Prze­my­sło­we roz­wi­ąza­nia Ag­fa Gra­phics na tar­gach InPrint 2016 w Me­dio­la­niePoprzedni artykuł 

Wśród po­nad 120 wy­staw­ców te­go­rocz­nych tar­gów InPrint już po raz trze­ci z rzędu by­ła fir­ma Ag­fa Gra­phics. Wy­stąpi­ła na nich nie tyl­ko ja­ko spon­so­r-am­ba­sa­dor wy­da­rze­nia, ale też je­go wy­staw­ca i ak­tyw­ny uczest­nik to­wa­rzy­szących mu kon­fe­ren­cji. Na sto­isku fir­my pre­zen­to­wa­ne by­ły licz­ne prób­ki wy­ko­rzy­sta­nia ofe­ro­wa­nych przez nią roz­wi­ązań w za­kre­sie dru­ku in­kje­to­we­go, znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie w różnych bra­nżach.

Zwie­dza­jący mie­li mo­żli­wo­ść obej­rzeć m.in. wy­ko­na­ne z udzia­łem tech­no­lo­gii Ag­fa Gra­phics pusz­ki, tu­by, per­so­na­li­zo­wa­ne bu­ty, krze­sła, bu­tel­ki PET oraz po­jem­ni­ki. Fir­ma pro­mo­wa­ła też opro­gra­mo­wa­nie Arzi­ro Au­then­ti­ca­te, po­zwa­la­jące na two­rze­nie bez­piecz­nych ko­dów QR+, na­dru­ko­wy­wa­nych bez­po­śred­nio na pro­dukt (np. opa­ko­wa­nie) oraz umo­żli­wia­jące we­ry­fi­ka­cję je­go au­ten­tycz­no­ści za po­mo­cą smart­fo­na.

Tar­gi InPrint od­by­wa­ły się w dniach 15–17 li­sto­pa­da br. w Me­dio­la­nie, przy­ci­ąga­jąc ty­si­ące spe­cja­li­stów z ca­łe­go świa­ta, za­in­te­re­so­wa­nych za­sto­so­wa­niem tech­no­lo­gii po­li­gra­ficz­nych (m.in. cy­fro­we­go dru­ku in­kje­to­we­go) w różnych ga­łęziach prze­my­słu. Ag­fa Gra­phics – ja­ko do­staw­ca kom­plek­so­wych roz­wi­ązań z te­go ob­sza­ru (so­ftwa­re, atra­men­ty, ma­szy­ny) – uczest­ni­czy w tej im­pre­zie od pierw­szej jej edy­cji, ak­tyw­nie ją wspie­ra­jąc ta­kże po­przez obec­no­ść na wy­sta­wie i to­wa­rzy­szących jej kon­fe­ren­cjach.
Te ostat­nie cie­szy­ły się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem, do­ty­ka­jąc wie­lu za­gad­nień zwi­ąza­nych z sze­ro­ko ro­zu­mia­nym dru­kiem prze­my­sło­wym. W pierw­szym dniu tar­gów, w ra­mach tzw. Show­ca­se The­atre przed­sta­wi­ciel Ag­fa Gra­phics – Ru­di Lam­proye wy­stąpił z re­fe­ra­tem za­ty­tu­ło­wa­nym „Jak two­rzyć war­to­ść do­da­ną po­przez za­sto­so­wa­nie prze­my­sło­we­go dru­ku cy­fro­we­go”. Wska­zy­wał w nim na ko­niecz­no­ść bu­do­wa­nia wła­ści­wej, part­ner­skiej re­la­cji po­mi­ędzy eks­per­ta­mi z bra­nży po­li­gra­ficz­nej oraz spe­cja­li­sta­mi ds. kon­kret­nych apli­ka­cji, re­pre­zen­tu­jący­mi po­szcze­gól­ne ga­łęzie prze­my­słu. Zda­niem pre­le­gen­ta jest ona klu­czem do osi­ągni­ęcia suk­ce­su w dzia­ła­niach uwzględ­nia­jących zin­te­gro­wa­nie dru­ku w ra­mach pro­ce­sów prze­my­sło­wych.
Z ko­lei w od­by­wa­jącej się ostat­nie­go dnia im­pre­zy se­sji pa­ne­lo­wej (de­dy­ko­wa­nej za­sto­so­wa­niu dru­ku w bra­nży de­ko­ra­cyj­nej) wzi­ął udział m.in. Marc Gra­in­do­urze – Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ger w dzia­le prze­my­sło­wych atra­men­tów in­kje­to­wych Ag­fa Gra­phics.

Sto­isko Ag­fa Gra­phics by­ło jak co ro­ku chęt­nie od­wie­dza­ne przez go­ści tar­go­wych z ca­łe­go świa­ta. Fir­ma pre­zen­to­wa­ła na nim sze­ro­kie mo­żli­wo­ści za­sto­so­wa­nia pro­du­ko­wa­nych przez sie­bie atra­men­tów oraz roz­wi­ązań do wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku in­kje­to­we­go. Do dys­po­zy­cji zwie­dza­jących by­ły licz­ne prób­ki przedmio­tów co­dzien­ne­go użyt­ku za­dru­ko­wa­nych przy uży­ciu atra­men­tów in­kjet UV oraz wod­nych. Tar­gi by­ły też oka­zją do roz­mów z obec­ny­mi na sto­isku eks­per­ta­mi Ag­fa Gra­phics w dzie­dzi­nie za­sto­so­wań prze­my­sło­wych i do­ty­czy­ły sze­ro­kiego spek­trum apli­ka­cji, ja­kie mo­żna re­ali­zo­wać z udzia­łem roz­wi­ązań bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta.
Jak za­pew­nia Tom Clo­ots – me­ne­dżer mar­ke­tin­gu w dzia­le in­kje­tu prze­my­sło­we­go Ag­fa Gra­phics, za ich spra­wą mo­żli­we sta­je się nie tyl­ko zre­du­ko­wa­nie ca­łko­wi­te­go cza­su pro­duk­cji oraz kosz­tów z nią zwi­ąza­nych, ale też two­rze­nie zu­pe­łnie no­wych pro­duk­tów: „Na­sze za­awan­so­wa­ne tech­no­lo­gie in­kje­to­we to klucz do osi­ągni­ęcia tych ce­lów. Atra­men­ty UV o wy­so­kiej gęsto­ści umo­żli­wia­ją za­dru­ko­wy­wa­nie sze­ro­kie­go spek­trum podło­ży, będąc m.in. częścią pro­ce­su wy­twa­rza­nia drzwi czy bla­tów sto­ło­wych. Pro­du­ko­wa­ne przez nas atra­men­ty o ni­skim po­zio­mie mi­gra­cji znaj­du­ją za­sto­so­wa­nie przy bez­po­śred­nim za­dru­ko­wy­wa­niu po­jem­ni­ków na żyw­no­ść czy też pla­sti­ko­wych bu­te­lek, ofe­ru­jąc wi­ęk­szą ela­stycz­no­ść w do­bo­rze na­no­szo­nych obra­zów, ta­kże per­so­na­li­zo­wa­nych, czy też pod względem re­ali­zo­wa­ne­go na­kła­du. War­to w tym miej­scu wspo­mnieć, że nie­które z na­szych plo­te­rów wiel­ko­for­ma­to­wych są rów­nież wy­ko­rzy­sty­wa­ne do dru­ku prze­my­sło­we­go, co­raz częściej wy­ko­ny­wa­ne­go we wła­snym za­kre­sie przez pro­du­cen­tów. Z my­ślą o wszyst­kich tych za­sto­so­wa­niach ofe­ru­je­my też od­po­wied­ni work­flow i opro­gra­mo­wa­nie do za­rządza­nia bar­wą, za­pew­niające utrzy­ma­nie sta­bil­no­ści ko­lo­ry­stycz­nej dla różnych podło­ży dru­ko­wy­ch”.
Prze­my­sław Arab­ski, kie­ru­jący dzia­łem in­kje­tu w pol­skim od­dzia­le Ag­fa Gra­phics, do­da­je: „Ro­snące za­in­te­re­so­wa­nie tar­ga­mi InPrint i pre­zen­to­wa­ny­mi na nich roz­wi­ąza­nia­mi nie jest przy­pad­ko­we. Tzw. druk prze­my­sło­wy sta­je się co­raz bar­dziej po­pu­lar­ny w różnych bra­nżach, a te­go ty­pu spo­tka­nie sprzy­ja nie tyl­ko po­zna­niu obec­nych tren­dów tech­no­lo­gicz­nych, ale też na­wi­ąza­niu no­wych i pod­trzy­ma­niu do­tych­cza­so­wych kon­tak­tów han­dlo­wych. Go­ście zwie­dza­jący tar­gi InPrint szu­ka­ją nie ty­le no­wych pro­duk­tów, ile wła­śnie mo­żli­wo­ści tech­no­lo­gicz­nych w kon­te­kście kon­kret­nych za­sto­so­wań. Na ten sam te­mat zda­rza nam się co­raz częściej roz­ma­wiać ta­kże z pol­skimi przed­si­ębior­ca­mi z bra­nż ta­kich jak prze­my­sł szklar­ski, ce­ra­micz­ny, me­blar­ski czy tek­styl­ny. W ich przy­pad­ku nie mówi­my o dru­ko­wa­niu ja­ko usłu­dze, ale części kom­plek­so­we­go pro­ce­su wy­twór­cze­go. Druk cy­fro­wy jest przez nich trak­to­wa­ny ja­ko szyb­sza, ta­ńsza w eks­plo­ata­cji i bar­dziej ela­stycz­na al­ter­na­ty­wa dla do­tych­czas sto­so­wa­nych tech­no­lo­gii kon­wen­cjo­nal­nych, nie­za­le­żnie od te­go czy mówi­my o za­dru­ko­wy­wa­niu szkla­nych de­ko­rów, ta­pet ścien­nych czy me­bli. Na­sze roz­wi­ąza­nia – za­rów­no atra­men­ty UV, jak też plo­te­ry wiel­ko­for­ma­to­we – od­naj­du­ją się tu zna­ko­mi­cie, o czym świad­czy licz­ba do­star­czo­nych w ostat­nich la­tach w Pol­sce urządzeń do firm spo­za ty­po­we­go seg­men­tu Sign & Di­splay. Suk­ces tar­gów InPrint, jak też na­sze suk­ce­sy w seg­men­cie tzw. dru­ku prze­my­słowego, wska­zu­ją jed­no­znacz­nie, że wy­bór te­go ryn­ku – ja­ko jed­ne­go z na­szych stra­te­gicz­nych ob­sza­rów dzia­ła­nia – był strza­łem w dzie­si­ąt­kę”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści