Producent wysokiej jakości opakowań z tektury i papieru, BSC Drukarnia Opakowań wypracował w I kwartale 2018 r. 54,4 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 6,4 mln zł zysku netto. Spółka konsekwentnie realizuje plan inwestycyjny, którego centralnym punktem jest budowa zakładu produkcyjnego. Nowa fabryka, gwarantująca wzrost mocy produkcyjnych, ma zostać oddana do użytku w IV kwartale 2018 r.
- Rezultaty wypracowane w I kwartale 2018 r. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Na ich ostateczny kształt zasadniczy wpływ miała wysoka baza osiągnięta w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wówczas w pełni jeszcze realizowaliśmy kontrakt dla Grupy Mondelez. Dzięki pozyskaniu umów gwarantujących relatywnie wyższą rentowność, w warunkach rosnących cen kartonu oraz kosztów wynagrodzeń, utrzymaliśmy jednak stabilny poziom marż - komentuje Janusz Schwark, prezes BSC Drukarni Opakowań.
- Niezmiennie pozostajemy optymistycznie nastawieni do całorocznych wyników. Obserwujemy bardzo dobrą koniunkturę na rynku, a zainteresowanie naszymi usługami nie słabnie. Wierzymy, że rozmowy prowadzone z potencjalnymi kontrahentami z wielu branż w najbliższym czasie przełożą się na kolejne zlecenia – dodaje Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC Drukarni Opakowań.
Spółka zamówiła już specjalistyczną maszynę drukującą, której zaawansowanie technologiczne i funkcjonalności pozwalają na drukowanie w roli, w jednym przebiegu przez maszynę, najbardziej skomplikowanych wzorów opakowań. Jest to jeden z głównych elementów realizowanego planu inwestycyjnego. BSC Drukarnia Opakowań dzięki tej inwestycji oczekuje poprawy konkurencyjności w produkcji opakowań wysoce przetworzonych, z tzw. segmentu premium. Spółka liczy, że uruchomi produkcję na tej maszynie pod koniec I kwartału 2019 r.
Budowa nowego zakładu produkcyjno-magazynowego spółki o powierzchni 12 tys. mkw., na którą przeznaczono 14,2 mln zł, przebiega zgodnie z harmonogramem. Do użytku ma on zostać oddany w IV kwartale 2018 r., zaś produkcja, dzięki wyposażeniu fabryki w nowoczesne maszyny za 22,4 mln zł, ruszy w 2019 r. Łączne wydatki na inwestycje w bieżącym roku, włączając także zakup środków trwałych do już istniejących zakładów za 21,5 mln zł, wyniosą 58,1 mln zł.
W kwietniu bieżącego roku zarząd BSC Drukarni Opakowań zarekomendował radzie nadzorczej wypłatę dywidendy w wysokości 9,8 mln zł, czyli 1 zł na akcję. Byłaby to największa w historii spółki dywidenda, przy stopie, uwzględniającej aktualny kurs giełdowy, wynoszącej 2,5 proc. Pozostała część zysku wypracowanego w 2017 r., tj. 11,4 mln zł ma zostać przeznaczona na kapitał zapasowy. Decyzję w powyższym zakresie akcjonariusze podejmą 11 czerwca podczas walnego zgromadzenia.
- Korzystna sytuacja płynnościowa umożliwia nam bezpieczne planowanie przedsięwzięć kapitałowych oraz wypłacanie relatywnie wysokiej dywidendy. Mimo ambitnego planu inwestycyjnego nie zamierzamy w kolejnych latach ograniczać kwot dywidendy. Oczekujemy, że wzrost mocy produkcyjnych oraz rozwój technologiczny naszej infrastruktury, pozwolą nam w kolejnych latach systematycznie poprawiać wyniki finansowe. Chcemy utrzymać pozycję czołowego dostawy opakowań dla segmentu kosmetycznego i spożywczego, a naszym celem strategicznym jest ponadto wzrost udziału w sprzedaży segmentu farmaceutycznego – podsumowuje Schwark.
Na podstawie informacji firmy BSC Drukarnia Opakowań