Friedrich Forssman, Jak projektuję książki
przekład: Paweł Piszczatowski
redaktor prowadzący: Robert Oleś
Trzecia pozycja z serii „Estetyka Książki” porusza znaczenie formy i treści książki w komunikacji.
Friedrich Forssman, jeden z najwybitniejszych niemieckich projektantów książek, relacjonuje swoje przemyślenia na temat projektowania książek: typowych i niezwykłych, prostych i skomplikowanych.
Dla wielu autorów, wydawców i księgarzy ważne jest projekt okładki, dla typografów równie ważne jest wnętrze. Forma wnętrza książki może być zabawna, może cytować elementy historyczne lub być zawsze aktualna, może też wyrażać troskę i odzwierciedlać zaangażowanych osób odpowiedzialnych za jej ostateczną formę.
Friedrich Forssman (ur. 1965) – z zawodu zecer, studia w zakresie projektowania graficznego odbył w Darmstadcie i Moguncji; od 1990 roku pracuje jako projektant dla Arno Schmidt Stiftung oraz wielu innych instytucji i wydawnictw. Projektuje także wystawy i jest autorem wielu publikacji fachowych, takich jak Lesetypografie (2005), Pierwsza pomoc w typografii (2007, obydwie pozycje razem z Hansem Peterem Willbergiem), Detailtypografie (2010, razem z Ralfem de Jongiem)..
d2d.pl | 130×205 mm | s. 88 | oprawa broszurowa ze skrzydełkami (otabind), blok szyty nićmi
Cena detaliczna 36 zł
Cena promocyjna 28 zł + koszt 15 zł (kurier)
Jost Hochuli, Detal w typografii
Detal w typografii to zwięzłe wprowadzenie w zagadnienia dotyczące litery, wyrazu, wiersza oraz interlinii, czyli tych elementów, które wpływają na czytelność druków. Są to elementy często zaniedbywane przez grafików i typografów obu płci, ponieważ nie traktuje się ich jako ‹kreatywne›. Ciekawy układ typograficzny może zainteresować odbiorców, jednak lektura tekstu, który nie został w szczegółach dopracowany, szybko staje się męcząca i nie daje czytelnikowi zbyt wiele radości. Niniejszą książeczkę polecamy więc wszystkim, którzy chcą, aby przygotowywane przez nich publikacje były nie tylko oglądane, ale też z przyjemnością czytane. Jest napisana przystępnie, by była zrozumiała zarówno dla profesjonalnego projektanta jak i każdego czytelnika – laika w dziedzinie typografii.
d2d.pl | 978-83-950382-0-4 | 127×210 mm | s. 68, oprawa otabind ze skrzydełkami
Wydanie drugie, Kraków 2018
Cena 28 zł + koszt wysyłki 15 zł (kurier)
Na podstawie informacji firmy d2d.pl