Ka­len­darz ga­dże­to­wyPoprzedni artykuł 

Ka­żdy mar­ke­ter zda­je so­bie spra­wę z ogrom­ne­go po­ten­cja­łu ga­dże­tów re­kla­mo­wych. To pro­sta, ale sku­tecz­na for­ma pro­mo­cji, która utrwa­la obec­no­ść mar­ki w świa­do­mo­ści klien­tów. Przy ja­kich oka­zjach fir­my naj­częściej de­cy­du­ją się na ga­dże­to­we za­mówie­nia? Czy są ja­kieś se­zo­no­we tren­dy, które wy­zna­cza­ją in­ten­syw­no­ść i ro­dzaj zle­ceń na fir­mo­we upo­min­ki?

Ty­le ga­dże­tów, ile oka­zji

Ga­dżet re­kla­mo­wy to na­dal jed­na z naj­częściej wy­ko­rzy­sty­wa­nych form pro­mo­cji. Do­brze za­pro­jek­to­wa­ny – mo­że stać się no­śni­kiem re­kla­mo­wym, który po­zo­sta­nie z ob­da­ro­wa­nym na dłu­żej. Do­brze za­pro­jek­to­wa­ny” – czy­li ja­ki? Prze­de wszyst­kim do­pa­so­wa­ny nie tyl­ko do cha­rak­te­ru fir­my, mar­ki czy pro­duk­tu, ale ta­kże do oko­licz­no­ści je­go dys­try­bu­owa­nia. A te, w za­le­żno­ści od po­ry ro­ku, świ­ąt, se­zo­no­wych wy­da­rzeń, mo­gą być roz­ma­ite.

Za­an­ga­żuj świ­ątecz­nie

Na­jin­ten­syw­niej­szym okre­sem w „ga­dże­to­wym ka­len­da­rzu” jest nie­wąt­pli­wie ko­niec ro­ku, czy­li okres oko­ło­świ­ątecz­ny i no­wo­rocz­ny. W tym cza­sie za­uwa­ża się szcze­gól­ną in­ten­syw­no­ść za­mówień upo­min­ków fir­mo­wych. Pod ko­niec ro­ku, w na­tu­ral­ny spo­sób królu­ję ga­dże­ty na­wi­ązu­jące do świ­ątecz­ne­go kli­ma­tu, na przy­kład bomb­ki cho­in­ko­we z lo­go fir­my czy świ­ątecz­ne kub­ki. Za­le­tą ty­po­wo bo­żo­na­ro­dze­nio­we­go ga­dże­tu jest praw­do­po­do­bie­ństwo uży­cia go przez ob­da­ro­wa­ne­go rów­nież w przy­szłym ro­ku, a na­wet w ko­lej­ne świ­ęta. W ten spo­sób lo­go fir­my zo­sta­je przy kon­su­men­cie na dłu­żej – mówi Mag­da­le­na Gut z agen­cji re­kla­mo­wej Pink Pepp­per Me­dia. In­nym spo­so­bem na wy­różnie­nie się pod­czas Świ­ąt, są ga­dże­ty an­ga­żu­jące ob­da­ro­wa­ne­go – upo­min­ki, z który­mi mo­żna „we­jść w in­te­rak­cję”. W mi­nio­nym ro­ku stwo­rzy­li­śmy ka­len­darz ad­wen­to­wy z drob­nym upo­min­kiem na ka­żdy dzień. W środ­ku umie­ścić mo­żna przedmio­ty ko­ja­rzące się z fir­mą np. ma­ły bre­lok, smycz lub cze­ko­lad­kę obran­do­wa­ną lo­go­ty­pen. W ten spo­sób „ku­pu­je­my so­bie” za­an­ga­żo­wa­nie klien­ta na ca­ły okres Adwen­tu – do­da­je Mag­da­le­na Gut.

No­wy ga­dżet na No­wy Rok

Naj­częściej wy­bie­ra­ne no­wo­rocz­ne ga­dże­ty to oczy­wi­ście ka­len­da­rze. Fir­my za­ma­wia­ją je za­rów­no dla swo­ich pra­cow­ni­ków, jak na po­trze­by ze­wnętrz­ne. W przy­pad­ku ka­len­da­rzy czy różne­go ro­dza­ju no­tat­ni­ków klien­ci sta­wia­ją na ja­ko­ść i ele­ganc­kie wy­ko­ńcze­nie, np. z na­tu­ral­nej skóry. Pa­mi­ętaj­my, że ta­ki ga­dżet ma być prak­tycz­ny i słu­żyć przez ca­ły rok. Ob­da­ro­wa­ny mu­si chcieć go uży­wać, po­ka­zy­wać się z nim na spo­tka­niach, etc. W ostat­nim cza­sie za­uwa­żyć mo­żna trend, zgod­nie z którym od­cho­dzi się od moc­no wi­docz­ne­go obran­do­wa­nia na rzecz sub­tel­ne­go wy­tło­cze­nia na okład­ce – mówi eks­pert Pink Pep­per Me­dia.

Ga­dżet w nur­cie

Ka­żdy mar­ke­ter wie jak wa­żne jest zgra­nie dzia­łań pro­mo­cyj­nych z bie­żący­mi wy­da­rze­nia­mi, które elek­try­zu­ją w da­nym cza­sie du­żą część spo­łe­cze­ństwa, a co za tym idzie, ich gru­py do­ce­lo­we. Tak dzie­je się na przy­kład z du­ży­mi wy­da­rze­nia­mi spor­to­wy­mi. Igrzy­ska olim­pij­skie, tur­nie­je czy mi­strzo­stwa świa­ta przy­bie­ra­ją nie­kie­dy po­stać świ­ęta na­ro­do­we­go. Mar­ke­te­rzy zda­jący so­bie spra­wę ze ska­li i po­ten­cja­łu pro­mo­cyj­ne­go – sta­wia­ją na ga­dże­ty, które po­zwo­lą wi­ze­run­ko­wo wpi­sać się w spor­to­wy nurt. Fir­my chęt­nie in­we­stu­ją w ga­dże­ty ta­kie jak fla­gi, sza­li­ki, gwizd­ki czy ko­szul­ki spor­to­we – mówi Mag­da­le­na Gut. Po­dob­ny trend do­ty­czy kon­cer­tów i fe­sti­wa­li mu­zycz­nych, które są sku­tecz­nym miej­scem na pro­wa­dze­nie kam­pa­nii re­kla­mo­wej. Or­ga­ni­za­to­rzy i fir­my spon­so­ru­jące te­go ty­pu wy­da­rze­nia zda­ją so­bie spra­wę z mo­żli­wo­ści pro­mo­cyj­nych ga­dże­tów i moc­no in­we­stu­ją w tę for­mę re­kla­my. Pod­czas fe­sti­wa­li, które od­by­wa­ją się na po­wie­trzu naj­częściej roz­da­wa­ne są „let­nie ak­ce­so­ria” m.in. chust­ki, czap­ki z dasz­kiem czy fris­bee.

Kon­fe­ren­cyj­ny za­wrót gło­wy

Wrze­sień i pa­ździer­nik to okres kon­fe­ren­cji i even­tów, a co za tym idzie czas wzmo­żo­ne­go za­in­te­re­so­wa­nia ga­dże­ta­mi. W tym cza­sie fir­my skła­da­ją za­mówie­nia na „ga­dże­ty ma­so­we”, czy­li drob­ne upo­min­ki, które mo­żna roz­dać du­żej ilo­ści osób. Są to za­zwy­czaj tra­dy­cyj­ne, „nie­śmier­tel­ne” dłu­go­pi­sy, no­te­sy i tor­by płócien­ne, w które mo­żna wło­żyć kon­fe­ren­cyj­ne ma­te­ria­ły. Niek­tórzy in­we­stu­ją ta­kże w upo­min­ki w wer­sji pre­mium: dla swo­ich part­ne­rów, wa­żnych klien­tów czy tych, o których się sta­ra­ją. By­wa to skórza­ny no­tes, ele­ganc­ki wi­zy­tow­nik lub wiecz­ne pi­óro, a co­raz częściej drob­ny sprzęt elek­tro­nicz­ny – mówi eks­pert z Pink Pep­per Me­dia.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Pink Pep­per Me­dia

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści