Srebr­ne lub zło­te kar­to­ny do dru­ku w urządze­niach cy­fro­wych HP se­rii 12000Poprzedni artykuł 

Złota szczoteczka do zębów Gold 360⁰ firmy Colgate zadebiutowała na rynku w Norwegii, w opakowaniu w formie sztabki złota. Opakowanie wydrukowano na Invercote Metalprint Digital 300 g/m² + 29 g/m², 420 µm, 16,5 pt.
Zło­ta szczo­tecz­ka do zębów Gold 360⁰ fir­my Col­ga­te za­de­biu­to­wa­ła na ryn­ku w Nor­we­gii, w opa­ko­wa­niu w for­mie sztab­ki zło­ta. Opa­ko­wa­nie wy­dru­ko­wa­no na Inver­co­te Me­tal­print Di­gi­tal 300 g/m² + 29 g/m², 420 µm, 16,5 pt.

Gdy fir­ma Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard zwróci­ła się z pro­śbą do Print Ho­use w Oslo o prze­pro­wa­dze­nie te­stów cer­ty­fi­ka­cyj­nych jej no­we­go sre­brzy­ste­go, la­mi­no­wa­ne­go war­stwą fo­lii me­ta­li­zo­wa­ne­go PET kar­to­nu Me­tal­print Di­gi­tal, który zo­stał za­pro­jek­to­wa­ny spe­cjal­nie dla ma­szyn cy­fro­wych HP se­rii 12000, szwedz­ka pa­pier­nia prze­ko­na­ła się rów­nież o mo­żli­wo­ściach Me­tal­print Di­gi­tal.

Dru­ka­rze zo­sta­li rów­no­cze­śnie po­pro­sze­ni o opra­co­wa­nie opa­ko­wa­nia dla no­wej zło­tej szczo­tecz­ki do zębów fir­my Col­ga­te – Gold 360⁰. Z ar­ku­szy, które po­zo­sta­ły po te­stach cer­ty­fi­ka­cyj­nych, dru­ka­rze wy­ko­na­li opa­ko­wa­nie w for­mie sztab­ki zło­ta, jesz­cze za­nim kar­ton po­ja­wił się na ryn­ku.

„Fir­ma Col­ga­te chcia­ła zło­te­go wy­ko­ńcze­nia, wi­ęc spróbo­wa­li­śmy żółte­go dru­ku na sre­brzy­stej po­wierzch­ni Me­tal­print Di­gi­tal – w ten spo­sób uzy­ska­li­śmy efekt zło­ta. Re­zul­tat oka­zał się wiel­kim suk­ce­se­m”, wy­ja­śnia Ste­ven Wi­dlic, kie­row­nik pro­jek­tu w Print Ho­use.

Kil­ka lat te­mu kar­ton Me­tal­print, który zo­stał wy­two­rzo­ny na ba­zie tek­tu­ry Inver­co­te G, przy­ci­ągnął du­że za­in­te­re­so­wa­nie w bra­nży dru­ku cy­fro­we­go. Wi­ąza­ło się z nim jed­nak jed­no ogra­ni­cze­nie – mógł być sto­so­wa­ny wy­łącz­nie na ma­szy­nach dru­kar­skich, wy­po­sa­żo­nych w sprzęt do na­kła­da­nia pri­me­ra. Te­raz jed­nak, fir­ma Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard, we współpra­cy z HP, opra­co­wa­ła ko­lej­ną wer­sję, Me­tal­print Di­gi­tal, która jest przy­sto­so­wa­na i cer­ty­fi­ko­wa­na do użyt­ku z pra­sa­mi HP 12000.

„Prze­bieg te­stu cer­ty­fi­ka­cyj­ne­go prze­kro­czył na­sze ocze­ki­wa­nia. By­li­śmy pod wra­że­niem te­go, jak do­brze Me­tal­print Di­gi­tal funk­cjo­nu­je na na­szych urządze­nia­ch”, kon­ty­nu­uje Wi­dlic. „Kar­ton spraw­dza się tak do­brze, po­nie­waż tek­tu­ra Inver­co­te jest z grun­tu sta­bil­na, cha­rak­te­ry­zu­je się wy­so­ką ja­ko­ścią i ma gład­ką po­wierzch­nię. Po na­ło­że­niu me­ta­li­zo­wa­nej fo­lii PET, efek­tem jest wy­ko­ńcze­nie gład­kie jak lu­stro, da­jące ide­al­ne wa­run­ki do znakomite­go wy­dru­ku”.

Print Ho­use to jed­na z pierw­szych dru­kar­ni cy­fro­wych w Nor­we­gii. Do po­cząt­ku 2018 ro­ku za­trud­nia­ła oko­ło 20 pra­cow­ni­ków. Później po­łączy­ła się ze znacz­nie wi­ęk­szą gru­pą przed­si­ębiorstw po­li­gra­ficz­nych, 07 Me­dia.

„Tu­taj, w Print Ho­use, ma­my oka­zję śle­dzić na bie­żąco pa­sjo­nu­jący roz­wój dru­ku cy­fro­we­go”, mówi Wi­dlic. „Sz­cze­gól­nie im­po­nu­jący jest wzrost seg­men­tu opa­ko­wań, który na­dal kry­je w so­bie znacz­ny po­ten­cja­ł”.

Zdol­no­ść pro­du­ko­wa­nia ma­łych se­rii opa­ko­wań ze skom­pli­ko­wa­ny­mi wy­dru­ka­mi otwie­ra no­we mo­żli­wo­ści dla ma­łych firm. Z pro­duk­cją opa­ko­wań za­dru­ko­wy­wa­nych z wy­ko­rzy­sta­niem tra­dy­cyj­nych tech­no­lo­gii wi­ążą się sto­sun­ko­wo wy­so­kie kosz­ty po­cząt­ko­we. Mo­gą one sta­no­wić prze­szko­dę dla firm, które ze względów eko­no­micz­nych chcą ogra­ni­czać swój cykl dru­ku.

„To wła­śnie ten czyn­nik na­pędza roz­wój na­sze­go seg­men­tu opa­ko­wań. Do­cho­dzą do te­go za­le­ty tech­no­lo­gii cy­fro­wej umo­żli­wia­jącej stwo­rze­nie na ży­cze­nie klien­ta wie­lu wer­sji pod­sta­wo­we­go pro­jek­tu opa­ko­wa­nia”, kon­klu­du­je Wi­dlic.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści