Nieodłączną częścią działań API Group – producenta specjalistycznych folii i laminatów, znajdujących zastosowanie m.in. przy produkcji, uszlachetnianiu i zabezpieczaniu opakowań luksusowych, są od pewnego czasu spotkania o charakterze szkoleniowo-warsztatowym z jej klientami: agencjami reklamowymi, drukarniami, a także z właścicielami marek. Na czele projektu, w ramach którego się one odbywają, stoi David Peters – Creative Development Manager.
W ostatnim czasie przybył on po raz kolejny do Polski, by spotkać się z przedstawicielami kilku drukarń opakowaniowych i etykietowych, poszukujących nowych dróg rozwoju, m.in. poprzez wdrażanie niebanalnych i wyróżniających się na tle konkurencji rozwiązań. Ostatnim punktem jego wrześniowej wizyty w naszym kraju była specjalna prezentacja dla uczniów Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego w Warszawie.
Przed kilku laty w ramach działającego tu technikum uruchomiony został kierunek „Technik organizacji reklamy”. Integralną częścią zespołu jest też liceum ogólnokształcące, ukierunkowane m.in. na zagadnienia związane z projektowaniem plastycznym. W spotkaniu z Davidem Petersem wzięło udział kilkudziesięciu uczniów z obu tych szkół oraz przedstawiciele kadry pedagogicznej. Prelegentowi towarzyszyły Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska oraz Kinga Kusińska z działu handlowego firmy.
David Peters opowiadał o początkach swojej kariery w obszarze projektowania, reklamy i opakowań, przedstawiał kluczowe aspekty twórczego i wolnego od schematów myślenia designerskiego. „Przede wszystkim wykorzystajcie czas, jaki macie teraz, będąc w szkole – przekonywał. – Chłońcie wszystko co was otacza, rejestrujcie, zapisujcie, notujcie, róbcie zdjęcia, aby móc po pewnym czasie wrócić do swoich własnych pomysłów czy zainteresowań. Takie „zbiory z przeszłości” mogą być nieocenione, gdy podejmiecie pracę zawodową. Ja tego rodzaju materiały zbieram do dzisiaj, gdyż każde miejsce, które odwiedzam, może stanowić inspirację”.
David Peters zdradził również tajniki swojego warsztatu, prezentując specjalne tablice tematyczne, uwzględniające nie tylko najnowsze trendy w projektowaniu opakowań, materiały używane w swojej pracy i efekty specjalne dzięki nim generowane, ale też jego własne pomysły projektów. Spotkanie było dla uczniów okazją do zadawania pytań, jak również do zapoznania się z licznymi próbkami opakowań autorstwa prelegenta, wykonanych z udziałem specjalistycznych materiałów API. David Peters zaprezentował m.in. zaprojektowany przez siebie magazyn poświęcony opakowaniom luksusowym – Formes de Luxe, przygotowany z myślą o odbywających się niedawno targach Luxe Pack Monaco. Zaproponował też pomoc uczniom warszawskiej placówki, którzy byliby zainteresowani jego konsultacjami przy tworzonych projektach, a także nieformalną współpracę, podobną do tej, jaką firma API Group podjęła swego czasu z jedną z brytyjskich uczelni kształcących przyszłych projektantów czy grafików.
Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Było nam bardzo miło zawitać w gościnne progi warszawskiego Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego i spotkać się z uczniami kierunków związanych z branżami, w jakich działa nasza firma. Cieszymy się, że prezentacja Davida Petersa spotkała się z dużym zainteresowaniem i odzewem, o czym świadczą pytania zadawane przez uczestników podczas spotkania czy uważne, wnikliwe oglądanie przywiezionych przez niego próbek. Chętnie wesprzemy tę placówkę m.in. poprzez dostarczanie na użytek szkoły różnego rodzaju opakowań, uwzględniających efekty specjalne, wykonanych z zastosowaniem materiałów API. Mamy nadzieję, że choć dla części uczniów zarówno to spotkanie, jak i dalsze kontakty z nami staną się inspiracją i przyczynią do większego zainteresowania niezwykle przyszłościową branżą, jaką jest segment opakowań i etykiet”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com