Firma API Group, specjalizująca się w produkcji, dystrybucji, wdrażaniu oraz doradztwie w zakresie zastosowania wysokiej jakości folii i laminatów, jest w tym roku bardzo aktywna pod względem obecności na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych. Z jej zaawansowanymi materiałami, wykorzystywanymi m.in. przy uszlachetnianiu i zabezpieczaniu produktów drukowanych (np. opakowań), można było zapoznać się na największej tegorocznej wystawie dla branży poligraficznej – drupa 2016 w Düsseldorfie.
We wrześniu firma planuje obecność z własnym stoiskiem na najważniejszych w br. targach dedykowanych wąskowstęgowej produkcji opakowań i etykiet – Labelexpo Americas (odbywających się w Chicago), jak też na dwóch wystawach poświęconych opakowaniom luksusowym – Luxe Pack Monaco i Luxury Packaging w Londynie.
Prezentacje folii do tłoczenia na zimno TU na targach drupa 2016
Na targach drupa 2016, które co cztery lata gromadzą setki tysięcy przedstawicieli branży poligraficznej z całego świata, podłoża API Group były obecne na stoisku firmy Manroland Sheetfed. Na prezentowanej tu nowej generacji arkuszowej maszynie offsetowej – Roland 708 LTTLV Evolution – realizowane były zlecenia uwzględniające proces tłoczenia folią na zimno. W tej właśnie części zastosowano m.in. specjalistyczną folię do cold-stampingu TU, stworzoną przez API. Odbywające się codziennie pokazy drukowania i uszlachetniania opakowań oraz innych produktów przyciągały za każdym razem uwagę setek gości targowych.
Zastosowana podczas prezentacji maszyny folia TU pozwala na – jak zapewnia jej producent – niezwykle precyzyjne odwzorowanie detali, właściwe pokrywanie dużych tint, jak również osiąganie wysokiego połysku zarówno przy nanoszeniu jej na warstwy tekstową jak i graficzną. Dostępna w odcieniach złotym i srebrnym, stanowi ona wszechstronny materiał wychodzący naprzeciw potrzebom drukarń i projektantów poszukujących niebanalnych opakowań i etykiet.
Zdaniem Richarda Burhouse, dyrektora ds. marketingu API Group, pojawienie się materiałów brytyjskiego producenta na targach drupa 2016, było strzałem w dziesiątkę: „To najważniejsze wydarzenie branży poligraficznej na świecie, dlatego bardzo nam miło, że firma Manroland Sheetfed wybrała właśnie folie API z myślą o prezentacjach nowej generacji maszyn arkuszowych. Dzięki temu liczna grupa zwiedzających te targi miała okazję poznać ich niewątpliwe walory, zarówno w kontekście wyróżnienia finalnego produktu na półce sklepowej, jak też nadania opakowaniu czy etykiecie cech luksusowości”.
API Group i opakowania luksusowe
Kolejną okazją do zapoznania się z ofertą API Group, dedykowaną na rynek opakowań luksusowych, będzie wrześniowa wystawa Luxury Packaging 2016 w Londynie oraz towarzyszący jej konkurs Luxury Packaging Awards. Brytyjska firma znalazła się – już drugi rok z rzędu – na krótkiej liście przedsiębiorstw nominowanych w kategorii przeznaczonej dla dostawców, w której – co ciekawe – zwyciężyła podczas poprzedniej edycji konkursu. Wówczas też jury konkursowe doceniło wysoką jakość, wszechstronność oraz szeroką gamę zastosowań folii (także holograficznych) i laminatów API przy produkcji opakowań luksusowych i innych wyrobów marki premium. Wśród nich znajdują się m.in.: laminaty API Lens – dedykowane na rynek opakowań na papierosy oraz szampana, a także API MVPlus i TA – przeznaczone produkcji opakowań na kosmetyki i aromaty.
Mówi Richard Burnhouse: „Właściciele marek luksusowych oczekują opakowań, które w odpowiedni sposób odzwierciedlą ich pozycję na rynku, na którym są obecni. Z tego względu poświęcamy dużo uwagi, by zrozumieć ich potrzeby i dostosować je do każdego, indywidualnego projektu. Cieszymy się, że nasz wysiłek został doceniony i że ponownie znaleźliśmy się na tzw. krótkiej liście firm nominowanych w kategorii przeznaczonej dla dostawców. Z niecierpliwością czekamy na rozstrzygnięcie tegorocznej edycji konkursu Luxury Packaging Awards”.
Uroczysta gala, podczas której zostaną wręczone nagrody, odbędzie się 16 września br. w londyńskim hotelu Grosvenor House. Towarzyszyć jej będzie dwudniowa wystawa Luxury Packaging (14-15 września, centrum targowe Olympia w Londynie), podczas której – na stoisku A34 – swoją ofertę zaprezentuje m.in. API Group.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com