Owen­s-Il­li­no­is in­we­stu­je w Po­zna­niuPoprzedni artykuł 

W hu­cie Owen­s-Il­li­no­is w Po­zna­niu za­ko­ńczył się ko­lej­ny etap mo­der­ni­za­cji. Łącz­na kwo­ta in­we­sty­cji wy­nio­sła 39 mln eu­ro. Po­znań, czer­wiec 2019 r. – Owen­s-Il­li­no­is, naj­wi­ęk­szy na świe­cie pro­du­cent opa­ko­wań szkla­nych, za­in­we­sto­wał 18 mln eu­ro w ko­lej­ny etap mo­der­ni­za­cji hu­ty w Po­zna­niu. Tr­wa­jący bli­sko 3 mie­si­ące re­mont po­zwo­lił na przy­spie­sze­nie pra­cy au­to­ma­tów, wzmoc­nie­nie ela­stycz­no­ści za­kła­du, a ta­kże zmniej­sze­nie zu­ży­cia ener­gii.

Za­ko­ńczo­ny etap in­we­sty­cji to część kom­plek­so­we­go pro­gra­mu mo­der­ni­za­cji, który roz­po­czął się we wrze­śniu 2017 ro­ku. W je­go ra­mach wy­re­mon­to­wa­ne zo­sta­ły oba pie­ce hut­ni­cze, wy­bu­do­wa­no piw­ni­cę a ta­kże zmo­der­ni­zo­wa­no ma­szy­ny o klu­czo­wym zna­cze­niu dla wy­twa­rza­nia szkła. Łącz­na kwo­ta in­we­sty­cji wy­nio­sła 39 mln eu­ro.

– Już dziś do­star­cza­my na­sze opa­ko­wa­nia do naj­bar­dziej wy­ma­ga­jących klien­tów z Pol­ski
i kra­jów Eu­ro­py Za­chod­niej, w tym pro­du­cen­tów żyw­no­ści dla dzie­ci. Mo­der­ni­za­cja hu­ty znacz­nie wpły­nie na wzmoc­nie­nie po­zy­cji na­sze­go za­kła­du w re­gio­nie. Za­le­ży nam na tym, aby utrzy­my­wać sta­tus li­de­ra w bra­nży, a przy tym po­zo­stać pre­fe­ro­wa­nym do­staw­cą opa­ko­wań dla na­szych klien­tów. Co wi­ęcej, ostat­nie ulep­sze­nia przy­nio­są nie tyl­ko ko­rzy­ści zwi­ąza­ne z lep­szą lo­gi­sty­ką czy zwi­ęk­sze­niem ela­stycz­no­ści pro­duk­cji, ale rów­nież wpły­ną na kom­fort pra­cy ca­łe­go na­sze­go ze­spo­łu – za­zna­cza Piotr Ja­ku­basz­ko, kie­row­nik za­kła­du w Po­zna­niu.

Mo­der­ni­za­cja jest rów­nież od­po­wie­dzią na ak­tu­al­ny trend w kie­run­ku zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju i za­an­ga­żo­wa­nia O-I w osi­ągni­ęcie te­go ce­lu. Sz­kło ja­ko pro­dukt nie­sko­ńcze­nie na­da­jący się do re­cy­klin­gu, sta­no­wi pod­sta­wo­wy ele­ment go­spo­dar­ki o obie­gu za­mkni­ętym. Dzi­ęki zwi­ęk­sze­niu wy­daj­no­ści pro­duk­cji, na ryn­ku do­stęp­nych jest jesz­cze wi­ęcej opa­ko­wań wy­ko­na­nych z eko­lo­gicz­ne­go ma­te­ria­łu, ja­kim jest szkło. In­we­sty­cja O-I w no­wy, bar­dziej ener­go­osz­częd­ny piec i ma­szy­ny do­dat­ko­wo zmniej­szy wpływ fir­my na śro­do­wi­sko.

– Za­ko­ńczo­ne in­we­sty­cje są od­po­wie­dzią na ro­snące po­trze­by na­szych klien­tów, który­mi są naj­bar­dziej roz­po­zna­wal­ne mar­ki żyw­no­ści i na­po­jów. Po­pu­lar­no­ść przy­ja­znych dla śro­do­wi­ska opa­ko­wań sta­le ro­śnie. Je­ste­śmy dum­ni, że mo­że­my wspie­rać kon­su­men­tów w dąże­niu do dba­nia o zrów­no­wa­żo­ny roz­wój – pod­kre­śla Mag­da­le­na Wo­ro­no­wicz, Dy­rek­tor Sprze­da­ży na Eu­ro­pę Półno­co­-Wschod­nią w O-I. Za­kład w Po­zna­niu za­trud­nia 180 osób. Co­dzien­nie z czte­rech li­nii pro­duk­cyj­nych scho­dzi pra­wie półto­ra mi­lio­na sztuk opa­ko­wań szkla­nych naj­bar­dziej roz­po­zna­wal­nych pol­skich ma­rek. W ci­ągu ostat­nich dwóch lat ca­łko­wi­ta war­to­ść in­we­sty­cji O-I w Pol­sce osi­ągnęła 100 mi­lio­nów eu­ro.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Owen­s-Il­li­no­is, Inc.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści