Świ­ątecz­na kart­ka w 44 ty­si­ącach wer­sjiPoprzedni artykuł 

Tegoroczna kartka świąteczna wykonana z tektury Invercote firmy Iggesund Paperboard oferuje ponad 44 tysiące wersji, co czyni ją niezwykle uniwersalną. © Iggesund
Te­go­rocz­na kart­ka świ­ątecz­na wy­ko­na­na z tek­tu­ry Inver­co­te fir­my Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard ofe­ru­je po­nad 44 ty­si­ące wer­sji, co czy­ni ją nie­zwy­kle uni­wer­sal­ną. © Ig­ge­sund

Fir­ma Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard kon­ty­nu­uje tra­dy­cję two­rze­nia wy­szu­ka­nych kar­tek świ­ątecz­nych. Mówi się, że ka­żdy pła­tek śnie­gu jest wy­jąt­ko­wy. Po­dob­nie jest w przy­pad­ku na­szej kart­ki świ­ątecz­nej na rok 2016. W tym ro­ku fir­ma Ig­ge­sund stwo­rzy­ła pła­tek śnie­gu, który mo­żna zło­żyć na wie­le ty­si­ęcy spo­so­bów, w ko­lo­rach od krysz­ta­ło­wej bie­li po zi­mo­wy błękit.

Kart­ka zło­żo­na jest z sied­miu wy­kra­wa­nych płat­ków śnie­gu. Na ka­żdej ze stron na­dru­ko­wa­ny jest in­ny wzór. Te czter­na­ście kom­bi­na­cji mo­żna na­stęp­nie zło­żyć, two­rząc po­nad 44 ty­si­ące wzo­rów. Pro­jekt ten zro­dził się w wy­obra­źni nie­miec­kie­go pro­jek­tan­ta Pe­te­ra Dah­me­na. W ostat­nich la­tach wy­spe­cja­li­zo­wał się on w obrób­ce cy­fro­wej, często współpra­cu­jąc z izra­el­ską dru­kar­nią Hi­gh­con. Pła­tek śnie­gu, ja­ki stwo­rzyć mo­że oso­ba ob­da­ro­wa­na, znaj­du­je się we­wnątrz kart­ki wy­ko­na­nej z tek­tu­ry Inver­co­te Me­tal­print 359 g/m2 w od­cie­niach ko­lo­ru nie­bie­sko­zie­lo­ne­go na­dru­ko­wa­nej na me­ta­lo­wą fo­lię, z tra­dy­cyj­ny­mi ży­cze­nia­mi świ­ątecz­ny­mi na od­wro­cie.

„Obrób­ka cy­fro­wa jest nie­zwy­kle eks­cy­tu­jąca, a świ­ątecz­na kart­ka fir­my Ig­ge­sund to je­den z naj­bar­dziej wy­ra­fi­no­wa­nych pro­jek­tów, nad ja­kim kie­dy­kol­wiek pra­co­wa­łe­m”, mówi Pe­ter Dah­men. „Te­ore­tycz­nie pro­jekt mo­żna by­ło wy­ko­nać z wy­ko­rzy­sta­niem tra­dy­cyj­nych wy­kroj­ni­ków. Jed­nak przy ta­kim na­kła­dzie by­łoby to o wie­le dro­ższe, po­nie­waż ko­niecz­ne by­łoby ręcz­ne usu­wa­nie zbęd­nych po­zo­sta­ło­ści tek­tu­ry”.

Ya­ron Eshel, in­ży­nier i pro­jek­tant z fir­my Hi­gh­con, za­pew­nił wspar­cie kre­atyw­ne Pe­te­ro­wi Dah­me­no­wi.

„Po­my­sł na kart­kę świ­ątecz­ną zro­dził się w mo­jej gło­wie w noc przed pla­no­wa­nym wy­lo­tem do Izra­ela”, wy­ja­śnia Pe­ter Dah­men. „Mia­łem pro­blem z za­śni­ęciem, lecz gdy wpa­dłem na ten po­my­sł, mu­sia­łem wy­sko­czyć z łóżka i spi­sać to, co przy­szło mi do gło­wy, za­nim o wszyst­kim za­pom­nę”.

Na­stęp­ne­go dnia w cza­sie lo­tu Pe­ter po­pra­wił ry­sun­ki na swo­im iPa­dzie i po wy­lądo­wa­niu przed­sta­wił je Ya­ro­no­wi Eshe­lo­wi.

„Gdy Ya­ron Eshel stwier­dził, że wy­ko­na­nie pro­jek­tu będzie mo­żli­we z wy­ko­rzy­sta­niem pro­ce­su fir­my Hi­gh­con, wszyst­kie naj­wa­żniej­sze ele­men­ty zło­ży­ły się w jed­ną ca­ło­ść”.

Pe­ter Dah­men ko­rzy­stał już wcze­śniej za­rów­no z cy­fro­wych, jak i tra­dy­cyj­nych me­tod wy­kra­wa­nia i bi­go­wa­nia, i jest do­brze za­zna­jo­mio­ny ze wszyst­ki­mi te­go ty­pu tech­ni­ka­mi. Stwier­dził on jed­nak, że tech­no­lo­gia cy­fro­wa uła­twia wpro­wa­dza­nie drob­nych zmian na ostat­nią chwi­lę.

„Po roz­po­częciu pra­cy z wy­kroj­ni­kiem i prze­ko­na­niu się, jak ono dzia­ła, mo­że się oka­zać, że re­ali­za­cja pro­jek­tu od­bie­ga od two­je­go za­my­słu oraz że kil­ka do­dat­ko­wych szcze­gółów po­zwo­li­ło­by uzy­skać lep­szy efekt ko­ńco­wy. Na­to­miast tech­no­lo­gia cy­fro­wa da­je mi – ja­ko pro­jek­tan­to­wi – wi­ęk­szą swo­bo­dę, po­nie­waż za­zwy­czaj nie ma cza­su, aby ręcz­nie re­gu­lo­wać wy­kroj­ni­k”.

Fir­ma Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard two­rzy wy­szu­ka­ne kart­ki świ­ątecz­ne nie tyl­ko po to, by wy­sy­łać swo­im klien­tom ży­cze­nia w ele­ganc­kiej for­mie.

„Czyn­nie po­szu­ku­je­my no­wych tech­nik i roz­wi­ązań oraz in­no­wa­cyj­nych spo­so­bów wy­ko­rzy­sta­nia tra­dy­cyj­nych me­tod, które mo­gły­by słu­żyć in­spi­ra­cją dla na­szych klien­tów na ca­łym świe­cie. Kart­ka świ­ątecz­na jest prób­ką uka­zu­jącą, co mo­żna osi­ągnąć z wy­ko­rzy­sta­niem tek­tu­ry Inver­co­te i In­ca­da”, wy­ja­śnia An­na Adler, kie­row­nik pro­jek­tu z fir­my Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard, która od­po­wia­da­ła już za oko­ło tu­zin te­go ro­dza­ju kar­tek.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści