Firma ABC/Allied Pressroom Products Europe dotychczas była znana, nie tylko na rynku polskim, głównie z produkcji specjalistycznych chemikaliów do druku offsetowego. W ostatnim czasie jej działalność w coraz większym stopniu koncentruje się także na obsłudze – w podobnym zakresie – drukarń opakowaniowych i etykietowych wyposażonych w maszyny fleksograficzne. W portfolio firmy pojawiło się kilka produktów skierowanych do zakładów poligraficznych, specjalizujących się w tej technice drukowania. Jej przedstawiciele uczestniczą też aktywnie w wydarzeniach branżowych, dedykowanych produkcji etykiet i opakowań.
Mówi Konrad Lewandowski – współwłaściciel ABC/Allied Pressroom Products Europe: „Chemikalia do druku fleksograficznego pojawiły się w naszej ofercie w 1. połowie br. Ich pierwsze wdrożenia spotkały się bardzo pozytywnym odzewem użytkowników, na co wpływ ma z jednej strony ich wysoka jakość, z drugiej – wielokrotnie niższa cena od alternatywnych rozwiązań dostępnych na rynku. Co więcej – są one bardzo bezpieczne w użytkowaniu, nie zawierają substancji powodujących korozję, spełniają też restrykcyjne wymagania unijne w kontekście aplikacji, do jakich są wykorzystywane. Wśród pierwszych klientów, jacy z powodzeniem stosują produkty ABC/Allied w codziennej produkcji, są m.in. jedne z największych i najprężniej działających polskich drukarń bazujących na technice fleksograficznej. Obecnie jesteśmy też na etapie testowych wdrożeń na innych rynkach, na których aktywnie działamy, m.in. w Rosji, Czechach czy krajach nadbałtyckich”.
Portfolio ABC/Allied Pressroom Products Europe, skierowane do drukarń fleksograficznych, obejmuje obecnie kilka specjalistycznych produktów, ale – jak zapewnia Konrad Lewandowski – będzie ono systematycznie rozbudowywane: „Wśród nich na szczególną uwagę zasługują emulsja do głębokiego mycia aniloksów oraz zmywacze do farb fleksograficznych różnego rodzaju: wodnych, rozpuszczalnikowych, UV i EB. Poza wersją gotową do użycia, są one również dostępne w postaci super koncentratu, stosowanego w proporcjach 1:20. Ten ostatni to nasza propozycja dla większych firm, zużywających odpowiednio duże ilości zmywacza”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com