HKM – opty­mal­ne roz­wi­ąza­nia. Wy­wiad z dyr. han­dlo­wym HKM Zbi­gnie­wem Ka­ra­pu­dąPoprzedni artykuł 

HKM Sp. z o.o. - - Targi Warsaw Pack 2017 w Nadarzynie
HKM Sp. z o.o. – - Tar­gi War­saw Pack 2017 w Na­da­rzy­nie

De­wi­za fir­my brzmi „Tyl­ko opty­mal­ne roz­wi­ąza­nia”, co się kry­je za tym ha­słem?

- Tyl­ko opty­mal­ne roz­wi­ąza­nia, to nie ty­le ha­sło, co spo­sób dzia­ła­nia. Nasz spo­sób na ob­słu­gę klien­ta, bo prze­cież spo­ty­ka­my bar­dzo różne po­trze­by i bar­dzo różne mo­żli­wo­ści fi­nan­so­we klien­tów. Du­żym błędem jest my­śle­nie, że po­win­ni­śmy sprze­da­wać tyl­ko ma­szy­ny naj­dro­ższe, bo to naj­wy­ższa półka. Trze­ba naj­pierw zdia­gno­zo­wać, ja­ką na­praw­dę ma­szy­nę po­trze­bu­je klient. Sprze­da­nie za dro­giej ma­szy­ny, na mo­żli­wo­ści klien­ta, za­blo­ku­je go na wie­le lat. Le­piej sprze­dać mu ma­szy­nę opty­mal­ną na je­go po­trze­by i mo­żli­wo­ści fi­nan­so­we, z której nie tyl­ko będzie za­do­wo­lo­ny, ale i nie przy­gnie­cie go fi­nan­so­wo. In­na stro­na, to do­bór ma­szy­ny do rze­czy­wi­stych po­trzeb ja­ko­ścio­wych, tak aby mak­sy­mal­nie uzy­skać efekt ocze­ki­wa­ny, za naj­mniej­sze z mo­żli­wych na­kła­dy fi­nan­so­we. Ta­kim do­radz­twem, – opty­ma li­za­cją, wła­śnie się zaj­mu­je­my.

HKM spe­cja­li­zu­je się w ma­szy­nach do dru­ku cy­fro­we­go i hy­bry­do­we­go, łącz­nie z ich pe­łnym fi­ni­shin­giem dla ety­kiet sa­mo­przy­lep­nych, czy w ostat­nim cza­sie po­ja­wi­ły się no­we pro­po­zy­cje te­go ty­pu roz­wi­ązań w por­fto­lio fir­my?

- Tak, ry­nek ma­szyn cy­fro­wych za­pe­łnia się co­raz to no­wy­mi roz­wi­ąza­nia­mi. Wszy­scy wie­dzą, że cy­fra to już nie­da­le­ka przy­szło­ść w ka­żdej dru­kar­ni, ale nie wszyst­kich jesz­cze na to stać. W po­tocz­nym ro­zu­mie­niu, ma­szyny cy­fro­we są bar­dzo dro­gie. Tak nie jest, są dru­kar­ki cy­fro­we za­czy­na­jące się od 12–18 tyś. Eu­ro i dru­ku­jące bar­dzo przy­zwo­icie. Np. Tro­ja­n1 i Co­lor 700 Uni­Net. Są też tro­chę dro­ższe, ale za to per­fek­cyj­ne w wy­dru­ku (1600 x 1600 dpi) np. Tro­ja­n2 . Ma­my też dru­kar­ki z pe­łnym wy­kra­wa­niem i wzbo­ga­ca­niem ety­kie­ty. Tro­ja­n3/ GM DC 330 Mi­ni. Ta­ki ze­staw za­ła­twia ca­ły pro­ces w ab­so­lut­nie naj­wy­ższej ja­ko­ści wy­dru­ku i kon­fek­cjo­no­wa­nia. Za­tem druk cy­fro­wy to nie tyl­ko dru­kar­ki za mi­lio­ny.

Jed­na­kże, trze­ba pa­mi­ętać, że ety­kie­ta ta­ka, co praw­da pi­ęk­na, ale jed­nost­ko­wo jest dro­ższa, niż na dro­gich ma­szy­nach cy­fro­wych. Ma­ła in­we­sty­cja po­cząt­ko­wa, ale dro­ższy koszt pro­duk­cji. Py­ta­nie tyl­ko, co chce­my i w ja­kich ilo­ściach dru­ko­wać? Je­że­li na wła­sne po­trze­by lub na po­trze­by nie­wiel­kich za­kła­dów pro­duk­cyj­nych, gdzie jest du­ża różno­rod­no­ść ety­kiet, ale ma­łe na­kła­dy, to ide­al­nym roz­wi­ąza­niem będzie wła­śnie ni­sko­bu­dże­to­wa ma­szy­na cy­fro­wa.

Ma­my też ma­szy­ny cy­fro­we do du­żych i bar­dzo du­żych na­kła­dów, gdzie ce­na po­je­dyn­czej ety­kie­ty będzie mi­ni­mal­na, ale ma­szy­na kosz­tu­je już po­wa­żne pie­ni­ądze i na­da­je się tyl­ko do du­żej dru­kar­ni z ol­brzy­mim obło­że­niem lub z per­spek­ty­wą du­żych zle­ceń cy­fro­wych lub hy­bry­do­wych. (FFEI- Gra­phium)

A ja­kie, Pa­na zda­niem, są kie­run­ki roz­wo­ju dla tych seg­men­tów dru­ku?

- Naj­wa­żniej­szym dla przy­szło­ści fir­my, a bar­dzo obec­nie nie­do­ce­nia­nym, jest druk hy­bry­do­wy tj. po­łącze­nie co naj­mniej dwóch tech­no­lo­gii dru­ko­wa­nia, flek­so­gra­ficz­nej i cy­fro­wej. Dzi­ęki tech­no­lo­gii cy­fro­wej ma­my wszyst­kie ele­men­ty zmien­ne, ko­dy gra­ficz­ne czy zmie­nia­jące się mo­ty­wy, a druk flek­so­gra­ficz­ny do­da­je­my tam, gdzie mu­si­my, bo ma­my ko­lo­ry spo­to­we, lub eko­no­micz­nie jest bar­dziej uza­sad­nio­ny np. aple i sta­łe wzo­ry. W ten spo­sób uzy­sku­je­my nie­zwy­kłą ela­stycz­no­ść mo­żli­wo­ści i ab­so­lut­nie naj­ta­ńszą ety­kie­tę. Obec­nie, ka­żdy pro­du­cent ma­szyn dru­kar­skich, już ma, lub wła­śnie bu­du­je, wła­sną hy­bry­dę. Najbar­dziej za­awan­so­wa­ni w tej tech­no­lo­gii jest kon­sor­cjum firm FFEI po­wo­ła­ne w ce­lu stwo­rze­nia opty­mal­nej hy­bry­dy. Hy­bry­da Gra­phium jest pierw­szą w pe­łni zin­te­gro­wa­nym urządze­niem te­go ty­pu. Pierw­si użyt­kow­ni­cy hy­bryd zdo­będą, tą naj­bard ziej lu­kra­tyw­ną, cze­ść ryn­ku.

Ja­kich firm je­ste­ście dys­try­bu­to­rem?

- Jak wi­dać na na­szej stro­nie, (www.hkm.pl), sta­ra­my się skom­ple­to­wać wszyst­kie urządze­nia do dru­ku ety­kiet, za­rów­no flek­so­gra­ficz­nych, cy­fro­wych i hy­bry­do­wych, jak rów­nież wszyst­kie ma­szy­ny do kon­fek­cji i uszla­chet­nia­nia ety­kiet. Sz­cze­gól­nie spe­cja­li­zu­je­my się w ma­szy­nach fi­ni­shin­go­wych do dru­ku cy­fro­we­go – se­mi­-ro­ta­cyj­nych wy­kra­war­kach do ety­kiet. Rów­nież je­że­li cho­dzi o roz­pi­ęto­ść ce­no­wą urządzeń, to sta­ra­my się mieć ofer­tę na ka­żdą kie­szeń. Za­rów­no z naj­wy­ższej półki ja­ko­ścio­wej, jak i w bar­dziej przy­stęp­nych ce­nach. Fla­go­we na­sze fir­my to EDALE – ze swo­imi flek­so­gra­ficz­ny­mi ma­szy­na­mi do za­dań spe­cjal­nych – naj­cie­ńsze fo­lie czy naj­grub­sze kar­to­ny. FFEI z hy­bry­dą dla per­fek­cjo­ni­stów – Gra­phium. GM – du­ński pro­du­ce nt do­sko­na­łych fi­ni­shin­gów. Du­ński Tro­ja­nLa­bel z ca­łą ro­dzi­ną nie­zwy­kłych, nie­wąt­pli­wie naj­lep­szych, mem­je­tów. Hisz­pa­ński Uni­Net z ser­ją ma­szy do dru­ku ety­kiet z na zwy­kłym pa­pie­rze la­se­ro­wym. (Dru­kar­ka dla ka­żde­go). Rów­nież wła­sne pro­duk­ty i ko­ope­ra­cje, jak se­mi­-ro­ta­cja MB 330 z pe­łnym bo­ga­tym fi­ni­shin­giem ety­kiet, w bar­dzo roz­sąd­nej ce­nie.

Ostat­nio pro­mu­je­my też la­se­ry, które, gdy­by nie ich ce­na, by­ły by ide­al­nym urządze­niem do dru­ka­rek cy­fro­wych. Tak skon­fi­gu­ro­wa­na dru­kar­nia, mo­że dać na­praw­dę ety­kie­tę od ręki. Przy czym, do­bry la­ser nie ma już tych wad, które daw­niej dys­kwa­li­fi­ko­wa­ły je ja­ko­ścio­wo. Dobr y la­ser, to urządze­nie na­praw­dę sta­bil­ne w swo­im dzia­ła­niu i bar­dzo wy­god­ne w uży­ciu, przy czym mo­żemy wy­ci­ąć ta­kie wzo­ry, które nie wy­tnie­my żad­nym wy­kroj­ni­kiem.

Jak wy­gląda ry­nek sprze­da­ży tych urządzeń w Pol­sce, kto jest ich głów­nym od­bior­cą?

- Głów­nym od­bior­cą urządzeń z gór­nej pół ki tj. EDALA czy GM-a, są oczy­wi­ście bar­dzo pro­fe­sjo­nal­ne dru­kar­nie flek­so­gra­ficz­ne. Ma­my też na­dzie­je, że nie­dłu­go si­ęgną po per­fek­cyj­ną hy­bry­dę Gra­phium. Jed­na­kże i bar­dzo du­że dru­kar­nie po­trze­bu­ją np. Tro­ja­na2 w ce­lu obro­bie­nia bar­dzo ma­łych zle­ceń, ale o bar­dzo du­żych wy­ma­ga­niach ja­ko­ścio­wych, lub ma­szy­ny se­mi­-ro­ta­cyj­nej do za­ku­pio­nej wła­śnie cy­fry.

Du­żym na­szym klien­tem są dru­kar­nie mniej­sze, za to szyb­ko roz­wi­ja­jące się, bo tu nie­wiel­ka, ale do­bra cy­fra, otwie­ra zu­pe­łnie no­we mo­żli­wo­ści. Do te­go po­trzeb­ny jest ca­ły kom­plet wy­kra­wa­jąco – uszla­chet­nia­jący. Ide­al­nie spraw­dza się kom­pak­to­we po­łącze­nie Tro­ja­na3 z GM DC330Mi­ni. Wszystk o w jed­nej, pro­stej w ob­słu­dze i sto­sun­ko­wo atrak­cyj­nej ce­no­wo, ma­szy­nie. Ma­ły pro­du­cent, chcący so­bie sa­me­mu wy­dru­ko­wać wła­sne ety­kie­ty, też znaj­dzie coś cie­ka­we­go, np. ma­szy­nę iCo­lor, ta­nią, pro­stą w ob­słu­dze i dru­ku­jącą na zwy­kłym pa­pie­rze. No­wym dla nas klien­tem, ale za to, naj­częściej obec­nie zgła­sza­jącym się, to dru­ka­rze of­f­se­to­wi, którzy chcą roz­sze­rzyć swo­ją pa­le­tę mo­żli­wo­ści dru­ku.

Z suk­ce­sem pre­zen­tu­je­cie swo­ją ofer­tę na tar­gach bra­nżo­wych. Wa­szym hi­tem tar­go­wym jest kom­pak­to­wa li­nia do pro­duk­cji ety­kiet, czym się cha­rak­te­ry­zu­je?

Pro­dukt du­ńskiej fir­my GM – DC330Mi­ni + Tro­ja­n3. Ma­ła hy­bry­da, jak ją na­zy­wa­my, czy­li kom­pi­la­cja dru­ku mem­je­to­we­go, ze sta­cją fle­xo i bo­ga­tym fi­ni­shin­giem, da­je bar­dzo du­że mo­żli­wo­ści. W za­sa­dzie, je­ste­śmy w sta­nie zro­bić na niej ka­żdą ety­kie­te, na­wet bar­dzo bo­ga­to prze­two­rzo­ną z ko­lo­ra­mi spo­to­wy­mi i la­kie­rem wy­bi­ór­czym, w ma­łych na­kła­dach. Pro­ces dru­ku, jak to przy cy­frów­kach jest szyb­ki i dzie­cin­nie ła­twy, zaj­mu­je pa­rę mi­nut i ety­kie­ta jest zro­bio­na na go­to­wo. Je­dy­ną, ale istot­ną wa­dą, jest to że me­m-jet, tu za­sto­so­wa­ny, ja­ko sta­cja dru­kująca, jest mniej eko­no­micz­ny przy du­żych na­kła­dach niż in­k-jet. Mo­że­my za­sto­so­wać rów­nież sta­cję dru­kująca in­k-jetową, gdzie koszt wydru­ku będzie mniej­szy, ale ma­szy­na będzie wi elo­krot­nie dro­ższa. I wte­dy ma­my do­ść trud­ny do prze­sko­cze­nia, przez ma­łe fir­my, próg fi­nan­so­wy. Za­tem, ta kon­fi­gu­ra­cja, którą pro­po­nu­je­my, jest opty­mal­na dla firm na do­rob­ku, które chcą mieć du­że mo­żli­wo­ści za nie­wiel­kie pie­ni­ądze.

Już na po­cząt­ku kwiet­nia będzie mo­żna zo­ba­czyć ofer­tę HKM na Pac­ka­ging In­no­va­tions w War­sza­wie, w ja­ki spo­sób przy­go­to­wu­je­cie się do tych tar­gów?

To do­ść istot­ne tar­gi w na­szym ka­len­da­rzu, bo wi­ęk­szo­ść na­szych klien­tów tam będzie.

Oczy­wi­ście, nie da się na nich wy­sta­wić na­szych fla­go­wych okrętów, tj. ma­szyn flek­so EDALA , czy du­żej cy­fry Gra­phium. Na­wet ma­szy­ny wy­ka­ńcza­jąco – uszla­chet­nia­jące GM są tak du­że, że nasz hit DC330 Mi­ni się tam nie zmie­ści. Zde­cy­do­wa­li­śmy się za­tem na kon­cep­cje bar­dzo otwar­te­go sto­iska, gdzie li­czy­my bar­dziej na spo­tka­nia, niż pre­zen­ta­cje ma­szyn. Zresz­tą, ma­my do­sko­na­ły Sho­w-ro­om , do które­go za­pra­sza­my wszyst­kich na kon­kret­ne pre­zen­ta­cje ma­szyn. Biu­ro han­dlo­we mie­ści się w M isze­wie ko­ło Gda­ńska. Na tar­gach nie ma na to miej­sca i cza­su. Nie mo­żna się na­praw­dę sku­pić na po­trze­bach klien­ta i ra­czej in­for­ma­cja mo­że być tyl­ko stan­dar­do­wa, a to nie jest nasz stan­dard. Ch­ce­my do­brze za­po­znać się z po­trze­ba­mi i na­praw­dę do­brać opty­mal­ną ma­szynę.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści