Wzorem wcześniejszych lat, firma KBA CEE także w tym roku udziela wsparcia różnym inicjatywom branżowym. 5 marca br. w Poznaniu odbyła się gala finałowa konkursu, skierowanego do projektantów opakowań – Art of Packaging, którego Koenig & Bauer była (obok Stora Enso) głównym partnerem. Firma wsparła też 2. edycję Ogólnopolskiego Konkursu Poligraficznego dla uczniów szkół średnich, którego finał miał miejsce 15 marca w Warszawie. Z kolei w październiku br. odbędzie się Zjazd i Bal Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej organizowany przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW. Koenig & Bauer jest jednym z partnerów tego wydarzenia.
„Każde z tych wydarzeń to z jednej strony wyjątkowa na swój sposób okazja do wsparcia cennych inicjatyw, z drugiej – możliwość spotkania z naszymi klientami, partnerami biznesowymi oraz adeptami sztuki projektanckiej czy poligraficznej, a więc potencjalnie – przyszłymi użytkownikami rozwiązań Koenig & Bauer czy też klientami drukarń, które pracują na takich maszynach – mówi Paweł Krasowski, Marketing & Product Manager w firmie KBA CEE. – Konkursy branżowe to szansa dla młodych talentów, ale też forma docenienia tych, którzy zajmują się profesjonalnie np. projektowaniem opakowań. Z kolei bal organizowany przez SAIP to okazja, która raz na pięć lat pozwala spotkać się w gronie absolwentów warszawskiej uczelni kształcącej poligrafów. Tym razem zostanie on zorganizowany w roku szczególnym – mija 50 lat od uruchomienia studiów poligraficznych na Politechnice Warszawskiej”.
Jednym ze sponsorów głównych konkursu Art of Packaging (promującego atrakcyjne wizualnie, funkcjonalne i niestandardowe projekty opakowań), organizowanego przez European Media Group, firma Koenig & Bauer była już po raz kolejny. Podobnie jak w latach ubiegłych, ufundowała też nagrodę specjalną – Golden Pixel za najlepiej wydrukowane i uszlachetnione opakowanie. Zdobyła ją firma Krea za projekt „Pisanki złotem malowane” – zestaw etykiet termokurczliwych, przeznaczony do przygotowania pisanek. Koncepcja – począwszy od wzorów koszulek, poprzez kształt i wygląd, na zbiorczym opakowaniu skończywszy – powstała w jej studiu graficznym. Całość, składająca się z wielowarstwowych ażurów, barwnych ornamentów oraz detali, nawiązuje do wielkanocnych motywów. W produkcji etykiet zastosowano metodę złocenia na zimno w kolorach tęczy, uzyskując dzięki temu specjalny efekt metaliczny. Przedstawiciele firmy Krea, która jako pierwsza wprowadziła tego typu rozwiązanie na rynek, odebrali nagrodę Golden Pixel z rąk Dagmar Ringel – dyrektor ds. marketingu i komunikacji medialnej Koenig & Bauer oraz Michaela Seidl – inicjatora i pomysłodawcy nagrody Golden Pixel, jurora konkursu Art of Packaging.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com