Ko­ni­ca Mi­nol­ta wspie­ra cy­fro­wą trans­for­ma­cję – no­we ce­le bi­zne­so­we do 2020 ro­kuPoprzedni artykuł 

W ra­mach wspie­ra­nia cy­fro­wej trans­for­ma­cji w fir­mach, Ko­ni­ca Mi­nol­ta od 2014 ro­ku kon­se­kwent­nie re­ali­zu­je stra­te­gię roz­wi­ja­nia świad­czo­nych usług IT. No­wym ce­lem bi­zne­so­wym przed­si­ębior­stwa jest osi­ągni­ęcie przed 2020 ro­kiem obro­tów rzędu 465 mi­lio­nów eu­ro za dzia­ła­nia z za­kre­su: za­rządza­nia usłu­ga­mi i bez­pie­cze­ństwem IT, elek­tro­nicz­nej wy­mia­ny do­ku­men­tów (En­ter­pri­se Con­tent Ma­na­ge­ment) czy pla­no­wa­nia za­so­bów przed­si­ębior­stwa (En­ter­pri­se Re­so­ur­ce Plan­ning).

Fir­my co­raz częściej bo­ry­ka­ją się z nie­wy­star­cza­jącą licz­bą pra­cow­ni­ków IT i de­cy­du­ją się na ko­rzy­sta­nie z go­to­wych roz­wi­ązań i tech­no­lo­gii udo­stęp­nia­nych przez ze­wnętrz­ne podmio­ty. We­dług ba­da­nia prze­pro­wa­dzo­ne­go przez PwC w 2017 ro­ku, aż 48% usług IT świad­czy­li ze­wnętrz­ni do­staw­cy w ra­mach roz­wi­ązań chmu­ro­wych. Prze­wi­du­je się, że do 2026 ro­ku ta licz­ba mo­że wzro­snąć do 73%.

W zwi­ąz­ku z no­wy­mi po­trze­ba­mi ryn­ku, Ko­ni­ca Mi­nol­ta po­sta­no­wi­ła wy­ko­rzy­stać wie­lo­let­nie do­świad­cze­nie w za­rządza­niu do­ku­men­ta­mi i ukie­run­ko­wać swo­ją dzia­łal­no­ść na usłu­gi IT. Obec­nie oprócz 4 000 wy­kwa­li­fi­ko­wa­nych in­ży­nie­rów fir­ma za­trud­nia po­nad 500 osób de­dy­ko­wa­nych do świad­cze­nia wy­łącz­nie usług IT dla klien­tów. Od­po­wied­nie zmia­ny zre­ali­zo­wa­no rów­nież z po­mo­cą na­by­tych firm, ta­kich jak Se­rians (Fran­cja) czy Ra­be­r+Märc­ker (Niem­cy).

Wy­si­łki w za­kre­sie zmia­ny pro­fi­lu dzia­łal­no­ści przy­nio­sły za­mie­rzo­ne efek­ty. W ostat­nim ro­ku fi­skal­nym fir­ma Ko­ni­ca Mi­nol­ta uzy­ska­ła 142 mln eu­ro ze sprze­da­ży usług IT w Eu­ro­pie, co sta­no­wi 6% obro­tów z ca­łej dzia­łal­no­ści. Przy­czy­ni­li się do te­go ta­kże klien­ci, którzy ku­pu­ją kon­wen­cjo­nal­ne pro­duk­ty Ko­ni­ca Mi­nol­ta (np. urządze­nia wie­lo­funk­cyj­ne do biur), a po­nad­to de­cy­du­ją się na usłu­gi IT.

W ci­ągu ostat­nich 15 lat cy­fro­wa re­wo­lu­cja zmie­nia świat w spo­sób rów­nie fun­da­men­tal­ny, jak re­wo­lu­cja prze­my­sło­wa zmie­ni­ła go­spo­dar­kę i spo­łe­cze­ństwo oko­ło 200 lat te­mu. W Eu­ro­pie ma­my obec­nie oko­ło 200 000 klien­tów. Dąży­my do te­go, aby przed 2020 ro­kiem 20% do­tych­cza­so­wych klien­tów za­ufa­ło na­szej ofer­cie usług IT, co po­mo­że osi­ągnąć za­mie­rzo­ny celpod­su­mo­wu­je In­dy Na­ka­ga­wa, pre­zes Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Eu­ro­pe.

Obec­nie Ko­ni­ca Mi­nol­ta ofe­ru­je pe­łne wspar­cie me­ry­to­rycz­ne w re­ali­za­cji cy­fro­wej trans­for­ma­cji swo­im part­ne­rom i za­pew­nia in­fra­struk­tu­rę skła­da­jącą się ze sprzętu oraz opro­gra­mo­wa­nia. Dzi­ęki efek­tyw­ne­mu za­rządza­niu usłu­ga­mi IT przed­si­ębior­stwa mo­gą wi­ęcej cza­su po­świ­ęcić na klu­czo­we za­da­nia i in­no­wa­cyj­ne pro­jek­ty.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści