Dla­cze­go po­trze­bu­je­my dru­ku cy­fro­we­go?Poprzedni artykuł 

Je­że­li py­ta­my dru­ka­rzy o druk cy­fro­wy, to chy­ba już nie ist­nie­ją ta­cy, którzy nie wi­dzą po­trze­by je­go za­sto­so­wa­nia. Na­to­miast zda­nia są po­dzie­lo­ne, co do ja­ko­ści, i przede wszyst­kim, kosz­tu je­go za­sto­so­wa­nia. Cho­dzi tu głów­nie o ce­nę ma­szyn i ce­nę ma­te­ria­łów, które są istot­nie dro­ższe.

Za­tem, spróbuj­my roz­wiać za­gad­kę, jak mo­że się to opła­cać?

Są trzy pod­sta­wo­we po­wo­dy dla których sto­su­je­my druk cy­fro­wy;

- Sto­su­je­my go tam, gdzie żad­na in­na tech­no­lo­gia nie jest do­sta­tecz­nie efek­tyw­na, tzn. kie­dy po­trze­bu­je­my dru­ko­wać zmien­ne da­ne. To zda­rza się co­raz częściej i są bra­nże, które bez te­go już nie funk­cjo­nu­ją np. far­ma­ceu­ty­ki czy bra­nża pro­duk­cji opon. Ale na­wet w po­spo­li­tej „spo­żyw­ce” fir­my chcą mieć już per­so­na­li­za­cje pro­duk­tów.  Wła­śnie per­so­na­li­za­cja pro­duk­tów będzie wy­mu­szać co­raz krót­sze se­rie, ale za to dy­wer­sy­fi­ko­wać ro­dza­je ety­kiet, często na tym sa­mym pro­duk­cie.

- Kie­dy druk cy­fro­wy jest istot­nie ta­ńszy niż tech­no­lo­gia fle­xo. Do­ty­czy to głów­nie ma­łych i śred­nich na­kła­dów ety­kiet  ko­lo­ro­wych. Prze­ci­ęt­nie, przy śred­niej ety­kie­cie ko­lo­ro­wej, re­zy­gna­cja z eta­pu two­rze­nia ma­tryc po­li­me­ro­wych przy­no­si oszczęd­no­ści od 500 do 1000 zł, w za­le­żno­ści od ilo­ści ko­lo­rów. Do te­go brak strat ma­te­ria­ło­wych przy na­rządzie i czas na­rządu da­ją tech­no­lo­gii cy­fro­wej do­dat­ko­wą prze­wa­gę kosz­to­wą.  Ła­two wy­li­czyć, że ety­kieta cy­fro­wa za­wsze będzie ta­ńsza do 30–40 tyś. sztuk na­kła­du, przy śred­niej wiel­ko­ści  ko­lo­ro­wej ety­kiety.

- Kie­dy po­trze­bu­je­my ety­kie­ty „od ręki”, tzn. na po­cze­ka­niu. Przy za­sto­so­wa­niu na­sze­go ze­sta­wu Tro­ja­n2 + NB 330 ( dru­kar­ka cy­fro­wa i fi­ni­shing), usta­wio­nych on­li­ne, ma­my to na­praw­dę w pół go­dzi­ny.  W tak szyb­kiej usłu­dze jest za­wsze ele­ment -e­xtra bo­nus, za szyb­ko­ść ob­słu­gi. Klient naj­częściej jest  tak szczęśli­wy, że roz­wi­ąza­no je­go pil­ną po­trze­bę, że nie dys­ku­tu­je na te­mat ce­ny. Za­tem, z na­tu­ry są to zle­ce­nia naj­bar­dziej lu­kra­tyw­ne.

Oczy­wi­ście, mo­żna dys­ku­to­wać jesz­cze o ja­ko­ści ta­kie­go dru­ku, ale do mo­men­tu, w którym zo­ba­czy  na wła­sne oczy, jak dru­kuje Tro­jan 2. Jest to ab­so­lut­na ja­ko­ść wy­ni­ka­jąca z sa­mych za­ło­żeń gło­wi­cy mem­je­to­wej. (1600 x 1600 dpi). Ale też i z po­wa­żne­go po­de­jścia do te­ma­tu przez du­ńską fir­mę Tro­ja­nLa­bel. Po pro­stu jest to pierw­sza, i obec­nie je­dy­na, pro­fe­sjo­nal­na dru­kar­ka mem­je­to­wa, która na­da­je się do dru­ku du­żej ilo­ści, różnych , ety­kie­ty z ro­li na ro­lę. Jej au­to­ma­tycz­ne pro­wa­dze­nie wstęgi przez ser­wo­mo­to­ry, sys­tem au­to­ma­tycz­nego czysz­cze­nia gło­wi­cy czy czuj­ni­ki optycz­ne do wstrze­li­wa­nia się w wy­ci­ęte ety­kie­ty lub wy­bra­ne miej­sce dodru­ku na częścio­wo wy­dru­ko­wa­nej już ety­kie­cie, po­zwa­la­ją na za­spo­ko­je­nie na­wet naj­bar­dziej wy­ma­ga­jących klien­tów. Ety­kie­ta mo­że być dru­ko­wa­na za­rów­no na wcze­śniej wy sztan­co­wa­nej ro­li, jak i dru­ko­wać mar­ker dla wy­kra­wa­nia na in­nym fi­ni­shin­gu.  Ja­ko­ść dru­ku jest w pe­łni uza­le­żnio­na od ja­ko­ści gra­fi­ki, którą dru­kujemy. Je­że­li ma­my bar­dzo do­bry plik o ja­ko­ści HD Fle­xo, to uzy­ska­my ja­ko­ść HD Fle­xo.

Do ze­sta­wu dru­ku­jąco – wy­kra­wa­jące­go ety­kie­ty,  po­trzeb­na jest nie tyl­ko do­sko­na­ła ma­szy­na dru­ku­jąca , jak Tro­ja­n2,  lecz rów­nież kom­pak­to­wy i nie dro­gi fi­ni­shin­gu. Naj­le­piej, aby był se­mi­-ro­ta­cyj­ny, jak nasz fi­ni­shin­gu  NB 330. Osz­czędza­my na wiel­ko­ści wy­kroj­ni­ków i ilo­ści cy­lin­drów, bo wy­kroj­nik nie mu­si opa­sy­wać cy­lin­dra, dzi­ęki cze­mu cy­lin­der mo­że być je­den do wszyst­kich wy­mia­rów ety­kie­ty.  Jed­na­kże fi­ni­shig se­mi­-ro­ta­cyj­ny mu­si być nie­zwy­kle pre­cy­zyj­ną ma­szy­ną, tak jak nasz NB 330 na sied­miu ser­wo­mo­to­rach Re­trox – Bosch. Per­fek­cyj­na ma­szy­na w roz­sąd­nej ce­nie.

Zbi­gniew Ka­ra­pu­da
Dy­rek­tor Sprze­da­ży
HKM Sp. z o.o.

Pho­to Cre­dit: Rémy Chan­te­lo­up via Comp­fi­ght cc

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści