W dniach 13-15 marca 2018 r. w ośrodku Customer Experience Center w Venlo w Holandii odbyła się druga edycja wydarzenia Cutting Edge, podczas którego zaprezentowane zostały najnowsze innowacje w zakresie rozwiązań do cyfrowego druku na papier cięty.
Podczas wydarzenia, w którym wzięło udział około 400 klientów Canon z całej Europy, demonstrowane były technologie czarno-białego i kolorowego druku cyfrowego na papier cięty, w tym maszyny Océ VarioPrint i-series, kolorowe drukarki imagePRESS C10000VP i imagePRESS C850, a także nagradzane urządzenia Canon varioPRINT 140 i Océ VarioPrint 6000 TITAN do druku materiałów czarno-białych.
Aby zainspirować się możliwościami, jakie niesie ze sobą rozwój najnowszych technologii druku atramentowego i tonerowego na papier cięty, obecni w Customer Experience Center klienci Canon mogli obejrzeć niemal wszystkie najnowsze urządzenia w ich naturalnym środowisku produkcyjnym. W specjalnie zaprojektowanych strefach można było przyglądać się procesom produkcyjnym różnorodnych materiałów komercyjnych na cyfrowych urządzeniach druku Canon, obsługiwanych przez najnowsze oprogramowanie do zarządzania i wspieranych przez rozwiązania wykończeniowe firm partnerskich. Prezentowane były też rozwiązania wielkoformatowe Canon, w tym ploter Océ Colorado 1640 z rewolucyjną technologią Canon UVgel oraz seria ploterów płaskich Océ Arizona.
Na przykładzie dwóch monochromatycznych drukarek – Canon varioPRINT 140, która niedawno otrzymała nagrodę BLI Production Printer Pro Award, oraz Océ VarioPrint 6000 Titan z unikatową technologią Gemini Instant Duplex Technology – prezentowane były możliwości podnoszące wydajność produkcyjną. Aby zademonstrować, jak uzyskać jeszcze większy wzrost efektywności produkcji, urządzenia Canon do druku cyfrowego na papierze ciętym są wspierane przez system zarządzania pracą i wydrukami PRISMA oraz oprogramowanie Tecnau, autorstwa partnera specjalizującego się w rozwiązaniach wykończeniowych.
Podczas Cutting Edge można było przekonać się, jak innowacyjne rozwiązania druku Canon, takie jak najnowsze atramenty iQuarius MX do drukarek Océ VarioPrint i-series oraz nowy, zautomatyzowany dwustronny podajnik banerów do urządzenia imagePRESS C850 (zob. informację prasową „Canon prezentuje najnowsze atramenty iQuarius MX do drukarek Océ VarioPrint i-series”) mogą pomóc dostawcom usług druku oraz wewnętrznym działom reprograficznym zwiększyć produktywność oraz rozszerzyć zakres potencjalnych zastosowań, przynosząc nowe źródła dochodów.
Wykład na otwarcie wydarzenia wygłosił Danny Mekić, ekspert w dziedzinie innowacyjności, który omówił przyszłość technologii druku cyfrowego, wartość drukowanej informacji w dzisiejszym, coraz bardziej zdigitalizowanym świecie oraz to, jak klienci mogą budować swój biznes, zaczynając od czystej kartki papieru. Z kolei Lars Sudmann – uznany na całym świecie ekspert w dziedzinie innowacyjności i nowoczesnego zarządzania – podzielił się swoimi spostrzeżeniami na to, w jaki sposób dostawcy usług druku mogą dawać przykład swoim klientom dzięki współpracy ze sprawdzonymi partnerami technologicznymi, takimi jak Canon, aby rozwinąć działalność i zyskać przewagę konkurencyjną.
Goście wysłuchali również przedstawicieli klientów firmy Canon, którzy już teraz czerpią korzyści z inwestycji w cyfrowe rozwiązania druku na papier cięty. O swoich doświadczeniach opowiadają m.in. przedstawiciele łotewskiej drukarni książek Livonia Print oraz niemieckiej firmy MAN Bus & Truck AG.
Trond Erik Isaksen, dyrektor zarządzający Livonia Print, komentuje: „Dzięki drukowi cyfrowemu wydawcy mogą zamówić materiały w niskich nakładach. Dzięki temu mają możliwość bieżącej kontroli sprzedaży i ewentualnego dodatkowego zapotrzebowania na publikację tak, aby w dowolnym momencie móc dodrukować potrzebny nakład. Chcemy dać wydawcom możliwość zamówienia druku dokładnie takich nakładów, jakich potrzebują z magazynu, a nawet rozszerzenia produkcyjnych możliwości o druk na żądanie bezpośrednio do księgarni”.
Klienci mogli też zwiedzić zakład Venlo Manufacturing and Logistics oraz wziąć udział w serii warsztatów poświęconych różnorodnym zagadnieniom, takim jak: perspektywy druku w modelu in-house do 2020 r., aktualne wyzwania druku grafiki artystycznej i materiałów promocyjnych czy też konsekwencje i wpływ ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) na firmy specjalizujące się w druku produkcyjnym.
Jeśli chodzi o klientów działających na rynku wydawniczym, podczas wydarzenia omawiane były trendy i zastosowania m.in. druku kolorowych książek i podręczników na żądanie. Przedstawiciele Canon starali się zainspirować uczestników i pokazać, jak wdrożyć innowacyjne modele biznesowe oparte na zintegrowanych rozwiązaniach druku.
Klientów specjalizujących się w materiałach promocyjnych z pewnością zainspirowała specjalnie zaprojektowana wielokanałowa kampania marketingowa dla fikcyjnej marki modowej Elemental. W ramach kampanii, wykorzystując możliwości ploterów i drukarek produkcyjnych Canon, specjaliści firmy zaprezentowali, w jaki sposób można tworzyć szerokie spektrum gotowych materiałów marketingowych, takich jak m.in. wkładki do opakowań drukowane na bardzo cienkich nośnikach. Ponadto, na przykładzie funkcji automatycznego druku dwustronnego na długich arkuszach w urządzeniu imagePRESS C850, można było zobaczyć możliwości w zakresie druku nowych, niestandardowych formatów.
Po tym, jak Canon uzyskał certyfikat FOGRA 51 dla urządzeń imagePRESS C10000VP i C850 oraz Océ VarioPrint i-series (zob. informacja prasowa „Canon z akredytacją Fogra PSD dla systemów produkcyjnych na papier cięty”), podczas wydarzenia Cutting Edge odbyły się także warsztaty na temat certyfikacji FOGRA. Podczas nich można było dowiedzieć się, jak certyfikacja druku pomaga firmom z branży poligraficznej spełnić najbardziej surowe wymagania w zakresie powtarzalności barw na wysokiej jakości wydrukach.
Peter Wolff, starszy dyrektor grupy druku produkcyjnego, Canon Europe, komentuje: „Cutting Edge jest świetną okazją do tego, aby inspirować klientów do zgłębienia wszystkich możliwości druku cyfrowego na papier cięty. Najnowsze technologie wykorzystane w naszych urządzeniach atramentowych i tonerowych – zarówno produkcyjnych, jak i wielkoformatowych – zwiększają efektywność procesów druku i optymalizują codzienną pracę, dając jednocześnie możliwość oferowania klientom nowych produktów w najwyższej jakości. Rosnący trend w obszarze druku na żądanie pokazuje, że rozwój technologii cyfrowych Canon idzie w dobrym kierunku, pozwalając zdywersyfikować swoją ofertę i otworzyć się na nowe strumienie przychodów naszych klientom”.
Na podstawie informacji firmy Canon Polska Sp. z o.o.