API Gro­up z pre­zen­ta­cją w war­szaw­skim Ze­spo­le Sz­kół nr 31 im. J. Ki­li­ńskie­go: o kre­acji, re­kla­mie i pro­jek­to­wa­niu opa­ko­wańPoprzedni artykuł 

David Peters podczas prezentacji dla uczniów Zespołu Szkół nr 37 im. J. Kilińskiego w Warszawie
Da­vid Pe­ters pod­czas pre­zen­ta­cji dla uczni­ów Ze­spo­łu Sz­kół nr 37 im. J. Ki­li­ńskie­go w War­sza­wie

Nie­odłącz­ną częścią dzia­łań API Gro­up – pro­du­cen­ta spe­cja­li­stycz­nych fo­lii i la­mi­na­tów, znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie m.in. przy pro­duk­cji, uszla­chet­nia­niu i za­bez­pie­cza­niu opa­ko­wań luk­su­so­wych, są od pew­ne­go cza­su spo­tka­nia o cha­rak­te­rze szko­le­nio­wo­-warsz­ta­to­wym z jej klien­ta­mi: agen­cja­mi re­kla­mo­wy­mi, dru­kar­nia­mi, a ta­kże z wła­ści­cie­la­mi ma­rek. Na cze­le pro­jek­tu, w ra­mach które­go się one od­by­wa­ją, stoi Da­vid Pe­ters – Cre­ati­ve De­ve­lop­ment Ma­na­ger.

W ostat­nim cza­sie przy­był on po raz ko­lej­ny do Pol­ski, by spo­tkać się z przed­sta­wi­cie­la­mi kil­ku dru­ka­rń opa­ko­wa­nio­wych i ety­kie­to­wych, po­szu­ku­jących no­wych dróg roz­wo­ju, m.in. po­przez wdra­ża­nie nie­ba­nal­nych i wy­różnia­jących się na tle kon­ku­ren­cji roz­wi­ązań. Ostat­nim punk­tem je­go wrze­śnio­wej wi­zy­ty w na­szym kra­ju by­ła spe­cjal­na pre­zen­ta­cja dla uczni­ów Ze­spo­łu Sz­kół nr 31 im. J. Ki­li­ńskie­go w War­sza­wie.

Przed kil­ku la­ty w ra­mach dzia­ła­jące­go tu tech­ni­kum uru­cho­mio­ny zo­stał kie­ru­nek „Tech­nik or­ga­ni­za­cji re­kla­my”. In­te­gral­ną częścią ze­spo­łu jest też li­ceum ogól­no­kszta­łcące, ukie­run­ko­wa­ne m.in. na za­gad­nie­nia zwi­ąza­ne z pro­jek­to­wa­niem pla­stycz­nym. W spo­tka­niu z Da­vi­dem Pe­ter­sem wzi­ęło udział kil­kudziesięciu uczni­ów z obu tych szkół oraz przed­sta­wi­cie­le ka­dry pe­da­go­gicz­nej. Pre­le­gen­to­wi to­wa­rzy­szy­ły Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska oraz Kin­ga Ku­si­ńska z dzia­łu han­dlo­we­go fir­my.
Da­vid Pe­ters opo­wia­dał o po­cząt­kach swo­jej ka­rie­ry w ob­sza­rze pro­jek­to­wa­nia, re­kla­my i opa­ko­wań, przed­sta­wiał klu­czo­we aspek­ty twór­cze­go i wol­ne­go od sche­ma­tów my­śle­nia de­si­gner­skie­go. „Prze­de wszyst­kim wy­ko­rzy­staj­cie czas, ja­ki ma­cie te­raz, będąc w szko­le – prze­ko­ny­wał. – Chło­ńcie wszyst­ko co was ota­cza, re­je­struj­cie, za­pi­suj­cie, no­tuj­cie, rób­cie zdjęcia, aby móc po pew­nym cza­sie wrócić do swo­ich wła­snych po­my­słów czy za­in­te­re­so­wań. Ta­kie „zbio­ry z prze­szło­ści” mo­gą być nie­oce­nio­ne, gdy po­dej­mie­cie pra­cę za­wo­do­wą. Ja te­go ro­dza­ju ma­te­ria­ły zbie­ram do dzi­siaj, gdyż ka­żde miej­sce, które od­wie­dzam, mo­że sta­no­wić in­spi­ra­cję”.
Da­vid Pe­ters zdra­dził rów­nież taj­ni­ki swo­je­go warsz­ta­tu, pre­zen­tu­jąc spe­cjal­ne ta­bli­ce te­ma­tycz­ne, uwzględ­nia­jące nie tyl­ko naj­now­sze tren­dy w pro­jek­to­wa­niu opa­ko­wań, ma­te­ria­ły uży­wa­ne w swo­jej pra­cy i efek­ty spe­cjal­ne dzi­ęki nim ge­ne­ro­wa­ne, ale też je­go wła­sne po­my­sły pro­jek­tów. Spot­ka­nie by­ło dla uczni­ów oka­zją do za­da­wa­nia py­tań, jak rów­nież do za­po­zna­nia się z licz­ny­mi prób­ka­mi opa­ko­wań au­tor­stwa pre­le­gen­ta, wy­ko­na­nych z udzia­łem spe­cja­li­stycz­nych ma­te­ria­łów API. Da­vid Pe­ters za­pre­zen­to­wał m.in. za­pro­jek­to­wa­ny przez sie­bie ma­ga­zyn po­świ­ęco­ny opa­ko­wa­niom luk­su­so­wym – For­mes de Lu­xe, przy­go­to­wa­ny z my­ślą o od­by­wa­jących się nie­daw­no tar­gach Lu­xe Pack Mo­na­co. Za­pro­po­no­wał też po­moc uczniom war­szaw­skiej pla­ców­ki, którzy by­li­by za­in­te­re­so­wa­ni je­go kon­sul­ta­cja­mi przy two­rzo­nych pro­jek­tach, a ta­kże nie­for­mal­ną współpra­cę, po­dob­ną do tej, ja­ką fir­ma API Gro­up pod­jęła swe­go cza­su z jed­ną z bry­tyj­skich uczel­ni kszta­łcących przy­szłych pro­jek­tan­tów czy gra­fi­ków.

Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska: „By­ło nam bar­dzo mi­ło za­wi­tać w go­ścin­ne pro­gi war­szaw­skie­go Ze­spo­łu Sz­kół nr 31 im. J. Ki­li­ńskie­go i spo­tkać się z ucznia­mi kie­run­ków zwi­ąza­nych z bra­nża­mi, w ja­kich dzia­ła na­sza fir­ma. Cie­szy­my się, że pre­zen­ta­cja Da­vi­da Pe­ter­sa spo­tka­ła się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem i odze­wem, o czym świad­czą py­ta­nia za­da­wa­ne przez uczest­ni­ków pod­czas spo­tka­nia czy uwa­żne, wni­kli­we ogląda­nie przy­wie­zio­nych przez nie­go próbek. Chęt­nie wes­prze­my tę pla­ców­kę m.in. po­przez do­star­cza­nie na uży­tek szko­ły różne­go ro­dza­ju opa­ko­wań, uwzględ­nia­jących efek­ty spe­cjal­ne, wy­ko­na­nych z za­sto­so­wa­niem ma­te­ria­łów API. Ma­my na­dzie­ję, że choć dla części uczni­ów za­rów­no to spo­tka­nie, jak i dal­sze kon­tak­ty z na­mi sta­ną się in­spi­ra­cją i przy­czy­nią do wi­ęk­sze­go za­in­te­re­so­wa­nia nie­zwy­kle przy­szło­ścio­wą bra­nżą, ja­ką jest seg­ment opa­ko­wań i ety­kie­t”.
Le­szek Ol­szew­ski, wi­ce­dy­rek­tor Ze­spo­łu Sz­kół nr 31 im. J. Ki­li­ńskie­go w War­sza­wie, do­da­je: „Współpra­ca z przed­si­ębior­stwa­mi pro­wa­dzący­mi dzia­łal­no­ść w bra­nży oraz czer­pa­nie z wie­dzy eks­per­tów-prak­ty­ków jest nie­odzow­nym ele­men­tem pro­ce­su kszta­łce­nia za­wo­do­we­go. Ja­ko szko­ła przy­go­to­wu­jąca uczni­ów do pra­cy w za­wo­dzie tech­nik or­ga­ni­za­cji re­kla­my oraz re­ali­zu­jąca ar­ty­stycz­ne in­no­wa­cje pe­da­go­gicz­ne w kszta­łce­niu ogól­nym je­ste­śmy szcze­gól­nie za­in­te­re­so­wa­ni ryn­kiem zwi­ąza­nym z pro­fi­lem za­wo­do­wym na­szych uczni­ów i ab­sol­wen­tów – pa­sjo­na­tów oraz przy­szłych pra­cow­ni­ków kre­atyw­nej bra­nży re­kla­mo­wej. Zor­ga­ni­zo­wa­nie spo­tka­nia dla mło­dzie­ży oraz otwar­to­ść na współpra­cę ze stro­ny API Gro­up bar­dzo cie­szy na­szą szkol­ną spo­łecz­no­ść. Je­stem prze­ko­na­ny, ze bez­po­śred­nie kon­tak­ty z bra­nżą, no­wy­mi tren­da­mi, kre­atyw­nym spo­so­bem my­śle­nia oraz pla­no­wa­nia wła­snej przy­szło­ści to nie­oce­nio­na lek­cja dla na­szych uczni­ów, która za­in­spi­ru­je ich do dal­sze­go roz­wi­ja­nia się w za­wo­dzie. Pro­edu­ka­cyj­na po­sta­wa i dzia­łal­no­ść po­dej­mo­wa­na przez API Gro­up na rzecz ak­ty­wi­za­cji za­wo­do­wej uczni­ów na eta­pie edu­ka­cji oraz prze­ka­zy­wa­nia prak­tycz­nych taj­ni­ków bra­nży po­win­na sta­no­wić wzór do na­śla­do­wa­nia dla wszyst­kich podmio­tów funk­cjo­nu­jących na ryn­ku. Ma­my na­dzie­je, po tak nie­zwy­kle in­te­re­su­jącym i sa­tys­fak­cjo­nu­jącym spo­tka­niu z przed­sta­wi­cie­la­mi API Gro­up, na kon­ty­nu­ację owoc­nej współpra­cy. Je­stem pe­wien, że przy­nie­sie wie­le ko­rzy­ści obu stro­nom, a w szer­szym spoj­rze­niu – ca­łej bra­nży”.
O spo­tka­niu z Da­vi­dem Pe­ter­sem bar­dzo po­zy­tyw­nie wy­po­wia­da­ją się rów­nież bio­rący w nim udział ucznio­wie 1. kla­sy kie­run­ku „Tech­nik or­ga­ni­za­cji re­kla­my”. Mówi Jo­an­na: „Spot­ka­nie by­ło ol­brzy­mim do­świad­cze­niem, mo­żna by­ło zo­ba­czyć na wła­sne oczy i do­tknąć rze­czy, które będą sta­no­wi­ły część opa­ko­wa­nia. Mia­łam mo­żli­wo­ść wie­le się na­uczyć od oso­by, która zaj­mu­je się tym na co dzie­ń”. Pa­tryk do­da­je: „Cie­ka­we do­świad­cze­nie. Spo­sób pro­jek­to­wa­nia, sty­le, za­sa­dy opra­co­wa­nia pro­jek­tów na ryn­ku re­kla­my to bar­dzo cie­ka­we te­ma­ty. Bar­dzo du­żo cie­ka­wych i cen­nych in­for­ma­cji”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści