Bi­znes opa­ko­wa­ny w in­no­wa­cje! 9. Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Opa­ko­wań Pac­ka­ging In­no­va­tionsPoprzedni artykuł 

Kon­tu­ro­wa bu­tel­ka Co­ca­-Co­li, tu­ba chip­sów Prin­gles lub trój­kąt­ne pu­de­łko cze­ko­la­dek To­ble­ro­ne – to opa­ko­wa­nia zna­ne na ca­łym świe­cie i z du­żą do­zą praw­do­po­do­bie­ństwa mo­żna stwier­dzić, że to wła­śnie one wpły­nęły na świet­ną sprze­daż tych pro­duk­tów. Dziś opa­ko­wa­nia to ol­brzy­mia bra­nża i odręb­na ga­łąź prze­my­słu. Tyl­ko w Pol­sce wy­twór­ców opa­ko­wań li­czy się w ty­si­ącach. Jed­nym z naj­wa­żniej­szych wy­da­rzeń w ka­len­da­rzach przed­sta­wi­cie­li bra­nży są Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Opa­ko­wań Pac­ka­ging In­no­va­tions. W dniach 4–5 kwiet­nia w EXPO XXI War­sza­wa od­będzie się 9. edy­cja naj­wi­ęk­szej te­go ty­pu wy­sta­wy w Eu­ro­pie Środ­ko­wej.

In­no­wa­cje, in­no­wa­cje, in­no­wa­cje

Na­zwa tar­gów zo­bo­wi­ązu­je. Ka­żde­go ro­ku pod­czas Pac­ka­ging In­no­va­tions pre­zen­to­wa­ne są no­wo­ści ryn­ko­we, in­no­wa­cyj­ne pro­duk­ty i no­wo­cze­sne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne. Przed­sta­wi­cie­li bra­nży pod­czas 9. edy­cji z pew­no­ścią za­in­te­re­su­je pre­zen­to­wa­na przez Seu­fert Tran­spa­ren­te Ver­pac­kun­gen Gm­bH tech­no­lo­gia Bio­-PET – no­wy ma­te­riał z su­row­ców od­na­wial­nych po­zwa­la­jący na pro­du­ko­wa­nie trans­pa­rent­nych opa­ko­wań i oszczędza­nie su­row­ców przy kosz­tach na po­zio­mie tra­dy­cyj­nych opa­ko­wań trans­pa­rent­nych. Fir­my pro­du­ku­jące nie­wiel­kie na­kła­dy opa­ko­wań i ety­kiet po­win­ny ko­niecz­nie od­wie­dzić sto­iska HKM Sp. z o.o., gdzie będzie mo­żna zo­ba­czyć w ak­cji – po raz pierw­szy w Pol­sce – nie­wiel­ką, ul­tra­no­wo­cze­sną hy­bry­dę cy­fro­wo­-flek­so­gra­ficz­ną DC330Mi­ni­/T3. War­to rów­nież za­in­te­re­so­wać się in­no­wa­cyj­ny­mi opa­ko­wa­nia­nia­mi KOOPRESS Sp. z o.o. Dzi­ęki pierw­sze­mu na świe­cie za­sto­so­wa­niu po­wło­ki an­ty­sep­tycz­nej i ba­rie­ro­wej za­bez­pie­cza­jącej druk po­wsta­ła no­wa ka­te­go­ria opa­ko­wań ABC (An­ti­sep­tic Bar­rier Car­ton) de­dy­ko­wa­na do bra­nż far­ma­ceu­tycz­nej, spo­żyw­czej czy ko­sme­tycz­nej.

Bez kno­w-how nie ma in­no­wa­cji

Or­ga­ni­za­to­rzy 9. Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions przy­go­to­wa­li dla wszyst­kich uczest­ni­ków aż 3 eks­perc­kie kon­fe­ren­cje. Bar­dzo cie­ka­wie za­po­wia­da się pre­mie­ro­wa „La­bel In­no­va­tions”. Jej te­ma­tem prze­wod­nim sta­ną się no­we wy­zwa­nia ko­mu­ni­ka­cyj­ne i ryn­ko­we sta­wia­ne przed pro­du­cen­ta­mi opa­ko­wań. Wy­kła­dy ad­re­so­wa­ne będą do wła­ści­cie­li ma­łych i śred­nich firm, sa­mo­dziel­nie za­rządza­jących wła­sny­mi mar­ka­mi, brand ma­na­ge­rów, pro­duct ma­na­ge­rów, pra­cow­ni­ków dzia­łów mar­ke­tin­gu jak i do sze­fów sprze­da­ży i za­ku­pów. Już po raz trze­ci wy­daw­ca mie­si­ęcz­ni­ka „Świat Dru­ku” po­pro­wa­dzi warsz­ta­ty „Jak opa­ko­wać bran­dy”. Prak­ty­cy wy­ja­śnią, w ja­ki spo­sób opa­ko­wa­nie po­zy­cjo­nu­je na ryn­ku pro­dukt i mar­kę, po­ru­szą ta­kże za­gad­nie­nia de­si­gnu świa­do­me­go oraz sto­so­wa­nych w cy­fro­wym za­dru­ku opa­ko­wań za­bez­pie­czeń, chro­ni­ących pro­dukt i tym sa­mym wi­ze­ru­nek mar­ki. O sze­ro­ko ro­zu­mia­nej per­so­na­li­za­cji dru­ku opa­ko­wań i ety­kiet oraz ogrom­nych mo­żli­wo­ściach no­wo­cze­snych tech­no­lo­gii uczest­ni­cy po­roz­ma­wia­ją pod­czas „Fo­rum Dru­ku Cy­fro­we­go”. Oprócz bra­nżo­wych kon­fe­ren­cji nie­wąt­pli­wym atu­tem te­go­rocz­nej edy­cji Tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions będą bez­płat­ne dla wszyst­kich uczest­ni­ków se­mi­na­ria wor­kShops, gdzie prak­ty­cy i teo­re­ty­cy po­dzie­lą się wła­sny­mi do­świad­cze­nia­mi i wie­dzą. Jak pro­jek­to­wać struk­tu­ral­nie opa­ko­wa­nia w bra­nży FMCG dziś, ju­tro i w 2025 ro­ku? Jak po­zy­cjo­no­wać mar­kę przez opa­ko­wa­nie? Czy wpro­wa­dza­nie in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań w ogóle się opła­ca? Od­po­wie­dzi na te py­ta­nia udzie­lą naj­lep­si fa­chow­cy w bra­nży.

Opa­ko­wa­nie na… ka­żdą oka­zję

Dziś opa­ko­wa­nie to nie tyl­ko pu­de­łko. To przedmiot, który jest spro­fi­lo­wa­ny pod wie­le skom­pli­ko­wa­nych i cha­rak­te­ry­stycz­nych bra­nż. Ma za za­da­nie „sprze­da­ć” pro­dukt czy za­bez­pie­czyć go w bez­ko­li­zyj­nej dro­dze do klien­ta. Wy­cho­dząc na­prze­ciw ogrom­nym wy­ma­ga­niom ryn­ku or­ga­ni­za­to­rzy Pac­ka­ging In­no­va­tions po­dzie­li­li tar­gi na spe­cja­li­stycz­ne stre­fy te­ma­tycz­ne. W stre­fie LUXPACK zwie­dza­jący do­wie­dzą się wszyst­kie­go o opa­ko­wa­niach i ety­kie­tach de­dy­ko­wa­nych dla pro­duk­tów pre­mium. LABELLING to stre­fa do­ty­cząca wszyst­kie­go co zwi­ąza­ne z ety­kie­ta­mi i ich pro­duk­cją. Sy­ste­my dru­ko­wa­nia bez­po­śred­nio na opa­ko­wa­niach będą przed­sta­wio­ne w stre­fie PRINTING. Stre­fy CO-PACKAGING, LOGISPACKSAFETYPACK to prze­strzeń, gdzie uczest­ni­cy po­zna­ją naj­now­sze tren­dy w usłu­gach pa­ko­wa­nia i prze­pa­ko­wy­wa­nia, zo­ba­czą in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia w te­ma­cie opa­ko­wań lo­gi­stycz­nych, zbior­czych i pa­let, a ta­kże spraw­dzą sku­tecz­no­ść opa­ko­wań bez­piecz­nych, chro­ni­ących przed nie­po­wo­ła­nym otwar­ciem. No­wo­ścią pod­czas tar­gów będzie stre­fa ECOPACK, gdzie zo­sta­ną przed­sta­wio­ne opa­ko­wa­nia bio­de­gra­do­wal­ne, usłu­gi re­cy­klin­gu i tech­no­lo­gie pro­duk­cji bio­-o­pa­ko­wań.

Tram­po­li­na do suk­ce­su

Tar­gi Pac­ka­ging In­no­va­tions po­zwa­la­ją rów­nież po­sta­wić pierw­sze kro­ki w bra­nży mło­dym pro­jek­tan­tom. Dzi­ęki Stre­fie Stu­den­ta kre­atyw­ni lu­dzie z pa­sją two­rze­nia mo­gą pod­bić bra­nżę opa­ko­wań i nie­jed­no­krot­nie już pod­czas tar­gów na­wi­ązać cen­ne kon­tak­ty bi­zne­so­we i zdo­być pierw­sze zle­ce­nia. Wy­star­czy tyl­ko za­pro­jek­to­wać i wy­ko­nać pro­to­typ in­no­wa­cyj­ne­go opa­ko­wa­nia, które mo­że zo­stać wdro­żo­ne do pro­duk­cji. Udział w kon­kur­sie to nie tyl­ko szan­sa na na­wi­ąza­nie cen­nych kon­tak­tów, ale ta­kże na za­gra­nicz­ną ka­rie­rę. Aż 8 fi­na­li­stek Stre­fy Stu­den­ta wzi­ęło udział w ubie­gło­rocz­nej edy­cji mi­ędzy­na­ro­do­we­go kon­kur­su Pro Car­ton Yo­ung De­si­gners Award 2016.

Udział w Stre­fie Stu­den­ta to szan­sa na za­pre­zen­to­wa­nie swo­je­go pro­jek­tu sze­ro­kie­mu gro­nu od­bior­ców oso­bom w różnym wie­ku, z różnych bra­nż i dzie­dzin. To świet­ny spo­sób na je­go we­ry­fi­ka­cję, a ta­kże spraw­dze­nie jak in­ni na nie­go re­agu­ją. Stre­fa Stu­den­ta to rów­nież mo­żli­wo­ść bli­ższe­go po­zna­nia bra­nży opa­ko­wań oraz na­wi­ąza­nia cie­ka­wych kon­tak­tów. Zde­cy­do­wa­nie po­le­cam wszyst­kim stu­den­tom – mówi­ła Mag­da­le­na Wit­ko­wicz, lau­re­at­ka 3. i 4. edy­cji Stre­fy Stu­den­ta i Fi­na­list­ka Pro Car­ton Yo­ung De­si­gners Award.

Ak­cja­-re­je­stra­cja

In­ter­ne­to­wa re­je­stra­cja zwie­dza­jących na 9. Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Opa­ko­wań Pac­ka­ging In­no­va­tions zo­sta­ła uru­cho­mio­na. Po wy­pe­łnie­niu for­mu­la­rza zgło­sze­nio­we­go i re­je­stra­cji on-li­ne na stro­nie www.pac­ka­gin­gin­no­va­tions.pl zwie­dza­jący otrzy­ma­ją iden­ty­fi­ka­to­ry upraw­nia­jące do wstępu na tar­gi.

Wy­da­rze­nie jest po­łącze­niem eks­po­zy­cji wy­sta­wien­ni­czej, spo­tkań eks­per­tów oraz licz­nych wy­kła­dów, kon­fe­ren­cji i pre­mier in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań pro­duk­to­wych. Tar­gi de­dy­ko­wa­ne są pro­du­cen­tom i dys­try­bu­to­rom wszel­kie­go ro­dza­ju opa­ko­wań, ety­kiet, di­splay­ów czy usług pa­ko­wa­nia oraz kon­fek­cjo­no­wa­nia. Na wy­sta­wie swą ofer­tę przed­sta­wi nie­mal 200 firm z ca­łej Eu­ro­py. Spo­dzie­wa­my się też, że im­pre­zę od­wie­dzi ok. 5000 pro­fe­sjo­na­li­stów!

Adres Tar­gów:

EXPO XXI War­sza­wa, ul. Prądzy­ńskie­go 12/17, 01–222 War­sza­wa.

Go­dzi­ny otwar­cia Tar­gów:
4 kwiet­nia 2017 r. (wto­rek) – 10:00–16:30
5 kwiet­nia 2017 r. (śro­da) – 10:00–16:00

Wi­ęcej in­for­ma­cji na: www.pac­ka­gin­gin­no­va­tions.pl

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści