Ag­fa Gra­phics wpro­wa­dza na ry­nek udo­sko­na­lo­ną wer­sję plo­te­ra Je­ti Mi­ra: su­sze­nie UV LED, druk so­czew­ko­wy 3D i in­te­gra­cja z usłu­gą Prin­tSphe­rePoprzedni artykuł 

Ag­fa Gra­phics po­in­for­mo­wa­ła o wpro­wa­dze­niu do swo­je­go sta­le wzbo­ga­ca­ne­go i opty­ma­li­zo­wa­ne­go port­fo­lio no­wej, udo­sko­na­lo­nej wer­sji plo­te­ra Je­ti Mi­ra. W wer­sji z podwój­nym sto­łem zo­stał on wy­po­sa­żo­ny w in­no­wa­cyj­ną tech­no­lo­gię su­sze­nia wy­dru­ków – UV LED, co po­win­ni do­ce­nić zwłasz­cza śred­ni i du­zi użyt­kow­ni­cy dzia­ła­jący na ryn­ku Sign & Di­splay. Ste­ro­wa­ny sys­te­mem work­flow Asan­ti, wzbo­ga­co­ny plo­ter Je­ti Mi­ra zo­stał zin­te­gro­wa­ny z sys­te­mem wy­mia­ny pli­ków i in­for­ma­cji – Prin­tSphe­re. Z ko­lei roz­bu­do­wa­na opcja la­kie­ro­wa­nia umo­żli­wia re­ali­za­cję wy­su­bli­mo­wa­nych wy­dru­ków 3D.

Do­dat­ko­we ko­rzy­ści dzi­ęki tech­no­lo­gii LED
Pła­ski plo­ter Je­ti Mi­ra, wy­po­sa­żo­ny w ru­cho­mą ka­ret­kę, zo­stał za­pro­jek­to­wa­ny z my­ślą o jak naj­wi­ęk­szej ela­stycz­no­ści i opty­ma­li­za­cji dzia­łań. W urządze­niu mo­żna re­ali­zo­wać pra­ce o sze­ro­ko­ści do 2,69 m, a wśród licz­nych, do­ce­nia­nych przez użyt­kow­ni­ków funk­cjo mo­żna wy­mie­nić m.in.: funk­cję print & pre­pa­re (umo­żli­wia­jącą wpro­wa­dze­nie do urządze­nia ko­lej­ne­go ma­te­ria­łu pod­czas re­ali­za­cji bie­żące­go zle­ce­nia), do­sta­wia­ny mo­duł po­zwa­la­jący na dru­ko­wa­nie w try­bie „z ro­li na ro­lę”, dwie wer­sje sto­łu, wy­so­ką pręd­ko­ść (do 231 m2/h), druk w sze­ściu ko­lo­rach, stan­dar­do­wą biel, de­dy­ko­wa­ne atra­men­ty UV o wy­so­kim po­zio­mie pig­men­ta­cji oraz dwu­rzędo­we, wy­so­ko­wy­daj­ne gło­wi­ce Ri­coh dru­ku­jące w tech­ni­ce in­kjet UV. Naj­now­szy upgra­de plo­te­ra (po­cząt­ko­wo do­stęp­ny tyl­ko w wer­sji z podwój­nym sto­łem) przy­no­si m.in. mo­duł su­sze­nia w tech­no­lo­gii UV LED, które­go po­ja­wie­nie się ozna­cza licz­ne ko­rzy­ści dla użyt­kow­ni­ków.
„Dzi­ęki wy­po­sa­że­niu w pro­mien­ni­ki UV LED, plo­ter Je­ti Mi­ra stał się jesz­cze bar­dziej pro­eko­lo­gicz­nym, eko­no­micz­nym i sty­mu­lu­jącym roz­wój bi­zne­su roz­wi­ąza­niem – prze­ko­nu­je Re­in­hil­de Ala­ert, me­ne­dżer ds. mar­ke­tin­gu pro­duk­to­we­go w dzia­le za­awan­so­wa­nych roz­wi­ązań Ag­fa Gra­phics de­dy­ko­wa­nych na ry­nek Sign & Di­splay. – Pro­mien­ni­ki LED emi­tu­ją mi­ni­mal­ną ilo­ść cie­pła, co umo­żli­wia za­sto­so­wa­nie znacz­nie szer­sze­go port­fo­lio podło­ży dru­ko­wych. Za­pew­nia­ją też bar­dzo sta­bil­ną dwu­kie­run­ko­wą ka­li­bra­cję, wy­so­ką wy­daj­no­ść, zna­czące oszczęd­no­ści w zu­ży­ciu ener­gii oraz sta­bil­no­ść w ca­łym cy­klu ży­cia pro­duk­tu. To wszyst­ko pro­wa­dzi do wy­ższe­go zwro­tu ze zre­ali­zo­wa­nej in­we­sty­cji”.

Atra­men­ty LED UV od Ag­fa Gra­phics
W zwi­ąz­ku z po­ja­wie­niem się w jej urządze­niach tech­no­lo­gii LED, fir­ma Ag­fa Gra­phics stwo­rzy­ła de­dy­ko­wa­ne atra­men­ty UV LED o spe­cjal­nej re­cep­tu­rze. Mo­żna ni­mi za­dru­ko­wy­wać wra­żli­we na cie­pło podło­ża, m.in. ma­te­ria­ły sa­mo­przy­lep­ne czy roz­ci­ągli­we fo­lie PVC. Są one z jed­nej stro­ny do­pa­so­wa­ne do plo­te­ra, z dru­giej – nie­zwy­kle wszech­stron­ne, umo­żli­wia­jąc apli­ka­cję z wy­ko­rzy­sta­niem in­nych, różno­rod­nych me­di­ów. Ce­chu­je je ta­kże sze­ro­ki ga­mut ko­lo­ry­stycz­ny oraz wy­so­ki po­ziom ży­wot­no­ści barw, za­rów­no przy za­sto­so­wa­niach ze­wnętrz­nych jak i we­wnętrz­nych. Z ko­lei wy­so­ki po­ziom na­sy­ce­nia pig­men­tem i od­po­wied­nie opro­gra­mo­wa­nie do za­rządza­nia bar­wą (wcho­dzące w skład sys­te­mu Asan­ti, ste­ru­jące­go plo­te­rem) za­pew­nia­ją ni­ski po­ziom zu­ży­cia atra­men­tu.
„Pod­czas te­go­rocz­nych tar­gów SGIA plo­ter Je­ti Mi­ra uzy­skał pre­sti­żo­wy ty­tuł „Pro­duk­tu Ro­ku” w swo­jej ka­te­go­rii. Ju­ry oce­nia­jące zgło­szo­ne roz­wi­ąza­nia do­ce­ni­ło je­go wy­so­ką ja­ko­ść dru­ko­wa­nia i ni­ski po­ziom zu­ży­cia atra­men­tów, co zde­cy­do­wa­nie wy­różnia to urządze­nie na tle kon­ku­ren­cji – kon­ty­nu­uje Re­in­hil­de Ala­ert. – Wszyst­kie atra­men­ty UV pro­du­ko­wa­ne przez Ag­fa Gra­phics, za­rów­no bia­łe jak i ko­lo­ro­we, ofe­ru­ją nie­zwy­kle wy­so­ką i sta­bil­ną ja­ko­ść na­no­sze­nia kro­pli na podło­że, za­pew­nia­jąc po­wta­rzal­ne re­zul­ta­ty dru­ku, na wszyst­kich ko­lej­nych eg­zem­pla­rza­ch”.

In­te­gra­cja z Prin­tSphe­re, ste­ro­wa­nie z sys­te­mu Asan­ti
Pra­cą plo­te­ra Je­ti Mi­ra ste­ru­je sys­tem work­flow Asan­ti, de­dy­ko­wa­ny do pro­duk­cji wiel­ko­for­ma­to­wej. Na­dzo­ru­je on ca­ły pro­ces po­li­gra­ficz­ny – od eta­pu pre­press, po­przez dru­ko­wa­nie, na fi­nal­nej obrób­ce ko­ńcząc. No­wo­ścią jest tu opcjo­nal­na in­te­gra­cja z Prin­tSphe­re – dzia­ła­jącej w „ch­mu­rze” usłu­gi au­to­ma­ty­zu­jącej pro­duk­cję, umo­żli­wia­jącej ła­twą wy­mia­nę pli­ków oraz bez­piecz­ne prze­cho­wy­wa­nie da­nych. Prin­tSh­pe­re ofe­ru­je do­staw­com usług po­li­gra­ficz­nych ze­stan­da­ry­zo­wa­ną me­to­dę zauto­ma­ty­zo­wa­nia pra­cy użyt­ko­wa­nych sys­temów work­flow, m.in. po­przez uspraw­nie­nie wy­mia­ny in­for­ma­cji i pli­ków z klien­ta­mi, współpra­cow­ni­ka­mi, fre­elan­ce­ra­mi oraz in­ny­mi dzia­ła­mi pro­duk­cji, jak rów­nież na ko­mu­ni­ka­cję z in­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi so­ftwa­re­’o­wy­mi Ag­fa Gra­phics.

Za­awan­so­wa­ny druk so­czew­ko­wy 3D
No­wo­ścią w plo­te­rze Je­ti Mi­ra jest też funk­cja dru­ku so­czew­ko­we­go 3D, dzi­ęki której mo­żli­we sta­je się nada­nie zu­pe­łnie no­we­go wy­mia­ru i wi­ęk­szej atrak­cyj­no­ści różno­rod­nym apli­ka­cjom, ta­kim jak: di­sple­je POP, opa­ko­wa­nia, ma­te­ria­ły de­ko­ra­cyj­ne czy gra­fi­ka wy­sta­wien­ni­cza. Efekt so­czew­ki, w po­łącze­niu z za­sto­so­wa­niem la­kie­ru UV i opcją ma­ni­pu­lo­wa­nia obra­zem ozna­cza zu­pe­łnie no­we mo­żli­wo­ści dla plo­te­ra Je­ti Mi­ra, m.in. nada­wa­nie głębi osi­ąga­nym w dru­ku re­zul­ta­tom. „No­wa opcja w po­sta­ci re­ali­zo­wa­nia nie­sa­mo­wi­tych efek­tów 3D ozna­cza, że Je­ti Mi­ra sta­je się w pe­łni wszech­stron­nym, od­kry­wa­jącym dla sie­bie no­we ob­sza­ry ryn­ko­we roz­wi­ąza­niem dru­kującym” – pod­su­mo­wu­je Re­in­hil­de Ala­ert.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści