Ag­fa Gra­phics na tar­gach InPrint 2017: in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia in­kje­to­we do za­sto­so­wań prze­my­sło­wychPoprzedni artykuł 

Ag­fa Gra­phics tra­dy­cyj­nie już wzi­ęła udział w te­go­rocz­nych tar­gach InPrint, których jest współza­ło­ży­cie­lem i jed­nym ze stra­te­gicz­nych part­ne­rów. Wy­sta­wa, od­by­wa­jąca się w dniach 14–16 li­sto­pa­da w Mo­na­chium, by­ła dla bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta oka­zją do po­ka­za­nia swo­ich roz­wi­ązań – głów­nie w za­kre­sie za­awan­so­wa­nych tech­no­lo­gicz­nie atra­men­tów UV – de­dy­ko­wa­nych różnym za­sto­so­wa­niom prze­my­sło­wym, wy­ko­rzy­stu­jącym pro­ce­sy po­li­gra­ficz­ne.

Na sto­isku by­ły do­stęp­ne prób­ki pro­duk­tów wy­ko­na­nych z ich uży­ciem. Z ko­lei pod­czas kon­fe­ren­cji bra­nżo­wej, będącej in­te­gral­ną częścią InPrint 2017, Marc Gra­in­do­urze – Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ger w dzia­le atra­men­tów prze­my­sło­wych Ag­fa Gra­phics, wy­stąpił z pre­zen­ta­cją za­ty­tu­ło­wa­ną „Ro­zwój atra­men­tów w kon­te­kście dru­ku prze­my­sło­we­go”.

Tar­gi InPrint, or­ga­ni­zo­wa­ne ro­ta­cyj­nie w różnych mia­stach Eu­ro­py (głów­nie w Niem­czech), a ta­kże – po raz pierw­szy w tym ro­ku – w USA to obec­nie naj­wa­żniej­sza im­pre­za bra­nżo­wa po­świ­ęco­na sze­ro­ko ro­zu­mia­ne­mu dru­ko­wi prze­my­sło­we­mu. W ich te­go­rocz­nej eu­ro­pej­skiej edy­cji wzi­ęło udział po­nad 150 wy­staw­ców (co ozna­cza ok. 25% wzrost w po­rów­na­niu z ro­kiem ubie­głym), a od­wie­dzi­ło je kil­ka ty­si­ęcy go­ści z ca­łe­go świa­ta, za­in­te­re­so­wa­nych wy­ko­rzy­sta­niem pro­ce­sów dru­ko­wa­nia, re­ali­zo­wa­nych w różnych tech­ni­kach i tech­no­lo­giach, w apli­ka­cjach prze­my­sło­wych. Mie­li oni oka­zję m.in. za­po­znać się z ofer­tą Ag­fa Gra­phics, której roz­wi­ąza­nia (atra­men­ty, sprzęt i opro­gra­mo­wa­nie) są z po­wo­dze­niem wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez przed­si­ębior­stwa re­pre­zen­tu­jące licz­ne ga­łęzie prze­my­słu, ta­kże z na­sze­go kra­ju.
Prze­my­sław Arab­ski, kie­ru­jący dzia­łem dru­ku cy­fro­we­go Ag­fa Gra­phics w Pol­sce, po­twier­dza: „Port­fo­lio użyt­kow­ni­ków na­szych urządzeń i atra­men­tów jest bar­dzo sze­ro­kie. Ob­ser­wu­je­my to ta­kże na ro­dzi­mym ryn­ku, gdzie z jed­nej stro­ny – do­star­cza­my roz­wi­ąza­nia ba­zu­jące na tech­ni­ce in­kjet UV do firm po­li­gra­ficz­nych czy re­kla­mo­wych, z dru­giej – co­raz częściej ich od­bior­ca­mi są przed­si­ębior­stwa prze­my­sło­we, spe­cja­li­zu­jące się w pro­duk­cji z wy­ko­rzy­sta­niem pla­sti­ku, plek­si, drew­na, szkła, ce­ra­mi­ki, me­ta­lu czy ka­mie­nia. Tych ostat­nich mo­żna z ko­lei po­dzie­lić na dwie gru­py. Pierw­sza to fir­my, które de­cy­du­ją się na za­kup plo­te­ra Ag­fa Gra­phics (wraz z to­wa­rzy­szącym mu opro­gra­mo­wa­niem work­flow i ma­te­ria­ła­mi eks­plo­ata­cyj­ny­mi), re­ali­zu­jąc przy je­go po­mo­cy część pro­ce­sów wy­twór­czych, wy­ma­ga­jących nadru­ku. Dru­ga to przed­si­ębior­stwa, które użyt­ku­ją na­sze atra­men­ty (m.in. ba­zie umów OEM) w co­dzien­nej pro­duk­cji. W obu przy­pad­kach spek­trum za­sto­so­wań jest bar­dzo sze­ro­kie, o czym mo­gli prze­ko­nać się go­ście od­wie­dza­jący na­sze sto­isko na tar­gach InPrint 2017”.

Fir­ma pre­zen­to­wa­ła tam licz­ne przy­kła­dy za­sto­so­wań ma­szyn i atra­men­tów ze swo­jej ofer­ty w pro­ce­sach ta­kich jak de­ko­ro­wa­nie, nu­me­ro­wa­nie, zna­ko­wa­nie czy ko­do­wa­nie. Zna­la­zły się tu m.in. za­dru­ko­wa­ne w tech­ni­ce in­kjet UV tu­by i po­jem­ni­ki, per­so­na­li­zo­wa­ne obu­wie, bu­tel­ki PET czy za­kręt­ki do nich. „Na­sze roz­wi­ąza­nia nie tyl­ko po­zwa­la­ją zwi­ęk­szyć atrak­cyj­no­ść fi­nal­ne­go wy­ro­bu, ale też podnie­ść je­go funk­cjo­nal­no­ść – pod­kre­śla Prze­my­sław Arab­ski. – Nie bez zna­cze­nia jest mo­żli­wo­ść je­go per­so­na­li­za­cji, co po­zwa­la na wy­różnie­nie się, cho­ćby po­przez stwo­rze­nie wła­snej, nie­po­wta­rzal­nej gra­fi­ki, np. na­nie­sio­nej na bu­ty. Na­si pol­scy klien­ci i ich od­bior­cy rów­nież są pod tym względem bar­dzo kre­atyw­ni. Ro­zwi­ąza­nia Ag­fa Gra­phics są przez nich wy­ko­rzy­sty­wa­ne do wie­lu, cza­sem bar­dzo nie­ty­po­wych za­sto­so­wań, np. za­dru­ko­wy­wa­nia ele­men­tów ele­wa­cji ścien­nych czy pro­duk­cji zni­czy. W przy­pad­ku tech­ni­ki in­kjet UV po­wie­dze­nie „Sky is the li­mi­t” jest w pe­łni uza­sad­nio­ne”.

Udział Ag­fa Gra­phics w tar­gach InPrint 2017 nie ogra­ni­czył się je­dy­nie do obec­no­ści w ra­mach licz­nie od­wie­dza­ne­go sto­iska tar­go­we­go. Fir­ma współtwo­rzy­ła też pro­gram to­wa­rzy­szącej wy­sta­wie kon­fe­ren­cji bra­nżo­wej (gdzie wy­stąpie­nie miał Marc Gra­in­do­urze), a jej spe­cja­li­ści przy­go­to­wa­li kil­ka ma­te­ria­łów me­ry­to­rycz­nych, do­ty­czących pro­ble­ma­ty­ki zwi­ąza­nej z za­sto­so­wa­nia­mi tech­ni­ki in­kjet UV w sze­ro­ko ro­zu­mia­nym prze­my­śle. Są one rów­nież do­stęp­ne na spe­cjal­nym blo­gu, de­dy­ko­wa­nym tar­gom InPrint (http://www.in­du­strial­print­blog.co­m/), a ich te­ma­ty­ka wi­ąże się m.in. z in­te­gra­cją pro­ce­sów wy­twór­czych i po­li­gra­ficz­nych, wszech­stron­no­ścią atra­men­tów skie­ro­wa­nych na ry­nek dru­ku prze­my­sło­we­go oraz za­sto­so­wa­niem tech­ni­ki in­kjet UV w pro­duk­cji wy­so­ko uszla­chet­nio­nych opa­ko­wań.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści