Dru­kar­nia Wal­ste­ad Cen­tral Eu­ro­pe roz­bu­do­wu­je dział dru­ku cy­fro­we­go o ko­lej­ny plo­ter wiel­ko­for­ma­to­wy mar­ki Ag­faPoprzedni artykuł 

W ostat­nim cza­sie w jed­nej z kra­kow­skich dru­ka­rń gru­py Wal­ste­ad (daw­niej LSC Com­mu­ni­ca­tions) roz­po­czął pra­cę wszech­stron­ny plo­ter hy­bry­do­wy Je­ti Tau­ro H2500 LED. To dru­gie już roz­wi­ąza­nie mar­ki Ag­fa, pra­cu­jące w tym za­kła­dzie, który sys­te­ma­tycz­nie roz­bu­do­wu­je swo­je mo­żli­wo­ści w za­kre­sie re­ali­za­cji sze­ro­kie­go spek­trum ma­te­ria­łów Po­in­t-o­f-Sa­le (POS) dla klien­tów z ryn­ku han­dlu de­ta­licz­ne­go. No­wa in­we­sty­cja wpi­su­je się też w dba­ło­ść fir­my o aspek­ty śro­do­wi­sko­we, w za­kre­sie wy­ko­ny­wa­nej przez nią pro­duk­cji.


Dział Re­ta­il So­lu­tions fir­my Wal­ste­ad ro­śnie w si­łę
„In­we­sty­cja w no­wy plo­ter wi­ąże się z dal­szym po­sze­rze­niem mo­żli­wo­ści pro­duk­cyj­nych, zwi­ąza­nych z ob­słu­gą klien­tów z ryn­ku han­dlu de­ta­licz­ne­go – mówi Łu­kasz Ko­lan, dy­rek­tor dzia­łu Re­ta­il So­lu­tions w Wal­ste­ad Cen­tral Eu­ro­pe. – Za­da­niem dzia­łu Re­ta­il So­lu­tions jest wspar­cie sie­ci han­dlo­wych, dys­try­bu­to­rów i wła­ści­cie­li ma­rek w ko­mu­ni­ka­cji mar­ke­tin­go­wej i re­ali­zo­wa­nie dla nich kom­plek­so­wych zle­ceń. Mam na my­śli z jed­nej stro­ny pro­duk­cję ka­ta­lo­gów, bro­szur i ulo­tek han­dlo­wych, wy­ko­ny­wa­nych w do­mi­nu­jącej w pol­skich dru­kar­niach gru­py Wal­ste­ad tech­ni­ce dru­ku ro­lo­we­go he­at­se­to­we­go, z dru­giej zaś – zle­ce­nia wcho­dzące w za­kres tzw. In-Sto­re Mar­ke­ting (ISM). Cho­dzi o wszel­kie­go ro­dza­ju roz­wi­ąza­nia POS – stan­dy, sys­te­my ozna­czeń, eks­po­zy­to­ry, owij­ki pa­le­to­we, wob­ble­ry itp. Na­si klien­ci od dłu­ższe­go cza­su zgła­sza­li na nie za­po­trze­bo­wa­nie, wi­ęc w 2016 ro­ku za­ku­pi­li­śmy m.in. pierw­szy plo­ter hy­bry­do­wy – Ag­fa Ana­pur­na M2500i”.
Ro­zwi­ąza­nie to po­zwo­li­ło fir­mie na we­jście w zu­pe­łnie no­wy seg­ment ryn­ku i za­dru­ko­wy­wa­nie podło­ży do tej po­ry nie­obec­nych w jej port­fo­lio. Pierw­sze zle­ce­nia po­ja­wi­ły się tu nie­mal od ra­zu, a za­ma­wia­li je przede wszyst­kim obec­ni klien­ci Wal­ste­ad.

Ag­fa po raz ko­lej­ny opty­mal­nym wy­bo­rem
„Od­po­wia­da­jąc na ro­snące po­trze­by na­szych klien­tów, w 2018 ro­ku pod­jęli­śmy de­cy­zję o in­we­sty­cji w bar­dziej za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nie, umo­żli­wia­jące pro­duk­cję ma­te­ria­łów POS o wi­ęk­szych na­kła­dach, oczy­wi­ście bio­rąc pod uwa­gę stan­dar­dy dru­ku cy­fro­we­go” – mówi Łu­kasz Ko­lan. Po ana­li­zie ofert ryn­ko­wych kie­row­nic­two fir­my Wal­ste­ad po­now­nie zde­cy­do­wa­ło się na roz­wi­ąza­nie mar­ki Ag­fa. Tym ra­zem dru­kar­nia na­by­ła plo­ter Je­ti Tau­ro H2500 LED, pra­cu­jący w ener­go­osz­częd­nej tech­no­lo­gii UV LED, na ja­kiej ba­zu­ją wszyst­kie ma­szy­ny in­kje­to­we te­go bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta. Umo­żli­wia on za­dru­ko­wy­wa­nie me­di­ów gi­ęt­kich o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 2,5 m. Przy podło­żach sztyw­nych mak­sy­mal­ny for­mat wy­no­si 4 x 2,54 m, a gru­bo­ść – 5 cm.
„Za­kup ten ozna­czał dla nas na­stęp­ny etap w roz­wo­ju, za­rów­no pod względem tech­no­lo­gicz­nym, jak też wy­daj­no­ści ofe­ro­wa­nej przez to urządze­nie – mówi Łu­kasz Ko­lan. – Na­szym zda­niem wy­bra­li­śmy opty­mal­ne roz­wi­ąza­nie, bio­rąc pod uwa­gę spe­cy­fi­kę re­ali­zo­wa­nej przez dział Re­ta­il So­lu­tions pro­duk­cji. Je­ste­śmy po re­ali­za­cji kil­ku du­żych kam­pa­nii pro­mo­cyj­nych dla na­szych klien­tów i mo­gę po­twier­dzić, że plo­ter spi­su­je się bar­dzo do­brze”.

Wie­lo­let­nia współpra­ca
Łu­kasz Ko­lan pod­kre­śla, że jed­nym z klu­czo­wych pa­ra­me­trów przy wy­bo­rze no­we­go plo­te­ra by­ła dłu­go­let­nia, po­zy­tyw­na współpra­ca kra­kow­skiej dru­kar­ni z fir­mą Ag­fa: „Z jej roz­wi­ązań, za­rów­no sprzęto­wych jak i ma­te­ria­ło­wych, od wie­lu lat ko­rzy­sta nasz dział pre­press mówi Łu­kasz Ko­lan. – Po­dob­ne by­ło po wdro­że­niu plo­te­ra Ana­pur­na. Ag­fa by­ła bar­dzo po­moc­na przy wpro­wa­dze­niu no­wych – w na­szym przy­pad­ku – podło­ży, jak też przy ich te­sto­wa­niu. Rów­nież czas re­ak­cji jej dzia­łu ser­wi­su i za­pew­nia­ne wspar­cie spe­łni­ły na­sze ocze­ki­wa­nia”.
Szyb­kie wdro­że­nie no­we­go plo­te­ra za­chęci­ły kie­row­nic­two pol­skie­go od­dzia­łu fir­my Wal­ste­ad do wy­jścia z ofer­tą ISM po­za tra­dy­cyj­nie ob­słu­gi­wa­ny przez nią seg­ment. „Dzi­ęki za­ku­po­wi plo­te­ra Tau­ro nasz po­ten­cjał w za­kre­sie wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go wzrósł kil­ku­krot­nie. Bio­rąc pod uwa­gę mo­żli­wo­ści ma­szy­ny, chce­my za­pro­po­no­wać re­ali­zo­wa­nie w niej prac, wy­ko­rzy­stu­jących m.in. nie­ty­po­we podło­ża, ta­kże dla zu­pe­łnie no­wych klien­tów. Ma­my na­dzie­ję, że za­rów­no współpra­ca w ra­mach ca­łej gru­py Wal­ste­ad, jak też dal­sze owoc­ne part­ner­stwo z fir­mą Ag­fa, prze­ło­żą się na na­sze lo­kal­ne i mi­ędzy­na­ro­do­we suk­ce­sy na ryn­ku ISM” – do­da­je Wa­cław Kru­ba, kie­row­nik ds. mar­ke­tin­gu i roz­wo­ju bi­zne­su Wal­ste­ad Cen­tral Eu­ro­pe.

Eko­lo­gia jed­nym z klu­czo­wych pa­ra­me­trów
O wy­bo­rze Je­ti Tau­ro H2500 LED, jak pod­kre­śla Łu­kasz Szul, za­stęp­ca dy­rek­to­ra ds. roz­wo­ju bi­zne­su Wal­ste­ad Cen­tral Eu­ro­pe, zde­cy­do­wa­ły też kwe­stie zwi­ąza­ne z re­ali­zo­wa­ną przez Wal­ste­ad po­li­ty­ką zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju: „W na­szej fir­mie bar­dzo dba­my o aspek­ty śro­do­wi­sko­we. Na tę kwe­stię co­raz częściej zwra­ca­ją uwa­gę ta­kże na­si klien­ci, dla których wa­żne jest, by do re­ali­za­cji ich zle­ceń sto­so­wa­ne by­ły roz­wi­ąza­nia ogra­ni­cza­jące ne­ga­tyw­ny wpływ na śro­do­wi­sko na­tu­ral­ne. Z ko­lei plo­ter Je­ti Tau­ro H2500 LED to roz­wi­ąza­nie z za­ło­że­nia bar­dziej ener­go­osz­częd­ne niż ma­szy­ny ba­zu­jące na kon­wen­cjo­nal­nej tech­ni­ce in­kje­to­we­j”.
Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w pol­skim dzia­le cy­fro­wym Ag­fa uzu­pe­łnia: „Klu­czo­wym by­ło za­stąpie­nie w nim lamp rtęcio­wych pro­mien­ni­ka­mi UV LED. To zna­cząco zre­du­ko­wa­ło ilo­ść ener­gii nie­zbęd­nej do pra­cy urządze­nia, m.in. wy­eli­mi­no­wa­ny zo­stał czas po­trzeb­ny na je­go roz­grze­wa­nie i schła­dza­nie. Jed­nak co naj­bar­dziej istot­ne, znacz­nie uła­twi­ło obrób­kę ma­te­ria­łów ter­mo­czu­łych, np. tek­tu­ry, trud­nej w kon­te­kście za­dru­ko­wy­wa­nia jej w tech­no­lo­gii cy­fro­we­j”.
Łu­kasz Szul do­da­je: „Na uwa­gę za­słu­gu­je też sa­ma kon­struk­cja ma­szy­ny. Fakt, że jest ona za­bu­do­wa­na, prze­kła­da się na wi­ęk­sze bez­pie­cze­ństwo i wy­go­dę ob­słu­gi, za­pew­nia­jąc przy tym czyst­sze po­wie­trze, ja­kim od­dy­cha­ją ope­ra­to­rzy. Te pa­ra­me­try do­sko­na­le wpi­sa­ły się z ko­lei w re­stryk­cyj­ne za­sa­dy BHP, obo­wi­ązu­jące w na­szej fir­mie”.

Pol­skie dru­kar­nie wa­żną częścią gru­py Wal­ste­ad
W ra­mach stra­te­gicz­nych in­we­sty­cji an­giel­skiej gru­py Wal­ste­ad – jed­ne­go z wio­dących do­staw­ców usług po­li­gra­ficz­nych w Eu­ro­pie, pod ko­niec wrze­śnia ub.r. w jej skład we­szły pol­skie dru­kar­nie w Kra­ko­wie i Sta­ra­cho­wi­cach, do­tych­czas na­le­żące do LSC Com­mu­ni­ca­tions. Gru­pa z przy­cho­da­mi pro for­ma wy­no­szący­mi oko­ło 700 mln eu­ro za­trud­nia ogółem 3700 pra­cow­ni­ków w 15 za­kła­dach pro­duk­cyj­nych, zlo­ka­li­zo­wa­nych w Wiel­kiej Bry­ta­nii, Hisz­pa­nii, Au­strii, Cze­chach, Sło­we­nii i Pol­sce.
Obec­nie w na­szym kra­ju fir­ma za­trud­nia w su­mie po­nad 1600 osób. Wi­ęk­szo­ść z nich pra­cu­je w trzech za­kła­dach po­li­gra­ficz­nych, zlo­ka­li­zo­wa­nych w Kra­ko­wie i Sta­ra­cho­wi­cach oraz w Rhap­so­dy – war­szaw­skim od­dzia­le, ofe­ru­jącym usłu­gi z za­kre­su kre­acji i przy­go­to­wa­nia ma­te­ria­łów cy­fro­wych. Pol­ski od­dział Wal­ste­ad ob­słu­gu­je klien­tów z po­nad 30 kra­jów, a co­raz wi­ęk­sza ich gru­pa ko­rzy­sta z ro­snące­go w si­łę dzia­łu dru­ku cy­fro­we­go, re­ali­zu­jące­go zle­ce­nia z za­kre­su ISM.
Mówi Grze­gorz Czech, pre­zes Wal­ste­ad Cen­tral Eu­ro­pe: „Na­szym klien­tom ofe­ru­je­my naj­lep­sze roz­wi­ąza­nia z za­kre­su wspar­cia ich ko­mu­ni­ka­cji ze swo­imi klien­ta­mi. Ch­ce­my na­dal roz­wi­jać się zgod­nie z ich po­trze­ba­mi, łącząc na­sze 25-let­nie do­świad­cze­nie na ryn­ku z naj­now­szy­mi tech­no­lo­gia­mi do­stęp­ny­mi w bra­nży. Ta­ki po­ten­cjał roz­wo­ju wi­dzi­my m.in. w seg­men­cie ISM, w którym chce­my od­gry­wać co­raz istot­niej­szą ro­lę”.
Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak do­da­je: „Cie­szy­my się, że tak wa­żna – za­rów­no dla pol­skiej, jak też eu­ro­pej­skiej bra­nży po­li­gra­ficz­nej – fir­ma po raz ko­lej­ny za­ufa­ła mar­ce Ag­fa i zde­cy­do­wa­ła się na za­kup hy­bry­do­we­go plo­te­ra Je­ti Tau­ro H2500 LED. Ma­my na­dzie­ję, że po­ten­cjał, ja­ki ofe­ru­je to urządze­nie, prze­ło­ży się na suk­ce­sy od­no­szo­ne przez Wal­ste­ad na dy­na­micz­nie roz­wi­ja­jącym się ryn­ku cy­fro­we­go dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go, m.in. w kon­te­kście za­sto­so­wań POS”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl
Fot.: Wal­ste­ad Cen­tral Eu­ro­pe

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści