Odbywające się niedawno w Las Vegas targi SGIA 2016 okazały się dużym sukcesem dla Agfa Graphics. Firma zaprezentowała na nich szereg innowacyjnych rozwiązań w zakresie drukowania wielkoformatowego. Trzy z nich, w tym premierowy ploter Anapurna H3200i LED, otrzymały prestiżową nagrodę „Product of the Year”. Agfa Graphics stała się jej potrójnym laureatem już drugi rok z rzędu.
Anapurna H3200i LED: debiut i prestiżowa nagroda
Ploter Anapurna H3200i LED, który na targach SGIA 2016 miał światową premierę, zwyciężył w kategorii hybrydowych urządzeń UV w cenie od 100 tys. do 500 tys. USD. Dzięki wbudowanemu systemowi utrwalania LED UV, wykorzystującemu chłodzenie powietrzem, umożliwia on zadrukowywanie szerszego spektrum podłoży. Maszyna jest dostępna w konfiguracjach pozwalających na drukowanie zarówno z użyciem jednego jak i dwóch zwojów z materiałem. Obsługuje też media sztywne o maksymalnym formacie 2 x 3 m. Urządzenie posiada solidną konstrukcję, oferuje przyjazny dla użytkownika system ładowania mediów drukowanych w trybie „z roli na rolę”, zaś zastosowana tu technologia LED UV zapewnia wyższą energooszczędność, zwiększenie żywotności systemu oraz redukcję wydatków operacyjnych.
Anapurna H3200i LED posiada wbudowaną funkcję nanoszenia koloru białego. Może on być aplikowany przed bądź po warstwie wielobarwnej (także jako punktowy/ specjalny), jak również – w tzw. trybie kanapkowym – pomiędzy dwoma innymi warstwami atramentu. Urządzenie jest sterowane najnowszą wersją systemu workflow Asanti 3.0, dedykowanego na rynek zastosowań wielkoformatowych.
Jeti Mira: nowa opcja drukowania 3D
Najważniejsze wyróżnienia w swoich kategoriach otrzymały też dwa pozostałe plotery, prezentowane na stoisku Agfa Graphics. System Jeti Mira znalazł uznanie w oczach jury, zdobywając nagrodę „Product of the Year” dla najlepszego płaskiego urządzenia w cenie od 200 tys. do 500 tys. USD. Ploter ten stworzono z myślą o obsłudze wysokonakładowych zleceń, realizowanych w trybie 6-kolorowym z opcjonalnym primerem bądź lakierem. Nowością jest tu technologia 3D Lens, pozwalająca na uzyskanie efektu trójwymiarowości bez konieczności stosowania specjalnych podłoży soczewkowych, a wymagająca naniesienia jedynie dedykowanego lakieru. Ważną funkcją jest też „Print & Prepare”, umożliwiająca wprowadzenie do urządzenia kolejnego materiału podczas realizacji bieżącego zlecenia.
Jeti Mira wyposażono dodatkowo w dostawiany moduł, umożliwiający zadrukowywanie mediów giętkich w trybie „z roli na rolę”. Zastosowane w ploterze głowice aplikują 7-pikolitrowe krople atramentu, dzięki czemu uzyskiwany obraz cechuje właściwe odwzorowanie detali oraz odpowiednia ostrość tekstu, nawet 4-punktowego.
Jeti Tauro: wyższa automatyzacja pracy
Z kolei w kategorii wysokowydajnych urządzeń hybrydowych, bazujących na technologii UV, zwyciężył ploter Jeti Tauro, oferujący od niedawna tryb w ¾ zautomatyzowany. Urządzenie drukuje w sześciu kolorach (z opcjonalnym primerem oraz bielą) na mediach sztywnych i giętkich o szerokości do 2,5 m, a jego maksymalna prędkość wynosi 275 m2/h. Jest dedykowany do realizacji wysokonakładowych zleceń z rynku Sign & Display. Specjalny system podawania i ładowania sztywnych mediów zapewnia nieprzerwane zaopatrywanie maszyny w podłoże. Maszynę zaprojektowano z myślą o pracy w trybie całodobowym przez siedem dni tygodnia. Podobnie jak wszystkie plotery inkjetowe firmy Agfa Graphics, jest ona sterowana systemem workflow Asanti 3.0.
Warto dodać, że do tegorocznej edycji konkursu „Product of the Year” zgłoszonych zostało 170 rozwiązań w 49 kategoriach. Realizowane w poszczególnych maszynach wydruki były poddawane wnikliwej analizie pod względem kolorystyki, przejść tonalnych, odwzorowania detali, pasowania barw i skali szarości. Mówi Deborah Hutcheson, dyrektor ds. marketingu Agfa Graphics North America: „Trzy nagrody za produkt roku to najlepsze potwierdzenie zaangażowania całego zespołu Agfa Graphics odpowiedzialnego za rozwiązania druku inkjetowego w pracę na rzecz wprowadzania na rynek najwyższej jakości, wysokowydajnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Projektujemy je mając na uwadze potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Tegoroczne wyróżnienia traktujemy jako uznanie wysiłków Agfa Graphics, zmierzających do tworzenia zaawansowanych produktów o możliwie najwyższym poziomie wydajności i zyskowności”.
Asanti 3.0: innowacyjny system workflow do produkcji wielkoformatowej
Poza prezentowanymi na targach, nagrodzonymi nowościami sprzętowymi Agfa Graphics promowała na SGIA 2016 także najnowszą wersję sterującego nimi systemu workflow – Asanti 3.0. Dedykowany dla wszystkich ploterów z serii Anapurna i Jeti, wyposażony został w szereg nowych funkcji i udoskonaleń, podnoszących wydajność produkcji wielkoformatowej. Wśród anonsowanych przez producenta nowości znalazły się m.in.: nowy edytor obrazów ze zintegrowaną funkcją dzielenia brytów (tiling); poprawiona kontrola spadów i znaków cięcia; zwiększona automatyzacja Hot Tickets oraz zintegrowany proofing. Agfa Graphics zwraca uwagę także na inne ważne funkcjonalności Asanti, jak choćby zaawansowane narzędzia do obróbki kolorystycznej. System pracuje w oparciu o najnowszą, 4. wersję silnika renderującego Adobe PDF Print, który odpowiada za wydajne i precyzyjne przetwarzanie zleceń.
Podczas targów SGIA 2016 firma promowała także najnowszą wersję zintegrowanego z Asanti oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych – StoreFront 3.5. Oferuje ona nowe funkcjonalności, m.in. w zakresie tworzenia zestawów z oferowanych produktów, wprowadzania rabatów i kodów promocyjnych. Z myślą o większym zainteresowaniu korzystających ze sklepu klientów pojawiły się w nim nowe opcje w obszarze projektowania: tworzenie podkategorii produktów, personalizowanych stopek, interaktywnych banerów karuzelowych w języku HTML5, wprowadzanie szerszego kontekstu wyszukiwania produktów oraz podpowiedzi.
Inkjet UV: „sky is the limit”
Na stoisku Agfa Graphics nie zabrakło prezentacji praktycznych zastosowań oferowanych przez firmę, kompletnych rozwiązań, na które składają się: wysokiej klasy maszyny, system workflow, media oraz dedykowane atramenty UV. Ich możliwości demonstrowano w kilku wydzielonych strefach. W ramach pierwszej z nich – Akademii Aplikacji – zwiedzającym pokazano krok po kroku techniki uzyskiwania efektów druku trójwymiarowego, tekstury itd. Strefa Inspiracji była miejscem, w którym różne aplikacje z udziałem techniki inkjet UV mieszano z obrazem wideo; tu również prezentowano praktyczne przykłady jej zastosowania przy produkcji backlitów, także z udziałem techniki druku wieloprzebiegowego. W kolejnej części stoiska prezentowano wydruki imitujące ruch. Natomiast w Quality Viewing Station można było zapoznać się z różnymi trybami jakościowymi, oferowanymi przez rozwiązania Agfa Graphics – od roboczego aż po high definition. Dzięki temu każdy ze zwiedzających mógł ocenić swoje realne potrzeby w odniesieniu do realizowanej produkcji oraz urządzenia, w jakie należy zainwestować.
Deborah Hutcheson podsumowuje: „Dzięki temu wizyta na naszym stoisku łączyła w sobie aspekty techniczne, edukacyjne, poznawcze i rozrywkowe, stając się – taką mamy nadzieję – swego rodzaju inspiracją, pobudzającą kreatywność gości targowych. Portfolio Agfa Graphics jest niezwykle szerokie i daje ogromne możliwości potencjalnemu użytkownikowi. Naszym celem było pokazanie ich nieograniczoności przy zastosowaniu odpowiedniego zestawu, bazującego na zaawansowanej technice inkjet UV, oprogramowaniu workflow automatyzującemu produkcję oraz właściwie dobranym podłożom drukowym”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com