BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań li­czy na po­pra­wę wy­ni­ków w 2018 r.Poprzedni artykuł 

Pro­du­cent wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań z tek­tu­ry i pa­pie­ru, BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań wy­pra­co­wał w 2017 r. 221 mln zł przy­cho­dów ze sprze­da­ży oraz 25,3 mln zł zy­sku net­to. Spółka w bie­żącym ro­ku pla­nu­je za­in­we­sto­wać 58,1 mln zł. Po­mi­mo zna­czących wy­dat­ków nie za­mie­rza ogra­ni­czać kwot dy­wi­den­dy w ko­lej­nych la­tach.

- Wy­pra­co­wa­ne w 2017 r. wy­ni­ki są zgod­ne z na­szy­mi ocze­ki­wa­nia­mi. Sil­na po­zy­cja spółki na ryn­ku, ob­ja­wia­jąca się ro­snącym za­in­te­re­so­wa­nie na­szy­mi pro­duk­ta­mi wśród li­de­rów w swo­ich bra­nżach, spra­wia, że z opty­mi­zmem pa­trzy­my w przy­szło­ść. Wie­rzy­my, że kon­se­kwent­na re­ali­za­cja stra­te­gii roz­wo­ju po­zwo­li nam w tym ro­ku wrócić na ście­żkę wzro­stu – ko­men­tu­je Ja­nusz Sch­wark, pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

Spa­dek przy­cho­dów ze sprze­da­ży oraz zy­skow­no­ści to kon­se­kwen­cja mniej­szej licz­by kon­trak­tów ob­słu­żo­nych w ubie­głym ro­ku. Dzi­ęki po­zy­ska­niu umów gwa­ran­tu­jących re­la­tyw­nie wy­ższą ren­tow­no­ść, w wa­run­kach ro­snących cen kar­to­nu oraz kosz­tów wy­na­gro­dzeń, BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań utrzy­ma­ła jed­nak sta­bil­ny po­ziom ma­rż.

Na ko­niec grud­nia 2017 r. spółka dys­po­no­wa­ła środ­ka­mi pie­ni­ężny­mi w kwo­cie 58,6 mln zł (uwzględ­nia­jąc in­we­sty­cje w krót­ko­ter­mi­no­we obli­ga­cje PKO Le­asing), co ozna­cza po­nad czte­ro­krot­ny wzrost rok do ro­ku. Ro­śnie ta­kże ka­pi­tał wła­sny, który na ko­niec grud­nia ubie­głe­go ro­ku miał war­to­ść 258,7 mln zł, czy­li o 7 proc. wi­ęcej w po­rów­na­niu z ko­ńcem grud­nia 2016 r. Ko­rzyst­na sy­tu­acja płyn­no­ścio­wa umo­żli­wia spółce bez­piecz­ne pla­no­wa­nie przed­si­ęw­zi­ęć ka­pi­tałowych. Pod ko­niec lu­te­go 2018 r. ra­da nad­zor­cza BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań za­twier­dzi­ła zmie­nio­ny plan in­we­sty­cyj­ny na bie­żący rok, zgod­nie z którym wy­dat­ki si­ęgną 58,1 mln zł (pier­wot­ny plan za­kła­dał kwo­tę rzędu 45,6 mln zł). Spółka w 2018 r. prze­zna­czy 14,2 mln zł na bu­do­wę no­we­go za­kła­du pro­duk­cyj­ne­go oraz 22,4 mln zł na je­go wy­po­sa­że­nie w no­wo­cze­sne ma­szy­ny. Z ko­lei za­kup środ­ków tr­wa­łych do już ist­nie­jących fa­bryk kosz­to­wać będzie 21,5 mln zł. Wzrost na­kła­dów zwi­ąza­ny jest ze wzmo­żo­nym po­py­tem na opa­ko­wa­nia.

- Spo­dzie­wa­my się zwi­ęk­sze­nia za­mówień na pew­ne usłu­gi, stąd de­cy­zja o za­ku­pie spe­cja­li­stycz­nej ma­szy­ny, która po­zwo­li nam spro­stać ocze­ki­wa­niom na­szych klien­tów. Bar­dzo do­bra sy­tu­acja go­tów­ko­wa na ko­niec 2017 r. umo­żli­wia nam ta­kże wy­mia­nę ma­szy­ny dru­ku­jącej już w bie­żącym ro­ku, co pier­wot­nie pla­no­wa­li­śmy zro­bić w 2019 r. Li­czy­my, że oma­wia­ny pro­gram in­we­sty­cyj­ny będzie tram­po­li­ną do po­pra­wy wy­ni­ków w ko­lej­nych la­tach, głów­nie dzi­ęki wzro­sto­wi mo­cy pro­duk­cyj­nych oraz no­wym mo­żli­wo­ściom tech­no­lo­gicz­nym, które już wstęp­nie pro­po­nu­je­my na­szym obec­nym jak i po­ten­cjal­nym klien­tom - tłu­ma­czy An­drzej Ba­ra­now­ski, wi­ce­pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

Bu­do­wa no­we­go za­kła­du pro­duk­cyj­no­-ma­ga­zy­no­wy o po­wierzch­ni 12 tys. mkw. prze­bie­ga zgod­nie z har­mo­no­gra­mem. Do użyt­ku ma on zo­stać od­da­ny w IV kwar­ta­le 2018 r., zaś pro­duk­cja ru­szy w 2019 r.

- W ko­lej­nych la­tach pla­nu­je­my utrzy­mać po­zy­cję czo­ło­we­go do­sta­wy opa­ko­wań dla seg­men­tu ko­sme­tycz­ne­go i spo­żyw­cze­go. Na­szym ce­lem jest ta­kże wzrost udzia­łu w sprze­da­ży seg­men­tu far­ma­ceu­tycz­ne­go. Ch­ce­my ro­snąć or­ga­nicz­nie, a w przy­pad­ku, kie­dy na ryn­ku po­ja­wi się cie­ka­wa mo­żli­wo­ść akwi­zy­cji, to na pew­no ją roz­wa­ży­my. Po­mi­mo zna­czących in­we­sty­cji nie chce­my ogra­ni­czać kwot dy­wi­den­dy w ko­lej­nych la­tach. Ja­ko za­rząd będzie­my re­ko­men­do­wać jej wy­pła­tę z zy­sku za 2017 r. Pa­mi­ętaj­my, że osta­tecz­na de­cy­zja w tej kwe­stii na­le­ży jed­nak do ak­cjo­na­riu­szy – pod­su­mo­wu­je Sch­wark.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści