API Group po raz pierwszy znalazła się wśród wystawców Luxe Pack New York – nowojorskiej edycji targów, dedykowanych opakowaniom luksusowym. Odbyły się one w dniach 10-11 maja br. Na swoim stoisku firma zaprezentowała swoje bogate portfolio rozwiązań, skierowanych do właścicieli marek, projektantów, producentów oraz przetwórców opakowań, zwiększających ich atrakcyjność wizualną. Znalazły się wśród nich m.in. zdobywające coraz większą popularność – także w naszym kraju – folie, materiały holograficzne oraz laminaty marki API.
Obecność na Luxe Pack New York to bezpośredni efekt bardzo udanych dla API Group prezentacji jej rozwiązań podczas europejskiej edycji tych targów, odbywającej się w Monako jesienią ub.r. Tym samym firma nie tylko po raz pierwszy pojawiła się na ich amerykańskiej odsłonie, ale też pokazała szerokiej publiczności z tego rynku API Trends Folio – wydawnictwo skierowane do projektantów i specjalistów z zakresu kreacji, zawierające atrakcyjne dla oka przykłady najnowszych trendów na rynku opakowań, również luksusowych.
„Jesteśmy niezwykle dumni z powstałego siłami całego naszego zespołu Trends Folio i z przyjemnością zaprezentowaliśmy tę publikację na rynku amerykańskim, podczas targów Luxe Pack New York – mówi David Peters, Creative Development Manager w brytyjskiej centrali API Group. – Goście odwiedzający nasze stoisko mogli odebrać własny, nieodpłatny egzemplarz Trends Folio, a także dowiedzieć się więcej na temat naszych najnowszych osiągnięć technologicznych w zakresie laminatów i folii, wykorzystywanych z powodzeniem na rynku dóbr luksusowych”.
Wśród prezentowanych przez API Group produktów z jej bogatego portfolio znalazły się coraz powszechniej stosowane przez firmy z tego segmentu rozwiązania, m.in. laminat Fresnel Lens PET. Atrakcyjność opakowań powstałych z jego użyciem zapewniają specjalne soczewki spiralne, które – w połączeniu z drukiem – umożliwiają uzyskanie niestandardowych, przyciągających wzrok efektów. Tworzą one wrażenie głębi i ruchu, a zastosowane tu mikrostruktury gwarantują właściwe działanie soczewek, które przepuszczają oraz odbijają światło, zachęcając oglądającego do dotknięcia powierzchni opakowania.
Poza wysokiej jakości laminatami, API Group zaprezentowała też szereg rozwiązań technologicznych, które – zdaniem firmy – są idealne w odniesieniu do marek luksusowych. Jednym z nich jest stworzony przez nią projekt Holonique Boutique – „przewodnik” po świecie hologramów i projektów 3D opracowany przez specjalistów API. Firma promowała też folie z serii TA. Są to wszechstronne folie etykietowe do tłoczenia na zimno, zapewniające – zdaniem producenta – właściwe odwzorowanie detali oraz odpowiednie krycie tint.
„Luxe Pack New York to idealne miejsce do zaprezentowania naszej oferty, skierowanej do osób odpowiedzialnych za szeroko rozumianą kreację – dodaje David Peters. – Bardzo nam było miło spotkać się na nich z projektantami, przedstawicielami drukarń oraz właścicielami marek i zaznajomić ich z naszymi foliami, laminatami i rozwiązaniami holograficznymi. Staraliśmy się też pomóc im w znalezieniu drogi, jak – wykorzystując najnowsze technologie i mając świadomość obecnych trendów rynkowych – z sukcesem zaprojektować atrakcyjne i przyciągające uwagę konsumentów opakowanie”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com