Ryn­ko­wy de­biut no­wej wer­sji kar­to­nu En­so­co­at fir­my Sto­ra En­so na tar­gach In­ter­pack 2017Poprzedni artykuł 

Pod­czas od­by­wa­jących się nie­daw­no tar­gów In­ter­pack 2017 w Düs­sel­dor­fie fir­ma Sto­ra En­so ofi­cjal­nie wpro­wa­dzi­ła do sprze­da­ży no­wą wer­sję kar­to­nu En­socoat. Stwo­rzo­ne z je­go udzia­łem opa­ko­wa­nia ofe­ru­ją – jak za­pew­nia pro­du­cent – wy­so­ki po­ziom atrak­cyj­no­ści wi­zu­al­nej. No­wy kar­ton wy­różnia się też wy­ższą niż do­tych­czas bia­ło­ścią, a je­go szcze­gól­ny od­cień ma spe­łnić co­raz bar­dziej ry­go­ry­stycz­ne wy­ma­ga­nia ze stro­ny pro­du­centów opa­ko­wań luk­su­so­wych oraz przed­sta­wi­cie­li bra­nży po­li­gra­ficz­nej.

Opa­ko­wa­nia na do­bra luk­su­so­we są za­zwy­czaj pod­da­wa­ne nie­tu­zin­ko­wym uszla­chet­nie­niom, m.in. tło­cze­niu fo­lią czy me­ta­li­za­cji. To wy­mu­sza, by podło­że, na ba­zie które­go są wy­ko­na­ne, ofe­ro­wa­ło od­po­wied­ni po­ziom gład­ko­ści, bia­ło­ści i mo­żli­wo­ści w kon­te­kście zgi­na­nia. Od­po­wie­dzią Sto­ra En­so wo­bec tych ocze­ki­wań ryn­ko­wych jest no­wa, wzbo­ga­co­na wer­sja kar­to­nu En­socoat. Pow­sta­ła ona w opar­ciu o uzy­ska­ne od klien­tów opi­nie i do­świad­cze­nia. Bio­rąc pod uwa­gę je­go naj­częst­sze za­sto­so­wa­nia, zop­ty­ma­li­zo­wa­no tu przede wszyst­kim bia­ło­ść i ja­sno­ść kar­to­nu, co ma wpły­nąć na je­go wa­lo­ry es­te­tycz­ne.
En­so­co­at na­le­ży do kar­to­nów ka­te­go­rii SBS, która uwzględ­nia podło­ża cha­rak­te­ry­zu­jące się naj­wy­ższą ja­ko­ścią. Wy­twa­rza­ny jest on w ca­ło­ści z włókien pier­wot­nych, w pro­ce­sie re­ali­zo­wa­nym z udzia­łem bio­ener­gii, co sta­no­wi o wy­so­kim stop­niu je­go pro­eko­lo­gicz­no­ści. Kar­ton ten jest po­wszech­nie wy­ko­rzy­sty­wa­ny przy pro­duk­cji opa­ko­wań na do­bra luk­su­so­we, np. ko­sme­ty­ki, per­fu­my, szam­pa­na i in­ne wy­ro­by al­ko­ho­lo­we oraz cze­ko­la­dę. Dru­gi zna­czący ob­szar je­go za­sto­so­wań to apli­ka­cje gra­ficz­ne, m.in. ma­te­ria­ły biu­ro­we, okład­ki, kar­ty czy ka­len­da­rze.

Pod­czas tar­gów In­ter­pack 2017 na sto­isku Sto­ra En­so do­stęp­ne by­ły licz­ne prób­ki zle­ceń wy­ko­na­nych – przy uży­ciu różnych tech­nik dru­ko­wa­nia – z udzia­łem En­socoat. Wy­świe­tla­ne by­ły ta­kże fil­my, zaś ar­ty­ści sztu­ki pa­pier­ni­czej, m.in. Ju­le Wa­ibel, pre­zen­to­wa­li je­go nie­ba­nal­ne mo­żli­wo­ści, cho­ćby pod względem zgi­na­nia, nada­wa­nia no­wych kszta­łtów i two­rze­nia z kar­to­nu uni­kal­nych kre­acji mo­do­wych.
Wzbo­ga­co­na wer­sja kar­to­nu zo­sta­ła wpro­wa­dzo­na na ry­nek pod ha­słem „Stwo­rzo­ny z my­ślą o luk­su­sie” („Com­mit tu Lu­xu­ry”). Sz­cze­góło­wa je­go cha­rak­te­ry­sty­ka znaj­du­je się na de­dy­ko­wa­nej stro­nie in­ter­ne­to­wej www.sto­ra­en­so.co­m/en­so­co­at, zaś licz­ne zdjęcia pro­duk­tów wy­ko­na­nych na je­go ba­zie – w ser­wi­sie In­sta­gram (pod hasz­ta­giem #com­mit­to­lu­xu­ry).

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści