Agfa Graphics po targach RemaDays Warsaw 2017: udany początek nowego roku, wzmożone zainteresowanie rozwiązaniami na bazie UV LEDPoprzedni artykuł 

Przedstawiciele polskiego oddziału Agfa Graphics na tle prezentowanego na targach plotera Anapurna H2050i LED, zakupionego przez firmę AdRepublic
Przedstawiciele polskiego oddziału Agfa Graphics na tle prezentowanego na targach plotera Anapurna H2050i LED, zakupionego przez firmę AdRepublic

Polski oddział Agfa Graphics z sukcesem zakończył swój udział w tegorocznej edycji targów RemaDays Warsaw, jakie odbywały się w połowie lutego w podwarszawskim centrum wystawienniczym Warsaw Expo. Firma zakontraktowała podczas nich kolejne wielkoformatowe systemy z serii Anapurna i Jeti, zaś prezentowany na jej stoisku ploter Anapurna H2050i LED (bazujący na cieszącej się coraz większą popularnością technologii UV LED) już wkrótce rozpocznie pracę w firmie AdRepublic z Michałowa-Reginowa k. Warszawy. Będzie to już czwarta maszyna tego modelu zainstalowana w naszym kraju od grudnia ub.r.

Targi RemaDays Warsaw 2017 były też kolejną okazją do spotkań z licznymi klientami Agfa Graphics – zarówno obecnymi jak i potencjalnymi – reprezentującymi branże poligraficzno-reklamową oraz szeroko rozumiany segment przemysłowy.

Intensywny start w 2017 rok
Mówi Przemysław Arabski, dyrektor działu inkjetowego: „Udział w tegorocznej edycji RemaDays Warsaw oceniamy pozytywnie, przede wszystkim z uwagi na sporą frekwencję i duże zainteresowanie pokazywanym na stoisku ploterem Anapurna H2050i LED. Odwiedzali nas licznie zarówno obecni użytkownicy rozwiązań Agfa Graphics, z których część przymierza się do kolejnych inwestycji, jak też zupełnie nowe firmy planujące wdrożenie druku inkjetowego. Jedni i drudzy zwracają uwagę na technologię UV LED, jaka od ubiegłego roku jest sukcesywnie wprowadzana w kolejnych modelach z serii Anapurna i Jeti. Najlepszym tego przykładem był prezentowany na stoisku i cieszący się dużym zainteresowaniem przez wszystkie dni targowe ploter Anapurna H2050i LED. Już wkrótce rozpocznie on pracę w firmie, która zdecydowała się na jego zakup – AdRepublic. Co ciekawe – na targach byli z własnymi stoiskami także inni jego użytkownicy, choćby Druk Poznań czy Plexitech. To świadczy o coraz większym popycie na zaawansowane technologicznie rozwiązania – w styczniu i w lutym udało nam się zakontraktować około dziesięciu nowych urządzeń z serii Anapurna i Jeti, co jest świetnym początkiem roku”.

Anapurna H2050i LED: jakość, wydajność, ekologia
Główna atrakcja stoiska Agfa Graphics – model Anapurna H2050i LED – to rozwiązanie „hybrydowe”, umożliwiające zadrukowywanie mediów sztywnych i giętkich o szerokości maksymalnej 2,05 m z prędkością do 104 m2/h w trybie draft. W maszynie, podczas realizowanych niemal przez cały czas pokazów, zadrukowywane były różnorodne materiały, m.in. pleksi, plastik, szkło czy drewno – większość w trybie wysokiej jakości, z dużą jak na standardy rynkowe prędkością dochodzącą do 40 m2/h. Część zastosowań, jakie można realizować w tym oraz innych urządzeniach Agfa Graphics, zaprezentowano w ramach tzw. „Aplication Room” – specjalnej przestrzeni stoiska, obejmującej różne elementy wyposażenia wnętrz, wykonane z udziałem technologii inkjet UV (np. tapety ścienne, wykładzinę podłogową, krzesło czy wyroby dekoracyjne).
„Anapurna H2050i LED to jeden z nowych ploterów, bazujących na energooszczędnych promiennikach UV LED, które – obok wysokiej jakości i wydajności – stanowią o jego przewadze konkurencyjnej – kontynuuje Przemysław Arabski. – Utwardzanie wydruków w tej technologii umożliwia redukcję zużywanej energii, pozwala na zastosowanie podłoży wrażliwych na wysokie temperatury i wpływa na proekologiczność całego rozwiązania. Co więcej, promienniki oferują żywotność w zasadzie równą cyklowi życia całej maszyny; dzięki nim urządzenie nie wymaga też rozgrzewania czy schładzania – maszyna jest gotowa do użycia zaraz po włączeniu. Klienci oglądający ploter Anapurna H2050i LED w pracy i oceniający realizowane w nim wydruki nie ukrywali, że pod względem jakości, wydajności, energooszczędności i proekologiczności nasze rozwiązanie jest bardzo atrakcyjne na tle konkurencji. Świadczą o tym dotychczasowe instalacje, kolejne kontrakty sfinalizowane na targach i wiele podjętych podczas tej imprezy nowych rozmów handlowych”.
Anapurna H2050i drukuje w sześciu kolorach z opcjonalną bielą. Za wysoką jakość i precyzję nanoszonego atramentu odpowiadają tu głowice Konica Minolta, które aplikują krople o wielkości zaledwie 12 pikolitrów (30 pl w przypadku bieli). W przypadku mediów sztywnych Anapurna H2050i umożliwia zadrukowywanie materiałów o maksymalnej szerokości 2,05 m oraz długości do 3,2 m (przy wersji z czterema stołami). Przy podłożach giętkich ograniczeniem jest szerokość (2,05 m), długość zależy od masy i średnicy zwoju z materiałem.

Nowe zastosowania
Przemysław Arabski zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt obecności na targach RemaDays Warsaw, w założeniu skierowanych do firm z branży poligraficznej i reklamowej: „Podobnie jak w latach ubiegłych, licznie odwiedzali nas przedstawiciele różnych gałęzi przemysłu, dla których druk cyfrowy stanowi nie tyle formę usługi świadczonej klientom zewnętrznym, ile część całego cyklu produkcyjnego. Wielu z nich odkrywa potencjał związany z możliwością zastosowania techniki inkjet UV do bezpośredniego zadrukowywania podłoży takich jak szkło, drewno, metal czy pleksi. W naturalny sposób użytkownikami maszyn z serii Anapurna i Jeti stają się więc nie tylko drukarnie cyfrowe czy agencje reklamowe, ale też przedsiębiorstwa z branż takich jak meblarska, szklarska czy wnętrzarska. Część z zakontraktowanych w tym roku maszyn trafi właśnie do nich”.
Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics dodaje: „Szeroko rozumiany segment przemysłowy to dla nas naturalny kierunek rozwoju. Tworzone przez Agfa Graphics rozwiązania technologiczne – mam tu na myśli nie tylko urządzenia, ale też materiały eksploatacyjne, przede wszystkim atramenty UV –znakomicie odnajdują się poza typową branżą poligraficzno-reklamową. Cieszymy się, że zainteresowanie tej części rynku zostało po raz kolejny potwierdzone podczas tegorocznej edycji targów RemaDays Warsaw. Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko, by spotkać się z nami i już dziś zapraszamy na majowe targi Fespa 2017. Z myślą o nich przygotowywane są kolejne premierowe rozwiązania, które – taką mamy nadzieję – ponownie w znaczący sposób wpłyną na rozwój rynku wielkoformatowego druku cyfrowego”.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności