drupa 2016: Heidelberg kontynuuje kierunek rozwoju – nowe rynkowe możliwości w epoce cyfrowejPoprzedni artykuł 

Gerold Linzbach, prezes Heidelberger Druckmaschinen AG podczas konferencji prasowej na targach drupa 2016.
Gerold Linzbach, prezes Heidelberger Druckmaschinen AG podczas konferencji prasowej na targach drupa 2016.

Na targach drupa 2016 w Düsseldorfie pod hasłem „Simply Smart” Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) będzie kontynuował swój kierunek rozwoju. Firma będzie się koncentrować na nowych produktach i koncepcjach w strategicznych obszarach takich jak maszyny, usługi i materiały eksploatacyjne, w których planowany jest znaczący wzrost sprzedaży i wykorzystanie nowych możliwości rynkowych. Nowa oferta ze strony Heidelberga przede wszystkim skierowana jest na rosnący rynek wysoko przetworzonych, inteligentnych opakowań oraz wysokojakościowej produkcji akcydensowej.

Cała rodzina maszyn do drukowania cyfrowego będzie miała swoją światową premierę pod wspólną nazwą linii produktów „fire”. System druku cyfrowego Heidelberg Primefire 106 powstały we współpracy z Fujifilm ma otworzyć nowe segmenty rynku dzięki bardziej elastycznej przemysłowej produkcji opakowań. Bliska współpraca pomiędzy dwoma liderami technologicznymi oznacza, że po raz pierwszy klienci skorzystają z cyfrowego druku opakowań na skalę przemysłową. W niezbyt odległej perspektywie sprzedaż w obszarze druku cyfrowego ma stanowić ponad 10 procent całkowitej sprzedaży Heidelberga.
„Na targach drupa 2016 pokażemy nowego Heidelberga – zorientowanego na klienta, innowacyjnego i niezawodnego” – powiedział prezes firmy Heidelberg, Gerold Linzbach.

„Przyjęliśmy kierunek na rozwój i trwałą rentowność i spodziewamy się, że targi poprowadzą nas tą drogą. Obsługujemy największą liczbę drukarń przemysłowych w sektorze, a nasza spójna koncepcja w zakresie druku cyfrowego i usług zorientowana jest na korzyściach klientów poprzez wejście w epokę cyfrową” dodał.

Cyfryzacja toruje drogę autonomicznemu drukowaniu
Heidelberg wykorzystuje korzyści płynące z cyfryzacji także do dalszej poprawy rentowności swoich głównych obszarów działania. Nowa filozofia operacyjna firmy „push to stop” (naciśnij [przycisk], aby zatrzymać) przedstawia sobą zmianę w podejściu do przemysłowej produkcji poligraficznej z wykorzystaniem arkuszowych maszyn offsetowych. Do tej pory procesy drukowania były w sposób aktywny planowane, rozpoczynane i kończone przez operatorów, ale w przyszłości zadania te przejmie na siebie maszyna. Jeśli zajdzie taka potrzeba operator będzie jedynie przerywał autonomiczny łańcuch procesów. Filozofia „push to stop” Heidelberga pozwala zrozumieć przyszłość przemysłowej produkcji poligraficznej. Klienci będą mogli osiągnąć trwałe zwiększenie produktywności i rentowności poprzez znaczącą poprawę swojej konkurencyjności. Autonomiczne drukowanie można zobaczyć podczas prezentacji nowej generacji maszyny Speedmaster XL 106, która przenosi przemysłową produkcję poligraficzną na zupełnie nowy poziom wydajności.

„Heidelberg jest branżowym pionierem w integracji procesów i automatyzacji”, powiedział Stephan Plenz, członek zarządu odpowiedzialny za maszyny i urządzenia. „Autonomiczne drukowanie staje się rzeczywistością. Spodziewamy się, że w najbliższych latach zwiększy to wydajność o kolejne 50 procent, a także uwolni operatorów maszyn od dużej liczby rutynowych czynności” dodał.

Nowa platforma usług w chmurze rozszerza portfolio usług
Heidelberg stale rozszerza swoje portfolio usług, aby po pierwsze procesy i zasoby klientów działały dobrze, a po drugie by móc oferować usługi zwiększające wydajność poprzez dostęp do największej w branży bazy wiedzy. Firma chce osiągnąć dalszy wzrost w tym segmencie rynku. Filarem nowego portfolio usług jest chmura Heidelberga, która zapisuje i analizuje dane z ponad 10 000 połączonych siecią maszyn. Na tej podstawie Heidelberg oferuje swoim klientom programy prewencyjnego serwisu, które zwiększają dostępność poszczególnych maszyn i wydajność całego działu druku.

Koncepcyjne opracowanie jakim jest Heidelberg Assistant daje pojęcie o przyszłym portalu informacyjno-serwisowym Heidelberga dla klientów opartym o rozwiązania w chmurze. Heidelberg Assistant daje klientom osobisty dostęp do wszystkich informacji i usług, które związane są z ich działalnością. Co więcej, oferuje on bezpośredni dostęp do nowego sklepu internetowego Heidelberg eShop, będącego nowoczesnym rozwiązaniem w zakresie sprzedaży online. Nowy sklep został uruchomiony już w 27 krajach. Zarejestrowani i nowi klienci mogą zamawiać materiały eksploatacyjne w dowolnej chwili i otrzymać zamówione towary w wyjątkowo krótkim czasie. W przyszłości możliwe będzie również zamawianie wybranych części zamiennych.

„Zabieramy naszych klientów w cyfrową przyszłość dzięki najnowocześniejszej koncepcji usług, zwiększając ich wydajność” powiedział Harald Weimer, członek zarządu odpowiedzialny za usługi. „Koncentrujemy się na tym, aby przynieść korzyść naszym klientom. Jeśli nasi klienci są konkurencyjni, tylko wtedy wspólnie możemy cieszyć się z sukcesu” podkreślił.

Na podstawie informacji firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności