Ag­fa wpro­wa­dza na ry­nek Sto­re­Front 5.0 – no­wą wer­sję skle­pu in­ter­ne­to­we­goPoprzedni artykuł 

Z my­ślą o do­staw­cach usług po­li­gra­ficz­nych, którzy chcą roz­sze­rzać swo­ją ofer­tę oraz wcho­dzić na no­we ryn­ki, Ag­fa sys­te­ma­tycz­nie wpro­wa­dza na ry­nek no­we oraz wzbo­ga­co­ne roz­wi­ąza­nia ty­pu we­b-to­-print, ba­zu­jące na tech­no­lo­gii clo­ud com­pu­ting. Jed­nym z nich jest Sto­re­Front 5.0 – no­wa wer­sja spe­cja­li­stycz­ne­go opro­gra­mo­wa­nia do two­rze­nia skle­pów in­ter­ne­to­wych.

W wer­sji Apo­gee Sto­re­Front jest ono de­dy­ko­wa­ne fir­mom dzia­ła­jącym na ryn­ku dru­ku of­f­se­to­we­go; Asan­ti Sto­re­Front na­to­miast jest skie­ro­wa­ne do dru­ka­rń wiel­ko­for­ma­to­wych. Oba roz­wi­ąza­nia sta­no­wią uzu­pe­łnie­nie sys­te­mów work­flow – od­po­wied­nio – Apo­gee i Asan­ti. Wpły­wa­jące do skle­pu za­mówie­nia są au­to­ma­tycz­ne prze­ka­zy­wa­ne do work­flow, re­du­ku­jąc za­an­ga­żo­wa­nie ope­ra­to­ra i przy­spie­sza­jąc pro­ce­sy pre­press. Dzi­ęki stan­dar­dom ta­kim jak PDF i JDF mo­żli­wa jest też je­go in­te­gra­cja z ze­wnętrz­ny­mi sys­te­ma­mi pro­duk­cyj­ny­mi.

Ła­twiej­sze zle­ca­nie prac
Jak wy­ni­ka z do­świad­czeń firm z seg­men­tu Si­gn&Di­splay oraz dru­ka­rń ko­mer­cyj­nych wy­po­sa­żo­nych w plo­te­ry wiel­ko­for­ma­to­we i ko­rzy­sta­jących z opro­gra­mo­wa­nia Sto­re­Front, co­raz częściej jest ono wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez ich klien­tów (m.in. sie­ci han­dlu de­ta­licz­ne­go, agen­cje re­kla­mo­we, a na­wet biu­ra czy in­ne za­kła­dy po­li­gra­ficz­ne) do za­ma­wia­nia pla­ka­tów, ba­ne­rów i bil­l­bo­ar­dów w try­bie on­li­ne. Z my­ślą o te­go ty­pu pro­duk­tach w wer­sji Sto­re­Front 5.0 po­ja­wił się zu­pe­łnie no­wy kre­ator (wi­zard) wspie­ra­jący pro­ces skła­da­nia za­mówień. In­ter­fejs użyt­kow­ni­ka zo­stał zop­ty­ma­li­zo­wa­ny pod kątem za­sto­so­wa­nia go na mo­ni­to­rach wiel­ko­for­ma­to­wych. To uła­twia ku­pu­jącym for­ma­to­wa­nie (po­zy­cjo­no­wa­nie, ob­ci­na­nie lub obra­ca­nie) prze­sła­ne­go obra­zu. Funk­cja wstęp­nej we­ry­fi­ka­cji pli­ków ostrze­ga z ko­lei użyt­kow­ni­ka o błędach, np. bra­ku­jących spa­dach czy zbyt ni­skiej roz­dziel­czo­ści obra­zu. Mi­ni­ma­li­zu­je dzi­ęki te­mu ry­zy­ko kosz­tow­nych prze­dru­ków czy re­kla­ma­cji ze stro­ny klien­ta.
W przy­pad­ku pro­duk­tów stan­dar­do­wych, ta­kich jak kar­ty cha­rak­te­ry­sty­ki czy ga­dże­ty, do­star­cza­nych z ma­ga­zy­nu dru­kar­ni, w no­wej wer­sji Sto­re­Front po­ja­wi­ła się mo­żli­wo­ść wzna­wia­nia i uzu­pe­łnia­nia za­mówień. Opro­gra­mo­wa­nie re­je­stru­je ile kart mu­si zo­stać do­dru­ko­wa­nych bądź jak wie­le ga­dże­tów na­le­ży do­mówić by uzu­pe­łnić ocze­ku­jące zle­ce­nie.

Uspraw­nio­ny pro­ces re­ali­za­cji płat­no­ści
Sto­re­Front 5.0 ob­słu­gu­je no­we spo­so­by re­ali­za­cji płat­no­ści, ba­zu­jące na sys­te­mie Stri­pe. Jest to roz­wi­ąza­nie obec­ne już w 25 kra­jach, ob­słu­gu­jące po­nad 135 wa­lut. Stri­pe to czwar­ty ro­dzaj płat­no­ści zin­te­gro­wa­ny z opro­gra­mo­wa­niem Sto­re­Front. Po­zwa­la to do­staw­com usług po­li­gra­ficz­nych na wy­bra­nie sys­te­mu, który naj­le­piej odzwier­cie­dla ich wy­ma­ga­nia i jest do­sto­so­wa­ny do wo­lu­me­nu za­mówień.
Przy re­ali­za­cji płat­no­ści, klient mo­że sko­rzy­stać z ko­dów pro­mo­cyj­nych, aby uzy­skać ra­bat na da­ny za­kup. W no­wej wer­sji Sto­re­Front te­go ty­pu ko­dy mo­gą z jed­nej stro­ny do­ty­czyć kon­kret­ne­go pro­duk­tu, z dru­giej – być wy­ko­rzy­sta­ne na dar­mo­wy za­kup. Jest to klu­czo­wa funk­cja przy skle­pach po­wszech­nie do­stęp­nych, ale ta­kie ko­dy pro­mo­cyj­ne mo­gą zna­le­źć za­sto­so­wa­nie ta­kże w przy­pad­ku skle­pów ty­pu B2B, skie­ro­wa­nych do bro­ke­rów po­li­gra­ficz­nych i agen­cji kre­atyw­nych.

In­te­gra­cja sys­te­mo­wa
We współcze­snych roz­wi­ąza­niach we­b-to­-print klu­czo­we dla spraw­no­ści ich ob­słu­gi sta­je się mi­ni­ma­li­zo­wa­nie funk­cji, wy­ma­ga­jących in­ter­wen­cji ope­ra­to­ra. Zwłasz­cza w kon­te­kście od­cho­dze­nia od po­je­dyn­czych, wi­ęk­szych zle­ceń na rzecz licz­nych, ni­sko­na­kła­do­wych se­rii. Do­sta­wa za­ku­pio­ne­go to­wa­ru to za­zwy­czaj pra­co­chłon­na część ła­ńcu­cha do­staw. Op­cja API (Ap­pli­ca­tion Pro­gram­ming In­ter­fa­ce) do­stęp­na w Sto­re­Front 5.0 umo­żli­wia dru­kar­niom zin­te­gro­wa­nie wy­ko­rzy­sty­wa­nych przez nie sys­te­mów MIS, ERP bądź pro­gra­mów ob­słu­gu­jących pro­ces wy­sy­łki ze skle­pem Sto­re­Front. Eli­mi­nu­je to ko­niecz­no­ść ręcz­ne­go ozna­cza­nia zre­ali­zo­wa­nych za­mówień (ja­ko do­stęp­ne, wy­sła­ne, kom­plet­ne itd.), oszczędza­jąc czas ope­ra­to­ra, zwłasz­cza w przy­pad­ku skle­pów spe­cja­li­zu­jących się w ob­słu­dze du­żych wo­lu­me­nów.

Opro­gra­mo­wa­nie Sto­re Front 5.0 jest do­stęp­ne w sprze­da­ży od 9 wrze­śnia br. Wi­ęcej in­for­ma­cji na ich te­mat mo­żna zna­le­źć na de­dy­ko­wa­nej stro­nie in­ter­ne­to­wej.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl
Fot.: Ag­fa

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści