Na początku czerwca br. firma API Folie Polska rozpoczęła cykl spotkań o charakterze szkoleniowo-warsztatowym. Są one przeznaczone dla drukarń, agencji reklamowych oraz właścicieli marek, zainteresowanych innowacyjnym i niestandardowym zastosowaniem uszlachetnień w produkcji opakowań. Spotkania prowadził David Peters, pełniący w API Group rolę doradcy dla współpracujących z nią klientów oraz ich zleceniodawców. Udział w nich wzięli przedstawiciele kadry zarządzającej, jak również działów kreacji, marketingu, handlowego, produkcji i logistyki.
Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Inicjatywa ta narodziła się podczas targów Packaging Innovations 2016, na których po raz pierwszy pojawiliśmy się z własnym stoiskiem. Wystawa okazała się dla nas dużym sukcesem, m.in. z uwagi na obecność na niej gościa specjalnego – Davida Petersa. Jego doradztwo, fachowe uwagi, bazujące na ogromnej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu znalazły uznanie w oczach wielu zwiedzających. W ślad za rozmowami podczas targów zaaranżowane zostały spotkania z drukarniami opakowań i etykiet, współpracującymi z nimi agencjami reklamowymi oraz z klientami końcowymi – właścicielami marek. W czerwcu br. miała miejsce pierwsza tura szkoleń”.
Jedno z nich odbyło się w czołowej polskiej drukarni specjalizującej się w wysoko przetworzonych opakowaniach i etykietach. Na wstępie David Peters omówił najnowsze trendy w branży opakowaniowej w kontekście poszczególnych jej segmentów: opakowań luksusowych, kosmetycznych, spożywczych itd. Następnie przedstawił sposoby prezentacji różnych projektów opakowań klientom drukarń, z naciskiem na rozwiązania niestandardowe, odbiegające od utartych schematów. Wykorzystał przy tym produkowane przez API Group laminaty oraz folie do hot stampingu. „Poza doradztwem dotyczącym sposobu prowadzenia rozmów z klientami, David Peters pomaga również przy opracowywaniu i wdrażaniu danego projektu – podkreśla Katarzyna Kozińska. – To bardzo ważny aspekt naszej współpracy z wykonawcą opakowania, jakim jest drukarnia. Uczestnicy spotkania zaznaczali, że po raz pierwszy uczestniczą w tego typu szkoleniu i wyrażali duże zadowolenie z podjętej przez naszą firmę inicjatywy. Jestem przekonana, że będzie ono dla nich inspirujące i pomocne przy tworzeniu nowych rozwiązań opakowaniowych oraz – na bazie wiedzy o kategoryzacji poszczególnych produktów API Group, a także o trendach rynkowych – ich prezentowaniu docelowym klientom”.
Katarzyna Kozińska zaznacza, że spotkanie było inspirujące nie tylko dla osób reprezentujących drukarnię, ale także dla przedstawicieli firmy API Group: „Jako producent folii w codziennej współpracy z drukarniami częściej mamy do czynienia z działami zakupów bądź technologicznym. Tymczasem wśród uczestników szkolenia był zarówno dyrektor zarządzający, jak też przedstawiciele działów sprzedaży, produkcji czy logistyki. Dzięki temu spotkanie było cennym doświadczeniem także dla nas – mogliśmy usłyszeć o typowych aspektach związanych ze sprzedażą opakowania, jego projektowaniem czy wytwarzaniem. Pojawił się również pomysł współpracy API Group i drukarni w zakresie zupełnie nowych, niestandardowych produktów”.
Dzień później przedstawiciele API Group spotkali się z dwiema warszawskimi agencjami reklamowymi, obsługującymi właścicieli międzynarodowych i krajowych marek. Jedna z nich odpowiada również za projektowanie etykiet i materiałów typu shrink sleeve. W ich przypadku David Peters również rozpoczął od prezentacji najnowszych trendów na rynku opakowań, by następnie skupić się na pomysłach mających inspirować pracowników działu kreacji do tworzenia innowacyjnych, nietypowych projektów opakowań. Zaprezentował materiały API Group oraz bazujące na nich gotowe rozwiązania, a także finalne produkty, różniące się od siebie w zależności od zastosowanego podłoża. „Z kolei nasi goście pokazywali bieżące, przygotowywane właśnie dla swoich klientów projekty, prosząc o wskazówki dotyczące ich uszlachetnienia – mówi Katarzyna Kozińska. – Była to zatem sposobność do omówienia nie tylko potencjalnych, ale i właśnie realizowanych zleceń oraz ewentualnego ich wzbogacenia dzięki naszym podłożom. Przedstawiciele obu agencji byli bardzo zadowoleni ze zorganizowanych spotkań. Stały się one dla nich nie tylko okazją do poszerzenia swojej wiedzy na temat dostępnych na rynku materiałów i opartych o nie rozwiązań, ale też inspiracją dla nowych pomysłów”.
Za kilka tygodni planowana jest kolejna wizyta Davida Petersa w naszym kraju. Jak zapewnia Katarzyna Kozińska, grafik jego spotkań jest już zapełniony, a zainteresowanie nimi systematycznie rośnie: „Z pewnością odwiedzimy firmy, z którymi spotkaliśmy się w czerwcu, aby porozmawiać o efektach przeprowadzonych szkoleń. W planach są też wizyty u zleceniodawców, reprezentujących branże farmaceutyczną oraz cukierniczą. Jak zatem widać, inicjatywa ta spotyka się zainteresowaniem wszystkich uczestników rynku: właścicieli marek, agencji reklamowych oraz drukarń. Cieszymy się, że zapoczątkowana podczas targów Packaging Innovations 2016 idea się sprawdza. Jednocześnie zapraszamy do kontaktu z nami wszystkie firmy zainteresowane organizacją tego typu spotkań”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com