„Za­pro­jek­tuj swo­je au­to” – He­idel­berg na sa­lo­nie sa­mo­cho­do­wym IAA 2017 we Frak­fur­cie: part­ner tech­no­lo­gicz­ny dla prze­my­słu mo­to­ry­za­cyj­ne­goPoprzedni artykuł 

„Sa­mo­chód przy­szło­ści będzie po­łączo­ny z sie­cią in­ter­net i co­raz le­piej do­pa­so­wa­ny do klien­ta pod ka­żdym względem. Dla­te­go szu­ka­my part­ne­rów, których tech­no­lo­gia mo­że być zin­te­gro­wa­na z na­szy­mi cy­fro­wy­mi pro­ce­sa­mi pro­duk­cyj­ny­mi, umo­żli­wia­jąc tym sa­mym spe­łnie­nie in­dy­wi­du­al­nych wy­ma­gań klien­tów” – mówi Gün­ter Rit­zi, Dy­rek­tor Za­rządza­jący, Rit­zi Lac­kier­tech­nik Gm­bH (www.rit­zi­-lac­kier­tech­nik.de).

He­idel­ber­ger Druck­ma­schi­nen AG (He­idel­berg) jest obec­ny ja­ko part­ner tech­no­lo­gicz­ny dla prze­my­słu mo­to­ry­za­cyj­ne­go pod­czas te­go­rocz­ne­go mi­ędzy­na­ro­do­we­go sa­lo­nu sa­mo­cho­do­we­go IAA 2017 we Frank­fur­cie. Cy­fro­we roz­wi­ąza­nia fir­my wy­ko­rzy­sty­wa­ne są przy pro­duk­cji prze­my­sło­wej ta­kich ele­men­tów wy­po­sa­że­nia jak ram­ki pręd­ko­ścio­mie­rza, dy­s­ze wen­ty­la­cyj­ne, obręcze alu­mi­nio­we itp., które mo­gą być de­ko­ro­wa­ne zgod­nie z ży­cze­niem do­staw­ców bra­nży mo­to­ry­za­cyj­nej.

Na ży­wo na sto­isku Mer­ce­de­s-Benz: „u­wol­nij ko­lo­r”– per­so­na­li­zo­wa­ne wy­ko­ńcze­nia ele­men­tów sa­mo­cho­du Smart pro­du­ko­wa­ne przy uży­ciu sys­te­mu dru­ku­jące­go Om­ni­fi­re 4D

Już dziś prak­tycz­nie nie ma dwóch ta­kich sa­mych sa­mo­cho­dów Smart. Pod ha­słem „u­wol­nij ko­lo­r” na przy­kła­dzie sa­mo­cho­du Smart mo­żna zo­ba­czyć mo­żli­wo­ści in­nych form per­so­na­li­za­cji. Go­ście od­wie­dza­jący sa­lon sa­mo­cho­do­wy IAA ma­ją oka­zję zo­ba­czyć jak cy­fry­za­cja i no­we tech­no­lo­gie dru­ko­wa­nia za­pew­nia­ją szyb­ki i ła­twy spo­sób re­ali­za­cji in­dy­wi­du­al­nych pro­jek­tów w pro­duk­cji na ma­łą ska­lę lub de­ko­ro­wa­nia po­szcze­gól­nych ele­men­tów na przy­kła­dzie wnętrza au­ta.

Pro­ces jest w pe­łni cy­fro­wy – od pierw­sze­go in­dy­wi­du­al­ne­go pro­jek­tu w for­mie cy­fro­wej do go­to­we­go sper­so­na­li­zo­wa­ne­go wy­ko­ńcze­nia. Po pierw­sze, klien­ci mo­gą za­pro­jek­to­wać wy­bra­ne ele­men­ty wy­ko­ńcze­nia do wnętrza (dy­s­ze wen­ty­la­cyj­ne, opraw­ki ele­men­tów kok­pi­tu i ekra­nu mul­ti­me­dial­ne­go) z wy­ko­rzy­sta­niem wła­snych mo­ty­wów w apli­ka­cji kon­fi­gu­ra­to­ra. Ca­ło­ść pro­jek­tu mo­żna na­tych­miast obej­rzeć na ta­ble­cie w wir­tu­al­nej rze­czy­wi­sto­ści (VR). Na­stęp­nie pro­jekt jest opty­ma­li­zo­wa­ny pod kątem dru­ko­wa­nia i na­dru­ko­wy­wa­ny w ko­lo­rze, ta­kże z efek­ta­mi hap­tycz­ny­mi na po­wierzch­niach rze­czy­wi­stych ele­men­tów. Jest to mo­żli­we dzi­ęki no­wym cy­fro­wym roz­wi­ąza­niom fir­my He­idel­berg, które są zin­te­gro­wa­ne z cy­fro­wym pro­ce­sem pro­duk­cyj­nym.

Do te­go wy­ko­rzy­sty­wa­ny jest sys­tem dru­ko­wa­nia He­idel­berg Om­ni­fi­re 250 4D, który znaj­du­je się tuż obok sto­iska Smar­ta na te­re­nie Mer­ce­des Fa­bLab. Tu­taj go­ście mo­gą zo­ba­czyć za­dru­ko­wy­wa­ne ele­men­ty wy­ko­ńcze­nio­we pod­czas po­ka­zów na ży­wo, a ta­kże za­po­znać się z tech­no­lo­gią dru­ku 4D fir­my He­idel­berg.

Per­so­na­li­zo­wa­ne obręcze alu­mi­nio­we

Pod­czas tar­gów IAA, Bor­bet (www.bor­bet.de) pro­du­cent obręczy alu­mi­nio­wych, po­ka­zu­je jak wy­glądać mo­że przy­szło­ść kół o lek­kiej kon­struk­cji i wy­ko­ńcze­niu po­wierzch­ni przy uży­ciu tech­nik za­dru­ko­wy­wa­nia, farb i la­kie­rów. Fir­ma pre­zen­tu­je obręcze alu­mi­nio­we wy­ko­ńczo­ne przy uży­ciu tech­no­lo­gii Om­ni­fi­re, która w prze­ci­wie­ństwie do in­nych me­tod, umo­żli­wia rów­nież uzy­ska­nie płyn­nych prze­jść i od­cie­ni ko­lo­ry­stycz­nych. Dzi­ęki tej tech­no­lo­gii Bor­bet od­po­wia­da na za­po­trze­bo­wa­nie ryn­ku na krót­sze se­rie i wi­ęk­szą per­so­na­li­za­cję obręczy.

Rit­zi Lac­kier­tech­nik – pro­duk­cja in­dy­wi­du­al­nie de­ko­ro­wa­nych części sa­mo­cho­do­wych

Pi­lo­ta­żo­wym użyt­kow­ni­kiem sys­te­mu Om­ni­fi­re 1000 jest dla He­idel­ber­ga do­staw­ca części mo­to­ry­za­cyj­nych Rit­zi Lac­kier­tech­nik Gm­bH. Rit­zi spe­cja­li­zu­je się w in­no­wa­cyj­nych wy­ko­ńcze­niach po­wierzch­nio­wych ele­men­tów wy­so­kiej ja­ko­ści, ta­kich jak opraw­ki pręd­ko­ścio­mie­rza, ele­men­ty wy­ko­ńcze­nio­we, prze­łącz­ni­ki, de­ski roz­dziel­cze i in­ne go­to­we ele­men­ty dla różnych pro­du­cen­tów sa­mo­cho­dów. W tym ce­lu fir­ma sto­su­je różne me­to­dy i tech­no­lo­gie. Om­ni­fi­re 1000 będzie zin­te­gro­wa­ny z pro­ce­sem pro­duk­cji prze­my­sło­wej fir­my Rit­zi przy per­so­na­li­za­cji części se­ryj­nych („u­wol­nij ko­lo­r”) oraz części ofe­ro­wa­nych na za­mówie­nie po­kry­tych różny­mi ko­lo­ro­wy­mi wzo­ra­mi.

„Dłu­go szu­ka­li­śmy roz­wi­ąza­nia, które umo­żli­wi nam spe­łnie­nie wy­ma­gań na­szych klien­tów w za­kre­sie in­dy­wi­du­al­nych de­ko­ra­cji ak­ce­so­ri­ów wnętrza po­jaz­du i efek­tyw­nej ich pro­duk­cji pod względem ja­ko­ści, ela­stycz­no­ści i kosz­tów. He­idel­berg jest part­ne­rem, który dzi­ęki Om­ni­fi­re 1000 mo­że do­star­czyć nam atrak­cyj­ny pa­kiet in­no­wa­cyj­nych tech­no­lo­gii i ser­wi­su”, mówi Gün­ter Rit­zi.

„Pod­czas sa­lo­nu sa­mo­cho­do­we­go IAA 2017 pre­zen­tu­je­my się ja­ko do­staw­ca tech­no­lo­gii dla bra­nży mo­to­ry­za­cyj­nej i po­ka­zu­je­my jak wy­gląda zin­dy­wi­du­ali­zo­wa­na przy­szło­ść. Roz­sze­rze­nie za­sto­so­wa­nia dru­ku cy­fro­we­go w ce­lu in­te­gra­cji z pro­ce­sa­mi prze­my­sło­wy­mi otwie­ra nam no­we ryn­ki wzro­stu. Po­sia­da­my wie­dzę i tech­no­lo­gie, aby za­pro­jek­to­wać zin­dy­wi­du­ali­zo­wa­ny świat i wspie­rać klien­tów z różnych ga­łęzi prze­my­słu w two­rze­niu ich cy­fro­wych mo­de­li bi­zne­so­wy­ch”- mówi dr Ul­rich Her­mann, czło­nek za­rządu fir­my He­idel­berg od­po­wie­dzial­ny za dział cy­fro­wy.

He­idel­berg Om­ni­fi­re 1000 i 250 za­dru­ko­wy­wu­ją obiek­ty o nie­mal do­wol­nym kszta­łcie i wy­ko­na­ne z różnych ma­te­ria­łów

Mo­żli­wo­ść in­dy­wi­du­ali­zo­wa­nia pro­duk­tów wy­so­kiej ja­ko­ści w ma­so­wej pro­duk­cji, a w re­zul­ta­cie pod­cho­dze­nia do kon­su­men­tów i klien­tów w bar­dzo oso­bi­sty spo­sób, otwie­ra atrak­cyj­ne i no­we cy­fro­we mo­de­le bi­zne­so­we w prze­my­śle mo­to­ry­za­cyj­nym i wie­lu in­nych bra­nżach. Jest to mo­żli­we dzi­ęki tech­no­lo­gii dru­ku 4D fir­my He­idel­berg: sys­te­my Om­ni­fi­re 1000 i 250 mo­gą być wy­ko­rzy­sta­ne do zin­dy­wi­du­ali­zo­wa­ne­go i sper­so­na­li­zo­wa­ne­go za­dru­ko­wy­wa­nia oraz de­ko­ro­wa­nia trój­wy­mia­ro­wych obiek­tów pra­wie ka­żde­go kszta­łtu i wy­ko­na­nych z wie­lu różnych ma­te­ria­łów, ta­kich jak na przy­kład pi­łki, bu­tel­ki, ki­je ho­ke­jo­we, części sa­mo­cho­do­we i sa­mo­lo­to­we, a na­wet ca­łe sa­mo­lo­ty. Sy­stem mo­żna zin­te­gro­wać z prak­tycz­nie do­wol­nym, ucy­fro­wio­nym pro­ce­sem pro­duk­cyj­nym. He­idel­berg za­pre­zen­to­wał tę tech­no­lo­gię po raz pierw­szy pod­czas tar­gów InPrint 2015 w Mo­na­chium i od te­go cza­su ten sys­tem atra­men­to­we­go dru­ku cy­fro­wego do za­sto­so­wań prze­my­sło­wych jest udo­sko­na­la­ny.

He­idel­berg – dal­szy roz­wój port­fo­lio dru­ku cy­fro­we­go

Pre­zen­tu­jąc tech­no­lo­gię dru­ko­wa­nia 4D pod­czas tar­gów IAA we Frank­fur­cie fir­ma He­idel­berg pod­kre­śla swo­ją re­ali­zo­wa­ną z po­wo­dze­niem cy­fro­wą trans­for­ma­cję zgod­nie ze stra­te­gią „He­idel­berg sta­je się cy­fro­wy” („He­idel­berg go­es Di­gi­ta­l”). He­idel­berg stop­nio­wo roz­wi­ja swo­je port­fo­lio. Pod­czas tar­gów dru­pa 2016 pre­zen­tu­jąc ideę no­wo­cze­snej in­te­li­gent­nej ucy­fro­wio­nej dru­kar­ni (Smart Print Shop), He­idel­berg skon­cen­tro­wał się na dru­ko­wa­niu cy­fro­wym i di­gi­ta­li­za­cji bra­nży. Po­ka­zu­jąc wte­dy ma­szy­nę Pri­me­fi­re 106 we współpra­cy ze swo­im tech­no­lo­gicz­nym part­ne­rem fir­mą Fu­ji­film, He­idel­berg przed­sta­wił pierw­szy cy­fro­wy sys­tem dru­ko­wa­nia do za­sto­so­wa­nia w zin­dy­wi­du­ali­zo­wa­nej pro­duk­cji w for­ma­cie 70x100.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my He­idel­berg Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści