Miniony rok był dla API Folie Polska – rodzimego oddziału brytyjskiego producenta specjalistycznych folii i laminatów, niezwykle ważny. Firma pozyskała w nim kilku ważnych klientów z segmentu opakowań i etykiet, wzmocniła swojej struktury osobowe, podjęła też szereg inicjatyw zmierzających do zacieśnienia relacji ze swoimi klientami i ich zleceniodawcami. Wiele realizowanych działań miało zbudować odpowiedni wizerunek marki API – stąd udział w wydarzeniach o charakterze targowym i konferencyjnym. Rok został zwieńczony przystąpieniem API Folie Polska do organizacji ECMA Polska, zrzeszającej rodzimych producentów opakowań kartonowych, firmy przetwórcze wykorzystujące karton, jak również ich partnerów technologicznych i dostawców.
Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Rok 2016 był dla nas niezwykle ważny, można by rzec – wręcz przełomowy. Był to bowiem okres budowania i wzmacniania naszych struktur osobowych, a warto podkreślić, że API Group jest jedynym producentem folii i laminatów, który jest obecny w naszym kraju nie za pośrednictwem dystrybutora, ale zdecydował się otworzyć tu własny oddział. Obecnie zatrudniamy w Polsce około dziesięciu osób. Część z nich zajmuje się konfekcjonowaniem produktów marki API w naszym podwarszawskim zakładzie. Mamy także kadrę sprzedażową oraz wykwalifikowanych specjalistów-techników, którzy służą klientom swoją wiedzą i fachowym doradztwem. Na ten ostatni aspekt chciałabym zwrócić szczególną uwagę: naszą misją jest bycie nie tylko firmą produkującą i sprzedającą folie oraz laminaty, ale partnerem dla ich użytkowników, wspierającym klienta zarówno przy doborze, wdrożeniu, jak też rozwiązywaniu ewentualnych problemów technicznych”.
Systematyczny wzrost udziałów rynkowych
Polscy klienci zdają się dostrzegać podejście API Folie Polska, bo liczba użytkowników produktów tej marki systematycznie rośnie. W ubiegłym roku do tego grona dołączyły kolejne drukarnie, specjalizujące się w produkcji opakowań i etykiet. Część z nich zdecydowała się na zorganizowanie w swoich zakładach dedykowanych spotkań z przedstawicielami API Group, m.in. z Davidem Petersem – Business Development Managerem w jej brytyjskiej centrali. „Wizyty Davida Petersa zaczynają być dobrem niezwykle pożądanym, nie tylko ze strony naszych klientów, ale także zleceniodawców, projektantów czy agencji reklamowych – przyznaje Katarzyna Kozińska. – Warto bowiem podkreślić, że nie są to zwykłe spotkania szkoleniowe czy technologiczne, ale są również bardzo kreatywne. Prelegent przekazuje pomysły i dzieli się wiedzą o dostępnych na rynku rozwiązaniach i materiałach. David Peters odwiedza klienta, by zainspirować go do pewnych działań, uzmysłowić istniejące możliwości, jednym słowem – otworzyć oczy na różne nowe perspektywy”.
W ubiegłym roku odwiedził on Polskę kilka razy, mając zawsze wypełniony kalendarz spotkań. Znalazł jednak czas, by przeprowadzić prezentację także dla uczniów warszawskiego Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego, kształcących się na kierunku „Technik organizacji reklamy” oraz podejmujących – w ramach tutejszego liceum ogólnokształcącego – zagadnienia związane z projektowaniem plastycznym. „Ten rok przyniesie kolejne wizyty Davida Petersa, z których pierwsza odbędzie się już w lutym – mówi Katarzyna Kozińska. – Kolejną zaplanowaliśmy przy okazji kwietniowych targów Packaging Innovations”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com