Konturowa butelka Coca-Coli, tuba chipsów Pringles lub trójkątne pudełko czekoladek Toblerone – to opakowania znane na całym świecie i z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że to właśnie one wpłynęły na świetną sprzedaż tych produktów. Dziś opakowania to olbrzymia branża i odrębna gałąź przemysłu. Tylko w Polsce wytwórców opakowań liczy się w tysiącach. Jednym z najważniejszych wydarzeń w kalendarzach przedstawicieli branży są Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. W dniach 4-5 kwietnia w EXPO XXI Warszawa odbędzie się 9. edycja największej tego typu wystawy w Europie Środkowej.
Innowacje, innowacje, innowacje
Nazwa targów zobowiązuje. Każdego roku podczas Packaging Innovations prezentowane są nowości rynkowe, innowacyjne produkty i nowoczesne rozwiązania technologiczne. Przedstawicieli branży podczas 9. edycji z pewnością zainteresuje prezentowana przez Seufert Transparente Verpackungen GmbH technologia Bio-PET – nowy materiał z surowców odnawialnych pozwalający na produkowanie transparentnych opakowań i oszczędzanie surowców przy kosztach na poziomie tradycyjnych opakowań transparentnych. Firmy produkujące niewielkie nakłady opakowań i etykiet powinny koniecznie odwiedzić stoiska HKM Sp. z o.o., gdzie będzie można zobaczyć w akcji – po raz pierwszy w Polsce – niewielką, ultranowoczesną hybrydę cyfrowo-fleksograficzną DC330Mini/T3. Warto również zainteresować się innowacyjnymi opakowanianiami KOOPRESS Sp. z o.o. Dzięki pierwszemu na świecie zastosowaniu powłoki antyseptycznej i barierowej zabezpieczającej druk powstała nowa kategoria opakowań ABC (Antiseptic Barrier Carton) dedykowana do branż farmaceutycznej, spożywczej czy kosmetycznej.
Bez know-how nie ma innowacji
Organizatorzy 9. Międzynarodowych Targów Packaging Innovations przygotowali dla wszystkich uczestników aż 3 eksperckie konferencje. Bardzo ciekawie zapowiada się premierowa „Label Innovations”. Jej tematem przewodnim staną się nowe wyzwania komunikacyjne i rynkowe stawiane przed producentami opakowań. Wykłady adresowane będą do właścicieli małych i średnich firm, samodzielnie zarządzających własnymi markami, brand managerów, product managerów, pracowników działów marketingu jak i do szefów sprzedaży i zakupów. Już po raz trzeci wydawca miesięcznika „Świat Druku” poprowadzi warsztaty „Jak opakować brandy”. Praktycy wyjaśnią, w jaki sposób opakowanie pozycjonuje na rynku produkt i markę, poruszą także zagadnienia designu świadomego oraz stosowanych w cyfrowym zadruku opakowań zabezpieczeń, chroniących produkt i tym samym wizerunek marki. O szeroko rozumianej personalizacji druku opakowań i etykiet oraz ogromnych możliwościach nowoczesnych technologii uczestnicy porozmawiają podczas „Forum Druku Cyfrowego”. Oprócz branżowych konferencji niewątpliwym atutem tegorocznej edycji Targów Packaging Innovations będą bezpłatne dla wszystkich uczestników seminaria workShops, gdzie praktycy i teoretycy podzielą się własnymi doświadczeniami i wiedzą. Jak projektować strukturalnie opakowania w branży FMCG dziś, jutro i w 2025 roku? Jak pozycjonować markę przez opakowanie? Czy wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w ogóle się opłaca? Odpowiedzi na te pytania udzielą najlepsi fachowcy w branży.
Opakowanie na… każdą okazję
Dziś opakowanie to nie tylko pudełko. To przedmiot, który jest sprofilowany pod wiele skomplikowanych i charakterystycznych branż. Ma za zadanie „sprzedać” produkt czy zabezpieczyć go w bezkolizyjnej drodze do klienta. Wychodząc naprzeciw ogromnym wymaganiom rynku organizatorzy Packaging Innovations podzielili targi na specjalistyczne strefy tematyczne. W strefie LUXPACK zwiedzający dowiedzą się wszystkiego o opakowaniach i etykietach dedykowanych dla produktów premium. LABELLING to strefa dotycząca wszystkiego co związane z etykietami i ich produkcją. Systemy drukowania bezpośrednio na opakowaniach będą przedstawione w strefie PRINTING. Strefy CO-PACKAGING, LOGISPACK i SAFETYPACK to przestrzeń, gdzie uczestnicy poznają najnowsze trendy w usługach pakowania i przepakowywania, zobaczą innowacyjne rozwiązania w temacie opakowań logistycznych, zbiorczych i palet, a także sprawdzą skuteczność opakowań bezpiecznych, chroniących przed niepowołanym otwarciem. Nowością podczas targów będzie strefa ECOPACK, gdzie zostaną przedstawione opakowania biodegradowalne, usługi recyklingu i technologie produkcji bio-opakowań.
Targi Packaging Innovations pozwalają również postawić pierwsze kroki w branży młodym projektantom. Dzięki Strefie Studenta kreatywni ludzie z pasją tworzenia mogą podbić branżę opakowań i niejednokrotnie już podczas targów nawiązać cenne kontakty biznesowe i zdobyć pierwsze zlecenia. Wystarczy tylko zaprojektować i wykonać prototyp innowacyjnego opakowania, które może zostać wdrożone do produkcji. Udział w konkursie to nie tylko szansa na nawiązanie cennych kontaktów, ale także na zagraniczną karierę. Aż 8 finalistek Strefy Studenta wzięło udział w ubiegłorocznej edycji międzynarodowego konkursu Pro Carton Young Designers Award 2016.
– Udział w Strefie Studenta to szansa na zaprezentowanie swojego projektu szerokiemu gronu odbiorców – osobom w różnym wieku, z różnych branż i dziedzin. To świetny sposób na jego weryfikację, a także sprawdzenie jak inni na niego reagują. Strefa Studenta to również możliwość bliższego poznania branży opakowań oraz nawiązania ciekawych kontaktów. Zdecydowanie polecam wszystkim studentom – mówiła Magdalena Witkowicz, laureatka 3. i 4. edycji Strefy Studenta i Finalistka Pro Carton Young Designers Award.
Akcja-rejestracja
Internetowa rejestracja zwiedzających na 9. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations została uruchomiona. Po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego i rejestracji on-line na stronie www.packaginginnovations.pl zwiedzający otrzymają identyfikatory uprawniające do wstępu na targi.
Wydarzenie jest połączeniem ekspozycji wystawienniczej, spotkań ekspertów oraz licznych wykładów, konferencji i premier innowacyjnych rozwiązań produktowych. Targi dedykowane są producentom i dystrybutorom wszelkiego rodzaju opakowań, etykiet, displayów czy usług pakowania oraz konfekcjonowania. Na wystawie swą ofertę przedstawi niemal 200 firm z całej Europy. Spodziewamy się też, że imprezę odwiedzi ok. 5000 profesjonalistów!
Adres Targów:
EXPO XXI Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/17, 01-222 Warszawa.
Godziny otwarcia Targów:
4 kwietnia 2017 r. (wtorek) – 10:00-16:30
5 kwietnia 2017 r. (środa) – 10:00-16:00
Więcej informacji na: www.packaginginnovations.pl
Na podstawie informacji organizatora