API Group poinformowała, że jej amerykański oddział – API Americas – zakończył proces centralizacji na tamtejszym rynku. Kosztem 9 mln USD zakłady produkcyjne w Lawrence (w stanie Kansas) zostały znacząco rozbudowane. Powierzchnia zajmowana przez fabrykę zwiększyła się o niemal 2000 m2, a jej potencjał wytwórczy wzrósł dwukrotnie.
Rozbudowa zakładów w Lawrence pozwoliła też na zakup wielkogabarytowego sprzętu, m.in. zbudowanej na specjalne zamówienie API linii powlekającej oraz maszyny do tłoczenia folią holograficzną. Te inwestycje umożliwią wprowadzenie do oferty firmy nowych folii dekoracyjnych.
Centralizacja działań prowadzonych w USA uwzględniała przeniesienie do Lawrence produkcji oraz sprzętu z zakładu w Rahway (w stanie New Jersey). Obecnie ponad 800 północnoamerykańskich klientów API (wśród których znajdują się producenci opakowań na środki higieny osobistej, przedmioty codziennego użytku, napoje i żywność) będzie w kompleksowy sposób obsługiwanych z nowo rozbudowanej fabryki w Lawrence. W zakładzie tym będą wytwarzane wszystkie produkty wchodzące w skład portfolio API Group, w tym folie do tłoczenia na zimno i na gorąco, folie pigmentowe oraz holograficzne. Stąd gotowe produkty będą też dystrybuowane do końcowych odbiorców.
Plan inwestycyjny, zrealizowany przez API z myślą o jej północnoamerykańskich klientach, objął też nowe centrum sprzedaży i dystrybucji w Levitton (w stanie Pensylwania). Stworzono je z myślą o lepszej obsłudze odbiorców ze Wschodniego Wybrzeża.
Mówi Michael Frederick, prezes jednostki biznesowej API Americas i jej dyrektor generalny: „Obserwując rosnący popyt na nasze wyroby ze strony amerykańskich odbiorców, postanowiliśmy zrealizować inwestycje w infrastrukturę i wsparcie klientów, by móc w przyszłości obsługiwać ich w jeszcze lepszy sposób. Niedawna rozbudowa zakładów w Lawrence, która umożliwiła scentralizowanie naszych działań w USA, pozwoli na zwiększenie mocy wytwórczych, a co za tym idzie – skrócenie czasu dostaw do naszych klientów z tego regionu świata. Inne korzyści z niej wynikające to dywersyfikacja naszych możliwości oraz otwarcie nowych źródeł przychodów. Mamy nadzieję, że potencjał, jaki obecnie drzemie w zakładach Lawrence, dostrzegą kolejne firmy”.
Dino Kiriakopoulos, CEO firmy API Group, dodaje: „Posiadamy w swojej ofercie najwyższej klasy laminaty, folie i materiały holograficzne, umożliwiające wzmocnienie przekazu, jaki niesie ze sobą opakowanie czy brand. Rozbudowa zakładów w Lawrence oznacza zwiększenie synergii pomiędzy naszymi produktami i w ramach całego łańcucha dostaw. Dzięki niej będziemy w stanie dostarczać innowacyjne rozwiązania opakowaniowe, zbieżne z oczekiwaniami i wymaganiami naszych klientów. Aby umożliwić rozbudowę fabryki w Lawrence, niezbędne było zamknięcie i sprzedaż zakładów w Rahway. W tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim jej pracownikom za zaangażowanie i wsparcie, jakie dawali oni firmie API i jej klientom przez minionych 40 lat. Doceniamy znaczącą rolę, jaką zakład w Rahway i jego cała załoga odegrał w naszym rozwoju”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl
Fot.: API Group