Podczas odbywających się niedawno targów Interpack 2017 w Düsseldorfie firma Stora Enso oficjalnie wprowadziła do sprzedaży nową wersję kartonu Ensocoat. Stworzone z jego udziałem opakowania oferują – jak zapewnia producent – wysoki poziom atrakcyjności wizualnej. Nowy karton wyróżnia się też wyższą niż dotychczas białością, a jego szczególny odcień ma spełnić coraz bardziej rygorystyczne wymagania ze strony producentów opakowań luksusowych oraz przedstawicieli branży poligraficznej.
Opakowania na dobra luksusowe są zazwyczaj poddawane nietuzinkowym uszlachetnieniom, m.in. tłoczeniu folią czy metalizacji. To wymusza, by podłoże, na bazie którego są wykonane, oferowało odpowiedni poziom gładkości, białości i możliwości w kontekście zginania. Odpowiedzią Stora Enso wobec tych oczekiwań rynkowych jest nowa, wzbogacona wersja kartonu Ensocoat. Powstała ona w oparciu o uzyskane od klientów opinie i doświadczenia. Biorąc pod uwagę jego najczęstsze zastosowania, zoptymalizowano tu przede wszystkim białość i jasność kartonu, co ma wpłynąć na jego walory estetyczne.
Ensocoat należy do kartonów kategorii SBS, która uwzględnia podłoża charakteryzujące się najwyższą jakością. Wytwarzany jest on w całości z włókien pierwotnych, w procesie realizowanym z udziałem bioenergii, co stanowi o wysokim stopniu jego proekologiczności. Karton ten jest powszechnie wykorzystywany przy produkcji opakowań na dobra luksusowe, np. kosmetyki, perfumy, szampana i inne wyroby alkoholowe oraz czekoladę. Drugi znaczący obszar jego zastosowań to aplikacje graficzne, m.in. materiały biurowe, okładki, karty czy kalendarze.
Podczas targów Interpack 2017 na stoisku Stora Enso dostępne były liczne próbki zleceń wykonanych – przy użyciu różnych technik drukowania – z udziałem Ensocoat. Wyświetlane były także filmy, zaś artyści sztuki papierniczej, m.in. Jule Waibel, prezentowali jego niebanalne możliwości, choćby pod względem zginania, nadawania nowych kształtów i tworzenia z kartonu unikalnych kreacji modowych.
Wzbogacona wersja kartonu została wprowadzona na rynek pod hasłem „Stworzony z myślą o luksusie” („Commit tu Luxury”). Szczegółowa jego charakterystyka znajduje się na dedykowanej stronie internetowej www.storaenso.com/ensocoat, zaś liczne zdjęcia produktów wykonanych na jego bazie – w serwisie Instagram (pod hasztagiem #committoluxury).
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com