API fi­na­li­zu­je wie­lo­mi­lio­no­we in­we­sty­cje w swo­je ame­ry­ka­ńskie za­kła­dy pro­duk­cyj­nePoprzedni artykuł 

API Gro­up po­in­for­mo­wa­ła, że jej ame­ry­ka­ński od­dział – API Ame­ri­cas – za­ko­ńczył pro­ces cen­tra­li­za­cji na tam­tej­szym ryn­ku. Kosz­tem 9 mln USD za­kła­dy pro­duk­cyj­ne w Law­ren­ce (w sta­nie Kan­sas) zo­sta­ły zna­cząco roz­bu­do­wa­ne. Po­wierzch­nia zaj­mo­wa­na przez fa­bry­kę zwi­ęk­szy­ła się o nie­mal 2000 m2, a jej po­ten­cjał wy­twór­czy wzrósł dwu­krot­nie.

Ro­zbu­do­wa za­kła­dów w Law­ren­ce po­zwo­li­ła też na za­kup wiel­ko­ga­ba­ry­to­we­go sprzętu, m.in. zbu­do­wa­nej na spe­cjal­ne za­mówie­nie API li­nii po­wle­ka­jącej oraz ma­szy­ny do tło­cze­nia fo­lią ho­lo­gra­ficz­ną. Te in­we­sty­cje umo­żli­wią wpro­wa­dze­nie do ofer­ty fir­my no­wych fo­lii de­ko­ra­cyj­nych.
Cen­tra­li­za­cja dzia­łań pro­wa­dzo­nych w USA uwzględ­nia­ła prze­nie­sie­nie do Law­ren­ce pro­duk­cji oraz sprzętu z za­kła­du w Rah­way (w sta­nie New Jer­sey). Obec­nie po­nad 800 północ­no­ame­ry­ka­ńskich klien­tów API (wśród których znaj­du­ją się pro­du­cen­ci opa­ko­wań na środ­ki hi­gie­ny oso­bi­stej, przedmio­ty co­dzien­ne­go użyt­ku, na­po­je i żyw­no­ść) będzie w kom­plek­so­wy spo­sób ob­słu­gi­wa­nych z no­wo roz­bu­do­wa­nej fa­bry­ki w Law­ren­ce. W za­kła­dzie tym będą wy­twa­rza­ne wszyst­kie pro­duk­ty wcho­dzące w skład port­fo­lio API Gro­up, w tym fo­lie do tło­cze­nia na zim­no i na go­rąco, fo­lie pig­men­to­we oraz ho­lo­gra­ficz­ne. Stąd go­to­we pro­duk­ty będą też dys­try­bu­owa­ne do ko­ńco­wych od­bior­ców.

Plan in­we­sty­cyj­ny, zre­ali­zo­wa­ny przez API z my­ślą o jej północ­no­ame­ry­ka­ńskich klien­tach, ob­jął też no­we cen­trum sprze­da­ży i dys­try­bu­cji w Le­vit­ton (w sta­nie Pen­syl­wa­nia). Stwo­rzo­no je z my­ślą o lep­szej ob­słu­dze od­bior­ców ze Wschod­nie­go Wy­brze­ża.
Mówi Mi­cha­el Fre­de­rick, pre­zes jed­nost­ki bi­zne­so­wej API Ame­ri­cas i jej dy­rek­tor ge­ne­ral­ny: „Ob­ser­wu­jąc ro­snący po­pyt na na­sze wy­ro­by ze stro­ny ame­ry­ka­ńskich od­bior­ców, po­sta­no­wi­li­śmy zre­ali­zo­wać in­we­sty­cje w in­fra­struk­tu­rę i wspar­cie klien­tów, by móc w przy­szło­ści ob­słu­gi­wać ich w jesz­cze lep­szy spo­sób. Nie­daw­na roz­bu­do­wa za­kła­dów w Law­ren­ce, która umo­żli­wi­ła scen­tra­li­zo­wa­nie na­szych dzia­łań w USA, po­zwo­li na zwi­ęk­sze­nie mo­cy wy­twór­czych, a co za tym idzie – skróce­nie cza­su do­staw do na­szych klien­tów z te­go re­gio­nu świa­ta. In­ne ko­rzy­ści z niej wy­ni­ka­jące to dy­wer­sy­fi­ka­cja na­szych mo­żli­wo­ści oraz otwar­cie no­wych źródeł przy­cho­dów. Ma­my na­dzie­ję, że po­ten­cjał, ja­ki obec­nie drze­mie w za­kła­dach Law­ren­ce, do­strze­gą ko­lej­ne fir­my”.
Di­no Ki­ria­ko­po­ulos, CEO fir­my API Gro­up, do­da­je: „Po­sia­da­my w swo­jej ofer­cie naj­wy­ższej kla­sy la­mi­na­ty, fo­lie i ma­te­ria­ły ho­lo­gra­ficz­ne, umo­żli­wia­jące wzmoc­nie­nie prze­ka­zu, ja­ki nie­sie ze so­bą opa­ko­wa­nie czy brand. Ro­zbu­do­wa za­kła­dów w Law­ren­ce ozna­cza zwi­ęk­sze­nie sy­ner­gii po­mi­ędzy na­szy­mi pro­duk­ta­mi i w ra­mach ca­łe­go ła­ńcu­cha do­staw. Dzi­ęki niej będzie­my w sta­nie do­star­czać in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia opa­ko­wa­nio­we, zbie­żne z ocze­ki­wa­nia­mi i wy­ma­ga­nia­mi na­szych klien­tów. Aby umo­żli­wić roz­bu­do­wę fa­bry­ki w Law­ren­ce, nie­zbęd­ne by­ło za­mkni­ęcie i sprze­daż za­kła­dów w Rah­way. W tym miej­scu chcia­łbym po­dzi­ęko­wać wszyst­kim jej pra­cow­ni­kom za za­an­ga­żo­wa­nie i wspar­cie, ja­kie da­wa­li oni fir­mie API i jej klien­tom przez mi­nio­nych 40 lat. Do­ce­nia­my zna­czącą ro­lę, ja­ką za­kład w Rah­way i je­go ca­ła za­ło­ga ode­grał w na­szym roz­wo­ju”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl
Fot.: API Gro­up

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści