W dniach 22-23 czerwca br. w Paryżu odbywała się wystawa i konferencja MakeUp 2017, poświęcona m.in. zastosowaniom kartonu w produkcji opakowań na wyroby kosmetyczne. W towarzyszących wydarzeniu dyskusjach „okrągłego stołu” wzięli udział m.in. przedstawiciele Stora Enso oraz klienci firmy z segmentu opakowań luksusowych. Z kolei na jej stoisku promowana była nowa wersja kartonu Ensocoat, która niedawno pojawiła się na rynku.
W pierwszej ze wspomnianych sesji dyskusyjnych, przebiegającej pod hasłem „Karton – dlaczego i po co?”, z ramienia Stora Enso wziął udział Hervé Vue – dyrektor sprzedaży. Poza nim w panelu wystąpili przedstawiciele czołowych firm, zajmujących się przetwórstwem opakowań luksusowych: Cartografica Pusterla, MMP Premium, Autajon Packaging oraz Nortier.
Wśród poruszanych podczas dyskusji zagadnień wskazywano na rosnący udział kartonu w produkcji opakowań na wyroby kosmetyczne, m.in. przeznaczone do makijażu i pielęgnacji skóry. To – zdaniem jej uczestników – determinują następujące trendy: rosnące oczekiwania właścicieli marek względem wartości dodanej oferowanych przez nich produktów, zapewnienie im odpowiedniej ochrony (także przed podróbkami) oraz wzrost sprzedaży realizowanej przez Internet. Podczas panelu próbowano odpowiedzieć na pytania nurtujące działające w tym segmencie rynkowym firmy: jakiego rodzaju innowacje i udoskonalenia są w związku z tym tworzone? Co jeszcze można zrobić, by wesprzeć działania właścicieli marek?
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com