Sukcesem zakończyły się dla firmy Nilpeter (której wyłącznym przedstawicielem w Polsce jest od września br. KBA CEE) targi Labelexpo Europe 2017. Dwie prezentowane na jej stoisku maszyny – fleksograficzna FA (w udoskonalonej wersji, promowanej przez producenta pod nazwą „All New FA”) i hybrydowa Panorama Hybrid (bazująca na technice inkjetowej) – spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających, wśród których znaleźli się m.in. przedstawiciele drukarń etykietowych i opakowaniowych z Polski.
Ci ostatni mieli okazję do spotkania zarówno z przedstawicielami firm Nilpeter jak i KBA CEE. Podczas targów sfinalizowany został kontrakt na dostawę nowej, 10-zespołowej maszyny fleksograficznej FA o szerokości wstęgi 450 mm do drukarni Natalii z podpoznańskiej Rokietnicy. Jest to już 12. rozwiązanie marki Nilpeter zakupione przez tę firmę na przestrzeni ostatnich 22 lat, a zarazem pierwsza maszyna „All New FA”, jaka trafi do naszego kraju.
Zakontraktowana maszyna to przedstawiciel nowej generacji urządzeń bazujących na znanym, także w naszym kraju, modelu FA (Flexo Advanced). Tym samym firma Natalii stanie się pierwszym w Polsce użytkownikiem jej udoskonalonej wersji, oferującej szereg innowacyjnych rozwiązań, automatyzujących i ułatwiających pracę. „Maszyny FA cieszą się w naszym kraju bardzo dobrą opinią – podkreśla Paweł Krasowski, Marketing & Product Manager w firmie KBA CEE – głównie za sprawą wysokiego poziomu technologicznego i niezawodności. Ich udoskonaloną wersję „All New FA” cechuje m.in. modułowa budowa i niezwykle wysoka precyzja wykonania, stabilność pasowania sięgająca 0,066 mm w przypadku 95% podłoży, sterowanie z poziomu tabletu oraz liczne funkcje wpływające na zwiększoną automatyzację działania”. Wśród tych ostatnich producent wymienia m.in.: niezależne sterowanie przez dwóch operatorów w systemie „clean hand”, automatyczne pasowanie, inspekcję wstęgi, system przerzutek umożliwiający obustronny zadruk, szybki proces usuwania farby i czyszczenia (dzięki aluminiowej komorze raklowej pokrytej teflonem) czy też szybką zmianę wałka sztancującego.
Maszyny FA oferowane są w dwóch wersjach szerokości wstęgi (14 i 17 cali), zadrukowują podłoża o grubości minimalnej 15 mikronów z prędkością do 200 m/min., a poza zespołami fleksograficznymi można je wyposażyć w liczne dodatkowe moduły w zakresie uszlachetniania i wykańczania produktu, wnoszące do niego wartość dodaną (m.in. foliowanie na zimno czy sztancowanie). „Podczas targów przeprowadziliśmy wiele rozmów z obecnymi i potencjalnymi ich użytkownikami z Polski – dodaje Paweł Krasowski. – Co znamienne, większość z nich jest zainteresowana rozbudowanymi, wielozespołowymi konfiguracjami uwzględniającymi dodatkowe opcje”.
„Najlepszym tego przykładem jest kontrakt sfinalizowany z drukarnią Natalii – dodaje Krzysztof Przasnek, pełniący w firmie KBA CEE rolę konsultanta, odpowiedzialny przez ostatnie 3 dekady za sprzedaż maszyn Nilpeter w naszym kraju. – Jest to przedsiębiorstwo od ponad 20 lat bazujące na rozwiązaniach duńskiego producenta. „All New FA” będzie już 12. maszyną tej firmy dostarczoną do tej firmy”.
Druga z prezentowanych podczas Labelexpo Europe maszyn – Panorama Hybrid – to hybrydowe rozwiązanie, którego punktem centralnym jest moduł inkjetowy, oferujący druk w systemie CMYK z dodatkową bielą i – opcjonalnie – w kolorze pomarańczowym. Urządzenie jest dedykowane krótkim seriom, obsługuję wstęgę o szerokości 350 mm, pracuje z prędkością do 60 m/min. i może zostać rozbudowane o moduły peryferyjne, zarówno drukujące (w technice fleksograficznej) jak i wykańczające (złocenie, sztancowanie, tłoczenie folią). Sterowanie maszyną odbywa się z poziomu intuicyjnego interfejsu użytkownika, wyposażonego w 42-calowy ekran dotykowy.
„Co ciekawe, mamy tu do czynienia z maszyną zwojową, umożliwiającą sztancowanie w systemie semirotacyjnym – podkreśla Paweł Krasowski. – Wszystko za sprawą specyficznej budowy cylindra wykrawającego o stałym obwodzie. Warto również zwrócić uwagę na hybrydowość, a zarazem modułowość tego rozwiązania. Panorama Hybrid może pracować jako rozwiązanie wolnostojące, a także zostać wzbogacona o liczne opcje w zakresie uszlachetniania i introligatorni”.
Jak zapewniają przedstawiciele KBA CEE, zainteresowanie ze strony polskich drukarń obiema prezentowanymi na targach maszynami (jak również innymi rozwiązaniami z oferty firmy Nilpeter) pokazuje, że rynek produkcji wąskowstęgowej ma się dobrze i można spodziewać się jego dalszego dynamicznego rozwoju. „Okres, w jakim marka Nilpeter pojawia się w naszej ofercie, jest szczególny – mówi Jan Korenc, prezes KBA CEE. – Koncern Koenig & Bauer, którego jesteśmy częścią, obchodzi w tym roku 200-lecie istnienia. Z kolei nasza regionalna spółka notuje bardzo dobre wyniki zarówno w sprzedaży offsetowych maszyn arkuszowych, jak też fleksograficznych szerokowstęgowych. W tym kontekście wprowadzenie do portfolio urządzeń bazujących na technologii wąskiej wstęgi, w dodatku w przededniu najważniejszych dla tej branży targów Labelexpo Europe, postrzegamy jako krok strategiczny w dalszym rozwoju. W związku z tym w ramach KBA CEE stworzony został dedykowany dział flekso, zatrudniający handlowców i serwisantów odpowiedzialnych wyłącznie za ten segment rynku. To konieczne biorąc pod uwagę, że obecnie w Polsce pracuje ponad 100 maszyn marki Nilpeter, wymagających odpowiedniej opieki posprzedażowej, a nasze plany zakładają znaczące zdynamizowanie działań handlowych w tym obszarze”.
Polscy klienci, którzy nie dotarli na targi Labelexpo Europe, będą mieli już wkrótce możliwość do bezpośredniego spotkania z przedstawicielami firm Nilpeter i KBA CEE w naszym kraju. Jakob Landberg – wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nilpeter A/S i Paweł Krasowski z firmy KBA CEE wystąpią z referatem podczas konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie” organizowanej przez wydawnictwo Polski Drukarz w Jastrzębiej Górze w dniach 19-20 października br. „Mamy nadzieję, że będzie to kolejna okazja, by spotkać się z obecnymi oraz potencjalnymi użytkownikami maszyn Nilpeter i zaprezentować naszą wspólną strategię obecności tej marki na polskim rynku” – mówi Paweł Krasowski.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com