Sun Che­mi­cal part­ne­rem 42. Po­li­gra­ficz­nych Kon­fron­ta­cji po­świ­ęco­nych wiel­ko­for­ma­to­we­mu dru­ko­wa­niu cy­fro­we­muPoprzedni artykuł 

Z ramienia firmy Sun Chemical podczas 42. Poligraficznych Konfrontacji wystąpił Krzysztof Ostrowski - Sales Manager w jej polskim oddziale.
Z ra­mie­nia fir­my Sun Che­mi­cal pod­czas 42. Po­li­gra­ficz­nych Kon­fron­ta­cji wy­stąpił Krzysz­tof Ostrow­ski – Sa­les Ma­na­ger w jej pol­skim od­dzia­le.

23 ma­ja br. w sie­dzi­bie Fun­da­cji im. Ste­fa­na Ba­to­re­go w War­sza­wie od­by­ły się 42. Po­li­gra­ficz­ne Kon­fron­ta­cje prze­bie­ga­jące pod ha­słem „Dru­ko­wa­nie wiel­ko­for­ma­to­we tech­ni­ką cy­fro­wą”. Wzi­ęli w nich udział przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń i firm pro­duk­cyj­nych, jak rów­nież do­staw­cy zwi­ąza­ni z tym seg­men­tem ryn­ku. Ci ostat­ni wy­stąpi­li rów­nież w ja­ko part­ne­rzy spo­tka­nia – jed­nym z nich by­ła fir­ma Sun Che­mi­cal. Krzysz­tof Ostrow­ski – Sa­les Ma­na­ger w jej pol­skim od­dzia­le, wy­stąpił pod­czas kon­fe­ren­cji z re­fe­ra­tem za­ty­tu­ło­wa­nym „Far­ba do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­wego – wy­ma­ga­nia i wła­ści­wo­ści”.

42. Po­li­gra­ficz­ne Kon­fron­ta­cje od­by­ły się za­le­d­wie kil­ka dni po za­ko­ńcze­niu tar­gów Fe­spa 2019, które od pew­ne­go cza­su są zdo­mi­no­wa­ne wła­śnie przez roz­wi­ąza­nia z za­kre­su wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go. Stąd też w wy­stąpie­niach pre­le­gen­tów spo­tka­nia zna­la­zło się wie­le od­nie­sień do no­wo­ści za­pre­zen­to­wa­nych na mo­na­chij­skiej wy­sta­wie, jak też tren­dów ryn­ko­wych za­uwa­żal­nych w kon­te­kście pro­duk­cji re­ali­zo­wa­nej przede wszyst­kim z udzia­łem tech­ni­ki in­kje­to­wej. Ta – co pod­kre­śla­no wie­lo­krot­nie – zde­cy­do­wa­nie wie­dzie prym wśród wszyst­kich za­sto­so­wań wiel­ko- i su­per­wiel­ko­for­ma­to­wych.

W swo­im wy­stąpie­niu Krzysz­tof Ostrow­ski na­wi­ązy­wał do wspo­mnia­nych ten­den­cji ryn­ko­wych, wska­zu­jąc na klu­czo­we za­gad­nie­nia zwi­ąza­ne z pro­ce­sem re­cep­tu­ro­wa­nia, pro­duk­cji i wdra­ża­nia za­awan­so­wa­nych farb de­dy­ko­wa­nych dru­ko­wi wiel­ko­for­ma­to­we­mu. Pod­kre­ślał przy tym różno­rod­no­ść ryn­ku, na którym przy­szło dzia­łać za­rów­no pro­du­cen­tom urządzeń dru­ku­jących, jak też do­staw­com podło­ży czy ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych: „Jest on bar­dzo roz­le­gły, ale mo­żna tu wska­zać kil­ka cha­rak­te­ry­stycz­nych ob­sza­rów. Pierw­szym jest pro­duk­cja na plo­te­rach wiel­ko­for­ma­to­wych o sze­ro­ko­ści do 1,6–1,8 m. Dru­gi to tzw. druk su­per­wiel­ko­for­ma­to­wy, re­ali­zo­wa­ny w ma­szy­nach o sze­ro­ko­ści prze­kra­cza­jącej 2,5 m. Co­raz wi­ęk­sze zna­cze­nie – w od­nie­sie­niu do dru­ku cy­fro­we­go – ma­ją za­sto­so­wa­nia prze­my­sło­we, jed­nak z mo­ich ob­ser­wa­cji wy­ni­ka, że naj­wi­ęk­szą dy­na­mi­kę od­no­to­wu­je się w dru­ku tek­sty­li­ów z wy­ko­rzy­sta­niem farb sub­li­ma­cyj­nych i pig­men­to­wych. Sza­cu­ję, że na tar­gach Fe­spa 2019 za­jął on ok. 30% ca­łej eks­po­zy­cji”.

Krzysz­tof Ostrow­ski scha­rak­te­ry­zo­wał ry­nek ma­szyn do wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go ty­pu DOD (dro­p-o­n-de­mand), z po­dzia­łem na urządze­nia wy­ko­rzy­stu­jące gło­wi­ce pie­zo­elek­trycz­ne i ter­micz­ne. Omówił rów­nież ro­dza­je po­szcze­gól­nych gło­wic oraz udzia­ły po­szcze­gól­nych ich pro­du­cen­tów: „Trzej czo­ło­wi gra­cze, tj. Ep­son, Ky­oce­ra i Ri­coh, po­sia­da­ją w su­mie 75% ryn­ku gło­wic znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie w dru­ku in­kje­to­wym ty­pu DOD. Co war­te pod­kre­śle­nia, po­mi­mo ro­snącej ro­li in­kje­tu UV w ob­sza­rze dru­ku sze­ro­ko­for­ma­to­we­go, wci­ąż naj­bar­dziej po­wszech­ną far­bą wy­ko­rzy­sty­wa­ną w te­go ty­pu pro­duk­cji jest far­ba sol­wen­to­wa”.

Część wy­stąpie­nia po­świ­ęco­na by­ła fir­mie Sun Che­mi­cal i jej roz­wi­ąza­niom de­dy­ko­wa­nym pro­duk­cji wiel­ko- i su­per­wiel­ko­for­ma­to­wej. „Je­ste­śmy naj­wi­ęk­szym na świe­cie pro­du­cen­tem farb, po­włok i pig­men­tów dla po­li­gra­fii i wie­lu in­nych bra­nż – pod­kre­ślał Krzysz­tof Ostrow­ski. – Nasz dział dru­ku cy­fro­we­go znaj­du­je się w Wiel­kiej Bry­ta­nii, gdzie mie­ści się rów­nież de­dy­ko­wa­ne mu cen­trum ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­we. Tu po­wsta­ją roz­wi­ąza­nia skie­ro­wa­ne na sze­ro­ko ro­zu­mia­ny ry­nek Di­gi­tal, m.in. te za­pre­zen­to­wa­ne na tar­gach Fe­spa 2019. Po­ka­za­li­śmy na nich m.in. trzy no­we far­by – dwie sub­li­ma­cyj­ne i jed­ną pig­men­to­wą – z se­rii Su­nTex do za­dru­ko­wy­wa­nia tek­sty­li­ów (do­sto­so­wa­ne do naj­now­szych gło­wic Ky­oce­ra i Ri­coh); no­wą far­bę wod­ną z se­rii Stre­am­li­ne do dru­ko­wa­nia pla­ka­tów w tech­no­lo­gii sol­wen­to­wej oraz pro­mo­wa­ne od pew­ne­go cza­su roz­wi­ąza­nie ty­pu po­uch prze­zna­czo­ne do plo­te­rów Mi­ma­ki. Jest to in­no­wa­cyj­ny sys­tem do­zo­wa­nia far­by, za­pew­nia­jący bez­piecz­ne i spraw­ne jej po­da­wa­nie do urządze­nia. Fakt, że far­ba jest od­ga­zo­wa­na, wpły­wa na wzrost pro­duk­tyw­no­ści przez ca­ły okres jej użyt­ko­wa­nia”.

Pod­su­mo­wu­jąc udział Sun Che­mi­cal w 42 Po­li­gra­ficz­nych Kon­fron­ta­cjach, Krzysz­tof Ostrow­ski mówi: „Cie­szy­my się, że za­le­d­wie kil­ka dni po tar­gach Fe­spa 2019 mo­gli­śmy po­dzie­lić się na­szy­mi wra­że­nia­mi z po­by­tu w Mo­na­chium z gru­pą pol­skich przed­si­ębior­ców zwi­ąza­nych z ryn­kiem dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. Jest to wci­ąż dy­na­micz­nie roz­wi­ja­jący się ob­szar, zwłasz­cza w ta­kich seg­men­tach jak druk tek­sty­li­ów czy in­kje­to­we za­sto­so­wa­nia prze­my­sło­we. Sun Che­mi­cal sta­le wpro­wa­dza na ry­nek za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia im de­dy­ko­wa­ne. Wszyst­kie fir­my ni­mi za­in­te­re­so­wa­ne za­pra­sza­my do kon­tak­tu bez­po­śred­nio z na­mi bądź też z jed­nym z na­szych au­to­ry­zo­wa­nych part­ne­rów han­dlo­wy­ch”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści