Ponad 50 gości reprezentujących drukarnie, zleceniodawców i firmy reklamowe oraz poligraficzne, prezentacja maszyn znajdujących się w europejskim showroomie firmy Mark Andy w Warszawie, ale przede wszystkim warsztaty z cyfrową maszyną Digital One, podczas których uczestnicy mogli w pracy „na żywo” poznać jej możliwości – to podsumowanie spotkań Mark Andy Europe z klientami, jakie odbywały się w Warszawie.
W pierwszym – 15 marca - wzięli udział uczestnicy z Polski, w drugim – 21 marca - z Czech. Obie edycje warsztatów zakończyły się dużym sukcesem i jak podkreślali goście – były z jednej strony możliwością poznania oferty Mark Andy, z drugiej – miały też charakter edukacyjny. Ich uczestnicy mogli poznać różnego rodzaju aplikacje drukowane w jednej z maszyn - Digital One - a także zrealizować samodzielnie własne prace.
„Polska – mówi Tom Cavalco, dyrektor zarządzający Mark Andy Europe - jak również inne kraje europejskie, to dla nas bardzo ważny rynek o dużym potencjale i popycie na wiedzę i zaawansowane rozwiązania technologiczne, zarówno fleksograficzne jak i hybrydowe, wykorzystujące technologię cyfrową. Fakt, że nasza sprzedaż w Europie znacznie wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem. Po raz pierwszy odnotowaliśmy tak duży wzrost (sprzedaliśmy do krajów z tego regionu w sumie 80 maszyn), z czego najwięcej zostało zainstalowanych w Polsce (17maszyn). Będąc jednym ze światowych liderów w produkcji maszyn wąskowstęgowych będziemy nadal wychodzić naprzeciw potrzebom klientów z tego regionu. Stąd pomysł na warsztatowe spotkania, które - wspólnie z naszymi dealerami - będziemy kontynuować również w przyszłości, w różnych krajach europejskich. W najbliższych miesiącach odbędzie się też Open Hosue we Francji oraz Holandii”.
Sami uczestnicy spotkania podkreślali przede wszystkim możliwość obserwacji zalet maszyny Digital One, bo to ona była głównym „bohaterem” spotkania – w pracy z konkretnymi aplikacjami. Były wśród nich etykiety na piwo drukowane na różnych podłożach samoprzylepnych, etykiety na nasiona kwiatów, personalizowane etykiety na wino, a także bannery oraz zdjęcia uczestników spotkania. Każda z pozycji była drukowana z zastosowaniem innych uszlachetnień. Jak podkreślał prowadzący warsztaty Łukasz Chruśliński – Sales Manager w firmie Mark Andy, maszyna Digital One jest prostym i kompaktowym rozwiązaniem, które pozwala odciążyć duże maszyny fleksograficzne oraz podnosi wydajność dzięki krótkiemu czasowi narządzania. Urządzenie skierowane jest także do firm, które nie mają potrzeb inwestowania w wysokowydajne, produkcyjne maszyny cyfrowe. Obsługuje wstęgę o szerokości 330 mm i zostało wyposażone w moduł drukujący suchym tonerem (w trybie CMYK), zespół fleksograficzny (wykorzystywany do druku białej farby, tłoczenia folią na zimno lub laminowania) oraz moduł wykrawający.
„Cieszy nas tak duże zainteresowanie warsztatami, które - jak mamy nadzieję -wpiszą się na stałe – obok Dni Otwartych – w kalendarz naszych spotkań z klientami – podsumowuje imprezę Tom Cavalco. - Staramy się spotykać z obecnymi oraz potencjalnymi klientami na różnych imprezach branżowych – wystarczy wspomnieć chociażby ostatnie targi RemaDays Warsaw w Nadarzynie, jak również Packaging Innovations w Birmingham. Podczas pierwszej z nich zauważyliśmy duże zainteresowanie naszymi propozycjami ze strony firm związanych z branżą reklamową, stąd obecność wielu jej przedstawicieli podczas warsztatów. Chciałbym w tym miejscu podkreślić edukacyjny charakter tych spotkań. Pragniemy zapoznawać przybliżać z naszą technologią jak najszersze grono odbiorców, mając nadzieję, że dla wielu firm możliwości urządzeń Mark Andy staną się ciekawą inspiracją. Cieszymy się, że oba spotkania – zarówno dla grupy z Polski jak i Czech - wzbudziły tak duże zainteresowanie i spotkały się z bardzo pozytywną oceną, co oznacza, że z pewnością będą przez nas kontynuowane”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com