API Group wzięła aktywny udział w odbywającej się niedawno w Paryżu wystawie PCD 2018, skierowanej do osób i firm działających w branży opakowań kosmetycznych. David Peters – Creative Development Manager w jej brytyjskiej centrali przygotował z myślą o zwiedzających targi prezentację. Obejmowała ona najnowsze trendy w branży opakowań (również dedykowanych kosmetykom), które znalazły się w najnowszej edycji API Trends Folio – publikacji uwzględniającej tendencje, jakie będą obowiązywać na rynku opakowań przez najbliższe dwa lata.
Na współczesnym, coraz bardziej konkurencyjnym rynku wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych budowanie i utrzymanie tożsamości marki staje się kluczowym elementem jej sukcesu i przybliża ją do potencjalnych oraz obecnych użytkowników. Opakowanie, także za sprawą doświadczeń i interakcji ze strony konsumenta, staje się fundamentalnym elementem tego procesu.
API, jako czołowy dostawca rozwiązań dedykowanych opakowaniom klasy premium (m.in. dla branż perfumeryjnej i kosmetycznej), stale wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom właścicieli marek i konsumentów. Firma posiada w ofercie wysokiej jakości folie, laminaty i materiały holograficzne, które – poddane odpowiedniej aplikacji – mają za zadanie zwiększyć atrakcyjność opakowania, a w ślad za tym – wzmacniać przekaz samej marki.
Zespołem, odpowiedzialnym w firmie API za działania o charakterze kreatywnym i doradczym, kieruje David Peters. Ma on ponad 20-letnie doświadczenie w dziedzinie projektowania i tworzenia opakowań. Podczas prezentacji, przygotowanej z myślą o uczestnikach PCD 2018, opowiadał on o najnowszych trendach na rynku opakowaniowym oraz innowacjach produktowych i technologicznych, jakie pojawiły się na nim w ostatnim czasie. Wystąpienie uwzględniało m.in. następujące elementy: rozwój opakowań premium jako czynnik sukcesu rynkowego, maksymalizacja atrakcyjności markowego opakowania w kontekście jego ekspozycji na półce sklepowej, poprawa wizerunku marki premium poprzez zastosowanie efektów specjalnych i uszlachetnień (na bazie rozwiązań API) oraz trendy i innowacje zawarte w API Trends Folio na lata 2018/2019.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com