Ko­enig & Bau­er wspie­ra ini­cja­ty­wy bra­nżo­wePoprzedni artykuł 

Od lewej: Dagmar Ringel (Koenig & Bauer), Michael Seidl i Izabela E. Kwiatkowska (oboje European Media Group) podczas gali finałowej Art of Packaging 2018. Fot.: European Media Group
Od le­wej: Dag­mar Rin­gel (Ko­enig & Bau­er), Mi­cha­el Se­idl i Iza­be­la E. Kwiat­kow­ska (obo­je Eu­ro­pe­an Me­dia Gro­up) pod­czas ga­li fi­na­ło­wej Art of Pac­ka­ging 2018. Fot.: Eu­ro­pe­an Me­dia Gro­up

Wzo­rem wcze­śniej­szych lat, fir­ma KBA CEE ta­kże w tym ro­ku udzie­la wspar­cia różnym ini­cja­ty­wom bra­nżo­wym. 5 mar­ca br. w Po­zna­niu od­by­ła się ga­la fi­na­ło­wa kon­kur­su, skie­ro­wa­ne­go do pro­jek­tan­tów opa­ko­wań – Art of Pac­ka­ging, które­go Ko­enig & Bau­er by­ła (obok Sto­ra En­so) głów­nym part­ne­rem. Fir­ma wspa­rła też 2. edy­cję Ogól­no­pol­skie­go Kon­kur­su Po­li­gra­ficz­ne­go dla uczni­ów szkół śred­nich, które­go fi­nał miał miej­sce 15 mar­ca w War­sza­wie. Z ko­lei w pa­ździer­ni­ku br. od­będzie się Zjazd i Bal Ab­sol­wen­tów In­sty­tu­tu Po­li­gra­fii Po­li­tech­ni­ki War­szaw­skiej or­ga­ni­zo­wa­ny przez Sto­wa­rzy­sze­nie Ab­sol­wen­tów In­sty­tu­tu Po­li­gra­fii PW. Ko­enig & Bau­er jest jed­nym z part­ne­rów te­go wy­da­rze­nia.

„Ka­żde z tych wy­da­rzeń to z jed­nej stro­ny wy­jąt­ko­wa na swój spo­sób oka­zja do wspar­cia cen­nych ini­cja­tyw, z dru­giej – mo­żli­wo­ść spo­tka­nia z na­szy­mi klien­ta­mi, part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi oraz adep­ta­mi sztu­ki pro­jek­tanc­kiej czy po­li­gra­ficz­nej, a wi­ęc po­ten­cjal­nie – przy­szły­mi użyt­kow­ni­ka­mi roz­wi­ązań Ko­enig & Bau­er czy też klien­ta­mi dru­ka­rń, które pra­cu­ją na ta­kich ma­szy­nach – mówi Pa­weł Kra­sow­ski, Mar­ke­ting & Pro­duct Ma­na­ger w fir­mie KBA CEE. – Kon­kur­sy bra­nżo­we to szan­sa dla mło­dych ta­len­tów, ale też for­ma do­ce­nie­nia tych, którzy zaj­mu­ją się pro­fe­sjo­nal­nie np. pro­jek­to­wa­niem opa­ko­wań. Z ko­lei bal or­ga­ni­zo­wa­ny przez SAIP to oka­zja, która raz na pi­ęć lat po­zwa­la spo­tkać się w gro­nie ab­sol­wen­tów war­szaw­skiej uczel­ni kszta­łcącej po­li­gra­fów. Tym ra­zem zo­sta­nie on zor­ga­ni­zo­wa­ny w ro­ku szcze­gól­nym – mi­ja 50 lat od uru­cho­mie­nia stu­di­ów po­li­gra­ficz­nych na Po­li­tech­ni­ce War­szaw­skie­j”.

Jed­nym ze spon­so­rów głów­nych kon­kur­su Art of Pac­ka­ging (pro­mu­jące­go atrak­cyj­ne wi­zu­al­nie, funk­cjo­nal­ne i nie­stan­dar­do­we pro­jek­ty opa­ko­wań), or­ga­ni­zo­wa­ne­go przez Eu­ro­pe­an Me­dia Gro­up, fir­ma Ko­enig & Bau­er by­ła już po raz ko­lej­ny. Po­dob­nie jak w la­tach ubie­głych, ufun­do­wa­ła też na­gro­dę spe­cjal­ną – Gol­den Pi­xel za naj­le­piej wy­dru­ko­wa­ne i uszla­chet­nio­ne opa­ko­wa­nie. Zdoby­ła ją fir­ma Krea za pro­jekt „Pi­san­ki zło­tem ma­lo­wa­ne” – ze­staw ety­kiet ter­mo­kurcz­li­wych, prze­zna­czo­ny do przy­go­to­wa­nia pi­sa­nek. Kon­cep­cja – po­cząw­szy od wzo­rów ko­szu­lek, po­przez kszta­łt i wy­gląd, na zbior­czym opa­ko­wa­niu sko­ńczyw­szy – po­wsta­ła w jej stu­diu gra­ficz­nym. Ca­ło­ść, skła­da­jąca się z wie­lo­war­stwo­wych ażu­rów, barw­nych or­na­men­tów oraz de­ta­li, na­wi­ązu­je do wiel­ka­noc­nych mo­ty­wów. W pro­duk­cji ety­kiet za­sto­so­wa­no me­to­dę zło­ce­nia na zim­no w ko­lo­rach tęczy, uzy­sku­jąc dzi­ęki te­mu spe­cjal­ny efekt me­ta­licz­ny. Przed­sta­wi­cie­le fir­my Krea, która ja­ko pierw­sza wpro­wa­dzi­ła te­go ty­pu roz­wi­ąza­nie na ry­nek, ode­bra­li na­gro­dę Gol­den Pi­xel z rąk Dag­mar Rin­gel – dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu i ko­mu­ni­ka­cji me­dial­nej Ko­enig & Bau­er oraz Mi­cha­ela Se­idl – ini­cja­to­ra i po­my­sło­daw­cy na­gro­dy Gol­den Pi­xel, ju­ro­ra kon­kur­su Art of Pac­ka­ging.

15 mar­ca br. w War­sza­wie od­był się fi­nał 2. edy­cji Ogól­no­pol­skie­go Kon­kur­su Po­li­gra­ficz­ne­go, skie­ro­wa­ne­go do uczni­ów szkół śred­nich, zor­ga­ni­zo­wa­ne­go przez Za­kład Tech­no­lo­gii Po­li­gra­ficz­nych Wy­dzia­łu Inży­nie­rii Pro­duk­cji Po­li­tech­ni­ki War­szaw­skiej. Na­gro­da­mi w nim by­ły in­dek­sy tej war­szaw­skiej pla­ców­ki, kszta­łcącej przy­szłe ka­dry po­li­gra­ficz­ne. Po­dob­nie jak przed ro­kiem, fir­ma Ko­enig & Bau­er zna­la­zła się w gro­nie je­go spon­so­rów. Ucz­nio­wie mie­li oka­zję za­po­znać się m.in. z krót­ką pre­zen­ta­cją, przy­go­to­wa­ną przez Pa­wła Kra­sow­skie­go na te­mat fir­my.
W kon­kur­sie wzi­ęło udział po­nad 600 uczni­ów z 31 szkół z ca­łej Pol­ski. Do mar­co­we­go fi­na­łu za­kwa­li­fi­ko­wa­no 46 osób z 13 szkół, zaś in­dek­sy – z rąk An­drze­ja Ko­la­sy, dzie­ka­na Wy­dzia­łu Inży­nie­rii Pro­duk­cji – otrzy­ma­ło 19 z nich. Naj­lep­szy wy­nik uzy­ska­ła Ka­ta­rzy­na Lan­ger – uczen­ni­ca 3. kla­sy Tech­ni­kum Ksi­ęgar­skie­go im. Ste­fa­na Że­rom­skie­go w War­sza­wie. Sz­ko­ła ta by­ła naj­licz­niej re­pre­zen­to­wa­na w mar­co­wym fi­na­le – z jej ra­mie­nia zna­la­zło się w nim 8 osób.
Start ko­lej­nej 3. edy­cji Ogól­no­pol­skie­go Kon­kur­su Po­li­gra­ficz­ne­go prze­wi­dzia­no na 15 li­sto­pa­da br.

Nie­co wcze­śniej, 6 pa­ździer­ni­ka br. w War­sza­wie od­będzie się ko­lej­na im­pre­za ob­jęta w tym ro­ku pa­tro­na­tem przez Ko­enig & Bau­er – Zjazd i Bal Ab­sol­wen­tów In­sty­tu­tu Po­li­gra­fii Po­li­tech­ni­ki War­szaw­skiej or­ga­ni­zo­wa­ny przez Sto­wa­rzy­sze­nie Ab­sol­wen­tów In­sty­tu­tu Po­li­gra­fii PW. Jak pla­nu­je or­ga­ni­za­tor, wy­da­rze­nie – od­by­wa­jące się w Du­żej Au­li Gma­chu Głów­ne­go Po­li­tech­ni­ki War­szaw­skiej – ma zgro­ma­dzić oko­ło 600 osób, przede wszyst­kim ab­sol­wen­tów war­szaw­skiej uczel­ni, in­ży­nie­rów po­li­gra­fów, by­łych i obec­nych pra­cow­ni­ków oraz przed­sta­wi­cie­li firm pro­duk­cyj­nych i do­staw­czych, dzia­ła­jących w bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Fir­ma Ko­enig & Bau­er, ja­ko pro­du­cent ma­szyn dru­ku­jących z po­nad 200-let­nim sta­żem, jest jed­nym z part­ne­rów te­go wy­da­rze­nia.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści