Na­gro­da za naj­lep­szą okład­kę ka­ta­lo­gu Ikea w 2016 ro­ku dla użyt­kow­ni­ka roz­wi­ązań fir­my Ko­dakPoprzedni artykuł 

Fir­ma Ko­dak po­in­for­mo­wa­ła, że użyt­kow­nik jej roz­wi­ązań (m.in. wiel­ko­for­ma­to­wych na­świe­tla­rek CTP oraz płyt ter­micz­nych Elec­tra XD) – hisz­pa­ńska dru­kar­nia In­du­stria Gráfi­ca Cay­fo­sa – otrzy­mał na­gro­dę Ikea Tu­lip Award za naj­le­piej wy­ko­na­ną okład­kę ka­ta­lo­gu Ikea w 2016 ro­ku. To po­twier­dze­nie wy­so­kiej ja­ko­ści usług świad­czo­nych przez tę fir­mę, jak też jej za­an­ga­żo­wa­nie w ci­ągłe udo­sko­na­la­nie ofer­ty, m.in. po­przez in­we­sto­wa­nie w in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne. Jest też wy­różnie­niem dla pra­cow­ni­ków dru­kar­ni – ich do­świad­cze­nia i kwa­li­fi­ka­cji, które w spo­sób bez­po­śred­ni prze­kła­da­ją się na ja­ko­ść i wy­daj­no­ść re­ali­zo­wa­nych tu zle­ceń.

Mówi Bru­no La­gar­de, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny Cay­fo­sa: „Na­sza ka­dra to pro­fe­sjo­na­li­ści, którzy do­kład­nie spraw­dza­ją re­ali­zo­wa­ne zle­ce­nia na ka­żdym eta­pie – od przy­go­to­wa­nia prac, aż po opra­wę. W ich przy­pad­ku ten pro­ces sa­mo­do­sko­na­le­nia tr­wa od wie­lu lat, co z jed­nej stro­ny jest dla nas po­wo­dem do du­my, z dru­giej – pro­cen­tu­je w po­sta­ci naj­wy­ższej ja­ko­ści usług. Jest nie­zwy­kle wa­żnym, by mieć świa­do­mo­ść jak wie­le ele­men­tów i czyn­ni­ków wpły­wa na fi­nal­ny pro­dukt, zwłasz­cza przy tak kom­plek­so­wym zle­ce­niu ja­kim jest ka­ta­log Ikea. Co wi­ęcej, współpra­cu­je­my z tą fir­mą już od pi­ęciu lat i mu­szę przy­znać, że z ro­ku na rok wy­ma­ga­nia z jej stro­ny są co­raz bar­dziej ry­go­ry­stycz­ne”.

Na wy­so­ką ja­ko­ść pro­duk­cji ma­ją wpływ rów­nież za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne, znaj­du­jące za­sto­so­wa­nie w dru­kar­ni. „Ca­ły pro­ces za­czy­na się od prze­sła­nia przez klien­ta – w tym przy­pad­ku fir­mę Ikea – pli­ku za­wie­ra­jące­go wszel­kie kal­ku­la­cje od­no­śnie re­ali­zo­wa­nej pra­cy, z do­kład­no­ścią do mi­li­me­tra – kon­ty­nu­uje La­gar­de. – Na­stęp­nie za­czy­na się etap pro­duk­cji form dru­ko­wych, które – z uwa­gi na wy­ma­ga­nia kon­tra­hen­tów – mu­szą ofe­ro­wać nie­zwy­kle wy­so­ką roz­dziel­czo­ść, za­pew­niać wła­ści­wą ko­lo­ry­sty­kę oraz za­cho­wać sta­bil­no­ść przy repro­duk­cji ka­żde­go eg­zem­pla­rza. Jed­no­cze­śnie są ocze­ki­wa­nia względem ich mi­ni­mal­ne­go wpły­wu na śro­do­wi­sko na­tu­ral­ne, re­duk­cji od­pa­dów che­micz­nych i za­dań, zwi­ąza­nych z kon­ser­wa­cją sprzętu. Dla­te­go nasz wy­bór pa­dł na pły­ty ter­micz­ne Ko­dak Elec­tra XD – spe­łnia­ją one wszyst­kie po­wy­ższe wy­ma­ga­nia”.
José Car­los Ro­ma­nos, dy­rek­tor sprze­daż dzia­łu En­ter­pri­se Sy­stems & KAM Pu­bli­shing w Ko­dak Ibe­ria, wy­ja­śnia: „Pły­ty Elec­tra XD ofe­ru­ją nie­zwy­kle wy­so­ką roz­dziel­czo­ść oraz zna­ko­mi­cie za­cho­wu­ją się w dru­ku. Są przy tym bar­dzo wszech­stron­ne, znaj­du­jąc za­sto­so­wa­nie w wi­ęk­szo­ści śro­do­wisk po­li­gra­ficz­nych, na­wet przy bar­dzo wy­so­kich na­kła­dach, za­pew­nia­jąc naj­wy­ższą sta­bil­no­ść i wła­ści­wą to­le­ran­cję pro­ce­sów na­świe­tla­nia oraz wy­wo­ły­wa­nia. Dzi­ęki te­mu do ma­szy­ny tra­fia­ją for­my dru­ko­we, gwa­ran­tu­jące druk naj­wy­ższej ja­ko­ści. Pły­ty Elec­tra XD ofe­ru­ją też po­nad­stan­dar­do­wą ostro­ść de­ta­li i sta­bil­no­ść re­pro­duk­cji, re­du­ku­jąc licz­bę po­wtór­nych na­świe­tleń i od­chy­leń od nor­my. Są do­sto­so­wa­ne do 10-mi­kro­no­we­go ra­stra sto­cha­stycz­ne­go Stac­ca­to”.

Łącz­ny na­kład okład­ki ka­ta­lo­gu Ikea, wy­ko­na­ny przez In­du­stria Gráfi­ca Cay­fo­sa, wy­ni­ósł 13,2 mln eg­zem­pla­rzy i obej­mo­wał osiem wer­sji języ­ko­wych. W zwi­ąz­ku z tym jest na­tu­ral­ne, że fir­ma ocze­ki­wa­ła od swo­je­go podwy­ko­naw­cy naj­wy­ższej ja­ko­ści. Mówi Bru­no La­gar­de: „Ikea wy­ma­ga ja­ko­ści, cho­ćby pod względem ide­al­ne­go pa­so­wa­nia barw, które mo­że­my uzy­skać dzi­ęki za­sto­so­wa­niu cer­ty­fi­ko­wa­nych pro­ofów ko­lo­ry­stycz­nych. W efek­cie ma­my za­gwa­ran­to­wa­ną sta­bil­no­ść pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go i sta­łe re­zul­ta­ty w ca­łym cy­klu wy­twór­czym. Co wi­ęcej, Ikea prze­pro­wa­dza spe­cjal­ny au­dyt obej­mu­jący sze­reg pa­ra­me­trów, które mu­si­my spe­łnić. Do­ty­czą one nie tyl­ko ja­ko­ści, ale też kwe­stii spo­łecz­nych czy śro­do­wi­sko­wy­ch”.
Bru­no Le­gar­de do­da­je, że przed roz­po­częciem pro­ce­su dru­ko­wa­nia Ikea prze­sy­ła spe­cjal­ne pli­ki prób­ne, na pod­sta­wie których oce­nia­ne są ska­la sza­ro­ści i ra­stry: „W ten spo­sób kon­tra­hent spraw­dza czy po­sia­da­ny przez nas sprzęt spe­łnia je­go wy­mo­gi. Jest za­ra­zem po­twier­dze­niem te­go, jak wa­żny dla fir­my Ikea jest ka­ta­log, trak­to­wa­ny przez nią – co nie jest spe­cjal­nym za­sko­cze­niem – ja­ko naj­wa­żniej­sze na­rzędzie mar­ke­tin­go­we. Do­rocz­na kon­wen­cja, na której Ikea wręcza na­gro­dy za naj­le­piej wy­ko­na­ną okład­kę ka­ta­logu, środ­ki oraz opra­wę to ko­lej­ny do­wód na to, jak po­wa­żnie trak­to­wa­ni są współpra­cu­jący z tą mar­ką do­staw­cy usług po­li­gra­ficz­nych. Spot­ka­nie to jest za­ra­zem oka­zją do pre­zen­ta­cji wszyst­kich ak­tu­al­nych i przy­szłych re­gu­la­cji ISO, które mu­szą spe­łniać dru­kar­nie”.

Bru­no Le­gar­de jest prze­ko­na­ny, że wszyst­kie na­rzędzia kon­tro­l­ne, ja­kie wdra­ża­no w dru­kar­ni na prze­strze­ni ostat­nich lat po to, by spro­stać ro­snącym wy­ma­ga­niom ze stro­ny Ikea i za­ofe­ro­wać jej jak naj­wy­ższy po­ziom usług, przy­no­szą ko­rzy­ści ta­kże in­nym klien­tom współpra­cu­jącym z In­du­stria Gráfi­ca Cay­fo­sa. Co cie­ka­we, dru­kar­nia po­sia­da wła­sny sys­tem zgod­no­ści, uży­wa­ny w przy­pad­ku za­ist­nie­nia re­kla­ma­cji, by szyb­ciej zna­le­źć przy­czy­nę pro­ble­mu i jej roz­wi­ąza­nie. Bru­no Le­gar­de za­pew­nia, że w ostat­nich la­tach re­kla­ma­cje zwi­ąza­ne z pa­so­wa­niem barw nie­mal znik­nęły.
Wy­dru­ko­wa­nie mi­lio­nów okła­dek te­go­rocz­ne­go ka­ta­lo­gu Ikea za­jęło hisz­pa­ńskiej fir­mie trzy ty­go­dnie. Do ich wy­ko­na­nia zu­ży­to 250 ton pa­pie­ru i 64 pły­ty Ko­dak Elec­tra XD, po osiem na ka­żdą z wer­sji języ­ko­wych. Do wy­ko­na­nia form dru­ko­wych za­sto­so­wa­no dwie zauto­ma­ty­zo­wa­ne li­nie CTP, ba­zu­jące na ter­micz­nych na­świe­tlar­kach Ko­dak Ma­gnus VLF. Ofe­ru­ją one wy­so­ką wszech­stron­no­ść i wy­daj­no­ść – pły­ty o różnych for­ma­tach mo­żna umie­ścić w tym sa­mym po­daj­ni­ku wie­lo­ka­se­to­wym o ła­dow­no­ści 400 eg­zem­pla­rzy. W na­świe­tlar­kach znaj­du­je za­sto­so­wa­nie tech­no­lo­gia ra­stro­wa­nia Ko­dak SQUAREspot, za­pew­nia­jąca roz­dziel­czo­ść rzędu 2400 dpi i li­nia­tu­rę 450 lpi. Dzi­ęki niej fir­ma osi­ąga ocze­ki­wa­ne re­zul­ta­ty w dru­ku i sta­bil­no­ść na­świe­tla­nia, która jest iden­tycz­na dla obu sys­te­mów CTP znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie w pro­duk­cji.
Bru­no Le­gar­de po­twier­dza, że roz­wi­ąza­nia Ko­dak za­pew­nia­ją wy­so­ką sta­bil­no­ść, m.in. dzi­ęki pra­cu­jącym w try­bie in­li­ne sys­te­mom wy­ci­na­nia re­gi­strów. To bo­wiem gwa­ran­tu­je po­wta­rzal­no­ść i wła­ści­we za­cho­wa­nie form dru­ko­wych w ma­szy­nie, bez ry­zy­ka po­wsta­nia od­chy­leń od nor­my. Co wi­ęcej, na­świe­tlar­ki Ko­dak Ma­gnus mo­gą pra­co­wać z tzw. ra­strem kon­cen­trycz­nym, który za­pew­nia jesz­cze lep­sze efek­ty w dru­ku. Okład­ki by­ły wy­dru­ko­wa­ne w ar­ku­szo­wej ma­szy­nie of­f­se­to­wej KBA Ra­pi­da 105–6.

In­du­stria Gráfi­ca Cay­fo­sa jest częścią Im­pre­sia Ibéri­ca – jed­nej naj­wi­ęk­szych grup po­li­gra­ficz­nych na Półwy­spie Ibe­ryj­skim. W jej skład wcho­dzą po­nad­to fir­my: Al­ta­ir, Ro­to­cay­fo i Espa­cio y Pun­to. W czte­rech dru­kar­niach gru­py pra­cu­je łącz­nie po­nad 850 osób.
Im­pre­sia Ibéri­ca na­le­ży z ko­lei do Circ­le­Prin­ters Gro­up – sie­ci firm po­li­gra­ficz­nych z sie­dzi­bą w Am­ster­da­mie, sku­pia­jących dru­kar­nie z Au­strii, Bel­gii, Fin­lan­dii, Nie­miec oraz Hisz­pa­nii.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści