Z myślą o dostawcach usług poligraficznych, którzy chcą rozszerzać swoją ofertę oraz wchodzić na nowe rynki, Agfa systematycznie wprowadza na rynek nowe oraz wzbogacone rozwiązania typu web-to-print, bazujące na technologii cloud computing. Jednym z nich jest StoreFront 5.0 – nowa wersja specjalistycznego oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych.
W wersji Apogee StoreFront jest ono dedykowane firmom działającym na rynku druku offsetowego; Asanti StoreFront natomiast jest skierowane do drukarń wielkoformatowych. Oba rozwiązania stanowią uzupełnienie systemów workflow – odpowiednio – Apogee i Asanti. Wpływające do sklepu zamówienia są automatyczne przekazywane do workflow, redukując zaangażowanie operatora i przyspieszając procesy prepress. Dzięki standardom takim jak PDF i JDF możliwa jest też jego integracja z zewnętrznymi systemami produkcyjnymi.
Łatwiejsze zlecanie prac
Jak wynika z doświadczeń firm z segmentu Sign&Display oraz drukarń komercyjnych wyposażonych w plotery wielkoformatowe i korzystających z oprogramowania StoreFront, coraz częściej jest ono wykorzystywane przez ich klientów (m.in. sieci handlu detalicznego, agencje reklamowe, a nawet biura czy inne zakłady poligraficzne) do zamawiania plakatów, banerów i billboardów w trybie online. Z myślą o tego typu produktach w wersji StoreFront 5.0 pojawił się zupełnie nowy kreator (wizard) wspierający proces składania zamówień. Interfejs użytkownika został zoptymalizowany pod kątem zastosowania go na monitorach wielkoformatowych. To ułatwia kupującym formatowanie (pozycjonowanie, obcinanie lub obracanie) przesłanego obrazu. Funkcja wstępnej weryfikacji plików ostrzega z kolei użytkownika o błędach, np. brakujących spadach czy zbyt niskiej rozdzielczości obrazu. Minimalizuje dzięki temu ryzyko kosztownych przedruków czy reklamacji ze strony klienta.
W przypadku produktów standardowych, takich jak karty charakterystyki czy gadżety, dostarczanych z magazynu drukarni, w nowej wersji StoreFront pojawiła się możliwość wznawiania i uzupełniania zamówień. Oprogramowanie rejestruje ile kart musi zostać dodrukowanych bądź jak wiele gadżetów należy domówić by uzupełnić oczekujące zlecenie.
Usprawniony proces realizacji płatności
StoreFront 5.0 obsługuje nowe sposoby realizacji płatności, bazujące na systemie Stripe. Jest to rozwiązanie obecne już w 25 krajach, obsługujące ponad 135 walut. Stripe to czwarty rodzaj płatności zintegrowany z oprogramowaniem StoreFront. Pozwala to dostawcom usług poligraficznych na wybranie systemu, który najlepiej odzwierciedla ich wymagania i jest dostosowany do wolumenu zamówień.
Przy realizacji płatności, klient może skorzystać z kodów promocyjnych, aby uzyskać rabat na dany zakup. W nowej wersji StoreFront tego typu kody mogą z jednej strony dotyczyć konkretnego produktu, z drugiej – być wykorzystane na darmowy zakup. Jest to kluczowa funkcja przy sklepach powszechnie dostępnych, ale takie kody promocyjne mogą znaleźć zastosowanie także w przypadku sklepów typu B2B, skierowanych do brokerów poligraficznych i agencji kreatywnych.
Integracja systemowa
We współczesnych rozwiązaniach web-to-print kluczowe dla sprawności ich obsługi staje się minimalizowanie funkcji, wymagających interwencji operatora. Zwłaszcza w kontekście odchodzenia od pojedynczych, większych zleceń na rzecz licznych, niskonakładowych serii. Dostawa zakupionego towaru to zazwyczaj pracochłonna część łańcucha dostaw. Opcja API (Application Programming Interface) dostępna w StoreFront 5.0 umożliwia drukarniom zintegrowanie wykorzystywanych przez nie systemów MIS, ERP bądź programów obsługujących proces wysyłki ze sklepem StoreFront. Eliminuje to konieczność ręcznego oznaczania zrealizowanych zamówień (jako dostępne, wysłane, kompletne itd.), oszczędzając czas operatora, zwłaszcza w przypadku sklepów specjalizujących się w obsłudze dużych wolumenów.
Oprogramowanie Store Front 5.0 jest dostępne w sprzedaży od 9 września br. Więcej informacji na ich temat można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl
Fot.: Agfa