Ag­fa Gra­phics pod­su­mo­wu­je tar­gi Fe­spa 2017: no­we roz­wi­ąza­nia, ko­lej­ne kon­trak­ty i na­gro­da EDP dla atra­men­tów UV LEDPoprzedni artykuł 

Przemysław Arabski (z lewej) i Adrian Życki z polskiego działu druku cyfrowego Agfa Graphics przy nowym ploterze rolowym Avinci DX3200
Prze­my­sław Arab­ski (z le­wej) i Adrian Życ­ki z pol­skie­go dzia­łu dru­ku cy­fro­we­go Ag­fa Gra­phics przy no­wym plo­te­rze ro­lo­wym Avin­ci DX3200

Suk­ce­sem za­ko­ńczył się udział fir­my Ag­fa Gra­phics w ko­lej­nej edy­cji tar­gów Fe­spa, ja­kie od­by­wa­ły się w dniach 8–12 ma­ja br. w Ham­bur­gu. Jej sto­isko licz­nie od­wie­dza­li klien­ci z ca­łe­go świa­ta, w tym z Pol­ski, za­in­te­re­so­wa­ni naj­now­szy­mi pro­po­zy­cja­mi bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta w ob­sza­rze roz­wi­ązań do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. W tym ro­ku Ag­fa Gra­phics skon­cen­tro­wa­ła się na pro­mo­wa­niu port­fo­lio ma­szyn z se­rii Ana­pur­na i Je­ti, ba­zu­jących na ener­go­osz­częd­nej tech­ni­ce in­kjet UV LED (swo­ją świa­to­wą pre­mie­rę miał tu plo­ter Je­ti Tau­ro H2500 LED) oraz na pre­zen­ta­cjach de­biu­tu­jącej w Eu­ro­pie ro­lo­wej ma­szynie Avin­ci DX3200, skie­ro­wa­nej na ry­nek tek­styl­ny i pra­cu­jącej w tech­ni­ce sub­li­ma­cyj­nej.

Stwo­rzo­ne przez fir­mę atra­men­ty, de­dy­ko­wa­ne ma­szy­nom Je­ti i Ana­pur­na wy­po­sa­żo­nym w pro­mien­ni­ki UV LED, otrzy­ma­ły tra­dy­cyj­nie przy­zna­wa­ną pod­czas tar­gów, pre­sti­żo­wą na­gro­dę EDP Award 2017. Z my­ślą o zwie­dza­jących z Pol­ski by­li na nich obec­ni przed­sta­wi­cie­le ro­dzi­me­go dzia­łu dru­ku cy­fro­we­go, którzy – oprócz za­kon­trak­to­wa­nia pierw­szej w na­szym kra­ju „hy­bry­do­we­j” ma­szy­ny Ana­pur­na H3200i LED – prze­pro­wa­dzi­li też sze­reg roz­mów na te­mat po­ten­cjal­nych wdro­żeń.

Mówi Prze­my­sław Arab­ski, kie­ru­jący dzia­łem dru­ku cy­fro­we­go Ag­fa Gra­phics w Pol­sce: „Za­ko­ńczo­ne nie­daw­no tar­gi Fe­spa, po­mi­mo nie­co słab­szej fre­kwen­cji, mo­że­my uznać za bar­dzo uda­ne. Choć od­by­wa­ły się one nie­spe­łna rok po naj­wi­ęk­szej na świe­cie wy­sta­wie po­li­gra­ficz­nej, ja­ką by­ła dru­pa 2016, na na­szym sto­isku nie za­bra­kło wa­żnych pre­mier ryn­ko­wych i no­wych roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych. Uwa­gę zwra­ca przede wszyst­kim wpro­wa­dze­nie ener­go­osz­częd­nych pro­mien­ni­ków UV LED we wszyst­kich ma­szy­nach ofe­ro­wa­nych przez Ag­fa Gra­phics pod mar­ką Ana­pur­na i Je­ti. W re­zul­ta­cie trend za­po­cząt­ko­wa­ny na tar­gach dru­pa stał się obec­nie w na­szym przy­pad­ku nor­mą. Co wi­ęcej, do­ce­nio­ną przez klien­tów – w Pol­sce mo­że­my po­chwa­lić się już nie­mal 10 kon­trak­ta­mi na za­kup urządzeń Ana­pur­na, wy­po­sa­żo­nych w pro­mien­ni­ki UV LED za­miast tra­dy­cyj­nych lamp rtęcio­wych. To bar­dzo do­bry wy­nik bio­rąc pod uwa­gę, że roz­wi­ąza­nia te po­ja­wi­ły się w na­szej ofer­cie za­le­d­wie kil­ka mie­si­ęcy te­mu. Na tar­gach Fe­spa 2017 uda­ło nam się sfi­na­li­zo­wać kon­trakt na ko­lej­ną te­go ty­pu ma­szy­nę, a za­ra­zem pierw­szą w na­szym kra­ju – Ana­pur­na H3200i LED”.

W Ham­bur­gu pu­blicz­no­ść z Eu­ro­py mia­ła oka­zję po raz pierw­szy obej­rzeć w pra­cy „na ży­wo” no­wy zwo­jo­wy plo­ter ba­zu­jący na tech­ni­ce sub­li­ma­cyj­nej – Avin­ci DX3200, który miał swo­ją świa­to­wą pre­mie­rę w kwiet­niu br. pod­czas tar­gów ISA w Las Ve­gas. Urządze­nie jest skie­ro­wa­ne na ry­nek za­sto­so­wań ty­pu soft si­gna­ge, ofe­ru­je mak­sy­mal­ną sze­ro­ko­ść dru­ku 3,2 m oraz roz­dziel­czo­ść do 1440 x 540 dpi. „Ma­szy­na ta spo­tka­ła się z bar­dzo po­zy­tyw­nym przy­jęciem ryn­ku – mówi Prze­my­sław Arab­ski. – Co wi­ęcej, klien­ci z Pol­ski już za­kon­trak­to­wa­li pierw­sze urządze­nia te­go mo­de­lu. To po­ka­zu­je, że fir­my do­tych­czas ba­zu­jące na ma­szy­nach in­kje­to­wych co­raz śmie­lej si­ęga­ją ta­kże po roz­wi­ąza­nia umo­żli­wia­jące za­dru­ko­wy­wa­nie tek­sty­li­ów w tech­ni­ce sub­li­ma­cyj­nej. Tym sa­mym roz­sze­rza­ją port­fo­lio za­sto­so­wań, a co za tym idzie – gru­pę do­ce­lo­wych klien­tów”.
Wy­dru­ki re­ali­zo­wa­ne w Avin­ci DX3200 znaj­du­ją za­sto­so­wa­nie przy apli­ka­cjach ze­wnętrz­nych oraz we­wnętrz­nych, m.in. przy pro­duk­cji ba­ne­rów, ma­te­ria­łów ty­pu POS, gra­fi­ki ścien­nej czy ma­te­ria­łów wy­sta­wien­ni­czych. Te ostat­nie mo­żna by­ło obej­rzeć na tar­gach – fla­gi i de­ko­ra­cje, sta­no­wi­ące ele­men­ty wy­po­sa­że­nia sto­iska Ag­fa Gra­phics, zo­sta­ły za­dru­ko­wa­ne wła­śnie w jej no­wym plo­te­rze.

Dru­gą no­wo­ścią bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta, za­anon­so­wa­ną tuż przez roz­po­częciem tar­gów, by­ła wzbo­ga­co­na wer­sja fla­go­we­go pro­duk­tu z ofer­ty Ag­fa Gra­phics – hy­bry­do­we­go plo­te­ra Je­ti Tau­ro H2500 LED, wy­po­sa­żo­na w ener­go­osz­częd­ne pro­mien­ni­ki UV LED. „Tym sa­mym nie­mal ca­łe port­fo­lio urządzeń z se­rii Ana­pur­na i Je­ti jest obec­nie do­stęp­ne w wer­sji wy­ko­rzy­stu­jącej tę in­no­wa­cyj­ną i nio­sącą ze so­bą sze­reg za­let tech­no­lo­gię – pod­kre­śla Prze­my­sław Arab­ski. – Pro­mien­ni­ki UV LED ofe­ru­ją licz­ne wa­lo­ry eko­lo­gicz­ne i eko­no­micz­ne: brak ko­niecz­no­ści roz­grze­wa­nia i schła­dza­nia lamp, wi­ęk­szą ży­wot­no­ść pro­mien­ni­ków w za­sa­dzie rów­ną cy­klo­wi ży­cia ma­szy­ny, mo­żli­wo­ść sto­so­wa­nia me­di­ów wra­żli­wych na wy­so­kie tem­pe­ra­tu­ry – to tyl­ko nie­które z ni­ch”.
Po­za mo­de­lem Je­ti Tau­ro na sto­isku pre­zen­to­wa­ne by­ły ta­kże in­ne ma­szy­ny w nią wy­po­sa­żo­ne. Sz­cze­gól­nie du­żym za­in­te­re­so­wa­niem cie­szył się hy­bry­do­wy plo­ter Ana­pur­na H3200i LED, który zna­la­zł pod­czas tar­gów pierw­sze­go na­byw­cę z na­sze­go kra­ju. „Fakt ten prze­czy te­zie, ja­ko­by na wy­da­rze­niach wy­sta­wien­ni­czych, ta­kich jak Fe­spa, nie by­ły fi­na­li­zo­wa­ne kon­trak­ty – mówi Prze­my­sław Arab­ski. – Po wcze­śniej­szych wstęp­nych roz­mo­wach, pre­zen­ta­cje tar­go­we by­ły na ty­le prze­ko­nu­jące, że klient zde­cy­do­wał się na za­kup. Ana­pur­na H3200i LED to bar­dzo wszech­stron­ne urządze­nie, umo­żli­wia­jące za­dru­ko­wy­wa­nie podło­ży sztyw­nych i gi­ęt­kich z pręd­ko­ścią do 129 m2/h”.
Na sto­isku by­ły też pre­zen­to­wa­ne dwa, zna­ne już z wdro­żeń ryn­ko­wych urządze­nia z ro­dzi­ny Je­ti: Ce­res RTR3200 LED oraz Mi­ra 2732 HS LED. Pierw­sze z nich pra­cu­je w try­bie „z ro­li na ro­lę”, dru­gie – to roz­wi­ąza­nie pra­cu­jące w try­bie pła­skim z opcjo­nal­nym mo­du­łem umo­żli­wia­jącym ob­słu­gę ma­te­ria­łów gi­ęt­kich.
Wszyst­kie ww. urządze­nia by­ły ste­ro­wa­ne naj­now­szą wer­sją sys­te­mu work­flow Asan­ti 3.0, de­dy­ko­wa­ne­go na ry­nek cy­fro­we­go dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. W ra­mach spe­cjal­nej prze­strze­ni sto­iska – „Ho­use of Asan­ti” – mo­żna by­ło z ko­lei zo­ba­czyć różno­rod­ne prób­ki zle­ceń, wy­ko­na­nych z udzia­łem tech­ni­ki in­kje­to­wej Ag­fa Gra­phics, m.in. in­no­wa­cyj­nych atra­men­tów UV LED.
Te ostat­nie zna­la­zły uzna­nie w oczach ju­ro­rów to­wa­rzy­szące­go tar­gom Fe­spa kon­kur­su EDP Awards, or­ga­ni­zo­wa­ne­go przez eu­ro­pej­skie ma­ga­zy­ny bra­nżo­we zwi­ąza­ne z tech­no­lo­gia­mi cy­fro­wy­mi. Na­gro­dzo­ne za „wy­jąt­ko­wą ja­ko­ść” atra­men­ty są obec­nie uży­wa­ne we wszyst­kich plo­te­rach Ana­pur­na i Je­ti, wy­po­sa­żo­nych w sys­tem utrwa­la­nia wy­dru­ków UV LED. Ba­zu­jące na spe­cjal­nej re­cep­tu­rze, umo­żli­wia­ją za­dru­ko­wy­wa­nie wie­lu różno­rod­nych podło­ży sztyw­nych i gi­ęt­kich, za­pew­nia­jąc wy­so­ką ja­ko­ść i przy­czep­no­ść. Atra­men­ty te są rów­nież wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez pro­du­cen­tów ze­wnętrz­nych, którzy z po­wo­dze­niem sto­su­ją je – w ra­mach kom­plet­nych li­nii prze­my­sło­wych – do ko­do­wa­nia, zna­ko­wa­nia, dru­ko­wa­nia ety­kiet i opa­ko­wań oraz przy apli­ka­cjach de­ko­ra­cyj­nych.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com
Fot.: Świat Dru­ku

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści