Richard Quinn wykorzystał urządzenia Epson do drukowania materiałów do kolekcji wystroju wnętrz oraz mebli, na scenę „Wardrobe Department” festiwalu Port Eliot. Za pomocą drukarek LFP Epson SureColor na zaprojektowanych przez niego meblach, tapetach i wykładzinach wydrukowano nich zachwycające, kwieciste wzory.
Lato w Wielkiej Brytanii jest okresem bogatym w festiwale. Jednym z takich wydarzeń był Port Eliot Festival, który odbył się w zeszłym miesiącu w Kornwalii (27-30 lipca) i był okazją do celebrowania aktywności na polach literatury, muzyki, mody, działań ekologicznych i kuchni. Na jednej z festiwalowych scen odbyło się wydarzenie zatytułowane „The Wardrobe Department’” (tłum. dział odzieżowy), gdzie organizowano wywiady z nowymi talentami z branży kreatywnej, a także z legendami świata wzornictwa. Cały wystrój został w całości zaprojektowany i w dużej mierze wyprodukowany osobiście przez wielokrotnie nagradzanego projektanta mody Richarda Quinna, z użyciem technologii druku cyfrowego Epson.
Richard Quinn jest fanem cyfrowych drukarek Epson i samodzielnie wydrukował tapety z mylaru, materiału pozwalającym uzyskać metaliczny efekt ozdobny, a także materiały Premier Textiles na drukarce sublimacyjnej Epson SureColor SC-F9200 w swojej nowej pracowni Richard Quinn Studio. Głównymi elementami sceny były unikatowe meble – sofa i fotel z tapicerką wykonaną przez sklep Johna Lewisa, we współpracy z producentem mebli Parker Knoll. Dopasowane płytki podłogowe zostały wydrukowane na antypoślizgowym winylu przez Slam Signs na drukarce SureColor SC-SC80600. Wszystkie elementy zainstalowane na miejscu przez Andrew Tomlinsona, stworzyły oszałamiający, kwiecisty zestaw.
Podczas festiwalu ambasador British Fashion Council ds. promocji nowych talentów i naczelny krytyk magazynu Vogue.com, Sarah Mower, przeprowadziła z Richardem wywiad na temat jego nowej kolekcji, która zadebiutuje jeszcze w tym roku podczas London Fashion Week oraz jego nowej pracowni drukarskiej w Londynie. Ta sprzyjające rozwojowi kreatywności miejsce pozwala Richardowi tworzyć i produkować własne kolekcje, a także świadczyć usługi drukowania, organizować warsztaty i udostępniać młodym projektantom sprzęt.
„Zaproszenie do stworzenia wyjątkowego w swoim rodzaju zestawu przeznaczonego na festiwal niezmiernie mnie zainteresowało”, twierdzi Richard. „Na początku zadanie wydawało się ogromnym przedsięwzięciem, ponieważ musiałem przygotować wiele odpowiednich powierzchni i materiałów dla całego zestawu, ale dzięki technologii Epson – a konkretniej, dzięki łatwości użytkowania i mnogości dostępnych podłoży – wykonanie tych materiałów zajęło o wiele mniej czasu i pieniędzy niż zwykle. Moje wzory i druki wymagają technologii, która zapewnia uzyskanie żywych kolorów. Rozwiązania Epson pozwoliły mi osiągnąć żądane odcienie z palety Pantone na wszystkich podłożach. Urządzenie SureColour SC-F9200, dotychczas niezwykle przydatne w tworzeniu naszych linii modowych, spisało się równie dobrze podczas pierwszego projektu tapicerskiego! Opcja drukowania „4 przejścia + 30” pozwoliła nam osiągnąć równie żywe kolory na grubszych tkaninach, dzięki czemu meble Parker Knoll nabrały wyjątkowego wyrazu!”
„Z zachwytem obserwujemy pracę Richarda, który odkrywa coraz to nowsze zastosowania wszechstronnego druku cyfrowego na wielu różnych podłożach”, twierdzi Tomasz Kuciński, Senior Account Manager – LFP z Epson. "Richard jest w awangardzie młodych projektantów, którzy wykorzystują ogrom możliwości zapewnianych przez cyfrowego technologie do tworzenia nowych nisz i przedsiębiorstw”.
Na podstawie informacji firmy Epson