dru­pa 2016: He­idel­berg kon­ty­nu­uje kie­ru­nek roz­wo­ju – no­we ryn­ko­we mo­żli­wo­ści w epo­ce cy­fro­wejPoprzedni artykuł 

Gerold Linzbach, prezes Heidelberger Druckmaschinen AG podczas konferencji prasowej na targach drupa 2016.
Ge­rold Lin­zbach, pre­zes He­idel­ber­ger Druck­ma­schi­nen AG pod­czas kon­fe­ren­cji pra­so­wej na tar­gach dru­pa 2016.

Na tar­gach dru­pa 2016 w Düs­sel­dor­fie pod ha­słem „Sim­ply Smar­t” He­idel­ber­ger Druck­ma­schi­nen AG (He­idel­berg) będzie kon­ty­nu­ował swój kie­ru­nek roz­wo­ju. Fir­ma będzie się kon­cen­tro­wać na no­wych pro­duk­tach i kon­cep­cjach w stra­te­gicz­nych ob­sza­rach ta­kich jak ma­szy­ny, usłu­gi i ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne, w których pla­no­wa­ny jest zna­czący wzrost sprze­da­ży i wy­ko­rzy­sta­nie no­wych mo­żli­wo­ści ryn­ko­wych. No­wa ofer­ta ze stro­ny He­idel­berga przede wszyst­kim skie­ro­wa­na jest na ro­snący ry­nek wy­so­ko prze­two­rzo­nych, in­te­li­gent­nych opa­ko­wań oraz wy­so­kojakościowej pro­duk­cji ak­cy­den­so­wej.

Ca­ła ro­dzi­na ma­szyn do dru­ko­wa­nia cy­fro­we­go będzie mia­ła swo­ją świa­to­wą pre­mie­rę pod wspól­ną na­zwą li­nii pro­duk­tów „fi­re”. Sy­stem dru­ku cy­fro­we­go He­idel­berg Pri­me­fi­re 106 po­wsta­ły we współpra­cy z Fu­ji­film ma otwo­rzyć no­we seg­men­ty ryn­ku dzi­ęki bar­dziej ela­stycz­nej prze­my­sło­wej pro­duk­cji opa­ko­wań. Bli­ska współpra­ca po­mi­ędzy dwo­ma li­de­ra­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi ozna­cza, że po raz pierw­szy klien­ci sko­rzy­sta­ją z cy­fro­we­go dru­ku opa­ko­wań na ska­lę prze­my­sło­wą. W nie­zbyt od­le­głej per­spek­ty­wie sprze­daż w ob­sza­rze dru­ku cy­fro­we­go ma sta­no­wić po­nad 10 pro­cent ca­łko­wi­tej sprze­daży He­idel­berga.
„Na tar­gach dru­pa 2016 po­ka­że­my no­we­go He­idel­ber­ga – zo­rien­to­wa­ne­go na klien­ta, in­no­wa­cyj­ne­go i nie­za­wod­ne­go” – po­wie­dział pre­zes fir­my He­idel­berg, Ge­rold Lin­zbach.

„Przy­jęli­śmy kie­ru­nek na roz­wój i tr­wa­łą ren­tow­no­ść i spo­dzie­wa­my się, że tar­gi po­pro­wa­dzą nas tą dro­gą. Ob­słu­gu­je­my naj­wi­ęk­szą licz­bę dru­ka­rń prze­my­sło­wych w sek­to­rze, a na­sza spój­na kon­cep­cja w za­kre­sie dru­ku cy­fro­we­go i usług zo­rien­to­wa­na jest na ko­rzy­ściach klien­tów po­przez we­jście w epo­kę cy­fro­wą” do­dał.

Cy­fry­za­cja to­ru­je dro­gę au­to­no­micz­ne­mu dru­ko­wa­niu
He­idel­berg wy­ko­rzy­stu­je ko­rzy­ści pły­nące z cy­fry­za­cji ta­kże do dal­szej po­pra­wy ren­tow­no­ści swo­ich głów­nych ob­sza­rów dzia­ła­nia. No­wa fi­lo­zo­fia ope­ra­cyj­na fir­my „push to sto­p” (na­ci­śnij [przy­ci­sk], aby za­trzy­mać) przed­sta­wia so­bą zmia­nę w po­de­jściu do prze­my­sło­wej pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej z wy­ko­rzy­sta­niem ar­ku­szo­wych ma­szyn of­f­se­to­wych. Do tej po­ry pro­ce­sy dru­ko­wa­nia by­ły w spo­sób ak­tyw­ny pla­no­wa­ne, roz­po­czy­na­ne i ko­ńczo­ne przez ope­ra­to­rów, ale w przy­szło­ści za­da­nia te przej­mie na sie­bie ma­szyna. Je­śli zaj­dzie ta­ka po­trze­ba ope­ra­tor będzie je­dy­nie prze­ry­wał au­to­no­micz­ny ła­ńcuch pro­ce­sów. Fi­lo­zo­fia „push to sto­p” He­idel­berga po­zwa­la zro­zu­mieć przy­szło­ść prze­my­sło­wej pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej. Klien­ci będą mo­gli osi­ągnąć tr­wa­łe zwi­ęk­sze­nie pro­duk­tyw­no­ści i ren­tow­no­ści po­przez zna­czącą po­pra­wę swo­jej kon­ku­ren­cyj­no­ści. Au­to­no­micz­ne dru­ko­wa­nie mo­żna zo­ba­czyć pod­czas pre­zen­ta­cji no­wej ge­ne­ra­cji ma­szyny Spe­ed­ma­ster XL 106, która prze­no­si prze­my­sło­wą pro­duk­cję po­li­gra­ficz­ną na zu­pe­łnie no­wy po­ziom wy­daj­no­ści.

„He­idel­berg jest bra­nżo­wym pio­nie­rem w in­te­gra­cji pro­ce­sów i au­to­ma­ty­za­cji”, po­wie­dział Ste­phan Plenz, czło­nek za­rządu od­po­wie­dzial­ny za ma­szy­ny i urządze­nia. „Au­to­no­micz­ne dru­ko­wa­nie sta­je się rze­czy­wi­sto­ścią. Spo­dzie­wa­my się, że w naj­bli­ższych la­tach zwi­ęk­szy to wy­daj­no­ść o ko­lej­ne 50 pro­cent, a ta­kże uwol­ni ope­ra­to­rów ma­szyn od du­żej licz­by ru­ty­no­wych czyn­no­ści” do­dał.

No­wa plat­for­ma usług w chmu­rze roz­sze­rza port­fo­lio usług
He­idel­berg sta­le roz­sze­rza swo­je port­fo­lio usług, aby po pierw­sze pro­ce­sy i za­so­by klien­tów dzia­ła­ły do­brze, a po dru­gie by móc ofe­ro­wać usłu­gi zwi­ęk­sza­jące wy­daj­no­ść po­przez do­stęp do naj­wi­ęk­szej w bra­nży ba­zy wie­dzy. Fir­ma chce osi­ągnąć dal­szy wzrost w tym seg­men­cie ryn­ku. Fi­la­rem no­we­go port­fo­lio usług jest chmu­ra He­idel­berga, która za­pi­su­je i ana­li­zu­je da­ne z po­nad 10 000 po­łączo­nych sie­cią ma­szyn. Na tej pod­sta­wie He­idel­berg ofe­ru­je swo­im klien­tom pro­gra­my pre­wen­cyj­ne­go ser­wi­su, które zwi­ęk­sza­ją do­stępność po­szcze­gól­nych ma­szyn i wy­daj­no­ść ca­łe­go dzia­łu dru­ku.

Kon­cep­cyj­ne opra­co­wa­nie ja­kim jest He­idel­berg As­si­stant da­je po­jęcie o przy­szłym por­ta­lu in­for­ma­cyj­no­-ser­wi­so­wym He­idel­berga dla klien­tów opar­tym o roz­wi­ąza­nia w chmu­rze. He­idel­berg As­si­stant da­je klien­tom oso­bi­sty do­stęp do wszyst­kich in­for­ma­cji i usług, które zwi­ąza­ne są z ich dzia­łal­no­ścią. Co wi­ęcej, ofe­ru­je on bez­po­śred­ni do­stęp do no­we­go skle­pu in­ter­ne­to­we­go He­idel­berg eShop, będące­go no­wo­cze­snym roz­wi­ąza­niem w za­kre­sie sprze­da­ży on­li­ne. No­wy sklep zo­stał uru­cho­mio­ny już w 27 kra­jach. Za­re­je­stro­wa­ni i no­wi klien­ci mo­gą za­ma­wiać ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne w do­wol­nej chwi­li i otrzy­mać za­mówio­ne to­wa­ry w wy­jąt­ko­wo krót­kim cza­sie. W przy­szło­ści mo­żli­we będzie rów­nież za­ma­wia­nie wy­bra­nych części za­mien­nych.

„Za­bie­ra­my na­szych klien­tów w cy­fro­wą przy­szło­ść dzi­ęki naj­no­wo­cze­śniej­szej kon­cep­cji usług, zwi­ęk­sza­jąc ich wy­daj­no­ść” po­wie­dział Ha­rald We­imer, czło­nek za­rządu od­po­wie­dzial­ny za usłu­gi. „Kon­cen­tru­je­my się na tym, aby przy­nie­ść ko­rzy­ść na­szym klien­tom. Je­śli na­si klien­ci są kon­ku­ren­cyj­ni, tyl­ko wte­dy wspól­nie mo­że­my cie­szyć się z suk­ce­su” pod­kre­ślił.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my He­idel­berg Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści