API Fo­lie Pol­ska pod­su­mo­wu­je prze­ło­mo­wy dla swo­jej dzia­łal­no­ści rok 2016Poprzedni artykuł 

Mi­nio­ny rok był dla API Fo­lie Pol­ska – ro­dzi­me­go od­dzia­łu bry­tyj­skie­go pro­du­cen­ta spe­cja­li­stycz­nych fo­lii i la­mi­na­tów, nie­zwy­kle wa­żny. Fir­ma po­zy­ska­ła w nim kil­ku wa­żnych klien­tów z seg­men­tu opa­ko­wań i ety­kiet, wzmoc­ni­ła swo­jej struk­tu­ry oso­bo­we, pod­jęła też sze­reg ini­cja­tyw zmie­rza­jących do za­cie­śnie­nia re­la­cji ze swo­imi klien­ta­mi i ich zle­ce­nio­daw­ca­mi. Wie­le re­ali­zo­wa­nych dzia­łań mia­ło zbu­do­wać od­po­wied­ni wi­ze­ru­nek mar­ki API – stąd udział w wy­da­rze­niach o cha­rak­te­rze tar­go­wym i kon­fe­ren­cyj­nym. Rok zo­stał zwie­ńczo­ny przy­stąpie­niem API Fo­lie Pol­ska do or­ga­ni­za­cji ECMA Pol­ska, zrze­sza­jącej ro­dzi­mych pro­du­cen­tów opa­ko­wań kar­to­no­wych, fir­my prze­twór­cze wy­ko­rzy­stu­jące kar­ton, jak rów­nież ich part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych i do­staw­ców.

Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska: „Rok 2016 był dla nas nie­zwy­kle wa­żny, mo­żna by rzec – wręcz prze­ło­mo­wy. Był to bo­wiem okres bu­do­wa­nia i wzmac­nia­nia na­szych struk­tur oso­bo­wych, a war­to pod­kre­ślić, że API Gro­up jest je­dy­nym pro­du­cen­tem fo­lii i la­mi­na­tów, który jest obec­ny w na­szym kra­ju nie za po­śred­nic­twem dys­try­bu­to­ra, ale zde­cy­do­wał się otwo­rzyć tu wła­sny od­dział. Obec­nie za­trud­nia­my w Pol­sce oko­ło dzie­si­ęciu osób. Część z nich zaj­mu­je się kon­fek­cjo­no­wa­niem pro­duk­tów mar­ki API w na­szym podwar­szaw­skim za­kła­dzie. Ma­my ta­kże ka­drę sprze­da­żo­wą oraz wy­kwa­li­fi­ko­wa­nych spe­cja­li­stów-tech­ni­ków, którzy słu­żą klien­tom swo­ją wie­dzą i fa­cho­wym do­radz­twem. Na ten ostat­ni aspekt chcia­ła­bym zwrócić szcze­gól­ną uwa­gę: na­szą mi­sją jest by­cie nie tyl­ko fir­mą pro­du­ku­jącą i sprze­da­jącą fo­lie oraz la­mi­na­ty, ale part­ne­rem dla ich użyt­kow­ni­ków, wspie­ra­jącym klien­ta za­rów­no przy do­bo­rze, wdro­że­niu, jak też roz­wi­ązy­wa­niu ewen­tu­al­nych pro­ble­mów tech­nicz­ny­ch”.

Sy­ste­ma­tycz­ny wzrost udzia­łów ryn­ko­wych
Pol­scy klien­ci zda­ją się do­strze­gać po­de­jście API Fo­lie Pol­ska, bo licz­ba użyt­kow­ni­ków pro­duk­tów tej mar­ki sys­te­ma­tycz­nie ro­śnie. W ubie­głym ro­ku do te­go gro­na do­łączy­ły ko­lej­ne dru­kar­nie, spe­cja­li­zu­jące się w pro­duk­cji opa­ko­wań i ety­kiet. Część z nich zde­cy­do­wa­ła się na zor­ga­ni­zo­wa­nie w swo­ich za­kła­dach de­dy­ko­wa­nych spo­tkań z przed­sta­wi­cie­la­mi API Gro­up, m.in. z Da­vi­dem Pe­ter­sem – Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ge­rem w jej bry­tyj­skiej cen­tra­li. „Wi­zy­ty Da­vi­da Pe­ter­sa za­czy­na­ją być do­brem nie­zwy­kle po­żąda­nym, nie tyl­ko ze stro­ny na­szych klien­tów, ale ta­kże zle­ce­nio­daw­ców, pro­jek­tan­tów czy agen­cji re­kla­mo­wych – przy­zna­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – War­to bo­wiem pod­kre­ślić, że nie są to zwy­kłe spo­tka­nia szko­le­nio­we czy tech­no­lo­gicz­ne, ale są rów­nież bar­dzo kre­atyw­ne. Pre­le­gent prze­ka­zu­je po­my­sły i dzie­li się wie­dzą o do­stęp­nych na ryn­ku roz­wi­ąza­niach i ma­te­ria­łach. Da­vid Pe­ters od­wie­dza klien­ta, by za­in­spi­ro­wać go do pew­nych dzia­łań, uzmy­sło­wić ist­nie­jące mo­żli­wo­ści, jed­nym sło­wem – otwo­rzyć oczy na różne no­we per­spek­ty­wy”.
W ubie­głym ro­ku od­wie­dził on Pol­skę kil­ka ra­zy, ma­jąc za­wsze wy­pe­łnio­ny ka­len­darz spo­tkań. Zna­la­zł jed­nak czas, by prze­pro­wa­dzić pre­zen­ta­cję ta­kże dla uczni­ów war­szaw­skie­go Ze­spo­łu Sz­kół nr 31 im. J. Ki­li­ńskie­go, kszta­łcących się na kie­run­ku „Tech­nik or­ga­ni­za­cji re­kla­my” oraz po­dej­mu­jących – w ra­mach tu­tej­sze­go li­ceum ogól­no­kszta­łcące­go – za­gad­nie­nia zwi­ąza­ne z pro­jek­to­wa­niem pla­stycz­nym. „Ten rok przy­nie­sie ko­lej­ne wi­zy­ty Da­vi­da Pe­ter­sa, z których pierw­sza od­będzie się już w lu­tym – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Ko­lej­ną za­pla­no­wa­li­śmy przy oka­zji kwiet­nio­wych tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tion­s”.

Licz­na obec­no­ść na wy­da­rze­niach bra­nżo­wych
API Fo­lie Pol­ska po­ja­wi się na tej wy­sta­wie, de­dy­ko­wa­nej in­no­wa­cyj­nym roz­wi­ąza­niom opa­ko­wa­nio­wym, po raz dru­gi. Obec­no­ść na jej ubie­gło­rocz­nej edy­cji oka­za­ła się na ty­le owoc­na, m.in. pod względem wi­ze­run­ko­wym, że kie­row­nic­two fir­my bez wa­ha­nia zde­cy­do­wa­ło się na udział ta­kże w ro­ku bie­żącym. War­to do­dać, że API Fo­lie Pol­ska ak­tyw­nie uczest­ni­czy­ła ta­kże w in­nych wy­da­rze­niach bra­nżo­wych, m.in. w 11. kon­fe­ren­cji „Ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne – no­we tech­no­lo­gie” (zor­ga­ni­zo­wa­nej przez wy­daw­nic­two Pol­ski Dru­karz) czy 6. Ogól­no­pol­skich Warsz­ta­tach Ho­t-stam­ping (zor­ga­ni­zo­wa­nych przez fir­mę Gra­wer Pol­ska).
Nie­zwy­kle ak­tyw­na by­ła rów­nież cen­tra­la API Gro­up, uczest­ni­cząc w wie­lu wy­da­rze­niach tar­go­wych i se­mi­na­ryj­nych, m.in. La­be­le­xpo Ame­ri­cas, Lu­xe Pack Mo­na­co czy Lu­xu­ry Pac­ka­ging. W ra­mach to­wa­rzy­szące­go ostat­niej z wy­mie­nio­nych wy­staw kon­kur­su Lu­xu­ry Pac­ka­ging Awards fir­ma API Gro­up zna­la­zła się na krót­kiej li­ście przed­si­ębiorstw no­mi­no­wa­nych w ka­te­go­rii prze­zna­czo­nej dla do­staw­ców. Po­dło­ża mar­ki API by­ły też obec­ne na naj­wa­żniej­szej ubie­gło­rocz­nej im­pre­zie de­dy­ko­wa­nej dla bra­nży po­li­gra­ficz­nej – tar­gach dru­pa 2016. Na sto­isku Man­ro­land She­et­fed w pre­zen­ta­cjach no­wej ma­szy­ny dru­ku­jącej wy­ko­rzy­sty­wa­no spe­cja­li­stycz­ną fo­lię do col­d-stam­pin­gu TU stwo­rzo­ną przez API.

Ro­zbu­do­wa struk­tur klu­czem do dal­sze­go roz­wo­ju
Ro­zwój no­wych pro­duk­tów, które by­ły z po­wo­dze­niem pro­mo­wa­ne na wszyst­kich ww. im­pre­zach, nie by­łby mo­żli­wy bez ak­tyw­nych dzia­łań R&D oraz kon­se­kwent­nej roz­bu­do­wy struk­tur API Gro­up. Ubie­gły rok przy­ni­ósł dwa wa­żne wy­da­rze­nia w tym za­kre­sie: prze­jęcie od Ha­zen Pa­per Com­pa­ny za­kła­dów la­mi­no­wa­nia tek­tu­ry w ame­ry­ka­ńskim Os­go­od oraz akwi­zy­cję ho­len­der­skiej fir­my Am­ster­dam Me­tal­li­zed Pro­ducts, spe­cja­li­zu­jącej się w pro­duk­cji podło­ży do uszla­chet­nia­nia opa­ko­wań, m.in. pa­pie­rów me­ta­li­zo­wa­nych, ma­te­ria­łów kartono­wych i fo­lio­wych.
Zwie­ńcze­niem dzia­łań pol­skie­go od­dzia­łu API Gro­up by­ło je­go przy­stąpie­nie do struk­tur ECMA Pol­ska – zrze­sze­nia ro­dzi­mych pro­du­cen­tów opa­ko­wań kar­to­no­wych, fir­my prze­twór­cze wy­ko­rzy­stu­jące kar­ton, jak rów­nież ich part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych i do­staw­ców. „Ma­my na­dzie­ję, że wszyst­kie po­dej­mo­wa­ne przez nas ini­cja­ty­wy są do­strze­ga­ne przez ry­nek, a zwłasz­cza przez na­szych obec­nych i po­ten­cjal­nych klien­tów. Już dziś mo­gę za­de­kla­ro­wać, że w ro­ku 2017 będzie­my rów­nie ak­tyw­ni, za­rów­no w kon­te­kście dzia­łań tech­nicz­no­-sz­ko­le­nio­wych, jak też mar­ke­tin­go­wych. Ch­ce­my rów­nież wy­jść z częścią na­szej ofer­ty, m.in. z fo­lia­mi pig­men­to­wy­mi, po­za tra­dy­cyj­ne dla nas seg­men­ty pro­duk­cji opa­ko­wań i ety­kiet. Po­dło­ża te mo­gą bo­wiem zna­le­źć za­sto­so­wa­nie w różnych bra­nżach, m.in. far­ma­ceu­tycz­nej, in­sta­la­cyj­nej czy sa­mo­cho­do­wej. Li­czy­my za­tem, że dla API Fo­lie Pol­ska, jak też dla ca­łej gru­py API wła­śnie roz­po­częty rok będzie co naj­mniej tak uda­ny, jak mi­nio­ne dwa­na­ście mie­si­ęcy” – pod­su­mo­wu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści