Pod­su­mo­wa­nie ro­ku 2017 w fir­mie API Fo­lie Pol­skaPoprzedni artykuł 

Katarzyna Kozińska na stoisku firmy API podczas targów Labelexpo Europe 2017. Z prawej: Andy Kerr - specjalista ds. międzynarodowego wsparcia technicznego w API Foils Ltd.
Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska na sto­isku fir­my API pod­czas tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2017. Z pra­wej: An­dy Kerr – spe­cja­li­sta ds. mi­ędzy­na­ro­do­we­go wspar­cia tech­nicz­ne­go w API Fo­ils Ltd.

Prze­nie­sie­nie części pro­duk­cji z Nie­miec do za­kła­du w podwar­szaw­skim Pia­secz­nie, zna­cząca roz­bu­do­wa lo­kal­nych struk­tur, sys­te­ma­tycz­ne zwi­ęk­sza­nie udzia­łów ryn­ko­wych, ak­tyw­ny udział w wy­da­rze­niach bra­nżo­wych w Pol­sce i po­za nią – to tyl­ko nie­które aspek­ty dzia­łal­no­ści API Fo­lie Pol­ska w mi­nio­nym ro­ku. Fir­ma osi­ągnęła w nim dwu­cy­fro­wy wzrost, re­ali­zu­jąc sze­reg uda­nych wdro­żeń spe­cja­li­stycz­nych fo­lii, la­mi­na­tów i ma­te­ria­łów ho­lo­gra­ficz­nych w ro­dzi­mych za­kła­dach po­li­gra­ficz­nych oraz przed­si­ębior­stwach re­pre­zen­tu­jących in­ne ga­łęzie prze­my­słu. Pla­ny na rok 2018 za­kła­da­ją dal­szy, dy­na­micz­ny roz­wój, zwi­ąza­ny m.in. z suk­ce­syw­nym wzbo­ga­ca­niem port­fo­lio pro­duk­tów kon­fek­cjo­no­wa­nych i dys­try­bu­owa­nych przez podwar­szaw­ski za­kład API Fo­lie Pol­ska.

Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca fir­my: „Rok 2016 był dla nas okre­sem prze­ło­mu i bu­do­wa­nia struk­tur. Z ko­lei mi­nio­ne dwa­na­ście mie­si­ęcy mo­żna na­zwać cza­sem swe­go ro­dza­ju krzep­ni­ęcia i sta­bi­li­zo­wa­nia po­zy­cji na pol­skim ryn­ku. Efek­tem te­go jest bar­dzo du­ży, dwu­cy­fro­wy wzrost przy­cho­dów ze sprze­da­ży, zre­ali­zo­wa­ny głów­nie dzi­ęki do­sta­wom na ry­nek lo­kal­ny. Sy­tu­acja w kon­te­kście obec­ne­go ro­ku i lat ko­lej­nych ule­gła dia­me­tral­nej zmia­nie z chwi­lą prze­nie­sie­nia części dzia­łal­no­ści z nie­miec­kich za­kła­dów Red­nit­zen­bach do Pia­secz­na. W udzia­le przy­pa­dła nam bo­wiem ob­słu­ga – w za­kre­sie kon­fek­cjo­no­wa­nia i dys­try­bu­cji – zna­czącej części wy­twa­rza­nych przez API fo­lii pig­men­to­wych, de­dy­ko­wa­nych od­bior­com z Eu­ro­py, ale też in­nych ryn­ków, m.in. azja­tyc­kich. Krok ten uzna­je­my za ko­lej­ny prze­łom w na­szej dzia­łal­no­ści, a jed­no­cze­śnie wy­raz uzna­nia dla pra­cy wy­ko­na­nej przez pol­ską fi­lię API i jej ro­snące zna­cze­nie dla ca­łej fir­my”.
W efek­cie zmian w struk­tu­rach pro­duk­cyj­nych i han­dlo­wych za­trud­nie­nie w API Fo­lie Pol­ska wzro­sło w ub.r. o ok. 50%. „Na tym nie ko­niec – kon­ty­nu­uje Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – gdyż od­no­to­wu­je­my sta­le ro­snący po­pyt we­wnętrz­ny na na­sze wy­ro­by. Na­wi­ąza­li­śmy m.in. stra­te­gicz­ną współpra­cę z jed­nym z naj­wi­ęk­szych na świe­cie pro­du­cen­tów ta­blic re­je­stra­cyj­nych (wy­wo­dzącym się z Pol­ski), który wy­ko­rzy­stu­je na­sze fo­lie prze­my­sło­we przy wy­kle­ja­niu li­ter i cyfr. Ma­my za so­bą też sze­reg uda­nych wdro­żeń fo­lii i la­mi­na­tów w ro­dzi­mych dru­kar­niach opa­ko­wań i ety­kiet. Tu szcze­gól­ną uwa­gę war­to zwrócić na ro­snące za­in­te­re­so­wa­nie roz­wi­ąza­nia­mi ho­lo­gra­ficz­ny­mi, co wi­ąże się m.in. z ak­tyw­no­ścią dzia­łu kre­acji, za który w na­szej fir­mie od­po­wia­da Da­vid Pe­ters – Cre­ati­ve De­ve­lop­ment Ma­na­ge­r”.
Ze­spół, którym kie­ru­je, przy­go­to­wał 2. edy­cję spe­cjal­nej pu­bli­ka­cji de­dy­ko­wa­nej naj­now­szym tren­dom ryn­ko­wym w ob­sza­rze opa­ko­wań – API Trends Fo­lio. Wy­daw­nic­two to mia­ło swo­ją ofi­cjal­ną pre­mie­rę na je­sien­nych tar­gach Lu­xe Pack Mo­na­co – jed­nej z licz­nych im­prez bra­nżo­wych, w ja­kich fir­ma API, jak rów­nież jej pol­ski od­dział – wzi­ęła udział w ub.r.

„Naj­wa­żniej­szą by­ły rzecz ja­sna tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe w Bruk­se­li, na których – po­za oka­zją do licz­nych spo­tkań z klien­ta­mi z ca­łe­go świa­ta – za­pre­zen­to­wa­li­śmy nasz no­wy pro­dukt: fo­lię do tło­cze­nia na zim­no TA+ – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Fir­ma API by­ła też obec­na z wła­snym sto­iskiem na in­nych wa­żnych z na­sze­go punk­tu wi­dze­nia wy­da­rze­niach: tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions w Lon­dy­nie, PCD w Pa­ry­żu oraz obu edy­cjach Lu­xe Pack (w Mo­na­ko i w No­wym Jor­ku), jak też na kon­fe­ren­cjach, m.in. Spi­rits Sum­mit w Edyn­bur­gu. Ja­ko pol­ska fi­lia rów­nież by­li­śmy bar­dzo ak­tyw­ni. Je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni z udzia­łu w mar­co­wych tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions 2017 w War­sza­wie i już przy­go­to­wu­je­my się do ich te­go­rocz­nej edy­cji. Rów­nie wy­so­ko oce­nia­my dwie lo­kal­ne kon­fe­ren­cje de­dy­ko­wa­ne ety­kie­tom, na których by­li­śmy obec­ni: La­bel In­no­va­tions w War­sza­wie (jej ini­cja­to­rem jest dru­kar­nia Ety­kie­ty.pl Eti­graf) i „Ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne – naj­now­sze tech­no­lo­gie”, ja­ką dla po­nad 220 osób zor­ga­ni­zo­wa­ła w Ja­strzębiej Górze fir­ma Pol­ski Dru­karz. Z my­ślą o uczest­ni­kach pierw­szej z nich „wir­tu­al­ną” pre­zen­ta­cję przy­go­to­wał Da­vid Pe­ters, na­to­miast pod­czas dru­giej przed­sta­wi­łam wy­ni­ki spon­so­ro­wa­nych przez API ba­dań po­świ­ęco­nych atrak­cyj­no­ści wi­zu­al­nej opa­ko­wa­ń”.
Pro­jekt ten zo­stał zre­ali­zo­wa­ny w 1. po­ło­wie ub.r. w USA, na tam tam­tej­szym Uni­wer­sy­te­cie Clem­so­na. Wy­ko­rzy­stu­jąc tech­no­lo­gię tzw. ey­e-trac­king, tj. śle­dze­nia za­cho­wań ga­łek ocznych, zba­da­no po­ten­cjal­ne za­cho­wa­nia kon­su­men­tów i ich wy­bo­rów, do­ko­ny­wa­nych na pod­sta­wie wy­glądu opa­ko­wań na cze­ko­la­dę. „Wnio­ski by­ły jed­no­znacz­ne: na­wet pro­dukt śred­niej kla­sy, „u­bra­ny” w atrak­cyj­ne opa­ko­wa­nie, uwzględ­nia­jące ele­men­ty uszla­chet­nia­nia, na­bie­rał zna­mion wy­ro­bu mar­ko­we­go; oczy­wi­ście w oczach kon­su­men­ta. Ba­da­nia te, ich prze­bieg i re­zul­ta­ty, spo­tka­ły się z bar­dzo du­żym od­dźwi­ękiem uczest­ni­ków kon­fe­ren­cji w Ja­strzębiej Górze. By­ła ona jed­no­cze­śnie oka­zją do spo­tka­nia z ca­łą czo­łów­ką pol­skich dru­ka­rń ety­kie­to­wych, ba­zu­jących na tech­no­lo­gii wąskow­stęgo­wej, wi­ęc już dziś de­kla­ru­je­my udział w jej te­go­rocz­nej edy­cji” – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska pod­kre­śla, że ak­tyw­no­ść na po­lu han­dlo­wym, tech­nicz­no­-ser­wi­so­wym i mar­ke­tin­go­wym wpły­nęła na zna­czący wzrost roz­po­zna­wal­no­ści mar­ki API na pol­skim ryn­ku oraz w świa­do­mo­ści dzia­ła­jących na nim dru­ka­rń: „Bar­dzo so­lid­nie prze­pra­co­wa­li­śmy ubie­gły rok, za­rów­no w kon­te­kście dzia­łań sprze­da­żo­wych i wdro­że­nio­wych jak też pod względem obec­no­ści na wie­lu im­pre­zach bra­nżo­wych – mówi. – Tar­gi czy kon­fe­ren­cje to bar­dzo do­bre miej­sca do pod­trzy­my­wa­nia obec­nych i po­zy­ski­wa­nia no­wych kon­tak­tów oraz do spo­tkań, z których część owo­cu­je uda­ny­mi wdro­że­nia­mi na­szych fo­lii i la­mi­na­tów. Klien­ci z Pol­ski z za­in­te­re­so­wa­niem od­no­to­wu­ją też im­ple­men­ta­cje ma­te­ria­łów API w in­no­wa­cyj­nych opa­ko­wa­niach świa­to­wych ma­rek ta­kich jak Tat­tin­ger czy Hen­nes­sy. Tu nie­oce­nio­nym eks­per­tem po­zo­sta­je Da­vid Pe­ters, który brał udział w wie­lu zna­czących pro­jek­tach zwi­ąza­nych z wdro­że­niem kre­atyw­nych, in­no­wa­cyj­nych opa­ko­wań i ety­kiet, po­wsta­łych z udzia­łem ma­te­ria­łów API. Cie­szy­my się, że zna­la­zły się wśród nich ta­kże pro­duk­ty za­pro­jek­to­wa­ne i wy­two­rzo­ne w Pol­sce, będące po­kło­siem je­go spo­tkań z ro­dzi­my­mi wła­ści­cie­la­mi ma­rek, agen­cja­mi re­kla­mo­wy­mi czy dru­kar­nia­mi”.
Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska z opty­mi­zmem pa­trzy ta­kże na rok 2018: „Li­czy­my na dal­szy, zna­czący wzrost sprze­da­ży i eks­pan­sję na ko­lej­nych ryn­kach, m.in. w kra­jach, które od nie­daw­na ob­słu­gu­je­my od stro­ny do­staw. Na­sze pla­ny za­kła­da­ją po­zy­ski­wa­nie no­wych part­ne­rów bi­zne­so­wych z różnych bra­nż i dal­szą pra­cę nad wzmoc­nie­niem po­zy­cji i wi­ze­run­ku ca­łej gru­py API, by – zgod­nie z ha­słem „Em­po­we­ring Brand­s” – jak naj­le­piej wspie­rać na­szych klien­tów”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści