Do cze­go wy­ko­rzy­stać neo­no­we ko­lo­ry to­ne­rów w dru­kar­kach OKI?Poprzedni artykuł 

Czy rze­czy­wi­ście wszyst­kie wy­dru­ki mu­szą wy­glądać tak sa­mo? Czy je­ste­śmy ska­za­ni na stan­dar­do­we mo­żli­wo­ści, które da­ją nam to­ne­ry CMYK? Oka­zu­je się, że nie. Z no­wą tech­no­lo­gią OKI ka­żdy wy­druk mo­że­my wzbo­ga­cić po­przez neo­no­we ko­lo­ry. Otwie­ra to zu­pe­łnie no­we mo­żli­wo­ści za­rów­no dla bra­nży kre­atyw­nej, jak i dla po­li­gra­fii. Co mo­że­my za­tem uzy­skać sto­su­jąc neo­no­we ko­lo­ry?

Współcze­śnie do­ść trud­no wy­różnić się ze swo­imi wy­dru­ka­mi na tle kon­ku­ren­cji. Nie­za­le­żnie czy sta­ra­my się ozdo­bić wi­try­nę skle­po­wą, po­in­for­mo­wać klien­tów o pro­mo­cji, wy­dru­ko­wać ulot­ki czy przy­go­to­wać atrak­cyj­ny POS.  Mo­żli­wo­ści kre­atyw­ne by­ły do tej po­ry ogra­ni­czo­ne pa­le­tą barw two­rzo­nych za po­mo­cą skła­do­wych CMYK. Sy­tu­acje ca­łko­wi­cie zmie­nia­ją neo­no­we ko­lo­ry, dzi­ęki którym wy­dru­ki  wcho­dzą na ca­łkiem no­wy, wy­ższy po­ziom.  Dzi­ęki nim mo­że­my za­pro­jek­to­wać ma­te­ria­ły, które za­chwy­cą ży­wy­mi, atrak­cyj­nymi wi­zu­al­nie bar­wa­mi, tak różny­mi od te­go, co spo­ty­ka­my obec­nie.  Du­żo ła­twiej w ten spo­sób przy­ci­ągnąć uwa­gę klien­tów i wzbu­dzić ich za­in­te­re­so­wa­nie.

Druk z za­sto­so­wa­niem flu­ore­scen­cyj­nych ma­te­ria­łów umo­żli­wia przy­go­to­wa­nie wy­jąt­ko­wo ja­skra­wych, przy­ku­wa­jących oko ma­te­ria­łów i to nie­za­le­żnie, czy dru­ku­je­my na ja­snym czy na ciem­nym tle.  Co wi­ęcej, mo­żli­we jest dru­ko­wa­nie nie­mal na ka­żdej po­wierzch­ni, za­tem na­sze wy­dru­ki bez pro­ble­mu prze­nie­sie­my np. na ubra­nia, obu­do­wy te­le­fo­nów lub ga­dże­ty re­kla­mo­we na­szej fir­my.  Bez pro­ble­mu wydru­ku­je­my ta­kże uni­kal­ne gra­ficz­ne bi­le­ty, pro­duk­ty de­ko­ra­cyj­ne, opa­ko­wa­nia czy ma­te­ria­ły edu­ka­cyj­ne

Ne­ono­we ko­lo­ry to ta­kże świet­ny spo­sób, aby w pro­sty i ta­ni spo­sób uzy­skać na wy­dru­kach efek­ty 3D. Przy­go­to­wa­ne w ten spo­sób wy­sta­wy i ma­te­ria­ły pro­mo­cyj­ne zy­sku­ją na atrak­cyj­no­ści i efek­tywniej za­chęca­ją po­ten­cjal­nych klien­tów.  Istot­ną za­le­tą jest rów­nież ogra­ni­cze­nie kosz­tów.  Ne­ono­we ko­lo­ry spra­wia­ją, że zni­ka ko­niecz­no­ść two­rze­nia kosz­tow­nych wy­dru­ków prób­nych, które często wy­ma­ga­ły ręcz­nych tech­nik dru­kar­skich jesz­cze bar­dziej win­du­jąc kosz­ty.  Dzi­ęki dru­kar­kom te­go ty­pu fir­my czy sa­mo­dziel­nie dzia­ły gra­ficz­ne zy­sku­ją po­tężne na­rzędzie do twór­czej pra­cy, a stwo­rzo­ne w ten spo­sób ma­te­ria­ły wy­różnią nas na tle kon­ku­ren­cji.

„Wy­różnie­nie ofer­ty fir­my spo­śród kon­ku­ren­cji by­ło do­tych­czas bar­dzo kosz­tow­ne. Nie­ty­po­we wy­dru­ki trze­ba by­ło zle­cać dru­kar­ni, a uszla­chet­nia­nie ich do­dat­ko­wym ko­lo­rem czy la­kie­rem sta­no­wi­ło zna­czący ele­ment kosz­to­ry­su. Dla­te­go tyl­ko du­że fir­my mo­gły so­bie na to po­zwo­lić. Obec­nie neo­no­we dru­kar­ki OKI zmie­nia­ją ten trend, po­zwa­la­jąc na two­rze­nie nie­ty­po­wych ma­te­ria­łów na­wet w po­je­dyn­czych eg­zem­pla­rzach. To krok mi­lo­wy dla ma­łych firm, które dzi­ęki te­mu mo­gą sku­tecz­nie kon­ku­ro­wać na­wet z kor­po­ra­cja­mi. – uwa­ża Ja­cek Tar­kie­wicz, CEE Re­gio­nal Mar­ke­ting Ma­na­ger pro­du­cen­ta dru­ka­rek OKI.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my OKI Eu­ro­pe Ltd

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści