10. ju­bi­le­uszo­wa edy­cja Me­et Ko­dak Pol­ska 2016Poprzedni artykuł 

Bo­ga­ta te­ma­ty­ka spo­tka­nia, wy­so­ka fre­kwen­cja, du­że za­in­te­re­so­wa­nie uczest­ni­ków i cie­ka­we dys­ku­sje to tyl­ko nie­które aspek­ty te­go­rocz­nej edy­cji Me­et Ko­dak Pol­ska. By­ło to już 10., or­ga­ni­zo­wa­ne co ro­ku spo­tka­nie z fir­mą Ko­dak Pol­ska, na które tym ra­zem przy­by­ło oko­ło 200 osób – przed­sta­wi­cie­li dru­ka­rń i firm po­li­gra­ficz­nych, wy­daw­nictw, agen­cji re­kla­mo­wych, a ta­kże firm współpra­cu­jących oraz me­di­ów. Wio­dący­mi te­ma­ta­mi te­go­rocz­nej edy­cji Me­et Ko­dak Pol­ska by­ły naj­now­sze tren­dy i wy­zwa­nia w za­kre­sie no­wo­cze­sne­go pre­pres­su i work­flow dla firm z sek­to­ra tra­dy­cyj­ne­go of­f­se­tu, a ta­kże dla dru­ka­rń flek­so­gra­ficz­nych.

Tren­dy ryn­ko­we w kon­te­kście tar­gów dru­pa 2016

Spot­ka­nia Ko­da­ka to już dla wie­lu sta­ły punkt w ka­len­da­rzu im­prez po­li­gra­ficz­nych. W tym ro­ku od­by­wa­ło się ono 22 wrze­śnia w ho­te­lu Wind­sor w Ja­ch­ran­ce ko­ło War­sza­wy. Licz­ne pre­zen­ta­cje in­no­wa­cyj­nych pro­duk­tów i tech­no­lo­gii (zwłasz­cza tych pre­zen­to­wa­nych na tar­gach dru­pa 2016) sta­ły się – jak mo­żna sądzić po dys­ku­sjach od­by­wa­jących się pod­czas kon­fe­ren­cji, jak rów­nież w jej mniej ofi­cjal­nych częściach – in­spi­ra­cją dla firm po­szu­ku­jących nie tyl­ko uspraw­nień dla swo­je­go bi­zne­su, ale rów­nież roz­wi­ązań, które za­in­te­re­su­ją ich po­ten­cjal­nych klien­tów. Or­ga­ni­za­to­rzy bo­wiem za­dba­li nie tyl­ko o pre­zen­ta­cje do­ty­czące roz­wi­ązań Ko­da­ka – pod­czas kon­fe­ren­cji za­pre­zen­to­wa­no rów­nież sze­reg in­nych te­ma­tów m.in. co­lor ma­nag­men­tu, re­la­cji dru­kar­nia – dział mar­ke­tin­gu. Pod­czas spo­tka­nia nie za­bra­kło ta­kże wy­stąpień firm, które wy­ko­rzy­stu­ją roz­wi­ąza­nia Ko­da­ka w co­dzien­nej pro­duk­cji – opo­wie­dzie­li oni o ko­rzy­ściach ja­kie z te­go czer­pią, a ta­kże o wy­zwa­niach, ja­kie przed ni­mi sto­ją.

Kon­fe­ren­cję roz­po­częła Jo­lan­ta Wi­śniew­ska, dy­rek­tor za­rządza­jąca Ko­dak Pol­ska, która po przy­wi­ta­niu go­ści omówi­ła tren­dy ryn­ko­we, ja­kie mo­żna by­ło za­ob­ser­wo­wać pod­czas od­by­wa­jących się nie­daw­no tar­gów dru­pa 2016. Wśród nich by­ły głów­ne nur­ty: au­to­ma­ty­za­cja, sys­te­my work­flow dzia­ła­jące w „ch­mu­rze”, sta­le ro­snący trend na ogra­ni­cza­nie wpły­wu na śro­do­wi­sko, dy­na­micz­ny roz­wój tech­no­lo­gii flek­so­gra­ficz­nej, ale rów­nież ci­ągły roz­wój tech­no­lo­gii cy­fro­wych (w tym podnie­sie­nie ja­ko­ści i wy­daj­no­ści dru­ku in­kje­to­we­go). Pod­czas tar­gów dru­pa 2016 za­pre­zen­to­wa­no no­we atra­men­ty in­kje­to­we nie wy­ma­ga­jące po­wle­ka­nia podło­ża, ma­szy­ny cy­fro­we dru­kujące na kar­to­nach (ta­kże z wy­ko­rzy­sta­niem per­so­na­li­za­cji), 20 różnych ma­szyn do cy­fro­wego za­dru­ko­wy­wa­nia ety­kiet oraz roz­wi­ąza­nia w za­kre­sie za­sto­so­wa­nia dru­ku in­kje­to­we­go na podło­żach ela­stycz­nych. Jed­nym z wio­dących tren­dów, o czym mówi­ła pre­le­gent­ka, jest obec­nie rów­nież roz­wój dru­ku 3D. Jo­lan­ta Wi­śniew­ska wspo­mnia­ła ta­kże o pol­skich ak­cen­tach te­go­rocz­nej edy­cji tar­gów dru­pa: 21-ty­si­ęcz­na na­świe­tlar­ka ter­micz­na mar­ki Ko­dak zo­sta­ła za­kon­trak­to­wa­na do dru­kar­ni opa­ko­wa­nio­wej Kar­to­n-Pak z No­wej So­li, która tym sa­mym sta­ła się użyt­kow­ni­kiem dru­gie­go już sys­te­mu CtP te­go pro­du­cen­ta. „Ju­bi­le­uszo­wy” sys­tem to wiel­ko­for­ma­to­wy Ko­dak Ma­gnus VLF Q2400, wy­ko­rzy­stu­jący tech­no­lo­gię Ko­dak SQUAREspot. Kar­to­n-Pak do­tych­czas z po­wo­dze­niem użyt­ko­wał wiel­ko­for­ma­to­wą na­świe­tlar­kę Ko­dak Ma­gnus VLF 5570 Q oraz ter­micz­ne pły­ty Elec­tra XD wraz z pro­eko­lo­gicz­ną che­mią Ko­dak 400 xLo. Ko­lej­nym wa­żnym wy­da­rze­niem pod­czas tar­gów dru­pa 2016, o którym wspo­mnia­ła Jo­lan­ta Wi­śniew­ska pod­czas swo­jej pre­zen­ta­cji, był ofi­cjal­nie pod­pi­sa­ny kon­trakt na do­sta­wę 500. sys­te­mu Fle­xcel NX. Je­go na­byw­cą zo­sta­ła fir­ma Mu­ti­druk z Płoc­ka, dla której by­ło to już dru­gie roz­wi­ąza­nie z se­rii Fle­xcel. Ostat­nim pol­skim ak­cen­tem by­ło uro­czy­ste wręcze­nie cer­ty­fi­ka­tu „Cer­ti­fied Ko­dak Part­ne­r” fir­mie Che­spa.

Pre­le­gent­ka pod­kre­śli­ła ele­men­ty, które – w kon­te­kście tar­gów dru­pa 2016 – są dla fir­my Ko­dak szcze­gól­nie wa­żne w naj­bli­ższej przy­szło­ści: fir­ma na­dal sta­wia na au­to­ma­ty­za­cję sprzętu, a ta­kże na roz­wój i naj­wy­ższą ja­ko­ść płyt. Są to glo­bal­ne tren­dy, w które Ko­dak wpi­su­je się od lat i za­mie­rza to kon­ty­nu­ować w naj­bli­ższej przy­szło­ści.

No­we roz­wi­ąza­nia fir­my Ko­dak do pre­pres­su

Sła­wo­mir Iwa­now­ski, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w fir­mie Ko­dak Pol­ska, przed­sta­wił naj­now­sze, a ta­kże udo­sko­na­lo­ne przez Ko­dak roz­wi­ąza­nia do pre­pres­su, które fir­ma pro­mo­wa­ła pod­czas tar­gów dru­pa 2016. By­ły wśród nich m.in. roz­bu­do­wa­ne wer­sje na­świe­tla­rek Trend­set­ter Q400/Q800/News, a ta­kże Achie­ve T400/T800 oraz bez­pro­ce­so­we pły­ty Ko­dak So­no­ra UV,  jak rów­nież sze­reg no­wych opcji i funk­cji w opro­gra­mo­wa­niu. Pre­le­gent pod­kre­ślał ni­ższe zu­ży­cie ener­gii (od oko­ło 30% do na­wet 80%) oraz re­duk­cję wy­da­la­ne­go cie­pła (o 30–45%) przez urządze­nia Ko­daka. Naj­wa­żniej­szą jed­nak no­wo­ścią w kon­te­kście na­świe­tla­rek CtP Ko­daka by­ła no­wa opcja, znaj­du­jąca za­sto­so­wa­nie w ter­micz­nych sys­te­mach Trend­set­ter Q400 i Q800 – „W spe­ed”. Jej naj­wi­ęk­sza za­le­ta to zna­czące przy­spie­sze­nie pro­ce­su na­świe­tla­nia płyt cy­fro­wych, za­rów­no kon­wen­cjo­nal­nych jak i bez­pro­ce­so­wych So­no­ra XP. W tym dru­gim przy­pad­ku wy­daj­no­ść zwi­ęk­szo­no aż do 68 egz./h dla for­ma­tu B1 i 75 dla for­ma­tu B2. To, jak za­pew­nia Ko­dak, naj­szyb­sze obec­nie na świe­cie roz­wi­ąza­nie CtP wy­ko­rzy­stu­jące pły­ty bez­pro­ce­so­we, ce­chu­jące się wy­so­ką wy­daj­no­ścią, kom­pak­to­wo­ścią i pręd­ko­ścią, a przy tym eli­mi­nu­jące z eta­pu pre­press che­mi­ka­lia czy wy­wo­ły­war­kę. Ko­lej­ną no­wo­ścią w na­świe­tlar­kach Trend­set­ter jest opcja podwy­ższo­nej roz­dziel­czo­ści (rzędu 4800/5080 dpi), wpro­wa­dzo­na z my­ślą o naj­bar­dziej wy­ma­ga­jących za­sto­so­wa­niach. Pod­czas te­go­rocz­nych tar­gów dru­pa po raz pierw­szy za­de­mon­stro­wa­no też no­we opcje au­to­ma­ty­za­cji, do­stęp­ne dla na­świe­tla­rek Ko­dak Trend­set­ter i Ko­dak Achie­ve, m.in. mo­duł Mul­ti Cas­set­te Unit (MCU), po­zwa­la­jący na do­stęp w try­bie on­li­ne do czte­rech ka­set za­wie­ra­jących po 120 płyt ka­żda. Jest on, jak mówił pre­le­gent, roz­wi­ąza­niem au­to­ma­ty­zu­jącym pra­cę na­świe­tla­rek mar­ki Ko­dak i wy­ma­ga o po­ło­wę mniej miej­sca i 80% mniej ener­gii niż ja­kie­kol­wiek in­ne te­go ro­dza­ju roz­wi­ąza­nie do­stęp­ne na ryn­ku. Pre­le­gent wspo­mniał rów­nież o no­wej apli­ka­cji mo­bil­nej na te­le­fo­ny ko­mór­ko­we, która umo­żli­wia mo­ni­to­ro­wa­nie prze­pły­wu zle­ceń oraz pra­cy urządzeń, wy­sy­ła po­wia­do­mie­nia „Pu­sh”, a ta­kże aler­ty. Wspo­mniał rów­nież, że obec­nie wraz z na­świe­tlar­ką nie będą już do­stęp­ne kom­pu­te­ry Dell, ale będą za­stąpio­ne DFI mon­to­wa­ny­mi na mo­ni­to­rach. Ko­dak za­po­wia­da rów­nież zmia­ny w dzia­ła­niu swo­je­go ser­wi­su, kła­dąc co­raz wi­ęk­szy na­cisk na pra­cę zdal­ną. Na­stęp­nie Sła­wo­mir Iwa­now­ski omówił no­we pły­ty, ja­kie po­ja­wi­ły się lub po­ja­wią się jesz­cze w tym ro­ku w ofer­cie Ko­daka – Elec­tra Max, Li­bra VP oraz So­no­ra UV.  Pierw­sza z nich to pły­ta cha­rak­te­ry­zu­jąca się mak­sy­mal­ną wy­trzy­ma­ło­ścią che­micz­ną, pe­łną kom­pa­ty­bil­no­ścią z far­ba­mi UV i H-UV oraz wy­trzy­ma­ło­ścią w dru­ku bez wy­pa­la­nia. Gwa­ran­tu­je mak­sy­mal­ną oszczęd­no­ść che­mii, dłu­gi czas ży­cia wy­wo­ły­wa­cza i je­go ni­skie zu­ży­cie, a ta­kże eli­mi­nu­je ko­niecz­no­ść sto­so­wa­nia spe­cjal­nych wy­wo­ły­wa­rek. Za­pew­nia mak­sy­mal­ną roz­dziel­czo­ść – 10 mi­kro­nów oraz wy­so­kie na­kła­dy bez wy­pa­la­nia – do 150 tys. egz. w przy­pad­ku farb UV. Pły­ta Li­bra VP – kom­pa­ty­bil­na ze wszyst­ki­mi na­świe­tlar­ka­mi fio­le­to­wy­mi, wy­wo­ły­war­ka­mi oraz sys­te­ma­mi czysz­czący­mi – za­pew­nia z ko­lei wy­so­ką ja­ko­ść za­rów­no dla dru­ka­rń ga­ze­to­wych jak i ko­mer­cyj­nych, wy­so­kie na­kła­dy oraz ni­skie zu­ży­cie che­mii, jest ta­kże wy­god­na w użyt­ko­wa­niu. Wy­wo­ły­wa­nie tra­dy­cyj­ne za­stępu­je tu wy­wo­ły­wacz i re­ge­ne­ra­tor o ni­skim pH (tzw. cle­an-o­ut fi­ni­sher). Je­śli cho­dzi o pły­tę So­no­ra UV (ba­zu­jącą od stro­ny tech­no­lo­gicz­nej na pły­cie So­no­ra XJ, pro­du­ko­wa­nej na ry­nek ja­po­ński), pre­le­gent pod­kre­ślał, że te­sty prze­pro­wa­dza­ne obec­nie w Ja­po­nii wy­ka­zu­ją jej bar­dzo wy­so­ką wy­trzy­ma­ło­ść przy far­bach UV oraz L-UV. Po­zwa­la ona osi­ągnąć na­kła­dy – jak mówił – wy­ższe niż w przy­pad­ku ja­kiej­kol­wiek in­nej pły­ty bez­pro­ce­so­wej do­stęp­nej na ryn­ku, spe­łnia­jąc przy tym ry­go­ry­stycz­ne wy­mo­gi sta­wia­ne przed ma­te­ria­ła­mi eks­plo­ata­cyj­ny­mi sto­so­wa­ny­mi w dru­ku UV. Mo­że użyt­kow­ni­kom przy­nie­ść ko­rzy­ści za­rów­no od stro­ny eko­no­micz­nej jak i eko­lo­gicz­nej. So­no­ra UV ofe­ru­je też sze­reg za­let tech­no­lo­gicz­nych – wy­so­ką ela­stycz­no­ść pro­duk­cji, od­por­no­ść re­ali­zo­wa­nych z jej udzia­łem wy­dru­ków, wy­so­ką ja­ko­ść repro­duk­cji oraz krót­sze cza­sy schni­ęcia. Sła­wo­mir Iwa­now­ski wspo­mniał rów­nież o ro­snącym za­in­te­re­so­wa­niu pły­ta­mi So­no­ra w ostat­nich la­tach. Po­twier­dza to co­raz wi­ęk­sze za­in­te­re­so­wa­nie dru­ka­rń roz­wi­ąza­nia­mi pro­eko­lo­gicz­ny­mi, a jed­no­cze­śnie zwi­ęk­sza­jący­mi zy­skow­no­ść. Ko­ńcząc swo­ją pre­zen­ta­cję wspo­mniał o no­wej plat­for­mie cy­fro­wej MAX, ja­ka po­ja­wi się w przy­szłym ro­ku w Eu­ro­pie, a która będzie ko­lej­nym prze­ło­mo­wym roz­wi­ąza­niem fir­my Ko­dak w za­kre­sie dru­ku cy­fro­we­go.

Ro­zwi­ąza­nia dla flek­so

Ko­lej­na cze­ść kon­fe­ren­cji Me­et Ko­dak Pol­ska po­świ­ęco­na by­ła roz­wi­ąza­niom skie­ro­wa­nym na ry­nek flek­so­gra­ficz­ny. Ja­cek Ga­li­ński, pre­le­gent tej części spo­tka­nia, wspo­mniał pre­zen­ta­cję fir­my pod­czas tar­gów dru­pa 2016.  Pod­kre­ślił, że pod­czas tej im­pre­zy Ko­dak za­pre­zen­to­wał m.in. no­wy sys­tem pro­duk­cji form flek­so­gra­ficz­nych- Fle­xcel NX Sy­ste­m’16. To ba­zu­jące na tech­no­lo­gii NX Advan­ta­ge roz­wi­ąza­nie ma za­pew­nić jesz­cze wy­ższą ja­ko­ść dru­ko­wa­nia, jak też wy­daj­no­ść pro­duk­cji. Wśród je­go klu­czo­wych funk­cji jest m.in. za­awan­so­wa­ny mo­duł two­rze­nia wzor­ców na po­wierzch­ni form dru­ko­wych (Di­gi­cap NX Pat­ter­ning), ba­zu­jący na opa­ten­to­wa­nej przez Ko­dak tech­no­lo­gii Advan­ced Ed­ge De­fi­ni­tion, która po­pra­wia trans­fer far­by w różnych apli­ka­cjach, a ta­kże kon­tro­lu­je jej prze­pływ na kra­wędziach obiek­tów. W efek­cie uzy­sku­je się czyst­szy druk, wy­ższy kon­trast oraz lep­sze od stro­ny wi­zu­al­nej od­wzo­ro­wa­nie kra­wędzi. Pro­ces im­ple­men­ta­cji uspraw­nia tu funk­cja ta­gów NX, wy­ko­rzy­sty­wa­na przy na­no­sze­niu wie­lu wzor­ców na jed­nej for­mie. No­we funk­cje sys­temu Fle­xcel NX’16, wraz z za­awan­so­wa­ną tech­no­lo­gią na­świe­tla­nia i spe­cja­li­stycz­ny­mi ma­te­ria­ła­mi eks­plo­ata­cyj­ny­mi, two­rzą kom­bi­na­cję po­zwa­la­jącą  spro­stać wy­ma­ga­niom różnych za­sto­so­wań dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go: sze­ro­kow­stęgo­wej pro­duk­cji na podło­żach gi­ęt­kich, wąskow­stęgo­wej pro­duk­cji ety­kiet, jak też za­dru­ko­wy­wa­niu pa­pie­rów.
Ja­cek Ga­li­ński wspo­mniał rów­nież o no­wej tech­no­lo­gii Ul­tra NX, ja­ką Ko­dak za­pre­zen­to­wał w ra­mach tzw. „po­ko­ju do­świad­czal­ne­go” na swo­im sto­isku. To – jak za­po­wia­da fir­ma – no­wa ge­ne­ra­cja ma­te­ria­łów do dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go, łącząca w so­bie naj­wy­ższą ja­ko­ść, wy­daj­no­ść i przy­ja­zno­ść dla śro­do­wi­ska. Wy­ko­rzy­sta­no w niej wszyst­kie naj­wa­żniej­sze opcje do­stęp­ne w sys­te­mach Fle­xcel NX, kła­dąc szcze­gól­ny na­cisk na pro­eko­lo­gicz­ną pro­duk­cję form dru­ko­wych.

Użyt­kow­ni­cy o ko­rzy­ściach z wdro­żeń roz­wi­ązań Ko­dak

Sta­łym punk­tem kon­fe­ren­cji Me­et Ko­dak Pol­ska od wie­lu już lat są pre­zen­ta­cje użyt­kow­ni­ków roz­wi­ązań te­go pro­du­cen­ta. Mówią oni nie tyl­ko o ko­rzy­ściach, ja­kie przy­no­si ich użyt­ko­wa­nie w co­dzien­nej pro­duk­cji, ale ta­kże o in­spi­ra­cjach na przy­szło­ść, ja­kie się w zwi­ąz­ku z tym ro­dzą i wy­zwa­niach, ja­kie przed ni­mi sto­ją. To wy­różnia­jący kon­fe­ren­cję Me­et Ko­dak Pol­ska aspekt. W tym ro­ku o swo­ich po­zy­tyw­nych do­świad­cze­niach i dłu­go­let­nich re­la­cjach z Ko­dakiem opo­wie­dzie­li: Ma­ciej Go­dlew­ski z fir­my Za­po­lex (która pra­cu­je w tech­no­lo­gii CTP wy­ko­rzy­stu­jąc sys­tem Ko­dak Pri­ner­gy), Cze­sław War­se­wicz z fir­my Mil­ler Gra­phics (użyt­ku­jącej pły­ty Ko­dal Fle­xcel NX) oraz Piotr Mie­dzi­ński z RR Don­nel­ley (będącej użyt­kow­ni­kiem sys­te­mu Pri­ner­gy).

Stan­da­ry­za­cja dru­ku przez pry­zmat za­gad­nień co­lor ma­na­ge­ment oraz me­cha­nicz­nej opty­ma­li­za­cji pra­cy ma­szy­ny

Fir­ma Ko­dak pod­czas kon­fe­ren­cji za­dba­ła rów­nież o to, by za­in­te­re­so­wać swo­ich go­ści in­ny­mi cie­ka­wy­mi te­ma­ta­mi. Do ta­kich na­le­ży z pew­no­ścią stan­da­ry­za­cja dru­ku. Mówi­ła o tym Ma­łgo­rza­ta Sz­czot­ka z fir­my Con­trol Ma­na­ge­ment Con­sul­ting, zaj­mu­jącej się kom­plek­so­wą stan­da­ry­za­cją dru­ku na wszyst­kich eta­pach pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej. Zw­róci­ła ona uwa­gę m.in. na fakt, że stan­dar­dy da­ją mo­żli­wo­ść od­wzo­ro­wa­nia mak­sy­mal­nie zbli­żo­ne­go ga­mu­tu barw­ne­go dla różnych tech­nik dru­ku i po­wta­rzal­ną ja­ko­ść pro­duk­tów oraz zgod­no­ść z pro­ofem, a ta­kże ob­ni­ża­ją kosz­ty przy­rządu i ry­zy­ko re­kla­ma­cji. Omówi­ła rów­nież zna­cze­nie ka­li­bra­cji i pro­fi­lo­wa­nia przez pry­zmat stan­da­ry­za­cji dru­ku w opar­ciu o wy­tycz­ne norm ISO. Za­pre­zen­to­wa­ła rów­nież na­rzędzia i opro­gra­mo­wa­nie uła­twia­jące pro­ces ka­li­bra­cji i stan­da­ry­za­cji urządzeń oraz pro­cesów w dru­kar­ni.

W blo­kach te­ma­tycz­nych o opro­gra­mo­wa­niu dla dru­ka­rń i roz­wi­ąza­niach dla flek­so

Po pierw­szej części spo­tka­nia, wspól­nej dla wszyst­kich uczest­ni­ków, zo­sta­ło ono po­dzie­lo­ne na dwa blo­ki te­ma­tycz­ne. Pierw­szy po­świ­ęco­ny był opro­gra­mo­wa­niu fir­my Ko­dak dla dru­ka­rń ko­mer­cyj­nych i opa­ko­wa­nio­wych, dru­gi – roz­wi­ąza­niom i opro­gra­mo­wa­niu dla dru­ka­rń flek­so­gra­ficz­nych. Ta­ka for­mu­ła spo­tka­nia po­zwa­la uczest­ni­kom Me­et Ko­dak Pol­ska za­po­znać się bli­żej z in­for­ma­cja­mi na te­ma­ty ich in­te­re­su­jące i od wie­lu lat spo­ty­ka się z przy­chyl­nym przy­jęciem przez uczest­ni­ków, a ta­kże wy­so­ką fre­kwen­cją w ka­żdym z blo­ków. W pierw­szym z nich To­mas Le­fe­ver i To­masz Go­gacz z fir­my Ko­dak za­pre­zen­to­wa­li w for­mie warsz­ta­to­wej opro­gra­mo­wa­nie Ko­dak Uni­fied Wor­flow So­lu­tions pod­kre­śla­jąc ko­rzy­ści, ja­kie mo­że osi­ągnąć je­go użyt­kow­nik po­przez kon­tro­lę pro­ce­sów. W ko­lej­nej części pre­le­gen­ci za­pre­zen­to­wa­li roz­wi­ąza­nia in­te­gru­jące i au­to­ma­ty­zu­jące druk of­f­se­to­wy i cy­fro­wy, a ta­kże pla­ny Ko­daka do­ty­czące przy­szło­ści te­go ty­pu śro­do­wisk hy­bry­do­wych.

W dru­gim blo­ku te­ma­tycz­nym Do­ro­ta Ka­łow­ska z fir­my Co­balt Spark za­pre­zen­to­wa­ła ko­rzy­ści, ja­kie mo­gą wy­pły­wać ze sprze­da­ży eks­perc­kiej i part­ner­stwa w re­la­cjach dru­kar­ni ze zle­ce­nio­daw­ca­mi. Na­stęp­nie Pa­weł Sko­tar­czak z fir­my Net­flex omówił pro­ble­my, ja­kie mo­gą po­ja­wić się z od­wzo­ro­wa­niem ko­lo­rów do­dat­ko­wych w sys­te­mach od­bi­tek prób­nych. Na za­ko­ńcze­nie Ja­cek Ga­li­ński z fir­my Ko­dak Pol­ska za­pre­zen­to­wał Ko­dak Pri­ner­gy Wor­flow Scre­ening To­wer for Fle­xo – RIP dla flek­so oraz no­we na­rzędzie – Tiff As­sam­bler Plus.

Po raz dzie­si­ąty do­bra za­ba­wa

Oprócz bo­ga­tej części me­ry­to­rycz­nej fir­ma Ko­dak Pol­ska za­dba­ła, jak co ro­ku,  rów­nież o do­dat­ko­we atrak­cje dla uczest­ni­ków 10. ju­bi­le­uszo­wej edy­cji spo­tka­nia Me­et Ko­dak Pol­ska. Przy­ja­zna at­mos­fe­ra ho­te­lu Wind­sor w Ja­ch­ran­ce; wspól­na ko­la­cja, której to­wa­rzy­szył wy­stęp Pio­tra Ba­łtro­czy­ka oraz do­bra za­ba­wa– to tyl­ko nie­które z nich. Wszyst­ko to spra­wi­ło, że uczest­ni­cy kon­fe­ren­cji (wśród których by­ło wie­le osób uczest­ni­czących w nich od po­cząt­ku) wra­ca­li do swo­jej co­dzien­no­ści nie tyl­ko za­do­wo­le­ni, ale przede wszyst­kim za­in­spi­ro­wa­ni no­wy­mi mo­żli­wo­ścia­mi roz­wo­ju swo­ich przed­si­ębiorstw w kon­te­kście ak­tu­al­nych tren­dów, do­świad­czeń in­nych dru­ka­rń, a ta­kże przy­szło­ści bra­nży po­li­gra­ficz­nej.  

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści