ko po­ten­cjal­nych, ale i wła­śnie re­ali­zo­wa­nych zle­ceń oraz ewen­tu­al­ne­go ich wzbo­ga­ce­nia dzi­ęki na­szym podło­żom. Przed­sta­wi­cie­le obu agen­cji by­li bar­dzo za­do­wo­le­ni ze zor­ga­ni­zo­wa­nych spo­tkań. Sta­ły się one dla nich nie tyl­ko oka­zją do po­sze­rze­nia swo­jej wie­dzy na te­mat do­stęp­nych na ryn­ku ma­te­ria­łów i opar­tych o nie roz­wi­ązań, ale też in­spi­ra­cją dla no­wych po­my­słów”.

Za kil­ka ty­go­dni pla­no­wa­na jest ko­lej­na wi­zy­ta Da­vi­da Pe­ter­sa w na­szym kra­ju. Jak za­pew­nia Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, gra­fik je­go spo­tkań jest już za­pe­łnio­ny, a za­in­te­re­so­wa­nie ni­mi sys­te­ma­tycz­nie ro­śnie: „Z pew­no­ścią od­wie­dzi­my fir­my, z który­mi spo­tka­li­śmy się w czerw­cu, aby po­roz­ma­wiać o efek­tach prze­pro­wa­dzo­nych szko­leń. W pla­nach są też wi­zy­ty u zle­ce­nio­daw­ców, re­pre­zen­tu­jących bra­nże far­ma­ceu­tycz­ną oraz cu­kier­ni­czą. Jak za­tem wi­dać, ini­cja­ty­wa ta spo­ty­ka się za­in­te­re­so­wa­niem wszyst­kich uczest­ni­ków ryn­ku: wła­ści­cie­li ma­rek, agen­cji re­kla­mo­wych oraz dru­ka­rń. Cie­szy­my się, że za­po­cząt­ko­wa­na pod­czas tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions 2016 idea się spraw­dza. Jed­no­cze­śnie za­pra­sza­my do kon­tak­tu z na­mi wszyst­kie fir­my za­in­te­re­so­wa­ne or­ga­ni­za­cją te­go ty­pu spo­tkań”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści