Ag­fa Gra­phics po tar­gach Re­ma­Days War­saw 2017: uda­ny po­czątek no­we­go ro­ku, wzmo­żo­ne za­in­te­re­so­wa­nie roz­wi­ąza­nia­mi na ba­zie UV LEDPoprzedni artykuł 

Przedstawiciele polskiego oddziału Agfa Graphics na tle prezentowanego na targach plotera Anapurna H2050i LED, zakupionego przez firmę AdRepublic
Przed­sta­wi­cie­le pol­skie­go od­dzia­łu Ag­fa Gra­phics na tle pre­zen­to­wa­ne­go na tar­gach plo­te­ra Ana­pur­na H2050i LED, za­ku­pio­ne­go przez fir­mę AdRe­pu­blic

Pol­ski od­dział Ag­fa Gra­phics z suk­ce­sem za­ko­ńczył swój udział w te­go­rocz­nej edy­cji tar­gów Re­ma­Days War­saw, ja­kie od­by­wa­ły się w po­ło­wie lu­te­go w podwar­szaw­skim cen­trum wy­sta­wien­ni­czym War­saw Expo. Fir­ma za­kon­trak­to­wa­ła pod­czas nich ko­lej­ne wiel­ko­for­ma­to­we sys­te­my z se­rii Ana­pur­na i Je­ti, zaś pre­zen­to­wa­ny na jej sto­isku plo­ter Ana­pur­na H2050i LED (ba­zu­jący na cie­szącej się co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ścią tech­no­lo­gii UV LED) już wkrót­ce roz­pocz­nie pra­cę w fir­mie AdRe­pu­blic z Mi­cha­ło­wa­-Re­gi­no­wa k. War­sza­wy. Będzie to już czwar­ta ma­szy­na te­go mo­de­lu za­in­sta­lo­wa­na w na­szym kra­ju od grud­nia ub.r.

Tar­gi Re­ma­Days War­saw 2017 by­ły też ko­lej­ną oka­zją do spo­tkań z licz­ny­mi klien­ta­mi Ag­fa Gra­phics – za­rów­no obec­ny­mi jak i po­ten­cjal­ny­mi – re­pre­zen­tu­jący­mi bra­nże po­li­gra­ficz­no­-re­kla­mo­wą oraz sze­ro­ko ro­zu­mia­ny seg­ment prze­my­sło­wy.

In­ten­syw­ny start w 2017 rok
Mówi Prze­my­sław Arab­ski, dy­rek­tor dzia­łu in­kje­to­we­go: „Udział w te­go­rocz­nej edy­cji Re­ma­Days War­saw oce­nia­my po­zy­tyw­nie, przede wszyst­kim z uwa­gi na spo­rą fre­kwen­cję i du­że za­in­te­re­so­wa­nie po­ka­zy­wa­nym na sto­isku plo­te­rem Ana­pur­na H2050i LED. Odwie­dza­li nas licz­nie za­rów­no obec­ni użyt­kow­ni­cy roz­wi­ązań Ag­fa Gra­phics, z których część przy­mie­rza się do ko­lej­nych in­we­sty­cji, jak też zu­pe­łnie no­we fir­my pla­nu­jące wdro­że­nie dru­ku in­kje­to­we­go. Jed­ni i dru­dzy zwra­ca­ją uwa­gę na tech­no­lo­gię UV LED, ja­ka od ubie­głe­go ro­ku jest suk­ce­syw­nie wpro­wa­dza­na w ko­lej­nych mo­de­lach z se­rii Ana­pur­na i Je­ti. Naj­lep­szym te­go przy­kła­dem był pre­zen­to­wa­ny na sto­isku i cie­szący się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem przez wszyst­kie dni tar­go­we plo­ter Ana­pur­na H2050i LED. Już wkrót­ce roz­pocz­nie on pra­cę w fir­mie, która zde­cy­do­wa­ła się na je­go za­kup – AdRe­pu­blic. Co cie­ka­we – na tar­gach by­li z wła­sny­mi sto­iska­mi ta­kże in­ni je­go użyt­kow­ni­cy, cho­ćby Druk Po­znań czy Ple­xi­tech. To świad­czy o co­raz wi­ęk­szym po­py­cie na za­awan­so­wa­ne tech­no­lo­gicz­nie roz­wi­ąza­nia – w stycz­niu i w lu­tym uda­ło nam się za­kon­trak­to­wać oko­ło dzie­si­ęciu no­wych urządzeń z se­rii Ana­pur­na i Je­ti, co jest świet­nym po­cząt­kiem ro­ku”.

Ana­pur­na H2050i LED: ja­ko­ść, wy­daj­no­ść, eko­lo­gia
Głów­na atrak­cja sto­iska Ag­fa Gra­phics – mo­del Ana­pur­na H2050i LED – to roz­wi­ąza­nie „hy­bry­do­we”, umo­żli­wia­jące za­dru­ko­wy­wa­nie me­di­ów sztyw­nych i gi­ęt­kich o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 2,05 m z pręd­ko­ścią do 104 m2/h w try­bie draft. W ma­szy­nie, pod­czas re­ali­zo­wa­nych nie­mal przez ca­ły czas po­ka­zów, za­dru­ko­wy­wa­ne by­ły różno­rod­ne ma­te­ria­ły, m.in. plek­si, pla­stik, szkło czy drew­no – wi­ęk­szo­ść w try­bie wy­so­kiej ja­ko­ści, z du­żą jak na stan­dar­dy ryn­ko­we pręd­ko­ścią do­cho­dzącą do 40 m2/h. Część za­sto­so­wań, ja­kie mo­żna re­ali­zo­wać w tym oraz in­nych urządze­niach Ag­fa Gra­phics, za­pre­zen­to­wa­no w ra­mach tzw. „Apli­ca­tion Ro­om” – spe­cjal­nej prze­strze­ni sto­iska, obej­mu­jącej różne ele­men­ty wy­po­sa­że­nia wnętrz, wy­ko­na­ne z udzia­łem tech­no­lo­gii in­kjet UV (np. ta­pe­ty ścien­ne, wy­kła­dzi­nę podło­go­wą, krze­sło czy wy­ro­by de­ko­ra­cyj­ne).
„Ana­pur­na H2050i LED to je­den z no­wych plo­te­rów, ba­zu­jących na ener­go­osz­częd­nych pro­mien­ni­kach UV LED, które – obok wy­so­kiej ja­ko­ści i wy­daj­no­ści – sta­no­wią o je­go prze­wa­dze kon­ku­ren­cyj­nej – kon­ty­nu­uje Prze­my­sław Arab­ski. – Utwar­dza­nie wy­dru­ków w tej tech­no­lo­gii umo­żli­wia re­duk­cję zu­ży­wa­nej ener­gii, po­zwa­la na za­sto­so­wa­nie podło­ży wra­żli­wych na wy­so­kie tem­pe­ra­tu­ry i wpły­wa na pro­eko­lo­gicz­no­ść ca­łe­go roz­wi­ąza­nia. Co wi­ęcej, pro­mien­ni­ki ofe­ru­ją ży­wot­no­ść w za­sa­dzie rów­ną cy­klo­wi ży­cia ca­łej ma­szy­ny; dzi­ęki nim urządze­nie nie wy­ma­ga też roz­grze­wa­nia czy schła­dza­nia – ma­szy­na jest go­to­wa do uży­cia za­raz po włącze­niu. Klien­ci ogląda­jący plo­ter Ana­pur­na H2050i LED w pra­cy i oce­nia­jący re­ali­zo­wa­ne w nim wy­dru­ki nie ukry­wa­li, że pod względem ja­ko­ści, wy­daj­no­ści, ener­go­osz­częd­no­ści i pro­eko­lo­gicz­no­ści na­sze roz­wi­ąza­nie jest bar­dzo atrak­cyj­ne na tle kon­ku­ren­cji. Świad­czą o tym do­tych­cza­so­we in­sta­la­cje, ko­lej­ne kon­trak­ty sfi­na­li­zo­wa­ne na tar­gach i wie­le pod­jętych pod­czas tej im­pre­zy no­wych roz­mów han­dlo­wy­ch”.
Ana­pur­na H2050i dru­ku­je w sze­ściu ko­lo­rach z opcjo­nal­ną bie­lą. Za wy­so­ką ja­ko­ść i pre­cy­zję na­no­szo­ne­go atra­men­tu od­po­wia­da­ją tu gło­wi­ce Ko­ni­ca Mi­nol­ta, które apli­ku­ją kro­ple o wiel­ko­ści za­le­d­wie 12 pi­ko­li­trów (30 pl w przy­pad­ku bie­li). W przy­pad­ku me­di­ów sztyw­nych Ana­pur­na H2050i umo­żli­wia za­dru­ko­wy­wa­nie ma­te­ria­łów o mak­sy­mal­nej sze­ro­ko­ści 2,05 m oraz dłu­go­ści do 3,2 m (przy wer­sji z czte­re­ma sto­ła­mi). Przy podło­żach gi­ęt­kich ogra­ni­cze­niem jest sze­ro­ko­ść (2,05 m), dłu­go­ść za­le­ży od ma­sy i śred­ni­cy zwo­ju z ma­te­ria­łem.

No­we za­sto­so­wa­nia
Prze­my­sław Arab­ski zwra­ca uwa­gę na jesz­cze je­den aspekt obec­no­ści na tar­gach Re­ma­Days War­saw, w za­ło­że­niu skie­ro­wa­nych do firm z bra­nży po­li­gra­ficz­nej i re­kla­mo­wej: „Po­dob­nie jak w la­tach ubie­głych, licz­nie od­wie­dza­li nas przed­sta­wi­cie­le różnych ga­łęzi prze­my­słu, dla których druk cy­fro­wy sta­no­wi nie ty­le for­mę usłu­gi świad­czo­nej klien­tom ze­wnętrz­nym, ile część ca­łe­go cy­klu pro­duk­cyj­ne­go. Wie­lu z nich od­kry­wa po­ten­cjał zwi­ąza­ny z mo­żli­wo­ścią za­sto­so­wa­nia tech­ni­ki in­kjet UV do bez­po­śred­nie­go za­dru­ko­wy­wa­nia podło­ży ta­kich jak szkło, drew­no, me­tal czy plek­si. W na­tu­ral­ny spo­sób użyt­kow­ni­ka­mi ma­szyn z se­rii Ana­pur­na i Je­ti sta­ją się wi­ęc nie tyl­ko dru­kar­nie cy­fro­we czy agen­cje re­kla­mo­we, ale też przed­si­ębior­stwa z bra­nż ta­kich jak me­blar­ska, szklar­ska czy wnętrzar­ska. Część z za­kon­trak­to­wa­nych w tym ro­ku ma­szyn tra­fi wła­śnie do ni­ch”.
Mi­chał Śliz, dy­rek­tor za­rządza­jący pol­skie­go od­dzia­łu Ag­fa Gra­phics do­da­je: „Sze­ro­ko ro­zu­mia­ny seg­ment prze­my­sło­wy to dla nas na­tu­ral­ny kie­ru­nek roz­wo­ju. Two­rzo­ne przez Ag­fa Gra­phics roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne – mam tu na my­śli nie tyl­ko urządze­nia, ale też ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne, przede wszyst­kim atra­men­ty UV –zna­ko­mi­cie od­naj­du­ją się po­za ty­po­wą bra­nżą po­li­gra­ficz­no­-re­kla­mo­wą. Cie­szy­my się, że za­in­te­re­so­wa­nie tej części ryn­ku zo­sta­ło po raz ko­lej­ny po­twier­dzo­ne pod­czas te­go­rocz­nej edy­cji tar­gów Re­ma­Days War­saw. Dzi­ęku­je­my wszyst­kim, którzy od­wie­dzi­li na­sze sto­isko, by spo­tkać się z na­mi i już dziś za­pra­sza­my na ma­jo­we tar­gi Fe­spa 2017. Z my­ślą o nich przy­go­to­wy­wa­ne są ko­lej­ne pre­mie­ro­we roz­wi­ąza­nia, które – ta­ką ma­my na­dzie­ję – po­now­nie w zna­czący spo­sób wpły­ną na roz­wój ryn­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści