BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań li­czy na po­pra­wę wy­ni­ków dzi­ęki wzro­sto­wi pro­duk­cjiPoprzedni artykuł 

Pro­du­cent wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań z tek­tu­ry i pa­pie­ru, BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań wy­pra­co­wał w I kwar­ta­le 2018 r. 54,4 mln zł przy­cho­dów ze sprze­da­ży oraz 6,4 mln zł zy­sku net­to. Spółka kon­se­kwent­nie re­ali­zu­je plan in­we­sty­cyj­ny, które­go cen­tral­nym punk­tem jest bu­do­wa za­kła­du pro­duk­cyj­ne­go. No­wa fa­bry­ka, gwa­ran­tu­jąca wzrost mo­cy pro­duk­cyj­nych, ma zo­stać od­da­na do użyt­ku w IV kwar­ta­le 2018 r.

- Re­zul­ta­ty wy­pra­co­wa­ne w I kwar­ta­le 2018 r. są zgod­ne z na­szy­mi ocze­ki­wa­nia­mi. Na ich osta­tecz­ny kszta­łt za­sad­ni­czy wpływ mia­ła wy­so­ka ba­za osi­ągni­ęta w ana­lo­gicz­nym okre­sie po­przed­nie­go ro­ku. Wó­wczas w pe­łni jesz­cze re­ali­zo­wa­li­śmy kon­trakt dla Gru­py Mon­de­lez. Dzi­ęki po­zy­ska­niu umów gwa­ran­tu­jących re­la­tyw­nie wy­ższą ren­tow­no­ść, w wa­run­kach ro­snących cen kar­to­nu oraz kosz­tów wy­na­gro­dzeń, utrzy­ma­li­śmy jed­nak sta­bil­ny po­ziom ma­rż – ko­men­tu­je Ja­nusz Sch­wark, pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

- Nie­zmien­nie po­zo­sta­je­my opty­mi­stycz­nie na­sta­wie­ni do ca­ło­rocz­nych wy­ni­ków. Ob­ser­wu­je­my bar­dzo do­brą ko­niunk­tu­rę na ryn­ku, a za­in­te­re­so­wa­nie na­szy­mi usłu­ga­mi nie słab­nie. Wie­rzy­my, że roz­mo­wy pro­wa­dzo­ne z po­ten­cjal­ny­mi kon­tra­hen­ta­mi z wie­lu bra­nż w naj­bli­ższym cza­sie prze­ło­żą się na ko­lej­ne zle­ce­nia – do­da­je An­drzej Ba­ra­now­ski, wi­ce­pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

Spółka za­mówi­ła już spe­cja­li­stycz­ną ma­szy­nę dru­ku­jącą, której za­awan­so­wa­nie tech­no­lo­gicz­ne i funk­cjo­nal­no­ści po­zwa­la­ją na dru­ko­wa­nie w ro­li, w jed­nym prze­bie­gu przez ma­szy­nę, naj­bar­dziej skom­pli­ko­wa­nych wzo­rów opa­ko­wań. Jest to je­den z głów­nych ele­men­tów re­ali­zo­wa­ne­go pla­nu in­we­sty­cyj­ne­go. BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań dzi­ęki tej in­we­sty­cji ocze­ku­je po­pra­wy kon­ku­ren­cyj­no­ści w pro­duk­cji opa­ko­wań wy­so­ce prze­two­rzo­nych, z tzw. seg­men­tu pre­mium. Spółka li­czy, że uru­cho­mi pro­duk­cję na tej ma­szy­nie pod ko­niec I kwar­ta­łu 2019 r.

Bu­do­wa no­we­go za­kła­du produkcyjno-magazyno­we­go spółki o po­wierzch­ni 12 tys. mkw., na którą prze­zna­czo­no 14,2 mln zł, prze­bie­ga zgod­nie z har­mo­no­gra­mem. Do użyt­ku ma on zo­stać od­da­ny w IV kwar­ta­le 2018 r., zaś pro­duk­cja, dzi­ęki wy­po­sa­że­niu fa­bry­ki w no­wo­cze­sne ma­szy­ny za 22,4 mln zł, ru­szy w 2019 r. Łącz­ne wy­dat­ki na in­we­sty­cje w bie­żącym ro­ku, włącza­jąc ta­kże za­kup środ­ków tr­wa­łych do już ist­nie­jących za­kła­dów za 21,5 mln zł, wy­nio­są 58,1 mln zł.

W kwiet­niu bie­żące­go ro­ku za­rząd BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań za­re­ko­men­do­wał ra­dzie nad­zor­czej wy­pła­tę dy­wi­den­dy w wy­so­ko­ści 9,8 mln zł, czy­li 1 zł na ak­cję. By­ła­by to naj­wi­ęk­sza w hi­sto­rii spółki dy­wi­den­da, przy sto­pie, uwzględ­nia­jącej ak­tu­al­ny kurs gie­łdo­wy, wy­no­szącej 2,5 proc. Po­zo­sta­ła część zy­sku wy­pra­co­wa­ne­go w 2017 r., tj. 11,4 mln zł ma zo­stać prze­zna­czo­na na ka­pi­tał za­pa­so­wy. De­cy­zję w po­wy­ższym za­kre­sie ak­cjo­na­riu­sze po­dej­mą 11 czerw­ca pod­czas wal­ne­go zgro­ma­dze­nia.

- Ko­rzyst­na sy­tu­acja płyn­no­ścio­wa umo­żli­wia nam bez­piecz­ne pla­no­wa­nie przed­si­ęw­zi­ęć ka­pi­ta­ło­wych oraz wy­pła­ca­nie re­la­tyw­nie wy­so­kiej dy­wi­den­dy. Mi­mo am­bit­ne­go pla­nu in­we­sty­cyj­ne­go nie za­mie­rza­my w ko­lej­nych la­tach ogra­ni­czać kwot dy­wi­den­dy. Ocze­ku­je­my, że wzrost mo­cy pro­duk­cyj­nych oraz roz­wój tech­no­lo­gicz­ny na­szej in­fra­struk­tu­ry, po­zwo­lą nam w ko­lej­nych la­tach sys­te­ma­tycz­nie po­pra­wiać wy­ni­ki fi­nan­so­we. Ch­ce­my utrzy­mać po­zy­cję czo­ło­we­go do­sta­wy opa­ko­wań dla seg­men­tu ko­sme­tycz­ne­go i spo­żyw­cze­go, a na­szym ce­lem stra­te­gicz­nym jest po­nad­to wzrost udzia­łu w sprze­da­ży seg­men­tu far­ma­ceu­tycz­ne­go – pod­su­mo­wu­je Sch­wark.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści