OKI Sen­dys Explo­rer: so­ftwa­re do wy­dru­ków dla bra­nży re­ta­ilPoprzedni artykuł 

Han­del de­ta­licz­ny daw­no zmie­nił swo­je obli­cze i nie po­le­ga na roz­ło­że­niu to­wa­ru i ocze­ki­wa­niu na klien­ta. Obec­nie ry­nek de­ta­licz­ny jest bar­dzo na­sy­co­ny i pa­nu­je na nim du­ża kon­ku­ren­cja, dla­te­go skle­py co­raz chęt­niej si­ęga­ją po in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia, które wpły­wa­ją na pro­ces za­ku­pów oraz uła­twia­ją spo­sób za­rządza­nia in­for­ma­cją. Sen­dys Explo­rer od OKI po­zwa­la zmak­sy­ma­li­zo­wać wy­daj­no­ść pra­cy z do­ku­men­ta­mi w skle­pie od eta­pu prze­cho­wy­wa­nia do ich dys­try­bu­cji.

Ja­ko­ść do­ku­men­tów a sa­tys­fak­cja klien­ta

Ka­żda du­ża bra­nża, w tym re­ta­il, po­sia­da swo­ją spe­cy­fi­kę co do uży­wa­nych w niej na­rzędzi, tech­no­lo­gii czy pro­ce­dur. Choć ca­ły czas ma­my do czy­nie­nia z czte­re­ma kla­sycz­ny­mi dzia­ła­nia­mi z ob­sza­ru dru­ku, to ich efekt jest wy­so­ce uni­kal­ny: do­ty­czy bo­wiem bez­po­śred­nio klien­tów, na­byw­ców to­wa­rów i usług. Mo­żna za­tem za­ob­ser­wo­wać do­ść kla­row­ny zwi­ązek mi­ędzy ja­ko­ścią prze­twa­rza­nia do­ku­men­tów na te­re­nie obiek­tu han­dlo­we­go (skle­pu, ga­le­rii han­dlo­wej) a sa­tys­fak­cją klien­ta oraz wy­so­ko­ścią ko­szy­ka za­ku­pów. Im sklep ofe­ru­je wi­ęcej wi­zu­al­nych i ła­twych do przy­swo­je­nia in­for­ma­cji, tym klien­ci ma­ją ła­twiej­szy wy­bór po­trzeb­ne­go to­wa­ru. Im szyb­ciej sprze­daw­cy do­trą do różnych nie­zbęd­nych do­ku­men­tów (np. wy­so­ko­ści na­le­żne­go ra­ba­tu, ofert pro­mo­cyj­nych, hi­sto­rii za­ku­po­wej), tym szyb­ciej klient otrzy­ma in­dy­wi­du­ali­zo­wa­ną i zgod­ną z je­go po­trze­ba­mi trans­ak­cję, a sa­ma pro­ce­dura za­ku­pu zo­sta­nie szyb­ciej za­mkni­ęta. Klien­ci lu­bią wy­bie­rać, próbo­wać i do­pa­so­wy­wać pro­duk­ty, ale już sa­mo za­mkni­ęcie de­alu (przy­go­to­wa­nie do­ku­men­tów, uzy­ska­nie ak­cep­ta­cji) od­bie­ra­ją zwy­kle ja­ko stra­tę cza­su. No­wo­cze­sne i spraw­ne sys­te­my do za­rządza­nia do­ku­men­ta­mi mo­gą znacz­nie skrócić ten etap za­ku­pu. Na tym po­le­ga po­tęga dru­ku w bra­nży re­ta­il.

Druk w fir­mie re­ta­il

No­we for­my pro­mo­cji i eks­po­zy­cji ma­ją przy­ci­ągnąć uwa­gę klien­ta i za­chęcić go do za­ku­pu. Do­brze za­pro­jek­to­wa­ne i wy­dru­ko­wa­ne w wy­so­kiej ja­ko­ści ma­te­ria­ły re­kla­mo­wo­-in­for­ma­cyj­ne wpły­wa­ją na wra­że­nia klien­tów od­wie­dza­jących sklep. Cz­te­ry pod­sta­wo­we dzia­ła­nia z ob­sza­ru dru­ku, które wno­szą war­to­ść w pro­ce­sy sprze­da­ży oraz ob­słu­gi klien­ta w bra­nży re­ta­il to: ska­no­wa­nie, ar­chi­wi­zo­wa­nie, po­zy­ski­wa­nie z ar­chi­wum, dru­ko­wa­nie. W różnym na­tęże­niu po­ja­wia­ją się one w ca­łym ła­ńcu­chu bi­zne­so­wym fir­my han­dlo­wej, w różnych miej­scach m.in. w cen­tra­li fir­my, w ma­ga­zy­nie, przy ka­sie, w cen­trum usług prze­twa­rza­nia za­mówień (back of­fi­ce), mi­ędzy półka­mi skle­pu, w wy­dzie­lo­nych ob­sza­rach skle­pu np. obran­do­wa­nych sto­iskach, a ta­kże w kio­skach i in­nych punk­tach in­for­ma­cyj­no­-sa­mo­ob­słu­go­wych, gdzie prze­twa­rza­ją nie­co in­ne do­ku­men­ty i w nie­co in­nym ce­lu. Mi­ędzy ka­żdym z tych miejsc ist­nie­je po­łącze­nie sie­cio­we lub in­ter­ne­to­we, którym mo­żna prze­słać lub po­brać po­trzeb­ne do­ku­men­ty. Pla­nu­jąc bu­do­wę lub opty­ma­li­za­cję sys­te­mu dru­ku i obie­gu do­ku­men­tów w fir­mie re­ta­il, trze­ba prze­ana­li­zo­wać wszyst­kie te po­łącze­nie. Wszędzie mo­gą kryć się oszczęd­no­ści i oka­zje na zwi­ęk­sze­nie war­to­ści trans­ak­cji.

Op­ty­ma­li­za­cja obie­gu do­ku­men­tów

Me­ne­dżer sie­ci han­dlo­wej chce umie­ścić mi­ędzy półka­mi kil­ka no­wych ba­ne­rów z pro­mo­cja­mi w jed­nym ze skle­pów. W tym ce­lu wy­sy­ła do kie­row­ni­ka skle­pu wia­do­mo­ść e-ma­il z za­łącz­ni­ka­mi: pla­nem skle­pu do za­zna­cze­nia po­ło­że­nia półek oraz z wy­tycz­ny­mi co do kil­ku zdjęć, które po­zwo­lą prze­te­sto­wać w wa­run­kach biu­ro­wych ko­lo­ry­sty­kę no­wych ba­ne­rów. Ko­lo­ry­sty­ka mu­si się odróżniać od in­nych ma­te­ria­łów pro­mo­cyj­nych, ale jed­no­cze­śnie nie mo­że spra­wiać wra­że­nia cze­goś z zu­pe­łnie in­nej becz­ki. Kie­row­nik po­bie­ra za­łącz­nik z pla­nem skle­pu na swój ta­blet, za­zna­cza po­ło­że­nie sek­cji z półka­mi pod no­we ba­ne­ry i na­tych­miast od­sy­ła me­ne­dże­ro­wi. Plik zo­sta­je opi­sa­ny da­tą wy­ko­na­nia za­zna­cze­nia i za­cho­wu­je in­dy­wi­du­al­ną na­zwę skle­pu. Dzi­ęki te­mu me­ne­dżer nie po­my­li ma­py skle­pu A z ma­pą skle­pu B. Po wy­ko­na­niu zdjęć sąsied­nich półek, kie­row­nik do­łącza je do pro­jek­tu w prze­strze­ni dys­ko­wej – rów­nież na­da­jąc od­po­wied­nie na­zwy.

Po­wy­ższa scen­ka wy­da­je się ba­nal­na, ale me­ne­dże­ro­wie z do­świad­cze­niem w bra­nży re­ta­il wie­dzą, że po dro­dze mo­że zda­rzyć się mnóstwo po­my­łek, zmian, uwag i no­ta­tek. Śle­dze­nie wszyst­kich in­for­ma­cji, wy­bór tyl­ko tych istot­nych i przy­go­to­wa­nie na ich pod­sta­wie osta­tecz­nej wer­sji ba­ne­rów (bro­szur, fak­tur, opa­ko­wań, obran­do­wa­nych te­czek itp.) mo­że tr­wać dłu­go i być bar­dzo fru­stru­jącym dzia­ła­niem. Ale je­śli sys­tem obie­gu do­ku­men­tów jest pro­sty w ob­słu­dze, bez­piecz­ny, a jed­no­cze­śnie ela­stycz­ny i do­pa­so­wa­ny do po­trzeb bra­nży re­ta­il, wte­dy pra­ca na­wet nad skom­pli­ko­wa­nym pro­jek­tem upły­wa w mi­łej at­mos­fe­rze współpra­cy i dąże­nia do wspól­ne­go ce­lu. Sen­dys Explo­rer to je­den z ta­kich wła­śnie sys­temów uspraw­nia­jących co­dzien­ną pra­cę me­ne­dże­rów. W wer­sji pod­sta­wo­wej (pe­łno­praw­nej, ze wszyst­ki­mi wa­żny­mi funk­cja­mi) jest do­da­wa­ny do ka­żde­go urządze­nia ty­pu smart, sprze­da­wa­ne­go przez Oki. Do­stęp­na jest rów­nież wer­sja za­awan­so­wa­na, m.in. z opro­gra­mo­wa­niem OCR do roz­po­zna­wa­nia pi­sma oraz wtycz­ka­mi do wie­lu in­nych roz­wi­ązań biu­ro­wych i me­ne­dżer­skich.

OKI Sen­dys Explo­rer

Sen­dys Explo­rer to apli­ka­cja na­pi­sa­na i de­dy­ko­wa­na urządze­niom wie­lo­funk­cyj­nym OKI, która po­zwa­la uspraw­nić pro­ce­sy bi­zne­so­we i zmak­sy­ma­li­zo­wać wy­daj­no­ść pra­cy z do­ku­men­ta­mi od eta­pu prze­cho­wy­wa­nia do dys­try­bu­cji. Uła­twia ona prze­cho­wy­wa­nie i kon­wer­to­wa­nie do­ku­men­tów oraz ich dys­try­bu­cję lub prze­sy­ła­nie do wy­bra­nej lo­ka­li­za­cji, za­pew­nia­jąc w ten spo­sób wi­ęk­szą ela­stycz­no­ść w za­kre­sie edy­cji, dru­ko­wa­nia, odzy­ski­wa­nia i współdzie­le­nia pli­ków, a ta­kże uzy­ski­wa­nia do nich do­stępu. Z jej po­mo­cą w ła­twy spo­sób mo­żna zmie­nić ska­ny w for­mę edy­to­wal­ną do­ku­men­tów do for­ma­tów Mi­cro­soft Po­we­rPo­int, Mi­cro­soft Word, Mi­cro­soft Excel, TIFF oraz prze­szu­ki­wal­ny PDF i PDF/A. Apli­ka­cja umo­żli­wia rów­nież ska­no­wa­nie bez­po­śred­nio do różnych lo­ka­li­za­cji, ta­kich jak: sys­tem za­rządza­nia do­ku­men­ta­mi, e-ma­ila, fol­de­ru sie­cio­we­go, ser­we­ra fak­so­we­go i do do­wol­nej chmu­ry prze­cho­wu­jącej do­ku­men­ty. Ze­ska­no­wa­ne do­ku­men­ty mo­żna prze­sy­łać do ta­kich apli­ka­cji jak: Drop­box, One­Dri­ve, Dysk Go­ogle czy Mi­cro­soft Sha­re Po­int.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my OKI Eu­ro­pe Ltd

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści