Farby sublimacyjne dla tekstyliów, atramenty ekosolwentowe do druku wielkoformatowego ESL HPQLO, ESL2 HPQLO i Ultima HPQLO (low odour – o niskim zapachu), atramenty twardosolwentowe - to tylko część z produktów dedykowanych drukowi cyfrowemu, promowanych przez Sun Chemical podczas zakończonych niedawno Międzynarodowych Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays Warsaw 2018. Firma była na nich obecna na wspólnym stoisku ze swoimi dystrybutorami - Service Call, Zinart i E-Ploter. Zainteresowanie odwiedzających gości – zarówno klientów, jak i potencjalnych zainteresowanych - było bardzo duże, dlatego Sun Chemical ocenia imprezę w kategorii sukcesu.
Sun Chemical i tekstylia
Na tegorocznych targach RemaDays Warsaw firma Sun Chemical główny nacisk położyła na promocję rozwiązań sublimacyjnych - SunTex Sonata DDE i SunTex Sonata DTE - do zadrukowywania tekstyliów. Pierwsze to atramenty termosublimacyjne, opracowane z myślą o druku bezpośrednim na tkaninach poliestrowych, drugie są przedstawicielem atramentów sublimacyjnych, przeznaczonych do zadrukowywania poliestrowej odzieży sportowej.
„Targi RemaDays Warsaw – mówi Krzysztof Ostrowski z firmy Sun Chemical - to doskonała okazja na promocję tego rodzaju produktów z naszej oferty, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem rynku. Tekstylia to ważny dla naszej firmy kierunek, o ogromnym potencjale. Chcemy go w najbliższej przyszłości jeszcze bardziej spenetrować i poznać, bo wciąż w naszym kraju dzieje się w tym obszarze mniej niż na przykład w innych krajach Europy czy np. w Turcji. Ponieważ produkty, które posiadamy w swojej ofercie, skierowane właśnie do tego sektora, to bardzo dobre atramenty, chcemy jak najszerzej poinformować o tym rynek. Takie imprezy jak chociażby targi RemaDays są ku temu doskonałą okazją. Korzyści płynące z ich zastosowania są bowiem dla użytkowników bardzo duże”. Atramenty DDE oraz DTE (odpowiednio do aplikowania pośredniego lub bezpośredniego) nie zawierają, jak mówi Krzysztof Ostrowski, lotnych związków organicznych, zapewniają wysoką trwałość przy zastosowaniach zewnętrznych, odpowiednią widoczność po obu stronach tkaniny (np. w przypadku flag dwustronnych), a także możliwość jej prania.
„Farby tekstylne – dodaje – to obszar działań, w którym dopiero rozpoczynamy działalność. Jednak mamy ogromne doświadczenie w rozwoju produktów dla tego sektora. Są one od roku dostępne i przygotowane na kilka różnych typów głowic w różnych maszynach. Obecnie największym rynkiem dla oferowanych przez nas farb dla tekstyliów jest Turcja, gdzie mogliśmy też je przetestować w ekstremalnych warunkach, co potwierdziło tylko ich wysoką jakość. Mamy więc nadzieję, że również w Polsce klienci przekonają się do nich. Obecnie mamy kilkunastu klientów w tym zakresie, ale ich grono wciąż rośnie”.
Sun Chemical dla druku cyfrowego
„Oferta działu Digital firmy Sun Chemical – mówi Krzysztof Ostrowski - jest obecnie bardzo bogata i targi RemaDays Warsaw, które w coraz większym stopniu stają się imprezą poligraficzną, po raz kolejny potwierdziły, że zainteresowanie nimi jest bardzo duże”. Wśród produktów promowanych przez firmę na tej imprezie były atramenty ekosolwentowe do druku wielkoformatowego - Streamline ESL HPQLO, ESL2 HPQLO i Ultima HPQLO. „Zapewniają one – mówi Krzysztof Ostrowski - wysoką jakość druku i są zgodne z produktami OEM w zakresie kolorystyki i efektów drukowania. Mogą być używane w różnych maszynach wielkoformatowych i spełniają najbardziej rygorystyczne wymogi dla najnowszych rozwiązań sprzętowych do drukowania tego typu. Ich sprzedaż stale rośnie, zapewniając firmie Sun Chemical– jak mówił Krzysztof Ostrowski – ok. 30% udział w rynku i ok. 20% wzrosty sprzedaży rok do roku. Jak zapewnia producent, do głównych cech tych produktów należą: wysoka jakość, jasne i żywe kolory, niski poziom zapachu i niezawodność, a także duża wytrzymałość na warunki atmosferyczne. Są odpowiednie do różnych nośników m.in. do folii winylowych typu backlit i frontlit, bannerów, papierów blueback oraz siatek.
„Wszystkim gościom dziękujemy za odwiedzenie naszego stoiska – podsumowuje Krzysztof Ostrowski. – Mamy nadzieję, że rozmowy, które rozpoczęliśmy podczas targów zaowocują sprzedażą produktów, które podczas nich promowaliśmy. Z pewnością warto podjąć próbę ich zastosowania w produkcji i w tym celu skontaktować się z nami – jesteśmy do dyspozycji”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com