Suk­ces fir­my Ag­fa na tar­gach Fe­spa 2019: wy­różnio­ny na­gro­dą EDP Award plo­ter Je­ti Tau­ro H3300 LED głów­ną atrak­cją sto­iskaPoprzedni artykuł 

Suk­ce­sem za­ko­ńczył się udział fir­my Ag­fa w tar­gach Fe­spa 2019, od­by­wa­jących się w dniach 14–17 ma­ja br. w Mo­na­chium. Za­pre­zen­to­wa­ła na nich dwa wiel­ko­for­ma­to­we plo­te­ry – Je­ti Tau­ro H3300 LED i Ana­pur­na H3200i LED. Jej sto­isko, jak po­da­je fir­ma, od­wie­dzi­ły ty­si­ące go­ści z ca­łe­go świa­ta, w tym wie­lu przed­sta­wi­cie­li pol­skich dru­ka­rń i firm pro­duk­cyj­nych na co dzień ko­rzy­sta­jących z roz­wi­ązań ba­zu­jących na tech­ni­ce in­kjet UV.

Ro­dzi­my od­dział fir­my Ag­fa wstęp­nie za­kon­trak­to­wał pod­czas tar­gów pi­ęć no­wych ma­szyn z se­rii Ana­pur­na i Je­ti. Jed­no z pre­zen­to­wa­nych urządzeń – Je­ti Tau­ro H3300 LED – otrzy­ma­ło na­gro­dę EDP Award dla „Naj­lep­sze­go plo­te­ra pła­skie­go­/hy­bry­do­we­go o wy­daj­no­ści po­wy­żej 250 m2/h” wśród sys­te­mów wiel­ko- i su­per­wiel­ko­for­ma­to­wych. W uza­sad­nie­niu ju­ry kon­kur­so­we pod­kre­śli­ło, że ma­szyna zo­sta­ła wy­różnio­na m.in. za „wy­zna­cza­nie no­wych stan­dar­dów ryn­ko­wy­ch”.

„Te­go­rocz­ne tar­gi Fe­spa 2019 oka­za­ły się dla nas bar­dzo du­żym suk­ce­sem, za­rów­no w wy­mia­rze han­dlo­wym, jak i wi­ze­run­ko­wym – mówi Prze­my­sław Arab­ski, dy­rek­tor seg­men­tu Sign & Di­splay w pol­skim od­dzia­le fir­my Ag­fa. – Na­sze sto­isko zwra­ca­ło uwa­gę zwie­dza­jących atrak­cyj­nym wy­glądem, ale przy­ci­ąga­ło ich przede wszyst­kim dzi­ęki eks­po­no­wa­nym urządze­niom, w tym wy­różnio­ne­mu na­gro­dą EDP Award plo­te­ro­wi Je­ti Tau­ro H3300 LED. Ja­ko pol­ski od­dział je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni za­rów­no z licz­by od­wie­dzin ze stro­ny ro­dzi­mych klien­tów, jak też z efek­tów kil­ku­dzie­si­ęciu roz­mów bi­zne­so­wych prze­pro­wa­dzo­nych pod­czas tar­gów. W Mo­na­chium mie­li­śmy oka­zję do spo­tkań z wie­lo­ma czo­ło­wy­mi pol­skimi gra­cza­mi z seg­men­tu Sign & Di­splay, jak rów­nież z przed­si­ębior­stwa­mi pro­duk­cyj­ny­mi, już ko­rzy­sta­jący­mi bądź za­in­te­re­so­wa­ny­mi in­we­sty­cją w tech­no­lo­gię cy­fro­wą. Pod­czas tar­gów wstęp­nie za­kon­trak­to­wa­li­śmy pi­ęć ma­szyn z se­rii Je­ti i Ana­pur­na, które jesz­cze w tym ro­ku ma­ją roz­po­cząć pra­cę w kil­ku pol­skich przed­si­ębior­stwach. To du­ży suk­ces, tym bar­dziej, że przed na­mi ci­ąg dal­szy wie­lu roz­mów roz­po­czętych na tej wy­sta­wie”.

Je­ti Tau­ro H3300 LED – „gwiaz­da” sto­iska tar­go­we­go fir­my Ag­fa

Głów­ną atrak­cją sto­iska tar­go­we­go fir­my Ag­fa był hy­bry­do­wy plo­ter Je­ti Tau­ro H3300 LED, który – jak pod­kre­śla Prze­my­sław Arab­ski – prze­bo­jem zdo­by­wa ko­lej­ne ryn­ki świa­to­we: „Cie­ka­we in­for­ma­cje na ten te­mat po­ja­wi­ły się wła­śnie pod­czas tar­gów Fe­spa. Dzi­ęki zwi­ęk­sze­niu sze­ro­ko­ści plo­tera do 3,3 m uda­je nam się po­zy­ski­wać klien­tów do­tych­czas ko­rzy­sta­jących z roz­wi­ązań kon­ku­ren­cyj­nych. Tak jest np. w jed­nym z kra­jów re­gio­nu NAFTA, gdzie du­ży gracz ryn­ko­wy za­kon­trak­to­wał wła­śnie sze­ść eg­zem­pla­rzy te­go mo­de­lu. Jed­nak pod względem licz­by ma­szyn Je­ti Tau­ro H3300 LED, za­ku­pio­nych przez jed­ne­go klien­ta, prym wie­dzie je­den z kra­jów re­gio­nu EMEA: tam­tej­szy od­dział sfi­na­li­zo­wał nie­daw­no sprze­daż dzie­si­ęciu ta­kich ma­szyn, których na­byw­cą jest ta sa­ma fir­ma. Cie­szy­my się, że już wkrót­ce – w ślad za ta­kim eu­ro­pej­ski­mi ryn­ka­mi jak wła­śnie Niem­cy, Fran­cja czy Wło­chy – do gro­na użyt­kow­ni­ków te­go plo­tera do­łączą ta­kże pierw­si na­byw­cy z Pol­ski”.
Sy­stem Je­ti Tau­ro H3300 LED za­de­biu­to­wał w ofer­cie fir­my Ag­fa w ubie­głym ro­ku. Ma­szy­na, do­stęp­na w kil­ku wa­rian­tach au­to­ma­ty­za­cji pra­cy, po­zwa­la na za­dru­ko­wy­wa­nie sze­ro­kie­go spek­trum me­di­ów sztyw­nych i gi­ęt­kich o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 3,3 m z pręd­ko­ścią do 453 m2/h i – jak za­pew­nia pro­du­cent – wy­so­ką roz­dziel­czo­ścią nie­za­le­żnie od try­bu pro­duk­cyj­ne­go. „Je­ti Tau­ro H3300 LED ba­zu­je na ener­go­osz­częd­nej tech­no­lo­gii UV LED, za­pew­niającej użyt­kow­ni­kom sze­reg ko­rzy­ści eko­no­micz­nych i eko­lo­gicz­nych. Ni­skie zu­ży­cie atra­men­tów, szyb­kie su­sze­nie, ela­stycz­no­ść pod względem try­bu pro­duk­cji i sto­so­wa­nych podło­ży, tr­wa­ło­ść i nie­za­wod­no­ść – to tyl­ko nie­które z je­go za­let, ja­kie za­uwa­ży­ło rów­nież ju­ry kon­kur­su EDP Award – mówi Prze­my­sław Arab­ski. – Na­pa­wa nas du­mą fakt, że roz­wi­ąza­nie to nie tyl­ko oka­za­ło się naj­lep­szym w swo­jej ka­te­go­rii, ale też uzna­ne zo­sta­ło za ma­szy­nę wy­zna­cza­jącą no­we stan­dar­dy ryn­ko­we”.

Ana­pur­na H3200i LED: spraw­dzo­na tech­no­lo­gia, ko­lej­ne wdro­że­nia

Dru­gim z pre­zen­to­wa­nych na tar­gach przez fir­mę Ag­fa roz­wi­ązań był plo­ter Ana­pur­na H3200i LED, który zna­ny jest już z kil­ku in­sta­la­cji na ryn­ku pol­skim. Co cie­ka­we, je­go ro­dzi­mi użyt­kow­ni­cy by­li też pio­nie­ra­mi je­że­li cho­dzi o wdro­że­nia na ryn­ku eu­ro­pej­skim. Ana­pur­na H3200i LED jest wy­po­sa­żo­na w układ trans­por­to­wy z pa­sem, ob­słu­gu­jący różno­rod­ne podło­ża o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 3,2 m, ta­kże z ro­li. W za­kre­sie ma­te­ria­łów gi­ęt­kich urządze­nie po­zwa­la na dru­ko­wa­nie z uży­ciem dwóch zwo­jów z ma­te­ria­łem. Je­że­li cho­dzi o me­dia sztyw­ne, plo­ter za­dru­ko­wu­je bry­ty o mak­sy­mal­nym for­ma­cie 2 x 3,2 m.
„Ma­szy­na ta rów­nież wzbu­dza­ła bar­dzo du­że za­in­te­re­so­wa­nie osób od­wie­dza­jących na­sze sto­isko – mówi Prze­my­sław Arab­ski. – Pa­ra­me­try te­go roz­wi­ąza­nia, uwzględ­nia­jące druk w sze­ściu ko­lo­rach z pręd­ko­ścią do 129 m2/h w try­bie draft, czy­nią je nie­zwy­kle atrak­cyj­ną opcją za­rów­no dla przed­si­ębiorstw z seg­men­tu Sign & Di­splay, jak też firm pro­duk­cyj­nych. Naj­lep­szym te­go przy­kła­dem jest Pol­ska, gdzie zna­la­zł on na­byw­ców wśród obu ww. grup przed­si­ębior­ców”.

„Sign & Di­splay ma się do­brze”

Jak do­da­je Prze­my­sław Arab­ski, fre­kwen­cja od­no­to­wa­na pod­czas tar­gów Fe­spa 2019, licz­ba i efek­ty prze­pro­wa­dzo­nych na nich roz­mów bi­zne­so­wych, jak też do­cie­ra­jące z różnych za­kąt­ków świa­ta in­for­ma­cje o ko­lej­nych suk­ce­sach han­dlo­wych fir­my Ag­fa po­zwa­la­ją – jak od­da­ją jej przed­sta­wi­cie­le – z opty­mi­zmem pa­trzeć w przy­szło­ść: „Tech­no­lo­gia UV LED, która jest obec­nie pod­sta­wą nie­mal wszyst­kich ma­szyn wiel­ko­for­ma­to­wych z na­szej ofer­ty, zna­la­zła z po­wo­dze­niem swo­je miej­sce na ryn­ku. Pa­trząc wy­łącz­nie przez pry­zmat spo­tkań tar­go­wych mo­żna za­ry­zy­ko­wać stwier­dze­nie, że przy­jęła się ona we wszyst­kich seg­men­tach pro­duk­cji Sign & Di­splay: za­rów­no wśród naj­wi­ęk­szych gra­czy na tym ryn­ku, jak też w gro­nie firm śred­niej wiel­ko­ści, aż po mniej­sze przed­si­ębior­stwa. Świad­czy to o jej wszech­stron­no­ści i eko­no­mi­ce eks­plo­ata­cji sa­mych urządzeń. Na­sze port­fo­lio obej­mu­je obec­nie za­rów­no wy­so­ko­wy­daj­ne ma­szyny pro­duk­cyj­ne –jak Je­ti Tau­ro H3300 LED, jak też roz­wi­ąza­nia kla­sy mi­d-ran­ge i lo­w-end, de­dy­ko­wa­ne fir­mom roz­po­czy­na­jącym dzia­łal­no­ść na ryn­ku dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. Znaj­du­ją one na­byw­ców wśród dru­ka­rń cy­fro­wych i tra­dy­cyj­nych, ale też – co ob­ser­wu­je­my już od lat – w gro­nie firm re­pre­zen­tu­jących różne ga­łęzie prze­my­słu: bra­nże me­blar­ską, ce­ra­micz­ną, szklar­ską czy de­ko­ro­wa­nia wnętrz. Wszyst­ko to na­pa­wa opty­mi­zmem i po­zwa­la mieć na­dzie­ję na ko­lej­ny uda­ny rok w dzia­łal­no­ści fir­my Ag­fa w seg­men­cie Sign & Di­splay w na­szym kra­ju”.

Uzu­pe­łnie­niem ofer­ty tar­go­wej fir­my Ag­fa by­ła naj­now­sza wer­sja opro­gra­mo­wa­nia work­flow – Asan­ti 3.0, ste­ru­jące­go pra­cą wszyst­kich jej roz­wi­ązań do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go.
Na sto­isku tar­go­wym, po­za pra­cu­jący­mi przez wszyst­kie dni wy­sta­wy dwo­ma urządze­nia­mi, do dys­po­zy­cji zwie­dza­jących by­ły też licz­ne prób­ki wy­dru­ków oraz przedmio­tów użyt­ku co­dzien­ne­go, za­dru­ko­wa­nych z udzia­łem roz­wi­ązań Ag­fa: plo­te­rów z se­rii Ana­pur­na i Je­ti, de­dy­ko­wa­nych im atra­men­tów oraz wspo­mnia­ne­go opro­gra­mo­wa­nia Asan­ti.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści